Informe Sala i Martín

  • Sala-i-Martin: "Les pensions estan assegurades. Que es cobri el mateix que ara, no"
    Escolta àudio

    Sala-i-Martin: "Les pensions estan assegurades. Que es cobri el mateix que ara, no"

    En els propers anys es jubilaran bona part dels treballadors de la generació del baby-boom, els nascuts entre els anys 1955 i 1975, i els números del sistema de pensions no quadren. Des de finals dels anys 90 existeix el Fons de Reserva, però amb la crisi de fa una dècada els governs espanyols l'han anat deixant gairebé a zero. L'economista Xavier Sala-i-Martín analitza la situació i, pels treballadors i jubilats del futur, recomana estalvi i fer-se un pla de pensions. Tot plegat són unes perspectives no gaire bones ja que dades com la taxa d'atur, a casa nostra, sempre són de les més elevades de tota la Unió Europea.

    En els propers anys es jubilaran bona part dels treballadors de la generació del baby-boom, els nascuts entre els anys 1955 i 1975, i els números del sistema de pensions no quadren. Des de finals dels anys 90 existeix el Fons de Reserva, però amb la crisi de fa una dècada els governs espanyols l'han anat deixant gairebé a zero. L'economista Xavier Sala-i-Martín analitza la situació i, pels treballadors i jubilats del futur, recomana estalvi i fer-se un pla de pensions. Tot plegat són unes perspectives no gaire bones ja que dades com la taxa d'atur, a casa nostra, sempre són de les més elevades de tota la Unió Europea.

  • Sala-i-Martín: "Treballem massa? No, si volem tenir tot el que tenim"
    Escolta àudio

    Sala-i-Martín: "Treballem massa? No, si volem tenir tot el que tenim"

    Avui dia, ham passat diverses revolucions tecnològiques, som molt més productius i els salaris han pujat molt des dels anys 30. Però seguim treballant 40 hores quan acabem de posar sobre la taula l'opció de la setmana laboral de quatre dies. Per què? No és només qüestió de productivitat, sinó del que volem aconseguir amb el nostre salari. La productivitat d'ara dona suficient per comprar-se el que volen? Molts diran que no. I per això hi ha empreses que no volen la setmana laboral de quatre dies. A França, malgrat la jornada setmanal de 35 hores aprovada pel govern, els treballadors treballen més fent hores extres. Al final, segons el professor Sala-i-Martín, la ciutadania haurà de triar perquè cada vegada serem més productius però cada vegada hi haurà més coses que voldrem comprar perquè el progrés tecnològic no s'aturarà. Seguirem volent treballar moltes hores per poder comprar noves coses?

    Avui dia, ham passat diverses revolucions tecnològiques, som molt més productius i els salaris han pujat molt des dels anys 30. Però seguim treballant 40 hores quan acabem de posar sobre la taula l'opció de la setmana laboral de quatre dies. Per què? No és només qüestió de productivitat, sinó del que volem aconseguir amb el nostre salari. La productivitat d'ara dona suficient per comprar-se el que volen? Molts diran que no. I per això hi ha empreses que no volen la setmana laboral de quatre dies. A França, malgrat la jornada setmanal de 35 hores aprovada pel govern, els treballadors treballen més fent hores extres. Al final, segons el professor Sala-i-Martín, la ciutadania haurà de triar perquè cada vegada serem més productius però cada vegada hi haurà més coses que voldrem comprar perquè el progrés tecnològic no s'aturarà. Seguirem volent treballar moltes hores per poder comprar noves coses?

  • Sala-i-Martín: "Hem de produir amb el 'just in case' i no seguint el 'just in time'"
    Escolta àudio

    Sala-i-Martín: "Hem de produir amb el 'just in case' i no seguint el 'just in time'"

    Amb l'aturada mundial per la pandèmia i l'augment sobtat de la demanda de productes tecnològics, molts sectors han vist que els falten microxips, unes peces que són imprescindibles en el seu dia a dia. En el cas dels automòbils, se'n necessiten 50 per fer un vehicle. En l'altra banda de la indústria de l'automòbil hi ha, per exemple, el sector del moble i els electrodomèstics. Per solucionar-ho, segons Xavier Sala-i-Martín, no és necessari impulsar la indústria tecnològica a Europa. Acabaria sent molt més car i es trigaria molt de temps a arribar als nivells de producció dels asiàtics.

    Amb l'aturada mundial per la pandèmia i l'augment sobtat de la demanda de productes tecnològics, molts sectors han vist que els falten microxips, unes peces que són imprescindibles en el seu dia a dia. En el cas dels automòbils, se'n necessiten 50 per fer un vehicle. En l'altra banda de la indústria de l'automòbil hi ha, per exemple, el sector del moble i els electrodomèstics. Per solucionar-ho, segons Xavier Sala-i-Martín, no és necessari impulsar la indústria tecnològica a Europa. Acabaria sent molt més car i es trigaria molt de temps a arribar als nivells de producció dels asiàtics.

  • Xavier Sala-i-Martín: "Lluitar contra el canvi climàtic també implica l'encariment de l'energia"
    Escolta àudio

    Xavier Sala-i-Martín: "Lluitar contra el canvi climàtic també implica l'encariment de l'energia"

    L'economista Xavier Sala-i-Martín apunta que una de les causes de l'augment del preu de l'energia són les polítiques i els impostos per reduir les emissions de CO2: "Si volem lluitar contra el canvi climàtic, ens haurem d'acostumar que hi hagi menys inversió en carbó i petroli i, en conseqüència, el cost de l'energia sigui més alt". Sala-i-Martín també valora el llegat d'Angela Merkel des del punt de vista de l'economia.

    L'economista Xavier Sala-i-Martín apunta que una de les causes de l'augment del preu de l'energia són les polítiques i els impostos per reduir les emissions de CO2: "Si volem lluitar contra el canvi climàtic, ens haurem d'acostumar que hi hagi menys inversió en carbó i petroli i, en conseqüència, el cost de l'energia sigui més alt". Sala-i-Martín també valora el llegat d'Angela Merkel des del punt de vista de l'economia.

  • Sala-i-Martín: "Els bitcoins són una moneda virtual descentralitzada, encriptada i molt fosca"
    Escolta àudio

    Sala-i-Martín: "Els bitcoins són una moneda virtual descentralitzada, encriptada i molt fosca"

    El professor Xavier Sala-i-Martín explica què és aquesta criptomoneda. Com a gran particularitat, en destaca que és molt volàtil, és a dir, que canvia molt ràpid de valor. Per Sala-i-Martín, és molt probable que hi acabi havent una bombolla especulativa, ja que moltes persones hi inverteixen esperant guanyar molt més del que han invertit. Per això suposen un repte per a les grans institucions financeres que, ara per ara, tenen el monopoli de fabricar diners (el Banc Central Europeu i la Reserva Federal dels Estats Units). L'economista també ha exposat que el sistema de funcionament dels bitcoins fa que sigui una moneda molt adorada pels criminals que volen continuar fent les seves operacions a l'esquena del sistema financer mundial.

    El professor Xavier Sala-i-Martín explica què és aquesta criptomoneda. Com a gran particularitat, en destaca que és molt volàtil, és a dir, que canvia molt ràpid de valor. Per Sala-i-Martín, és molt probable que hi acabi havent una bombolla especulativa, ja que moltes persones hi inverteixen esperant guanyar molt més del que han invertit. Per això suposen un repte per a les grans institucions financeres que, ara per ara, tenen el monopoli de fabricar diners (el Banc Central Europeu i la Reserva Federal dels Estats Units). L'economista també ha exposat que el sistema de funcionament dels bitcoins fa que sigui una moneda molt adorada pels criminals que volen continuar fent les seves operacions a l'esquena del sistema financer mundial.

  • Sala-i-Martín: "No hi ha autopistes ni autovies gratuïtes"
    Escolta àudio

    Sala-i-Martín: "No hi ha autopistes ni autovies gratuïtes"

    El professor Xavier Sala-i-Martín recorda que l'aixecament de les barreres dels peatges no significa que ara les autopistes siguin gratuïtes. Se'n pot finançar el manteniment a través dels diners dels contribuents o amb el pagament dels usuaris. "Des del punt de vista econòmic surt més a compte que paguin els usuaris. Nosaltres en tenim molts i d'aquesta manera els europeus que circulin per les nostres carreteres també pagaran". Pel que fa al futur, Sala-i-Martín pronostica que a tot l'estat espanyol s'acabarà implementant un model similar al de la vinyeta, és a dir, una tarifa plana de pagament pel temps que s'utilitza l'autopista.

    El professor Xavier Sala-i-Martín recorda que l'aixecament de les barreres dels peatges no significa que ara les autopistes siguin gratuïtes. Se'n pot finançar el manteniment a través dels diners dels contribuents o amb el pagament dels usuaris. "Des del punt de vista econòmic surt més a compte que paguin els usuaris. Nosaltres en tenim molts i d'aquesta manera els europeus que circulin per les nostres carreteres també pagaran". Pel que fa al futur, Sala-i-Martín pronostica que a tot l'estat espanyol s'acabarà implementant un model similar al de la vinyeta, és a dir, una tarifa plana de pagament pel temps que s'utilitza l'autopista.

  • Sala-i-Martin: "Si volem lluitar contra el canvi climàtic hem d'assumir l'encariment de la llum"
    Escolta àudio

    Sala-i-Martin: "Si volem lluitar contra el canvi climàtic hem d'assumir l'encariment de la llum"

    El professor Xavier Sala-i-Martin recorda que actualment a la UE la reducció d'emissions de CO2 comport donar menys permisos a les empreses productores, i això es tradueix en una alça del preu d'aquestes concessions però també una pujada pel consumidor final. Segons ell, "si ens prenem seriosament la protecció del clima, el que hem de fer és que els costos de les empreses que emetin gasos contaminants siguin més alts i aleshores provocar que elles mateixes passin a produir energia neta".

    El professor Xavier Sala-i-Martin recorda que actualment a la UE la reducció d'emissions de CO2 comport donar menys permisos a les empreses productores, i això es tradueix en una alça del preu d'aquestes concessions però també una pujada pel consumidor final. Segons ell, "si ens prenem seriosament la protecció del clima, el que hem de fer és que els costos de les empreses que emetin gasos contaminants siguin més alts i aleshores provocar que elles mateixes passin a produir energia neta".

  • Sala-i-Martín: "La Generalitat hauria de prioritzar ampliar els vols intercontinentals"
    Escolta àudio

    Sala-i-Martín: "La Generalitat hauria de prioritzar ampliar els vols intercontinentals"

    El professor Xavier Sala-i-Martín creu que l'economia catalana guanyaria competitivitat amb un aeroport amb més vols intercontinentals que els actuals, i per això el govern ha de procurar que n'hi hagi més a l'aeroport de Barcelona-el Prat: "Si això requereix ampliar l'aeroport, que s'amplïi. Si hi ha alguna altra solució alternativa, que jo desconec, que la utilitzin. Però la prioritat és connectar Barcelona (amb el món)". Sala-i-Martín també parla de l'acord del G7 per establir una taxa global del 15% en l'impost de societats, arreu del món. Creu que resol els problema dels països que fan competència fiscal per captar empreses.

    El professor Xavier Sala-i-Martín creu que l'economia catalana guanyaria competitivitat amb un aeroport amb més vols intercontinentals que els actuals, i per això el govern ha de procurar que n'hi hagi més a l'aeroport de Barcelona-el Prat: "Si això requereix ampliar l'aeroport, que s'amplïi. Si hi ha alguna altra solució alternativa, que jo desconec, que la utilitzin. Però la prioritat és connectar Barcelona (amb el món)". Sala-i-Martín també parla de l'acord del G7 per establir una taxa global del 15% en l'impost de societats, arreu del món. Creu que resol els problema dels països que fan competència fiscal per captar empreses.

  • Sala-i-Martín: "Els nous consellers tenen les mans lligades per l'asfíxia financera d'Espanya"
    Escolta àudio

    Sala-i-Martín: "Els nous consellers tenen les mans lligades per l'asfíxia financera d'Espanya"

    L'economista Xavier Sala-i-Martín diu que és "trist" que la Generalitat només pugui administrar "les engrunes que ens dona Espanya", per un sistema fiscal que provoca asfíxia financera. Sala-i-Martín té molt bona opinió del futur conseller d'Economia i Hisenda, Jaume Giró: "És un home molt competent en el sector privat". Caldrà veure, diu, com es mou en l'àmbit públic, perquè "les baralles de partit poden ser perilloses per a persones com ell, o l'exconseller Mas-Colell, que són independents". El professor de la Universitat Columbia també parla del projecte "España 2050" de Pedro Sánchez. "En principi és una bona idea fugir del curt termini, i implementar polítiques que donin resultats molt més enllà" del mandat dels polítics que governen. "El problema és que aquest document és una elucubració teòrica sobre com serà Espanya el 2050, però sense fer propostes". Només planteja objectius, però nou diu com s'hi arriba. "Es confonen objectius amb mesures".

    L'economista Xavier Sala-i-Martín diu que és "trist" que la Generalitat només pugui administrar "les engrunes que ens dona Espanya", per un sistema fiscal que provoca asfíxia financera. Sala-i-Martín té molt bona opinió del futur conseller d'Economia i Hisenda, Jaume Giró: "És un home molt competent en el sector privat". Caldrà veure, diu, com es mou en l'àmbit públic, perquè "les baralles de partit poden ser perilloses per a persones com ell, o l'exconseller Mas-Colell, que són independents". El professor de la Universitat Columbia també parla del projecte "España 2050" de Pedro Sánchez. "En principi és una bona idea fugir del curt termini, i implementar polítiques que donin resultats molt més enllà" del mandat dels polítics que governen. "El problema és que aquest document és una elucubració teòrica sobre com serà Espanya el 2050, però sense fer propostes". Només planteja objectius, però nou diu com s'hi arriba. "Es confonen objectius amb mesures".

  • Sala-i-Martín: "Alliberar les patents no resol la falta de producció de vacunes contra la Covid"
    Escolta àudio

    Sala-i-Martín: "Alliberar les patents no resol la falta de producció de vacunes contra la Covid"

    Xavier Sala-i-Martín creu que el problema de la falta de vacunes contra el coronavirus no s'acaba amb la suspensió temporal de les patents. Segons l'economista, alliberar-les no resol el dèficit de vacunes i crea altres problemes perquè pot desincentivar les farmacèutiques a l'hora d'invertir en investigació sobre vacunes, quan hi hagi una nova pandèmia. Sala-i-Martín també alerta que la "imatge d'eufòria" pel final de l'estat d'alarma potser durarà poc si hi torna a haver una nova onada de contagis. Només quan s'erradiqui el virus vindrà l'eufòria econòmica. El professor de la Universitat Colúmbia també parla del final del monopoli de Renfe a Espanya amb la posada en marxa del segon operador de trens d'alta velocitat, Ouigo.

    Xavier Sala-i-Martín creu que el problema de la falta de vacunes contra el coronavirus no s'acaba amb la suspensió temporal de les patents. Segons l'economista, alliberar-les no resol el dèficit de vacunes i crea altres problemes perquè pot desincentivar les farmacèutiques a l'hora d'invertir en investigació sobre vacunes, quan hi hagi una nova pandèmia. Sala-i-Martín també alerta que la "imatge d'eufòria" pel final de l'estat d'alarma potser durarà poc si hi torna a haver una nova onada de contagis. Només quan s'erradiqui el virus vindrà l'eufòria econòmica. El professor de la Universitat Colúmbia també parla del final del monopoli de Renfe a Espanya amb la posada en marxa del segon operador de trens d'alta velocitat, Ouigo.

  • Sala-i-Martín: "Si els àrbitres van contra el Madrid avui, vol dir que hi haurà venjança de la UEFA"
    Escolta àudio

    Sala-i-Martín: "Si els àrbitres van contra el Madrid avui, vol dir que hi haurà venjança de la UEFA"

    Xavier Sala-i-Martín espera que el Barça no surti perjudicat del fracàs de la Superlliga europea, i que "no hi hagi venjança". Ho diu perquè aquesta nit el Reial Madrid, club impulsor del projecte de nou campionat de futbol, juga partit de Champions contra el Chelsea. "Si els àrbitres van contra el Madrid, vol dir que hi haurà venjança" de la UEFA, per l'atreviment de Florentino Pérez de plantejar un sistema diferent. L'economista atribueix el fiasco de la Superlliga a la reacció dels fans anglesos, contraris al nou format, i a les pressions dels governs britànic i rus sobre els clubs de la Premier League. Sala-i-Martín creu que la UEFA sortirà reforçada d'aquest episodi, malgrat que "els seus dirigents no són bons per al futbol".

    Xavier Sala-i-Martín espera que el Barça no surti perjudicat del fracàs de la Superlliga europea, i que "no hi hagi venjança". Ho diu perquè aquesta nit el Reial Madrid, club impulsor del projecte de nou campionat de futbol, juga partit de Champions contra el Chelsea. "Si els àrbitres van contra el Madrid, vol dir que hi haurà venjança" de la UEFA, per l'atreviment de Florentino Pérez de plantejar un sistema diferent. L'economista atribueix el fiasco de la Superlliga a la reacció dels fans anglesos, contraris al nou format, i a les pressions dels governs britànic i rus sobre els clubs de la Premier League. Sala-i-Martín creu que la UEFA sortirà reforçada d'aquest episodi, malgrat que "els seus dirigents no són bons per al futbol".

  • Sala-i-Martín: "No està bé penalitzar les empreses que ens han salvat el cul amb la Covid"
    Escolta àudio

    Sala-i-Martín: "No està bé penalitzar les empreses que ens han salvat el cul amb la Covid"

    El catedràtic d'Economia Xavier Sala-i-Martín creu que la idea de l'FMI d'un impost temporal a grans empreses per pagar la factura de la pandèmia "acabarà en molt poca cosa". El professor de la Universitat Columbia no troba bé que es castigui fiscalment "empreses que ens han salvat el cul" amb la Covid, com Zoom. En canvi, Sala-i-Martín veu normal que, als Estats Units, el president Joe Biden vulgui apujar l'impost de societats fins al 28% per pagar els 9 bilions de dòlars que aquest país es gasta per la pandèmia. La secretària del Tresor nord-americà, Janet Yellen, ha proposat un tipus mínim d'impost de societats al tot el món, per evitar la competència fiscal entre països. Això desincentiva, diu Sala-i-Martín, que les companyies marxin a països amb una fiscalitat baixa, com Irlanda.

    El catedràtic d'Economia Xavier Sala-i-Martín creu que la idea de l'FMI d'un impost temporal a grans empreses per pagar la factura de la pandèmia "acabarà en molt poca cosa". El professor de la Universitat Columbia no troba bé que es castigui fiscalment "empreses que ens han salvat el cul" amb la Covid, com Zoom. En canvi, Sala-i-Martín veu normal que, als Estats Units, el president Joe Biden vulgui apujar l'impost de societats fins al 28% per pagar els 9 bilions de dòlars que aquest país es gasta per la pandèmia. La secretària del Tresor nord-americà, Janet Yellen, ha proposat un tipus mínim d'impost de societats al tot el món, per evitar la competència fiscal entre països. Això desincentiva, diu Sala-i-Martín, que les companyies marxin a països amb una fiscalitat baixa, com Irlanda.

  • Sala-i-Martín: "Si desaparegués el canal de Suez, Barcelona com a centre logístic quedaria tocada"
    Escolta àudio

    Sala-i-Martín: "Si desaparegués el canal de Suez, Barcelona com a centre logístic quedaria tocada"

    A Xavier Sala-i-Martín no el preocupa en excés l'embús al canal de Suez provocat per l'accident del portacontenidors Ever Given, perquè pensa que es resoldrà amb brevetat: "Si desaparegués el canal, no una setmana, sinó per sempre, el paper de Barcelona i de tota la Mediterrània com a centre logístic quedaria greument perjudicat. Però no és el cas. Ara tindran un problema logístic d'un parell de setmanes, i la cosa tornarà a la normalitat." El professor de la Universitat Colúmbia també lamenta la "batalla política" entre comunitats autònomes per aconseguir una fàbrica de bateries elèctriques: "El que demostra és que estem davant d'un capitalisme d'amiguets. I que qui es queda una fàbrica no és qui millor fa les coses o sap innovar, sinó el que té més amics al ministeri."

    A Xavier Sala-i-Martín no el preocupa en excés l'embús al canal de Suez provocat per l'accident del portacontenidors Ever Given, perquè pensa que es resoldrà amb brevetat: "Si desaparegués el canal, no una setmana, sinó per sempre, el paper de Barcelona i de tota la Mediterrània com a centre logístic quedaria greument perjudicat. Però no és el cas. Ara tindran un problema logístic d'un parell de setmanes, i la cosa tornarà a la normalitat." El professor de la Universitat Colúmbia també lamenta la "batalla política" entre comunitats autònomes per aconseguir una fàbrica de bateries elèctriques: "El que demostra és que estem davant d'un capitalisme d'amiguets. I que qui es queda una fàbrica no és qui millor fa les coses o sap innovar, sinó el que té més amics al ministeri."

  • Sala-i-Martín: "El pla espanyol d'11.000 milions està bé, però es queda petit"
    Escolta àudio

    Sala-i-Martín: "El pla espanyol d'11.000 milions està bé, però es queda petit"

    L'economista Xavier Sala-i-Martín creu que el pla espanyol d'ajudes "va en la bona direcció", per les ajudes directes que donarà a empreses, amb l'objectiu que no hagin de tancar per la crisi de la Covid. "El problema és que es queda petit". Sala-i-Martín diu que a Catalunya li haurien de tocar 1.400 milions d'euros. Però "n'hi tocaran una mica menys de 1.000. Són benvinguts, però això no arreglarà el problema". En canvi, el professor de la Universitat Colúmbia critica el pla Biden als Estats Units, que, malgrat que està molt més dotat econòmicament (1.900 bilions de dòlars), dona un xec de 1.400 dòlars a cada nord-americà. "Això és un error", diu Sala-i-Martín. Un any després de l'inici de la pandèmia, el catedràtic d'Economia reitera que "els governs occidentals han fet una gestió horrorosa" de la crisi sanitària. "Els països d'Orient, Singapur, Taiwan, Corea, el Japó, i fins i tot Austràlia i Nova Zelanda, ens han donat una lliçó de com s'ha de gestionar" una emergència com aquesta.

    L'economista Xavier Sala-i-Martín creu que el pla espanyol d'ajudes "va en la bona direcció", per les ajudes directes que donarà a empreses, amb l'objectiu que no hagin de tancar per la crisi de la Covid. "El problema és que es queda petit". Sala-i-Martín diu que a Catalunya li haurien de tocar 1.400 milions d'euros. Però "n'hi tocaran una mica menys de 1.000. Són benvinguts, però això no arreglarà el problema". En canvi, el professor de la Universitat Colúmbia critica el pla Biden als Estats Units, que, malgrat que està molt més dotat econòmicament (1.900 bilions de dòlars), dona un xec de 1.400 dòlars a cada nord-americà. "Això és un error", diu Sala-i-Martín. Un any després de l'inici de la pandèmia, el catedràtic d'Economia reitera que "els governs occidentals han fet una gestió horrorosa" de la crisi sanitària. "Els països d'Orient, Singapur, Taiwan, Corea, el Japó, i fins i tot Austràlia i Nova Zelanda, ens han donat una lliçó de com s'ha de gestionar" una emergència com aquesta.

  • Sala-i-Martín: "L'escàndol del Barça degrada la imatge del club i tindrà conseqüències"
    Escolta àudio

    Sala-i-Martín: "L'escàndol del Barça degrada la imatge del club i tindrà conseqüències"

    L'economista Xavier Sala-i-Martín demana la màxima presumpció d'innocència per l'expresident Bartomeu i els responsables del Barça que declaren davant la justícia per l'escàndol de les xarxes socials. Però recorda que "les acusacions són molt greus", i que si es proven "no hi ha d'haver impunitat". Demana al president que surti de les eleccions d'aquest diumenge que apliqui "la màxima transparència" al club i "se sàpiga tot". Sala-i-Martín diu que només les acusacions de corrupció poden tenir "implicacions molt greus sobre el nom del Barça", perquè degrada la imatge del club. I això perjudicarà quan el pròxim president vulgui renegociar els contractes amb els espònsors. El professor de la Universitat Columbia també analitza la idea d'un "passaport Covid" a la UE, per viatjar. I els riscos i avantatges del bitcoin, la criptomoneda de moda.

    L'economista Xavier Sala-i-Martín demana la màxima presumpció d'innocència per l'expresident Bartomeu i els responsables del Barça que declaren davant la justícia per l'escàndol de les xarxes socials. Però recorda que "les acusacions són molt greus", i que si es proven "no hi ha d'haver impunitat". Demana al president que surti de les eleccions d'aquest diumenge que apliqui "la màxima transparència" al club i "se sàpiga tot". Sala-i-Martín diu que només les acusacions de corrupció poden tenir "implicacions molt greus sobre el nom del Barça", perquè degrada la imatge del club. I això perjudicarà quan el pròxim president vulgui renegociar els contractes amb els espònsors. El professor de la Universitat Columbia també analitza la idea d'un "passaport Covid" a la UE, per viatjar. I els riscos i avantatges del bitcoin, la criptomoneda de moda.

Anar al contingut