TOTS ELS ÀUDIOS

  • Els madrigals, l'expressió de la Itàlia profana del Renaixement
    Escolta àudio

    El Gran Segle

  • Els editors flamencs
    Escolta àudio

    Els editors flamencs

    Els editors flamencs es van afegir també, com ja havien fet els francesos i italians, al món de la publicació de partitures. Va ser el temps de Tylman Susato i de Pierre Phalese. Novament els seus productes estrella van ser la música sacra, la musica per a orgue i particularment els reculls de Danses, als que tornem a dedicar el nostre espai.

    Els editors flamencs es van afegir també, com ja havien fet els francesos i italians, al món de la publicació de partitures. Va ser el temps de Tylman Susato i de Pierre Phalese. Novament els seus productes estrella van ser la música sacra, la musica per a orgue i particularment els reculls de Danses, als que tornem a dedicar el nostre espai.

  • La música de l'Ars Nova
    Escolta àudio

    La música de l'Ars Nova

    Ars Nova és el nom que avui utilitzem per denominar el que va ser la darrera gran etapa de la polifonia medieval.

    Ars Nova és el nom que avui utilitzem per denominar el que va ser la darrera gran etapa de la polifonia medieval.

  • Els "Carmina Burana" medievals
    Escolta àudio

    Els "Carmina Burana" medievals

    Quin és l'origen del recull de textos que el compositor alemany Carl Orff utilitza com a base de la seva cèlebre cantata "Carmina Burana"?

    Quin és l'origen del recull de textos que el compositor alemany Carl Orff utilitza com a base de la seva cèlebre cantata "Carmina Burana"?

  • Les trobadores medievals
    Escolta àudio

    Les trobadores medievals

    És la primera etapa de la història de la música en què conservem documentació escrita de les dones compositores. Per tant, aquí un testimoni de la capacitat creativa que les dones han tingut en el temps malgrat que no sempre ha estat prou reconeguda.

    És la primera etapa de la història de la música en què conservem documentació escrita de les dones compositores. Per tant, aquí un testimoni de la capacitat creativa que les dones han tingut en el temps malgrat que no sempre ha estat prou reconeguda.

  • Alessandro Marcello, noble venecià i compositor "dilettante"
    Escolta àudio

    Alessandro Marcello, noble venecià i compositor "dilettante"

    Durant molts anys es va creure que Alessandro Marcello havia nascut el 24 d'agost del 1669. Efectivament va ser així, però va viure molt pocs dies. El dia 1 de febrer de 1673, aquella família de patricis venecians van tenir un altre fill al qual van tornar a posar Alessandro i que va viure fins al 1747. És autor d'un catàleg petit, però genuïnament venecià.

    Durant molts anys es va creure que Alessandro Marcello havia nascut el 24 d'agost del 1669. Efectivament va ser així, però va viure molt pocs dies. El dia 1 de febrer de 1673, aquella família de patricis venecians van tenir un altre fill al qual van tornar a posar Alessandro i que va viure fins al 1747. És autor d'un catàleg petit, però genuïnament venecià.

  • El manuscrit del comte Harrach
    Escolta àudio

    El manuscrit del comte Harrach

    El comte Harrach (1669-1742), particularment durant els anys que va passar com a virrei austríac a Nàpols, va recopilar tota una sèrie de composicions originals per a flauta de bec de compositors alemanys i napolitans. Manuscrits conservats atzarosament i que avui esdevenen una de les fonts més importants de música original per a flauta de bec que s'han conservat.

    El comte Harrach (1669-1742), particularment durant els anys que va passar com a virrei austríac a Nàpols, va recopilar tota una sèrie de composicions originals per a flauta de bec de compositors alemanys i napolitans. Manuscrits conservats atzarosament i que avui esdevenen una de les fonts més importants de música original per a flauta de bec que s'han conservat.

  • El violí sol en el barroc alemany (2a. part)
    Escolta àudio

    El violí sol en el barroc alemany (2a. part)

    Completem el recorregut per la música per a violí sol del barroc germànic amb les Fantasies de Telemann i la primera de les Sonates de Johann Sebastian Bach.

    Completem el recorregut per la música per a violí sol del barroc germànic amb les Fantasies de Telemann i la primera de les Sonates de Johann Sebastian Bach.

  • El violí sol en el barroc alemany (I)
    Escolta àudio

    El violí sol en el barroc alemany (I)

    Avui sentim una selecció antològica del repertori que els compositors barrocs germànics van escriure per a violí sol, sense baix continu, incloent obres de Biber, Pisendel, etc.

    Avui sentim una selecció antològica del repertori que els compositors barrocs germànics van escriure per a violí sol, sense baix continu, incloent obres de Biber, Pisendel, etc.

  • El darrers llaütistes alemanys del barroc
    Escolta àudio

    El darrers llaütistes alemanys del barroc

    Un passeig per les últimes composicions originals per a llaüt a l'Alemanya del segle XVIII

    Un passeig per les últimes composicions originals per a llaüt a l'Alemanya del segle XVIII

  • Biber: L'esplendor de la música sacra salzburguesa (II)
    Escolta àudio

    Biber: L'esplendor de la música sacra salzburguesa (II)

    Dediquem el programa d'avui a descobrir la música sacra d'aquest violinista virtuós austríac, d'origen bohemi, que va viure entre els anys 1644 i 1704.

    Dediquem el programa d'avui a descobrir la música sacra d'aquest violinista virtuós austríac, d'origen bohemi, que va viure entre els anys 1644 i 1704.

  • Biber: L'esplendor de la música sacra salzburguesa
    Escolta àudio

    Biber: L'esplendor de la música sacra salzburguesa

    Dediquem el programa d'avui a descobrir la música sacra d'aquest violinista virtuós austríac, d'origen bohemi, que va viure entre els anys 1644 i 1704.

    Dediquem el programa d'avui a descobrir la música sacra d'aquest violinista virtuós austríac, d'origen bohemi, que va viure entre els anys 1644 i 1704.

  • Els magníficats del barroc alemany
    Escolta àudio

    Els magníficats del barroc alemany

    Continuem amb el repàs dels magníficats. Avui sentirem una selecció de fragments de compositors alemanys com ara Schutz, Rosenmüller, Telemann i Zelenka.

    Continuem amb el repàs dels magníficats. Avui sentirem una selecció de fragments de compositors alemanys com ara Schutz, Rosenmüller, Telemann i Zelenka.

  • Els Magníficats de Marc Antoine Charpentier
    Escolta àudio

    Els Magníficats de Marc Antoine Charpentier

    Avui us proposem sentir una selecció dels diversos magníficats que va escriure aquest compositor del barroc francès.

    Avui us proposem sentir una selecció dels diversos magníficats que va escriure aquest compositor del barroc francès.

  • La clavecinista francesa Blandine Verlet
    Escolta àudio

    La clavecinista francesa Blandine Verlet

    El desembre del 2018 ens va deixar la clavecinista francesa Blandine Verlet. Va néixer el 1942 a París, en una família de músics. Quan només tenia 15 anys va guanyar el seu primer premi, fet que va donar el tret de sortida a la seva carrera concertística de forma internacional. Es va convertir en una de les intèrprets de referència de clavecí amb caràcter històric.

    El desembre del 2018 ens va deixar la clavecinista francesa Blandine Verlet. Va néixer el 1942 a París, en una família de músics. Quan només tenia 15 anys va guanyar el seu primer premi, fet que va donar el tret de sortida a la seva carrera concertística de forma internacional. Es va convertir en una de les intèrprets de referència de clavecí amb caràcter històric.

Anar al contingut