TOTS ELS ÀUDIOS

  • Arthur Honegger (I)
    Escolta àudio

    Arthur Honegger (I)

    Arthur Honegger apareix amb la seva filla Pascale de tres anys asseguda a la falda, en aquesta fotografia del 1935 . Aleshores ja feia nou anys que Honegger s'havia casat amb la pianista i compositora Andrée Vaurabourg, en feia quinze que s'havia fundat el Grup dels Sis, del qual va formar part, i dotze que s'havia dissolt, i en feia bastants més que es dedicava a la música. Per aquells primers anys trenta, Honegger rondava els quaranta anys i amb la seva ànima protestant suïssa ja s'havia convertit en un reconegudíssim compositor francès. Arthur Honegger, de pares suïssos, a qui els amics anomenaven "el petit suís" i qui va ser amic tota la vida de Darius Milhaud, va néixer a Normandia el març del 1892 i va morir a París el novembre del 1955. Tota aquesta setmana sentirem la seva esplèndida música per a orquestra.

  • Johann Sebastian Bach (V)
    Escolta àudio

    Johann Sebastian Bach (V)

    Aquesta setmana tornem a l'inabastable Johann Sebastian Bach i ens fixem en dotze obres meravelloses per a violoncel sol i per a violí sol que va compondre, un racó únic en el seu immens catàleg d'obres que no se sap ben bé ni per què ni per a qui va escriure. Les suites les interpretaran, alternativament, Arnau Tomàs i Bruno Cocset i les sonates i partites per a violí les sentirem en versió de les violinistes Isabelle Faust, Amandine Beyer, Hélène Schmitt, Viktoria Mullova i Rachel Podger. Aquests cinc dies, engegueu la ràdio, tanqueu els ulls i deixeu-vos portar per Bach, sense més.

  • Johann Sebastian Bach (IV)
    Escolta àudio

    Johann Sebastian Bach (IV)

    Aquesta setmana tornem a l'inabastable Johann Sebastian Bach i ens fixem en dotze obres meravelloses per a violoncel sol i per a violí sol que va compondre, un racó únic en el seu immens catàleg d'obres que no se sap ben bé ni per què ni per a qui va escriure. Les suites les interpretaran, alternativament, Arnau Tomàs i Bruno Cocset i les sonates i partites per a violí les sentirem en versió de les violinistes Isabelle Faust, Amandine Beyer, Hélène Schmitt, Viktoria Mullova i Rachel Podger. Aquests cinc dies, engegueu la ràdio, tanqueu els ulls i deixeu-vos portar per Bach, sense més.

  • Johann Sebastian Bach (III)
    Escolta àudio

    Johann Sebastian Bach (III)

    Aquesta setmana tornem a l'inabastable Johann Sebastian Bach i ens fixem en dotze obres meravelloses per a violoncel sol i per a violí sol que va compondre, un racó únic en el seu immens catàleg d'obres que no se sap ben bé ni per què ni per a qui va escriure. Les suites les interpretaran, alternativament, Arnau Tomàs i Bruno Cocset i les sonates i partites per a violí les sentirem en versió de les violinistes Isabelle Faust, Amandine Beyer, Hélène Schmitt, Viktoria Mullova i Rachel Podger. Aquests cinc dies, engegueu la ràdio, tanqueu els ulls i deixeu-vos portar per Bach, sense més.

  • Johann Sebastian Bach (II)
    Escolta àudio

    Johann Sebastian Bach (II)

    Aquesta setmana tornem a l'inabastable Johann Sebastian Bach i ens fixem en dotze obres meravelloses per a violoncel sol i per a violí sol que va compondre, un racó únic en el seu immens catàleg d'obres que no se sap ben bé ni per què ni per a qui va escriure. Les suites les interpretaran, alternativament, Arnau Tomàs i Bruno Cocset i les sonates i partites per a violí les sentirem en versió de les violinistes Isabelle Faust, Amandine Beyer, Hélène Schmitt, Viktoria Mullova i Rachel Podger. Aquests cinc dies, enceneu la ràdio, tanqueu els ulls i deixeu-vos portar per Bach, sense més.

  • Johann Sebastian Bach (I)
    Escolta àudio

    Johann Sebastian Bach (I)

    Aquesta setmana tornem a l'inabastable Johann Sebastian Bach i ens fixem en dotze obres meravelloses per a violoncel sol i per a violí sol que va compondre, un racó únic en el seu immens catàleg d'obres que no se sap ben bé ni per què ni per a qui va escriure. Les suites les interpretaran, alternativament, Arnau Tomàs i Bruno Cocset i les sonates i partites per a violí les sentirem en versió de les violinistes Isabelle Faust, Amandine Beyer, Hélène Schmitt, Viktoria Mullova i Rachel Podger. Aquests cinc dies, engegueu la ràdio, tanqueu els ulls i deixeu-vos portar per Bach, sense més.

  • Ludwig van Beethoven (V)
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven (V)

    El compositor d'aquesta setmana és aquell que encarna la imatge de l'artista solitari, poc sociable, sorrut i malcarat, el que deien que tenia maneres més aviat brusques, que feia bromes que ferien, que tenia un caràcter impulsiu, que era un misantrop excèntric o un desconfiat malaltís. Perquè aquesta setmana el compositor és Ludwig van Beethoven, un músic extraordinari que durant cinc dies sentirem ja instal·lat a Viena, des del 1792, a punt per acabar el segle XVIII i a punt de fer els 30 anys, en el moment en què va compondre i publicar la primera sèrie de quartets de corda, els sis de l'op. 18. Són obres esplèndides que sentirem al costat d'altres obres contemporànies, sobretot, sonates per a piano d'aquell tombant del segle XVIII cap al XIX.

  • Ludwig van Beethoven (IV)
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven (IV)

    El compositor d'aquesta setmana és aquell que encarna la imatge de l'artista solitari, poc sociable, sorrut i malcarat, el que deien que tenia maneres més aviat brusques, que feia bromes que ferien, que tenia un caràcter impulsiu, que era un misantrop excèntric o un desconfiat malaltís. Perquè aquesta setmana el compositor és Ludwig van Beethoven, un músic extraordinari que durant cinc dies sentirem ja instal·lat a Viena, des del 1792, a punt per acabar el segle XVIII i a punt de fer els 30 anys, en el moment en què va compondre i publicar la primera sèrie de quartets de corda, els sis de l'op. 18. Són obres esplèndides que sentirem al costat d'altres obres contemporànies, sobretot, sonates per a piano d'aquell tombant del segle XVIII cap al XIX.

  • Ludwig van Beethoven (III)
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven (III)

    El compositor d'aquesta setmana és aquell que encarna la imatge de l'artista solitari, poc sociable, sorrut i malcarat, el que deien que tenia maneres més aviat brusques, que feia bromes que ferien, que tenia un caràcter impulsiu, que era un misantrop excèntric o un desconfiat malaltís. Perquè aquesta setmana el compositor és Ludwig van Beethoven, un músic extraordinari que durant cinc dies sentirem ja instal·lat a Viena, des del 1792, a punt per acabar el segle XVIII i a punt de fer els 30 anys, en el moment en què va compondre i publicar la primera sèrie de quartets de corda, els sis de l'op. 18. Són obres esplèndides que sentirem al costat d'altres obres contemporànies, sobretot, sonates per a piano d'aquell tombant del segle XVIII cap al XIX.

  • Ludwig van Beethoven (II)
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven (II)

    El compositor d'aquesta setmana és aquell que encarna la imatge de l'artista solitari, poc sociable, sorrut i malcarat, el que deien que tenia maneres més aviat brusques, que feia bromes que ferien, que tenia un caràcter impulsiu, que era un misantrop excèntric o un desconfiat malaltís. Perquè aquesta setmana el compositor és Ludwig van Beethoven, un músic extraordinari que durant cinc dies sentirem ja instal·lat a Viena, des del 1792, a punt per acabar el segle XVIII i a punt de fer els 30 anys, en el moment en què va compondre i publicar la primera sèrie de quartets de corda, els sis de l'op. 18. Són obres esplèndides que sentirem al costat d'altres obres contemporànies, sobretot, sonates per a piano d'aquell tombant del segle XVIII cap al XIX.

  • Ludwig van Beethoven (I)
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven (I)

    El compositor d'aquesta setmana és aquell que encarna la imatge de l'artista solitari, poc sociable, sorrut i malcarat, el que deien que tenia maneres més aviat brusques, que feia bromes que ferien, que tenia un caràcter impulsiu, que era un misantrop excèntric o un desconfiat malaltís. Perquè aquesta setmana el compositor és Ludwig van Beethoven, un músic extraordinari que durant cinc dies sentirem ja instal·lat a Viena, des del 1792, a punt per acabar el segle XVIII i a punt de fer els 30 anys, en el moment en què va compondre i publicar la primera sèrie de quartets de corda, els sis de l'op. 18. Són obres esplèndides que sentirem al costat d'altres obres contemporànies, sobretot, sonates per a piano d'aquell tombant del segle XVIII cap al XIX.

  • Hector Berlioz (IV)
    Escolta àudio

    Hector Berlioz (IV)

    Héctor Berlioz va morir a París fa 150 anys, el 8 de març del 1869. Tenia 65 anys. De pare metge, va estudiar medicina però des de gairebé sempre, es va dedicar a la música. Va començar a compondre als 15 anys i en la grandiositat de les seves obres, hi ha sempre refinament, delicadesa, un gust pel petit detall que no desapareix quan, en ocasions, els efectius per expressar una idea musical són gegantins. Ho sentirem en les obres que hem triat, una de les primeres cantates, "Herminie", la "Simfonia Fantàstica", "Les nits d'estiu", les obertures d'òpera i de concert, l'oratori "La infantesa de Crist" o aquella simfonia per a viola inspirada en Lord Byron titulada "Harold a Itàlia", entre altres. Perquè aquesta setmana el compositor a Catalunya Música és Héctor Berlioz.

  • Hector Berlioz (III)
    Escolta àudio

    Hector Berlioz (III)

    Héctor Berlioz va morir a París fa 150 anys, el 8 de març del 1869. Tenia 65 anys. De pare metge, va estudiar medicina però des de gairebé sempre, es va dedicar a la música. Va començar a compondre als 15 anys i en la grandiositat de les seves obres, hi ha sempre refinament, delicadesa, un gust pel petit detall que no desapareix quan, en ocasions, els efectius per expressar una idea musical són gegantins. Ho sentirem en les obres que hem triat, una de les primeres cantates, "Herminie", la "Simfonia Fantàstica", "Les nits d'estiu", les obertures d'òpera i de concert, l'oratori "La infantesa de Crist" o aquella simfonia per a viola inspirada en Lord Byron titulada "Harold a Itàlia", entre altres. Perquè aquesta setmana el compositor a Catalunya Música és Héctor Berlioz.

  • Hector Berlioz (II)
    Escolta àudio

    Hector Berlioz (II)

    Héctor Berlioz va morir a París fa 150 anys, el 8 de març del 1869. Tenia 65 anys. De pare metge, va estudiar medicina però des de gairebé sempre, es va dedicar a la música. Va començar a compondre als 15 anys i en la grandiositat de les seves obres, hi ha sempre refinament, delicadesa, un gust pel petit detall que no desapareix quan, en ocasions, els efectius per expressar una idea musical són gegantins. Ho sentirem en les obres que hem triat, una de les primeres cantates, "Herminie", la "Simfonia Fantàstica", "Les nits d'estiu", les obertures d'òpera i de concert, l'oratori "La infantesa de Crist" o aquella simfonia per a viola inspirada en Lord Byron titulada "Harold a Itàlia", entre altres. Perquè aquesta setmana el compositor a Catalunya Música és Héctor Berlioz.

  • Hector Berlioz (I)
    Escolta àudio

    Hector Berlioz (I)

    Héctor Berlioz va morir a París fa 150 anys, el 8 de març del 1869. Tenia 65 anys. De pare metge, va estudiar medicina però des de gairebé sempre, es va dedicar a la música. Va començar a compondre als 15 anys i en la grandiositat de les seves obres, hi ha sempre refinament, delicadesa, un gust pel petit detall que no desapareix quan, en ocasions, els efectius per expressar una idea musical són gegantins. Ho sentirem en les obres que hem triat, una de les primeres cantates, "Herminie", la "Simfonia Fantàstica", "Les nits d'estiu", les obertures d'òpera i de concert, l'oratori "La infantesa de Crist" o aquella simfonia per a viola inspirada en Lord Byron titulada "Harold a Itàlia", entre altres. Perquè aquesta setmana el compositor a Catalunya Música és Héctor Berlioz.