TOTS ELS ÀUDIOS

  • Bernat Vivancos (III)
    Escolta àudio

    Bernat Vivancos (III)

    Bernat Vivancos, nascut a Barcelona el 1973, format a l'Escolania de Montserrat, a Barcelona, París i Oslo i professor de l'ESMUC en l'actualitat, és un dels compositors catalans amb més projecció internacional. Creador de gran versatilitat i autor de grans arquitectures sonores, sentireu Bernat Vivancos tota aquesta setmana des de l'estudi de Catalunya Música. Hi serà a cada programa per explicar-nos detalls sobre les obres que ell mateix ha triat del seu extens catàleg. Amb exemples musicals concrets, descobrirem conceptes essencials de la seva música (espectralitat, essència, contemplació, sensualitat...), ens farà partícips del seu treball com a compositor i a ell el podrem conèixer de primera mà, sentir què hi ha darrere d'aquest nom destacat de la música del segle XXI. Jordi Savall inclou Bernat Vivancos en el nou renaixement musical i nosaltres us proposem que el conegueu en primera persona. Tot això i molt més a la setmana del compositor Bernat Vivancos a Catalunya Música.

  • Bernat Vivancos (II)
    Escolta àudio

    Bernat Vivancos (II)

    Bernat Vivancos, nascut a Barcelona el 1973, format a l'Escolania de Montserrat, a Barcelona, París i Oslo i professor de l'ESMUC en l'actualitat, és un dels compositors catalans amb més projecció internacional. Creador de gran versatilitat i autor de grans arquitectures sonores, sentireu Bernat Vivancos tota aquesta setmana des de l'estudi de Catalunya Música. Hi serà a cada programa per explicar-nos detalls sobre les obres que ell mateix ha triat del seu extens catàleg. Amb exemples musicals concrets, descobrirem conceptes essencials de la seva música (espectralitat, essència, contemplació, sensualitat...), ens farà partícips del seu treball com a compositor i a ell el podrem conèixer de primera mà, sentir què hi ha darrere d'aquest nom destacat de la música del segle XXI. Jordi Savall inclou Bernat Vivancos en el nou renaixement musical i nosaltres us proposem que el conegueu en primera persona. Tot això i molt més a la setmana del compositor Bernat Vivancos a Catalunya Música.

  • Bernat Vivancos (I)
    Escolta àudio

    Bernat Vivancos (I)

    Bernat Vivancos, nascut a Barcelona el 1973, format a l'Escolania de Montserrat, a Barcelona, París i Oslo i professor de l'ESMUC en l'actualitat, és un dels compositors catalans amb més projecció internacional. Creador de gran versatilitat i autor de grans arquitectures sonores, sentireu Bernat Vivancos tota aquesta setmana des de l'estudi de Catalunya Música. Hi serà a cada programa per explicar-nos detalls sobre les obres que ell mateix ha triat del seu extens catàleg. Amb exemples musicals concrets, descobrirem conceptes essencials de la seva música (espectralitat, essència, contemplació, sensualitat...), ens farà partícips del seu treball com a compositor i a ell el podrem conèixer de primera mà, sentir què hi ha darrere d'aquest nom destacat de la música del segle XXI. Jordi Savall inclou Bernat Vivancos en el Nou Renaixement musical i nosaltres us proposem que el conegueu en primera persona. Tot això i molt més a la setmana del compositor Bernat Vivancos a Catalunya Música.

  • Gabriel Fauré (V)
    Escolta àudio

    Gabriel Fauré (V)

    El compositor d'aquesta setmana el sentirem a través dels textos que van inspirar la seva música durant tota la segona meitat del segle XIX i els primers 20 anys del segle XX: durant aquests cinc dies us oferirem les melodies de Gabriel Fauré. Les primeres són dels primers anys 60 del XIX, quan Fauré encara no havia fet els 20 anys, i les últimes, les del cicle L'Horizon Chimérique, són del 1921, tres anys abans de morir. Recorrerem, per tant, tota la vida del compositor nascut a París el 1845, organista, conegut sobretot pel seu rèquiem, autor d'obres com "Masques et rergamasques" o "Pelléas et Mélisande"; de molta música per a piano, o d'un extens i suculent apartat de melodies, subtils, precioses, intenses, que ens captivaran. Tota la setmana serà un homenatge al gran Dalton Baldwin, que va viure fins al passat 12 de desembre, a punt de fer els 88 anys. Acompanyarà dues veus extraordinàries, la de la soprano Elly Ameling i la del baríton Gérard Souzay. Emoció en estat pur.

  • Gabriel Fauré (IV)
    Escolta àudio

    Gabriel Fauré (IV)

    El compositor d'aquesta setmana el sentirem a través dels textos que van inspirar la seva música durant tota la segona meitat del segle XIX i els primers 20 anys del segle XX: durant aquests cinc dies us oferirem les melodies de Gabriel Fauré. Les primeres són dels primers anys 60 del XIX, quan Fauré encara no havia fet els 20 anys, i les últimes, les del cicle L'Horizon Chimérique, són del 1921, tres anys abans de morir. Recorrerem, per tant, tota la vida del compositor nascut a París el 1845, organista, conegut sobretot pel seu rèquiem, autor d'obres com "Masques et rergamasques" o "Pelléas et Mélisande"; de molta música per a piano, o d'un extens i suculent apartat de melodies, subtils, precioses, intenses, que ens captivaran. Tota la setmana serà un homenatge al gran Dalton Baldwin, que va viure fins al passat 12 de desembre, a punt de fer els 88 anys. Acompanyarà dues veus extraordinàries, la de la soprano Elly Ameling i la del baríton Gérard Souzay. Emoció en estat pur.

  • Gabriel Fauré (III)
    Escolta àudio

    Gabriel Fauré (III)

    El compositor d'aquesta setmana el sentirem a través dels textos que van inspirar la seva música durant tota la segona meitat del segle XIX i els primers 20 anys del segle XX: durant aquests cinc dies us oferirem les melodies de Gabriel Fauré. Les primeres són dels primers anys 60 del XIX, quan Fauré encara no havia fet els 20 anys, i les últimes, les del cicle L'Horizon Chimérique, són del 1921, tres anys abans de morir. Recorrerem, per tant, tota la vida del compositor nascut a París el 1845, organista, conegut sobretot pel seu rèquiem, autor d'obres com "Masques et rergamasques" o "Pelléas et Mélisande"; de molta música per a piano, o d'un extens i suculent apartat de melodies, subtils, precioses, intenses, que ens captivaran. Tota la setmana serà un homenatge al gran Dalton Baldwin, que va viure fins al passat 12 de desembre, a punt de fer els 88 anys. Acompanyarà dues veus extraordinàries, la de la soprano Elly Ameling i la del baríton Gérard Souzay. Emoció en estat pur.

  • Gabriel Fauré (II)
    Escolta àudio

    Gabriel Fauré (II)

    El compositor d'aquesta setmana el sentirem a través dels textos que van inspirar la seva música durant tota la segona meitat del segle XIX i els primers 20 anys del segle XX: durant aquests cinc dies us oferirem les melodies de Gabriel Fauré. Les primeres són dels primers anys 60 del XIX, quan Fauré encara no havia fet els 20 anys, i les últimes, les del cicle L'Horizon Chimérique, són del 1921, tres anys abans de morir. Recorrerem, per tant, tota la vida del compositor nascut a París el 1845, organista, conegut sobretot pel seu rèquiem, autor d'obres com "Masques et rergamasques" o "Pelléas et Mélisande"; de molta música per a piano, o d'un extens i suculent apartat de melodies, subtils, precioses, intenses, que ens captivaran. Tota la setmana serà un homenatge al gran Dalton Baldwin, que va viure fins al passat 12 de desembre, a punt de fer els 88 anys. Acompanyarà dues veus extraordinàries, la de la soprano Elly Ameling i la del baríton Gérard Souzay. Emoció en estat pur.

  • Gabriel Fauré (I)
    Escolta àudio

    Gabriel Fauré (I)

    El compositor d'aquesta setmana el sentirem a través dels textos que van inspirar la seva música durant tota la segona meitat del segle XIX i els primers 20 anys del segle XX: durant aquests cinc dies us oferirem les melodies de Gabriel Fauré. Les primers sóns dels primers anys 60 del XIX, quan Fauré encara no havia fet els 20 anys, i les últimes, les del cicle L'Horizon Chimérique, són del 1921, tres anys abans de morir. Recorrerem, per tant, tota la vida del compositor nascut a París el 1845, organista, conegut, sobretot pel seu rèquiem, autor d'obres com "Masques et rergamasques" o "Pelléas et Mélisande"; de molta música per a piano, o d'un extens i suculent apartat de melodies, subtils, precioses, intenses, que ens captivaran. Tota la setmana serà un homenatge al gran Dalton Baldwin, que va viure fins al passat 12 de desembre, a punt de fer els 88 anys. Acompanyarà dues veus extraordinàries, la de la soprano Elly Ameling i la del baríton Gérard Souzay. Emoció en estat pur.

  • Bohuslav Martinu (v)
    Escolta àudio

    Bohuslav Martinu (v)

    Bohuslav Martinu és, cronològicament, el quart gran nom de la música txeca després de Smetana, Dvorák i Janácek. Martinu va néixer el 1890, quan Dvorák era un compositor de renom i quan Janácek tenia 36 anys i el catàleg per fer perquè la seva obra esclata quan té uns 60 anys. Martinu, respecte d'aquests dos predecessors seus, va agafar un camí ben diferent i va mirar sempre cap a França: Debussy, Ravel, Dukas i, sobretot, Albert Roussel, de qui va ser alumne a París. Perquè Martinu se'n va anar a viure a París el 1923, s'hi va quedar fins al 1940 i hi va escriure música plena de l'esperit txec adobat amb el gust francès. Amb la Segona Guerra Mundial, Martinu va fugir cap als Estats Units. Hi va conèixer Kussevitski i, impulsat per ell, en pocs anys va fer les seves sis simfonies. A partir del 1953 va tornar a Europa: França, Itàlia i Suïssa, on va morir, el 1959. Martinu és un compositor poc o mal conegut a qui us proposem de conèixer millor. Val molt la pena! No us ho perdeu!

  • Bohuslav Martinu (IV)
    Escolta àudio

    Bohuslav Martinu (IV)

    Bohuslav Martinu és, cronològicament, el quart gran nom de la música txeca després de Smetana, Dvorák i Janácek. Martinu va néixer el 1890, quan Dvorák era un compositor de renom i quan Janácek tenia 36 anys i el catàleg per fer perquè la seva obra esclata quan té uns 60 anys. Martinu, respecte d'aquests dos predecessors seus, va agafar un camí ben diferent i va mirar sempre cap a França: Debussy, Ravel, Dukas i, sobretot, Albert Roussel, de qui va ser alumne a París. Perquè Martinu se'n va anar a viure a París el 1923, s'hi va quedar fins al 1940 i hi va escriure música plena de l'esperit txec adobat amb el gust francès. Amb la Segona Guerra Mundial, Martinu va fugir cap als Estats Units. Hi va conèixer Kussevitski i, impulsat per ell, en pocs anys va fer les seves sis simfonies. A partir del 1953 va tornar a Europa: França, Itàlia i Suïssa, on va morir, el 1959. Martinu és un compositor poc o mal conegut a qui us proposem de conèixer millor. Val molt la pena! No us ho perdeu!

  • Bohuslav Martinu (III)
    Escolta àudio

    Bohuslav Martinu (III)

    Bohuslav Martinu és, cronològicament, el quart gran nom de la música txeca després de Smetana, Dvorák i Janácek. Martinu va néixer el 1890, quan Dvorák era un compositor de renom i quan Janácek tenia 36 anys i el catàleg per fer perquè la seva obra esclata quan té uns 60 anys. Martinu, respecte d'aquests dos predecessors seus, va agafar un camí ben diferent i va mirar sempre cap a França: Debussy, Ravel, Dukas i, sobretot, Albert Roussel, de qui va ser alumne a París. Perquè Martinu se'n va anar a viure a París el 1923, s'hi va quedar fins al 1940 i hi va escriure música plena de l'esperit txec adobat amb el gust francès. Amb la Segona Guerra Mundial, Martinu va fugir cap als Estats Units. Hi va conèixer Kussevitski i, impulsat per ell, en pocs anys va fer les seves sis simfonies. A partir del 1953 va tornar a Europa: França, Itàlia i Suïssa, on va morir, el 1959. Martinu és un compositor poc o mal conegut, a qui us proposem de conèixer millor. Val molt la pena! No us ho perdeu!

  • Bohuslav Martinu (II)
    Escolta àudio

    Bohuslav Martinu (II)

    Bohuslav Martinu és, cronològicament, el quart gran nom de la música txeca després de Smetana, Dvorák i Janácek. Martinu va néixer el 1890, quan Dvorák era un compositor de renom i quan Janácek tenia 36 anys i el catàleg per fer perquè la seva obra esclata quan ronda els 60 anys. Martinu, respecte d'aquests dos predecessors seus, va agafar un camí ben diferent i va mirar sempre cap a França: Debussy, Ravel, Dukas i, sorbretot, Albert Roussel, de qui en va ser alumne a París. Perquè Martinu se'n va anar a viure a París el 1923, s'hi va quedar fins al 1940 i hi va escriure música plena de l'esperit txec adobat amb el gust francès. Amb la segona guerra mundial, Martinu va fugir cap als Estats Units. Hi va conèixer Kussevitski i, impulsat per ell, en pocs anys va fer les seves sis simfonies. A partir del 1953 va tornar a Europa: França, Itàlia i Suïssa, on va morir, el 1959. Martinu és un compositor poc o mal conegut a qui us proposem de conèixer millor. Val molt la pena! No us ho perdeu!

  • Bohuslav Martinu (I)
    Escolta àudio

    Bohuslav Martinu (I)

    Bohuslav Martinu és, cronològicament, el quart gran nom de la música txeca després de Smetana, Dvorak i Janacek. Martinu va néixer el 1890, quan Dvorak era un compositor de renom i quan Janacek tenia 36 anys i el catàleg per fer perquè la seva obra esclata quan ronda els 60 anys. Martinu, respecte d'aquests dos predecessors seus, va agafar un camí ben diferent i va mirar sempre cap a França: Debussy, Ravel, Dukas i, sorbretot, Albert Roussel, de qui en va ser alumne a París. Perquè Martinu se'n va anar a viure a París el 1923, s'hi va quedar fins el 1940 i hi va escriure música plena de l'esperit txec adobat amb el gust francès. Amb la segona guerra mundial, Martinu va fugir cap als Estats Units. Hi va conèixer Koussevitzki i, impulsat per ell, en pocs anys va fer les seves sis simfonies. A partir del 1953 va tornar a Europa: França, Itàlia i Suïssa, on va morir, el 1959. Martinu és un compositor poc o mal conegut a qui us proposem de conèixer millor. Val molt la pena! No us ho perdeu!

  • Ludwig van Beethoven (V)
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven (V)

    Aquesta setmana servirà per sentir rareses del catàleg de cambra de Ludwig van Beethoven, obres per a formacions instrumentals poc freqüents, assajos per a quartet de corda dels últims anys del segle XVIII o transcripcions, tant d'obres pròpies com d'altres compositors. De Beethoven es té la idea que la seva aproximació a la música és tardana, però l'obra més antiga d'aquesta setmana ho desmenteix: és un quartet amb piano del mateix any en què Mozart va compondre el seu primer quartet, el 1785. Beethoven tenia 15 anys. Cronològicament, aquí comença el viatge que farem aquests dies, i gairebé totes les obres seran d'aquell final del segle XVIII. Sentirem, per tant, un Beethoven jove, emmirallat en Mozart i Haydn, amb un peu a Bonn i l'altre a Viena. I cada dia ens centrarem en un apartat concret: transcripcions, formacions poc freqüents... fins divendres, que ens acomiadarem del Beethoven més desconegut.

  • Ludwig van Beethoven (IV)
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven (IV)

    Aquesta setmana servirà per sentir rareses del catàleg de cambra de Ludwig van Beethoven, obres per a formacions instrumentals poc freqüents, assajos per a quartet de corda dels últims anys del segle XVIII o transcripcions, tant d'obres pròpies com d'altres compositors. De Beethoven es té la idea que la seva aproximació a la música és tardana, però l'obra més antiga d'aquesta setmana ho desmenteix: és un quartet amb piano del mateix any en què Mozart va compondre el seu primer quartet, el 1785. Beethoven tenia 15 anys. Cronològicament, aquí comença el viatge que farem aquests dies, i gairebé totes les obres seran d'aquell final del segle XVIII. Sentirem, per tant, un Beethoven jove, emmirallat en Mozart i Haydn, amb un peu a Bonn i l'altre a Viena. I cada dia ens centrarem en un apartat concret: transcripcions, formacions poc freqüents... fins divendres, que ens acomiadarem del Beethoven més desconegut.

Anar al contingut