TOTS ELS ÀUDIOS

  • Obres que van inaugurar teatres
    Escolta àudio

    Obres que van inaugurar teatres

    Una selecció de música associada a l'inici de la singladura d'alguns dels teatres més cèlebres d'Europa.
    R. Cambert: "Pròleg de la nimfa del Sena" de l'òpera "Pomone"
    A. Salieri: Ària "Quando più irato freme", de l'òpera "L'Europa Riconosciuta"
    F. Sor: Obertura del ballet "Cendrillon"

    Una selecció de música associada a l'inici de la singladura d'alguns dels teatres més cèlebres d'Europa. R. Cambert: "Pròleg de la nimfa del Sena" de l'òpera "Pomone" A. Salieri: Ària "Quando più irato freme", de l'òpera "L'Europa Riconosciuta" F. Sor: Obertura del ballet "Cendrillon"

  • El repertori de les germanes Weber
    Escolta àudio

    El repertori de les germanes Weber

    Les àries que Mozart va compondre per a la seva dona i les seves cunyades.
    Ària de concert "Vorrei spiegarvi, oh Dio!" k. 418
    Ària "Nehmt
    meinen Dank" k. 383
    "Solfeggio" k. 93 n. 2
    "Christe Eleison" de la Missa en do menor k. 427
    Ària "O zittre nicht, mein lieber sohn" del singspiel "La flauta màgica" k. 620

    Les àries que Mozart va compondre per a la seva dona i les seves cunyades. Ària de concert "Vorrei spiegarvi, oh Dio!" k. 418 Ària "Nehmt meinen Dank" k. 383 "Solfeggio" k. 93 n. 2 "Christe Eleison" de la Missa en do menor k. 427 Ària "O zittre nicht, mein lieber sohn" del singspiel "La flauta màgica" k. 620

  • Francesos i afrancesats de la Belle Époque
    Escolta àudio

    Francesos i afrancesats de la Belle Époque

    El París del canvi de segle i la seva petjada.
    C. Debussy: Vals "La plus que lente"
    E. Satie: Cançó "Je te veux"
    M. Ravel: Fragment
    dels "Valsos nobles i sentimentals" per a piano
    A. Skriabin: Vals en la bemoll major op. 38
    F. Mompou: "Tango" per a piano
    R. Viñes: "Crinoline" o "La valse au temps de la Montijo" per a piano, pertanyent als "Quatre homenatges"

    El París del canvi de segle i la seva petjada. C. Debussy: Vals "La plus que lente" E. Satie: Cançó "Je te veux" M. Ravel: Fragment dels "Valsos nobles i sentimentals" per a piano A. Skriabin: Vals en la bemoll major op. 38 F. Mompou: "Tango" per a piano R. Viñes: "Crinoline" o "La valse au temps de la Montijo" per a piano, pertanyent als "Quatre homenatges"

  • Els tres quintets per a corda de Beethoven
    Escolta àudio

    Els tres quintets per a corda de Beethoven

    Una selecció de fragments:
    "Allegro con brio" del Quintet per a corda n. 1 en mi bemoll major op. 4
    "Presto" del Quintet per a corda n. 2
    en do major op. 29
    "Finale prestissimo" del Quintet per a corda n. 3 en do menor op. 104

    Una selecció de fragments: "Allegro con brio" del Quintet per a corda n. 1 en mi bemoll major op. 4 "Presto" del Quintet per a corda n. 2 en do major op. 29 "Finale prestissimo" del Quintet per a corda n. 3 en do menor op. 104

  • Àries de Porpora
    Escolta àudio

    Àries de Porpora

    Fragments d'òperes de Nicola Porpora
    "L'Agrippina": Obertura
    "Arianna e Teseo": Ària "Mira in cielo"
    Didone abbandonata": Ària "Gia
    si desta la tempesta"
    "Ezio": Ària "Se tu la reggi al volo"
    "Polifemo": Ària "Alto Giove"
    "Siface": Ària "Tu che d'ardir m'accendi"

    Fragments d'òperes de Nicola Porpora "L'Agrippina": Obertura "Arianna e Teseo": Ària "Mira in cielo" Didone abbandonata": Ària "Gia si desta la tempesta" "Ezio": Ària "Se tu la reggi al volo" "Polifemo": Ària "Alto Giove" "Siface": Ària "Tu che d'ardir m'accendi"

  • Els tres mosqueters del violí romàntic francès
    Escolta àudio

    Els tres mosqueters del violí romàntic francès

    Música de la primera gran escola francesa de violí romàntic.
    P. Baillot: Variacions sobre un tema rus per a violí i orquestra op. 24
    P. Ro
    de: Concert n. 13 en fa sostingut menor per a violí i orquestra, op. pòstum
    R. Kreutzer: Rondó final del Concert n.1 en sol major per a violí i orquestra KWV. 13

    Música de la primera gran escola francesa de violí romàntic. P. Baillot: Variacions sobre un tema rus per a violí i orquestra op. 24 P. Rode: Concert n. 13 en fa sostingut menor per a violí i orquestra, op. pòstum R. Kreutzer: Rondó final del Concert n.1 en sol major per a violí i orquestra KWV. 13

  • Simfonisme català
    Escolta àudio

    Simfonisme català

    Un tast de pàgines simfòniques de compositors catalans.
    I. Albéniz: "Catalònia" per a orquestra.
    J. Lamote: Scherzo sobre un tema popular
    català.
    J. Rodoreda: "Himne d'amor de la naturalesa" del poema simfònic "La primavera".
    J. Garreta: "Temps moderat" de les "Impressions simfòniques".

    Un tast de pàgines simfòniques de compositors catalans. I. Albéniz: "Catalònia" per a orquestra. J. Lamote: Scherzo sobre un tema popular català. J. Rodoreda: "Himne d'amor de la naturalesa" del poema simfònic "La primavera". J. Garreta: "Temps moderat" de les "Impressions simfòniques".

  • L'efecte papallona
    Escolta àudio

    L'efecte papallona

    El so de les papallones en la música.
    F. Schubert: Lied "La papallona", D. 633.
    R. Schumann: Fragment de la suite "Papillons" per a piano,
    op. 2.
    F. Chopin: Estudi per a piano en sol bemoll major "La papallona", op. 25 n. 9.
    F. Tàrrega: "La papallona", estudi per a guitarra.
    A. Farewell: "The butterfly" ("La papallona") del cicle "Poemes de natura".
    E. Chausson: "Les papillons", op. 2 n. 3.
    B. Martinu: Dansa de les papallones del ballet "La papallona que picava de peus", H. 153.
    G. Puccini: Ària "Un bel di vedremo" de l'òpera "Madama Butterfly".

    El so de les papallones en la música. F. Schubert: Lied "La papallona", D. 633. R. Schumann: Fragment de la suite "Papillons" per a piano, op. 2. F. Chopin: Estudi per a piano en sol bemoll major "La papallona", op. 25 n. 9. F. Tàrrega: "La papallona", estudi per a guitarra. A. Farewell: "The butterfly" ("La papallona") del cicle "Poemes de natura". E. Chausson: "Les papillons", op. 2 n. 3. B. Martinu: Dansa de les papallones del ballet "La papallona que picava de peus", H. 153. G. Puccini: Ària "Un bel di vedremo" de l'òpera "Madama Butterfly".

  • Opus 150
    Escolta àudio

    Opus 150

    Opus 150
    F. Schubert: "Allegro" de la Sonata n. 13 per a piano en la major, D. 664.
    J. Raff: Final de la Xacona en la menor per a piano a
    4 mans, op. 150.
    J. Rheinberger: "Abendlied" ("Cant del capvespre") de les Sis peces per a violí i orgue, op. 150.
    C. Chaminade: "Serenata espanyola" per a violí i piano, op. 150.
    A. Beach: Trio per a piano en la menor, op. 150.

    Opus 150 F. Schubert: "Allegro" de la Sonata n. 13 per a piano en la major, D. 664. J. Raff: Final de la Xacona en la menor per a piano a 4 mans, op. 150. J. Rheinberger: "Abendlied" ("Cant del capvespre") de les Sis peces per a violí i orgue, op. 150. C. Chaminade: "Serenata espanyola" per a violí i piano, op. 150. A. Beach: Trio per a piano en la menor, op. 150.

  • El so de Beethoven
    Escolta àudio

    El so de Beethoven

    Una selecció casual d'obres del geni de Bonn.
    "Finale" de la Sonata per a piano n. 23 en fa menor op. 57 "Apassionata".
    "Adagio quasi un p
    oco andante" del Quartet per a corda n. 14 en do sostingut menor op. 131.
    "Finale" del Concert per a piano n. 4 op. 58 en sol major.
    Obertura "Leonora" n. 3 op. 72b.

    Una selecció casual d'obres del geni de Bonn. "Finale" de la Sonata per a piano n. 23 en fa menor op. 57 "Apassionata". "Adagio quasi un poco andante" del Quartet per a corda n. 14 en do sostingut menor op. 131. "Finale" del Concert per a piano n. 4 op. 58 en sol major. Obertura "Leonora" n. 3 op. 72b.

  • La melodia del Moldava
    Escolta àudio

    La melodia del Moldava

    Origen i usos de la melodia més cèlebre utilitzada per Bendrich Smetana.
    B. Smetana: tema del poema simfònic "El Moldava", del cicle "La meva pà
    tria".
    G. Cenci: "La mantovana" ("Fuggi, fuggi, fuggi").
    B. Marini: Sonata sobre "Fuggi dolente core" op. 22 n. 1.
    J. Playford: "An italian rant"
    C. Mouton: "My mistress is prettie" per a llaüt.
    F. Chopin: Nocturn n. 21 en do menor opus pòstum.
    C. Saint-Saëns: "Andantino" de la Rapsòdia bretona op. 7bis.
    Anònim suec: "Ack Värmeland, du sköna".
    Anònim romanès: "Carul cu boi".
    Anònim israelià: "Hatikva" ("Esperança"), himne nacional d'Israel.

    Origen i usos de la melodia més cèlebre utilitzada per Bendrich Smetana. B. Smetana: tema del poema simfònic "El Moldava", del cicle "La meva pàtria". G. Cenci: "La mantovana" ("Fuggi, fuggi, fuggi"). B. Marini: Sonata sobre "Fuggi dolente core" op. 22 n. 1. J. Playford: "An italian rant" C. Mouton: "My mistress is prettie" per a llaüt. F. Chopin: Nocturn n. 21 en do menor opus pòstum. C. Saint-Saëns: "Andantino" de la Rapsòdia bretona op. 7bis. Anònim suec: "Ack Värmeland, du sköna". Anònim romanès: "Carul cu boi". Anònim israelià: "Hatikva" ("Esperança"), himne nacional d'Israel.

  • Serenates
    Escolta àudio

    Serenates

    Diferents mirades tant instrumentals com vocals sobre la serenata
    R. Hoffstetter: Serenata del quartet per a corda op. 3 n. 5 en fa major (atrib
    uïda a F. J. Haydn)
    G. Paisiello. Cavatina "Saper Bramate" de l'acte primer de l'òpera "El barber de Sevilla"
    W. A. Mozart: Allegro inicial de la Serenata en sol major K 525 "Petita serenata nocturna"
    F. Schubert: Lied "Ständchen" ("Serenata") del cicle "Schwanengesang" ("El cant del cigne") D. 957
    A. Dvo¿ák: "Tempo di valse" de la Serenata per a corda op. 22

    Diferents mirades tant instrumentals com vocals sobre la serenata R. Hoffstetter: Serenata del quartet per a corda op. 3 n. 5 en fa major (atribuïda a F. J. Haydn) G. Paisiello. Cavatina "Saper Bramate" de l'acte primer de l'òpera "El barber de Sevilla" W. A. Mozart: Allegro inicial de la Serenata en sol major K 525 "Petita serenata nocturna" F. Schubert: Lied "Ständchen" ("Serenata") del cicle "Schwanengesang" ("El cant del cigne") D. 957 A. Dvo¿ák: "Tempo di valse" de la Serenata per a corda op. 22

  • Grans violinistes del s. XIX
    Escolta àudio

    Grans violinistes del s. XIX

    Música de grans vistuosos del violí
    N. Paganini: Rondó final del concert per a violí i orquestra n. 2 "La campanella"
    K. Lipi¿ski: Finale
    del Concert per a violí i orquestra n. 2 en re major, pp. 21
    H. Wieniawski: Polonesa n. 2, op. 21

    Música de grans vistuosos del violí N. Paganini: Rondó final del concert per a violí i orquestra n. 2 "La campanella" K. Lipi¿ski: Finale del Concert per a violí i orquestra n. 2 en re major, pp. 21 H. Wieniawski: Polonesa n. 2, op. 21

  • "A bocca chiusa"
    Escolta àudio

    "A bocca chiusa"

    Cantar amb la voca closa, o gairebé...
    W. A. Mozart: Concertant "Hm! Hm! Hm! Hm!" de l'acte I de "La flauta màgica" K. 620
    G. Puccini: Cor
    a "bocca chiusa" de l'acte II de l'òpera "Madama Butterfly"
    C. Debussy: Sirenes de la suite "Nocturns"
    G. Holst: Neptú de la suite "Els planetes", op. 32

    Cantar amb la voca closa, o gairebé... W. A. Mozart: Concertant "Hm! Hm! Hm! Hm!" de l'acte I de "La flauta màgica" K. 620 G. Puccini: Cor a "bocca chiusa" de l'acte II de l'òpera "Madama Butterfly" C. Debussy: Sirenes de la suite "Nocturns" G. Holst: Neptú de la suite "Els planetes", op. 32

  • "Vocalise"
    Escolta àudio

    "Vocalise"

    Les obres per a veu, sense lletra
    N. Porpora: Solfeggio n. 2 per Farinelli. Aris Christofellis, sopranista
    W. A. Mozart: "Solfeggio" K. 39
    3 n. 2
    H. Villa-Lobos: Ària de la "Bachiana brasilera" n. 5
    R. Glière: Allegro del Concert per a soprano coloratura i orquestra op. 82
    S. Rakhmàninov: "Vocalise" per a veu i piano, op. 34 n. 14

    Les obres per a veu, sense lletra N. Porpora: Solfeggio n. 2 per Farinelli. Aris Christofellis, sopranista W. A. Mozart: "Solfeggio" K. 393 n. 2 H. Villa-Lobos: Ària de la "Bachiana brasilera" n. 5 R. Glière: Allegro del Concert per a soprano coloratura i orquestra op. 82 S. Rakhmàninov: "Vocalise" per a veu i piano, op. 34 n. 14

Anar al contingut