TOTS ELS ÀUDIOS
El so de l'hivern
Obres inspirades en l'estació més freda de l'any
Ch. Simpson: Suite "The winter" del cicle "Les estacions"
F. Schubert: Lied "Der Winterabend" d. 938
G. Holst: "A Winter Idyll" per a orquestra
S. Prokófiev: "La fada d'hivern" del ballet "La Ventafocs", versió per a piano op. 97 n. 4Obres inspirades en l'estació més freda de l'any Ch. Simpson: Suite "The winter" del cicle "Les estacions" F. Schubert: Lied "Der Winterabend" d. 938 G. Holst: "A Winter Idyll" per a orquestra S. Prokófiev: "La fada d'hivern" del ballet "La Ventafocs", versió per a piano op. 97 n. 4
Divendres, dia de Venus
Músiques inspirades en la deessa Venus
J. Bennet: Cançó "Venus' birds whose mournful tunes"
R. Wagner: Ballet al Venusberg de l'òpera "Tannhäuser"
J. Offenbach: "Invocació a Venus" de l'opereta "La belle Hélène"
G. Holst: "Venus, la portadora de la pau" de la Suite simfònica "Els planetes" op. 32Músiques inspirades en la deessa Venus J. Bennet: Cançó "Venus' birds whose mournful tunes" R. Wagner: Ballet al Venusberg de l'òpera "Tannhäuser" J. Offenbach: "Invocació a Venus" de l'opereta "La belle Hélène" G. Holst: "Venus, la portadora de la pau" de la Suite simfònica "Els planetes" op. 32
Dijous, dia de Júpiter
Músiques inspirades en el déu Júpiter
G. F. Handel: Ària "Io di Roma il Giove sono" de l'òpera "Agrippina".
N. Porpora: Ària de Jupiter de l'òpera "Polifemo"
C. W. Gluck: Ària de Júpiter "oggi per me non sudi" de l'òpera "La Contesa de numi".
W. A. Mozart: Finale "Molto Allegro" de la Simfoniaen do major n. 41 "Júpiter" kv. 551Músiques inspirades en el déu Júpiter G. F. Handel: Ària "Io di Roma il Giove sono" de l'òpera "Agrippina". N. Porpora: Ària de Jupiter de l'òpera "Polifemo" C. W. Gluck: Ària de Júpiter "oggi per me non sudi" de l'òpera "La Contesa de numi". W. A. Mozart: Finale "Molto Allegro" de la Simfoniaen do major n. 41 "Júpiter" kv. 551
Dimecres, dia Mercuri
Músiques inspirades en el déu Mercuri
H. Purcell: "Ariós de l'esperit de Mercuri" de l'òpera "Dido i Aeneas"
F. J. Haydn: "Allegro" de la Simfonia en mi bemoll major n. 43
E. Satie: Selecció del ballet "Mercure"
G. Holst: "Mercuri, el missatger alat" de la Suite simfònica "Els planetes" op. 32Músiques inspirades en el déu Mercuri H. Purcell: "Ariós de l'esperit de Mercuri" de l'òpera "Dido i Aeneas" F. J. Haydn: "Allegro" de la Simfonia en mi bemoll major n. 43 E. Satie: Selecció del ballet "Mercure" G. Holst: "Mercuri, el missatger alat" de la Suite simfònica "Els planetes" op. 32
Dimarts, dia de Mart
Músiques inspirades en el déu Mart
C. Monteverdi: Madrigal "Altri Canti di Marte"
G. Ph. Telemann: Ària "Steckt Mars den Degen ein" de l'òpera "Emma und Eginhard"
A. Caldara: Ària de Mart "Da mia tromba" de l'òpera "La concordia de pianeti"
G. Holst: "Mart, el portador de la guerra" de la Suite simfònica "Els planetes" op. 32Músiques inspirades en el déu Mart C. Monteverdi: Madrigal "Altri Canti di Marte" G. Ph. Telemann: Ària "Steckt Mars den Degen ein" de l'òpera "Emma und Eginhard" A. Caldara: Ària de Mart "Da mia tromba" de l'òpera "La concordia de pianeti" G. Holst: "Mart, el portador de la guerra" de la Suite simfònica "Els planetes" op. 32
Dilluns, dia de la Lluna
Músiques al voltant de la Lluna
F. Schubert: lied "An den Mond d. 259
R. Schumann: Lied "Mondnacht" op. 39 n. 5
N. Rimsky Korsakov: Nocturn de l'òpera "Pan Voyevoda"
A. Dvo¿ák: Cançó de la lluna de l'òpera "Rusalka" op. 114
C. Debussy: "Clair de lune" de la Suite "Bergamasque" per a pianoMúsiques al voltant de la Lluna F. Schubert: lied "An den Mond d. 259 R. Schumann: Lied "Mondnacht" op. 39 n. 5 N. Rimsky Korsakov: Nocturn de l'òpera "Pan Voyevoda" A. Dvo¿ák: Cançó de la lluna de l'òpera "Rusalka" op. 114 C. Debussy: "Clair de lune" de la Suite "Bergamasque" per a piano
Olímpies i olimpíades
5 Obres inspirades en Olímpia o les olimpíades
J. M. Kraus: Obertura d'"Olympia"
J. A. Hasse: Ària "Siam navi all'onde algenti" de l'òpera "L'Olimpiade"
A. Vivaldi: Ària "Tra le follie... Siam navi all'onde algenti" de l'òpera "L'Olimpiade"
J. Offenbach: Ària "Les oiseaux dans la charmille" de l'òpera "Les contes d'Hoffmann"
S. Samaras: Himne Olímpic (1896)5 Obres inspirades en Olímpia o les olimpíades J. M. Kraus: Obertura d'"Olympia" J. A. Hasse: Ària "Siam navi all'onde algenti" de l'òpera "L'Olimpiade" A. Vivaldi: Ària "Tra le follie... Siam navi all'onde algenti" de l'òpera "L'Olimpiade" J. Offenbach: Ària "Les oiseaux dans la charmille" de l'òpera "Les contes d'Hoffmann" S. Samaras: Himne Olímpic (1896)
Opus 64
5 obres amb el número 64 d'opus
F. J. Haydn: "Allegro moderato" del Quartet per a corda en re major op. 64 n. 5
F. Chopin: Vals op. 64 n. 1 en re major
F. Mendelssohn: "Allegretto non troppo" del Concert per a violí en mi menor op. 64
P. I. Txaikovski: Vals de la Simfonia n. 5 en mi menor op. 64
S. Prokófiev: "Dansa dels cavallers" del ballet "Romeu i Julieta" op. 645 obres amb el número 64 d'opus F. J. Haydn: "Allegro moderato" del Quartet per a corda en re major op. 64 n. 5 F. Chopin: Vals op. 64 n. 1 en re major F. Mendelssohn: "Allegretto non troppo" del Concert per a violí en mi menor op. 64 P. I. Txaikovski: Vals de la Simfonia n. 5 en mi menor op. 64 S. Prokófiev: "Dansa dels cavallers" del ballet "Romeu i Julieta" op. 64
Els quatre rondós del 1775 per a violí i orquestra de Mozart
Rondós dels últims concerts per a violi i orquestra de Mozart
"Rondeau" del Concert per a violí i orquestra n. 2 en re major K. 211
"Rondeau" del Concert per a violí i orquestra n. 3 en sol major K. 216
"Rondeau" del Concert per a violí i orquestra n. 4 en re major K. 218
"Rondeau" del Concert per a violí i orquestra n. 5 en la major K. 219Rondós dels últims concerts per a violi i orquestra de Mozart "Rondeau" del Concert per a violí i orquestra n. 2 en re major K. 211 "Rondeau" del Concert per a violí i orquestra n. 3 en sol major K. 216 "Rondeau" del Concert per a violí i orquestra n. 4 en re major K. 218 "Rondeau" del Concert per a violí i orquestra n. 5 en la major K. 219
Antonín Dvorák a Nova York
Selecció d'obres compostes en el trienni americà (1872-75)
Humoresca n. 7 Op 101 (Versió per a orquestra)
Quartet per a corda n. 12 en fa major op. 96
"Finale" de la Sonatina per a violí i piano en sol major op. 100
"Larghetto" del Quintet per a corda en mi bemoll major op. 97Selecció d'obres compostes en el trienni americà (1872-75) Humoresca n. 7 Op 101 (Versió per a orquestra) Quartet per a corda n. 12 en fa major op. 96 "Finale" de la Sonatina per a violí i piano en sol major op. 100 "Larghetto" del Quintet per a corda en mi bemoll major op. 97
Veus singulars
Cantants amb veus molt personals.
Alessandro Moreschi canta l'"Ave Maria" (J. S. Bach/Ch. Gounod).
Florence Foster Jenkins canta "Mein Herr marquis" de l'opereta "El rat panat" (J. Strauss).
Mado Robin canta l'ària de les campenetes de l'òpera "Lakmé" (L. Delibes).
Yma Sumac canta el tema "Chuncho, criatures del bosc" (M. Vivanco).
Natalia de Andrade canta l'ària "Caro nome" de l'òpera "Rigoletto" (G. Verdi).Cantants amb veus molt personals. Alessandro Moreschi canta l'"Ave Maria" (J. S. Bach/Ch. Gounod). Florence Foster Jenkins canta "Mein Herr marquis" de l'opereta "El rat panat" (J. Strauss). Mado Robin canta l'ària de les campenetes de l'òpera "Lakmé" (L. Delibes). Yma Sumac canta el tema "Chuncho, criatures del bosc" (M. Vivanco). Natalia de Andrade canta l'ària "Caro nome" de l'òpera "Rigoletto" (G. Verdi).
Alla marcia!
Selecció de marxes del repertori del s. XIX
F. Schubert: "Marxa" del "Divertissement a la Hongroise" en sol menor d. 818
R. Schumann: "In modo d'una marcia", 2on. mov. del Quintet amb piano en mi bemoll major op. 44
E. Grieg: "Marxa", 3a. de les "4 Danses Noruegues" op. 35
J. Sibelius: "Alla marcia" de la Suite Karelia op. 11Selecció de marxes del repertori del s. XIX F. Schubert: "Marxa" del "Divertissement a la Hongroise" en sol menor d. 818 R. Schumann: "In modo d'una marcia", 2on. mov. del Quintet amb piano en mi bemoll major op. 44 E. Grieg: "Marxa", 3a. de les "4 Danses Noruegues" op. 35 J. Sibelius: "Alla marcia" de la Suite Karelia op. 11
Fem bufar Mozart!
Concerts per a instruments de vent del compositor de Salzburg
"Rondó" del Concert per a fagot i orquestra en si bemoll major k. 191
"Allegro" del Concert per a oboè i orquestra en do major k. 314
"Allegro" del Concert per a flauta travessera en sol major k. 313
"Rondó" del Concert per a clarinet i orquestra en la major k. 622Concerts per a instruments de vent del compositor de Salzburg "Rondó" del Concert per a fagot i orquestra en si bemoll major k. 191 "Allegro" del Concert per a oboè i orquestra en do major k. 314 "Allegro" del Concert per a flauta travessera en sol major k. 313 "Rondó" del Concert per a clarinet i orquestra en la major k. 622
Suecs romàntics i postromàntics
Tres obres Suques del s. XIX i principis del s. XX
F. Berwald: Rondó del Concert per a violí i orquestra en do sostingut menor op. 2
H. Munktell: Poema simfònic "Bränningar" (Trencaones)
W. Stenhammar: Scherzo, 3er. mov. de la Simfonia n. 2 en sol menor op. 34Tres obres Suques del s. XIX i principis del s. XX F. Berwald: Rondó del Concert per a violí i orquestra en do sostingut menor op. 2 H. Munktell: Poema simfònic "Bränningar" (Trencaones) W. Stenhammar: Scherzo, 3er. mov. de la Simfonia n. 2 en sol menor op. 34
Quatre mirades musicals a la reina Dido
Obres inspirades en la reina més famosa de Cartago.
S. d'India: ària "Infelice Didone"
N. Porpora: ària "Già si desta la tempesta" de l'òpera "Didone abbandonata"
F. Schubert: lied "Vedi quanto adoro" D. 510
G. Rossini: Ària "Per tutto l'orrore" de la cantata "La morte di Didone"Obres inspirades en la reina més famosa de Cartago. S. d'India: ària "Infelice Didone" N. Porpora: ària "Già si desta la tempesta" de l'òpera "Didone abbandonata" F. Schubert: lied "Vedi quanto adoro" D. 510 G. Rossini: Ària "Per tutto l'orrore" de la cantata "La morte di Didone"