TOTS ELS ÀUDIOS

  • Compositors de Lucca!
    Escolta àudio

    Compositors de Lucca!

    Lucca, ciutat de la toscana i amb llarga tradició musical ha estat el bressol de compositors d'èpoques diferents.
    G. Guami: "Canzon detta la Lucchesina"
    F. Barsanti Concerto grosso op. 3 Nr. 10
    F. Geminiani: Sonata en re menor per a violi i baix continu Op. 4 no. 4
    A. Catalani: Ària "Ebben Ne andrò lontana" de l'acte I de l'òpera "La Wally"
    G. Puccini: Gloria de la "Messa di Gloria" Opus pòstum

    Lucca, ciutat de la toscana i amb llarga tradició musical ha estat el bressol de compositors d'èpoques diferents. G. Guami: "Canzon detta la Lucchesina" F. Barsanti Concerto grosso op. 3 Nr. 10 F. Geminiani: Sonata en re menor per a violi i baix continu Op. 4 no. 4 A. Catalani: Ària "Ebben Ne andrò lontana" de l'acte I de l'òpera "La Wally" G. Puccini: Gloria de la "Messa di Gloria" Opus pòstum

  • Compositors germànics abans de Bach
    Escolta àudio

    Compositors germànics abans de Bach

    Compositors del barroc alemanys de la generació anterior a J. S. Bach
    J. Pachelbel: "Cànon i giga per a tres violins i baix continu"
    H. I.
    F. von Biber: "Sonata a sis"
    J. P. Krieger: "Sonata seconda per violino e viola da gamba" op. 2
    G. Muffat: "Concerto grosso n. 11 en mi menor Delirium Amoris"
    J. H. Schmelzer: "Balletto di centauri, ninfe e salvatici"

    Compositors del barroc alemanys de la generació anterior a J. S. Bach J. Pachelbel: "Cànon i giga per a tres violins i baix continu" H. I. F. von Biber: "Sonata a sis" J. P. Krieger: "Sonata seconda per violino e viola da gamba" op. 2 G. Muffat: "Concerto grosso n. 11 en mi menor Delirium Amoris" J. H. Schmelzer: "Balletto di centauri, ninfe e salvatici"

  • Un llac de cignes!
    Escolta àudio

    Un llac de cignes!

    Diferents retrats musicals de cignes
    C. Saint-Saëns: "El cigne", de la suite "El Carnaval dels animals"
    E. Grieg: "En Svane" (El cigne),
    op 25, n. 2
    S. Prokofiev: Fragment de la cantata "Ivan el Terrible", op. 116
    J. Sibelius: "El cigne de Tuonela", op. 22 n. 2
    P. I. Txaikovski: Vals del ballet "El llag dels cignes"

    Diferents retrats musicals de cignes C. Saint-Saëns: "El cigne", de la suite "El Carnaval dels animals" E. Grieg: "En Svane" (El cigne), op 25, n. 2 S. Prokofiev: Fragment de la cantata "Ivan el Terrible", op. 116 J. Sibelius: "El cigne de Tuonela", op. 22 n. 2 P. I. Txaikovski: Vals del ballet "El llag dels cignes"

  • El Théâtre Lyrique de París
    Escolta àudio

    El Théâtre Lyrique de París

    Òperes estrenades en aquest coliseu parisenc de mitjan segle XIX
    A. Adam: Obertura de l'òpera "Si j'etais roi"
    G. Bizet: Ària "À la voix d
    'un amant fidele" de l'òpera "La jolie fille de Perth"
    Ch. Gounod: Ària "Dieu, quel frisson. Amour, ranime mon courage" de l'òpera "Roméo et Juliette"
    Ch. Gounod: Ària "Ah! Je ris de me voir si belle" de l'òpera "Faust"
    G. Bizet: Ària "Je crois entendre encore" de l'òpera "Les pêcheurs de perles"
    Ch. Gounod: Ària "L'amour! L'amour! Ah! Lève toi, soleil!" de l'acte II de l'òpera "Roméo et Juliette"
    H. Berlioz: Ària "Ô Blonde Cérès" de l'òpera "Les Troyens"
    A. Maillart: Ària de l'òpera "Les Dragons de Villars"

    Òperes estrenades en aquest coliseu parisenc de mitjan segle XIX A. Adam: Obertura de l'òpera "Si j'etais roi" G. Bizet: Ària "À la voix d'un amant fidele" de l'òpera "La jolie fille de Perth" Ch. Gounod: Ària "Dieu, quel frisson. Amour, ranime mon courage" de l'òpera "Roméo et Juliette" Ch. Gounod: Ària "Ah! Je ris de me voir si belle" de l'òpera "Faust" G. Bizet: Ària "Je crois entendre encore" de l'òpera "Les pêcheurs de perles" Ch. Gounod: Ària "L'amour! L'amour! Ah! Lève toi, soleil!" de l'acte II de l'òpera "Roméo et Juliette" H. Berlioz: Ària "Ô Blonde Cérès" de l'òpera "Les Troyens" A. Maillart: Ària de l'òpera "Les Dragons de Villars"

  • "El mestissatge en la música"
    Escolta àudio

    "El mestissatge en la música"

    Selecció d'obres clàssiques amb influència d'arrel popular
    F. Barsanti: "Lochaber, music of Scotland"
    L. Boccherini: Tiranna del Quartet o
    p. 44 n. 4 en sol major
    L. van Beethoven: Fuga final del Quartet Razumovski op. 59 n. 3
    J. M. Amiot: Salve Regina
    Anònim: "Mekar Sari" amb el Gamelan de Peliatan (illa de Bali)
    C. Debussy: "Pagodes", de la suite "Estampes" per a piano L. 100
    W. A. Mozart: Obertura "El rapte del Serrall" K. 384

    Selecció d'obres clàssiques amb influència d'arrel popular F. Barsanti: "Lochaber, music of Scotland" L. Boccherini: Tiranna del Quartet op. 44 n. 4 en sol major L. van Beethoven: Fuga final del Quartet Razumovski op. 59 n. 3 J. M. Amiot: Salve Regina Anònim: "Mekar Sari" amb el Gamelan de Peliatan (illa de Bali) C. Debussy: "Pagodes", de la suite "Estampes" per a piano L. 100 W. A. Mozart: Obertura "El rapte del Serrall" K. 384

  • El so de la sarsuela
    Escolta àudio

    El so de la sarsuela

    Selecció de preludis i intermedis de sarsuela!
    F. Chueca: Preludio ("La alegria de la huerta). Orquesta Sinfónica de Madrid, Ataúlfo Argenta
    /> G. Giménez: Intermedi de la sarsuela "La boda de Luis Alonso"
    R. Chapí: Preludi de la sarsuela "El tambor de granaderos"
    R. Soutullo i J. Vert: Intermedi de la sarsuela "La leyenda del beso"
    A. Vives: Preludi a l'acte segon de la sarsuela "Maruxa"

    Selecció de preludis i intermedis de sarsuela! F. Chueca: Preludio ("La alegria de la huerta). Orquesta Sinfónica de Madrid, Ataúlfo Argenta G. Giménez: Intermedi de la sarsuela "La boda de Luis Alonso" R. Chapí: Preludi de la sarsuela "El tambor de granaderos" R. Soutullo i J. Vert: Intermedi de la sarsuela "La leyenda del beso" A. Vives: Preludi a l'acte segon de la sarsuela "Maruxa"

  • Serenates instruments de vent
    Escolta àudio

    Serenates instruments de vent

    Diferents combinacions d'instruments d'harmonia
    A. Dvorák: Moderato de la Serenata en re menor, op. 44
    F. Krommer: Allegro inicial del Sex
    tet per a instruments de vent en mi bemoll major
    G. Enescu: "Doucement mouvementé" de "Dixtour" (Deset), op. 14
    L. Janacek: Allegro animanor de la suite "Mladi" (Joventut)
    W. A. Mozart: Allegro de la Serenata n. 12 en do menor K. 388
    W. Berger: Finale vivace de la Serenata en fa major, op. 102

    Diferents combinacions d'instruments d'harmonia A. Dvorák: Moderato de la Serenata en re menor, op. 44 F. Krommer: Allegro inicial del Sextet per a instruments de vent en mi bemoll major G. Enescu: "Doucement mouvementé" de "Dixtour" (Deset), op. 14 L. Janacek: Allegro animanor de la suite "Mladi" (Joventut) W. A. Mozart: Allegro de la Serenata n. 12 en do menor K. 388 W. Berger: Finale vivace de la Serenata en fa major, op. 102

  • Les danses del nacionalisme musical
    Escolta àudio

    Les danses del nacionalisme musical

    Les danses característiques publicades per l'editor Fritz Simrock!
    J. Brahms: Hungarian Dances n. 2, 4, i 5
    A. Dvorak: Dansa Eslava Op. 72
    n. 2
    E. Grieg: Dansa Noruega op. 35 n. 2 (Versió orquestrada)
    M. Bruch: Dansa Sueca n. 5, 6 i 7 per a violí i piano
    P. de Sarasate: Havanera, dansa espanyola Op. 21 n. 2 per a violí i piano

    Les danses característiques publicades per l'editor Fritz Simrock! J. Brahms: Hungarian Dances n. 2, 4, i 5 A. Dvorak: Dansa Eslava Op. 72 n. 2 E. Grieg: Dansa Noruega op. 35 n. 2 (Versió orquestrada) M. Bruch: Dansa Sueca n. 5, 6 i 7 per a violí i piano P. de Sarasate: Havanera, dansa espanyola Op. 21 n. 2 per a violí i piano

  • Lluitant per la llibertat
    Escolta àudio

    Lluitant per la llibertat

    Música inspirada per la lluita per la llibertat de grans herois de la literatura!
    A. Vivaldi: Ària "Armatae face et anguibus" de l'oratori "Judi
    tha triumphans" RV 644
    L. van Beethoven: Egmont Op 84. Final Süßer Schlaf. Incidental Music. Claudio Abbado, Cheryl Studer, Bruno Ganz
    G. Rossini: Cabaletta "Corriam! voliam!" de l'òpera "Guillem Tell"
    D. F. E. Auber: Cor del mercat "Au marché qui vient s'ouvrir" de l'òpera "Massaniello"
    S. Prokófiev: Cor "Aixeca't, poble rus!" de la cantata "Aleksandr Nevski"

    Música inspirada per la lluita per la llibertat de grans herois de la literatura! A. Vivaldi: Ària "Armatae face et anguibus" de l'oratori "Juditha triumphans" RV 644 L. van Beethoven: Egmont Op 84. Final Süßer Schlaf. Incidental Music. Claudio Abbado, Cheryl Studer, Bruno Ganz G. Rossini: Cabaletta "Corriam! voliam!" de l'òpera "Guillem Tell" D. F. E. Auber: Cor del mercat "Au marché qui vient s'ouvrir" de l'òpera "Massaniello" S. Prokófiev: Cor "Aixeca't, poble rus!" de la cantata "Aleksandr Nevski"

  • Tarantel·la
    Escolta àudio

    Tarantel·la

    Un viatge sonor per la tarantel·la!
    A. Kircher: "Tarantella Napoletana"
    L. Ruiz de Ribayaz: "Tarantella"
    G. Sanz: Improvisació so
    bre la Tarantella per a guitarra
    C. Caresana: "La Tarantella"
    L. Moreau Gottschalk: "Grande Tarentelle" per a piano Op. 67
    F. Mendelssohn: "Finale Saltarello" de la Simfonia n. 4 "Italiana"

    Un viatge sonor per la tarantel·la! A. Kircher: "Tarantella Napoletana" L. Ruiz de Ribayaz: "Tarantella" G. Sanz: Improvisació sobre la Tarantella per a guitarra C. Caresana: "La Tarantella" L. Moreau Gottschalk: "Grande Tarentelle" per a piano Op. 67 F. Mendelssohn: "Finale Saltarello" de la Simfonia n. 4 "Italiana"

  • "Chanson polifonique"
    Escolta àudio

    "Chanson polifonique"

    Una selecció de cançons polifòniques franceses del Renaixement!
    P. Passereau: "Il est bel et bon"
    C. Sermisy: "Tant que vivray"
    T. C
    recquillon: "Un gay bergier"
    P. Sandrin: "Doulce memoire"
    P. Certon: "La la la, je ne lose dire"
    C. Janequin: "La bataille"
    M. Fletxa, "el Vell": "San Sabeya, gugurumbé" de l'ensalada "La Negrina"

    Una selecció de cançons polifòniques franceses del Renaixement! P. Passereau: "Il est bel et bon" C. Sermisy: "Tant que vivray" T. Crecquillon: "Un gay bergier" P. Sandrin: "Doulce memoire" P. Certon: "La la la, je ne lose dire" C. Janequin: "La bataille" M. Fletxa, "el Vell": "San Sabeya, gugurumbé" de l'ensalada "La Negrina"

  • Jugadors d'escacs
    Escolta àudio

    Jugadors d'escacs

    Compositors que jugaven a escacs
    F. A. Danican Philidor: Septet "C'est vous mon père" de l'òpera "Tom Jones"
    L. van Beethoven: "Rondò alla
    ungherese, quasi un capriccio" per a piano, op. 129
    R. Schumann: Fragments de la suite "Carnaval" per a piano, op. 9C
    S. Prokófiev: "Obertura sobre temes hebreus", op. 34
    A. Schönberg: "Seht die Sonne", fragment del cicle "Gurrelieder"

    Compositors que jugaven a escacs F. A. Danican Philidor: Septet "C'est vous mon père" de l'òpera "Tom Jones" L. van Beethoven: "Rondò alla ungherese, quasi un capriccio" per a piano, op. 129 R. Schumann: Fragments de la suite "Carnaval" per a piano, op. 9C S. Prokófiev: "Obertura sobre temes hebreus", op. 34 A. Schönberg: "Seht die Sonne", fragment del cicle "Gurrelieder"

  • El so d'Anglaterra
    Escolta àudio

    El so d'Anglaterra

    Algunes de les pàgines més carismàtiques de la música britànica
    Enric VIII: "Pastime with good company" a 3 veus
    Anònim: Cançó amb llaüt "
    Greensleeves"
    H. Purcell: Inici del "Te Deum"
    T. Arne: "Rule Britannia!" Escena final de l'oratori "Alfred"
    W. Walton: "Corona Imperial"
    E. Elgar: "Land of hope and glory", fragment final de l'"Oda de la coronació"

    Algunes de les pàgines més carismàtiques de la música britànica Enric VIII: "Pastime with good company" a 3 veus Anònim: Cançó amb llaüt "Greensleeves" H. Purcell: Inici del "Te Deum" T. Arne: "Rule Britannia!" Escena final de l'oratori "Alfred" W. Walton: "Corona Imperial" E. Elgar: "Land of hope and glory", fragment final de l'"Oda de la coronació"

  • Grans cors verdians!
    Escolta àudio

    Grans cors verdians!

    Selecció antològica d'alguns dels cors més cèlebres que trobema les òperes de Giuseppe Verdi
    Cor "Gli arredi festivi" de l'acte I de l'òpera "Na
    bucco"
    Cor "Patria oppressa" de l'òpera "Macbeth"
    Cor "Vedi! Le fosche notturne spoglie" de l'acte II de l'òpera "Il trovatore"
    Cor "Di Madride noi siam mattadori" de l'acte II de l'òpera "La traviata"
    Cor triomfal "Gloria all'Egitto" de l'acte II de l'òpera "Aida"
    Cor dels hebreus "Va pensiero, sull'ali dorate" de l'acte III de l'òpera "Nabucco"

    Selecció antològica d'alguns dels cors més cèlebres que trobema les òperes de Giuseppe Verdi Cor "Gli arredi festivi" de l'acte I de l'òpera "Nabucco" Cor "Patria oppressa" de l'òpera "Macbeth" Cor "Vedi! Le fosche notturne spoglie" de l'acte II de l'òpera "Il trovatore" Cor "Di Madride noi siam mattadori" de l'acte II de l'òpera "La traviata" Cor triomfal "Gloria all'Egitto" de l'acte II de l'òpera "Aida" Cor dels hebreus "Va pensiero, sull'ali dorate" de l'acte III de l'òpera "Nabucco"

  • Alumnes de Corelli
    Escolta àudio

    Alumnes de Corelli

    La música escrita per alguns des nombrosos alumnes il·lustres de Corelli
    F. Gasparini: ària "Bell'augelletto che vai scherzando" de l'òpera "L'o
    racolo del fato"
    F. Geminiani: Concerto grosso en re menor fet a partir de "La Follia", op. 5 n. 12 de Corelli
    G. B. Somis: Concert per a violí, corda i baix continu en sol major
    P. A. Locatelli: Concert per a violí en re major "El laberint harmònic"

    La música escrita per alguns des nombrosos alumnes il·lustres de Corelli F. Gasparini: ària "Bell'augelletto che vai scherzando" de l'òpera "L'oracolo del fato" F. Geminiani: Concerto grosso en re menor fet a partir de "La Follia", op. 5 n. 12 de Corelli G. B. Somis: Concert per a violí, corda i baix continu en sol major P. A. Locatelli: Concert per a violí en re major "El laberint harmònic"

Anar al contingut