TOTS ELS ÀUDIOS

  • Octubre!
    Escolta àudio

    Octubre!

    Músiques inpirades pel mes d'octubre.
    E. McDowell: "A l'octubre", de la Suite n. 1 per a orquestra, op. 42.
    Fanny Mendelssohn: "Octubre",
    de la suite "L'any"
    L. Janácek: "Presentiment", de la sonata per a piano "1 d'octubre de 1905".
    J. Cassadó: "Octubre", de les "Cançons dels mesos".
    D. Xostakóvitx: "Octubre" per a orquestra.
    P. I. Txaikovski: "Octubre", de la suite "Les estacions", op. 37.

    Músiques inpirades pel mes d'octubre. E. McDowell: "A l'octubre", de la Suite n. 1 per a orquestra, op. 42. Fanny Mendelssohn: "Octubre", de la suite "L'any" L. Janácek: "Presentiment", de la sonata per a piano "1 d'octubre de 1905". J. Cassadó: "Octubre", de les "Cançons dels mesos". D. Xostakóvitx: "Octubre" per a orquestra. P. I. Txaikovski: "Octubre", de la suite "Les estacions", op. 37.

  • Schubert i el piano
    Escolta àudio

    Schubert i el piano

    Selecció de pàgines pianístiques de Franz Schubert
    Marxa militar per a piano a 4 mans op. 51, n. 1
    Final de la Fantasia "Wanderer" en do m
    ajor per a piano D. 760
    Moment musical per a piano D. 780, n. 4
    Final de la Fantasia en fa menor per a piano a 4 mans D. 940
    "Finale allegro ma non troppo" de la Sonata per a piano en si bemoll major D. 960, n. 21

    Selecció de pàgines pianístiques de Franz Schubert Marxa militar per a piano a 4 mans op. 51, n. 1 Final de la Fantasia "Wanderer" en do major per a piano D. 760 Moment musical per a piano D. 780, n. 4 Final de la Fantasia en fa menor per a piano a 4 mans D. 940 "Finale allegro ma non troppo" de la Sonata per a piano en si bemoll major D. 960, n. 21

  • Xacones que no ho son!
    Escolta àudio

    Xacones que no ho son!

    El "basso ostinato" i els seus diferents usos en la música barroca
    D. Ortiz: "Recercada sobre el Passamezzo antico"
    C. Monteverdi: Motet "
    Laetatus sum" a 6 veus
    B. Ferrari della Tiorba: Duetto "Pur ti miro, pur ti godo" per al final de l'òpera "L'Incoronazione di Poppea" de Monteverdi
    H. I. F. von Biber: "Sonata" de la Partita III del recull "Harmonia artificiosa ariosa"
    H. Purcell: Lament de la reina Dido, de l'òpera "Dido & Aenes"
    J. S. Bach: Cor final de la cantata no. 150 "Vers Tu, Senyor, m'elevo"

    El "basso ostinato" i els seus diferents usos en la música barroca D. Ortiz: "Recercada sobre el Passamezzo antico" C. Monteverdi: Motet "Laetatus sum" a 6 veus B. Ferrari della Tiorba: Duetto "Pur ti miro, pur ti godo" per al final de l'òpera "L'Incoronazione di Poppea" de Monteverdi H. I. F. von Biber: "Sonata" de la Partita III del recull "Harmonia artificiosa ariosa" H. Purcell: Lament de la reina Dido, de l'òpera "Dido & Aenes" J. S. Bach: Cor final de la cantata no. 150 "Vers Tu, Senyor, m'elevo"

  • Àries de Händel
    Escolta àudio

    Àries de Händel

    Selecció d'àries memorables d'òperes de Georg Friedrich Händel
    Ària "Fra l'ombre e gl'orrori" de la Serenata "Aci, Galatea e Polifemo"
    Àri
    a "Come nube che fugge dal vento" de l'òpera "Agrippina"
    Ària "Pena tiranna" de l'òpera "Amadigi di Gaula"
    Ària "Scherza infida" de l'òpera "Ariodante"
    Ària "Ombra mai fu" de l'òpera "Serse"

    Selecció d'àries memorables d'òperes de Georg Friedrich Händel Ària "Fra l'ombre e gl'orrori" de la Serenata "Aci, Galatea e Polifemo" Ària "Come nube che fugge dal vento" de l'òpera "Agrippina" Ària "Pena tiranna" de l'òpera "Amadigi di Gaula" Ària "Scherza infida" de l'òpera "Ariodante" Ària "Ombra mai fu" de l'òpera "Serse"

  • Alla Mazurca
    Escolta àudio

    Alla Mazurca

    Selecció de masurques del s. XIX
    F. Chopin: Masurca Op.63
    A. Dvorák: "Mazurek" per a violí i orquestra, op. 49
    J. Strauss: "Frauenh
    erz" ("Cor de dona"), polca-masurca, op. 166
    N. Rimski-Kórsakov: Masurca de l'òpera "Pan Voievoda", op. 59
    L. Delibes: Masurca del ballet "Coppélia"

    Selecció de masurques del s. XIX F. Chopin: Masurca Op.63 A. Dvorák: "Mazurek" per a violí i orquestra, op. 49 J. Strauss: "Frauenherz" ("Cor de dona"), polca-masurca, op. 166 N. Rimski-Kórsakov: Masurca de l'òpera "Pan Voievoda", op. 59 L. Delibes: Masurca del ballet "Coppélia"

  • Fades
    Escolta àudio

    Fades

    Les fades en la música
    H. Purcell: Ària "Sing while we trip it on the green" i dansa de les fades de la semiòpera "The fairy queen"
    J. Off
    enbach: Obertura de l'òpera "Die Rheinnixen" (Les fades del Rihn)
    P. I. Txaikovski: Dansa de la fada de sucre del ballet "El trencanous") Op. 71
    I. Albeniz: Dansa de les fades de l'òpera "Henry Clifford"
    S. Prokofiev: Vals de les fades del ballet "Cinderella" ('La ventafocs')
    L. Denza: Cançó "Occhi di fata" ('Ulls de fada')

    Les fades en la música H. Purcell: Ària "Sing while we trip it on the green" i dansa de les fades de la semiòpera "The fairy queen" J. Offenbach: Obertura de l'òpera "Die Rheinnixen" (Les fades del Rihn) P. I. Txaikovski: Dansa de la fada de sucre del ballet "El trencanous") Op. 71 I. Albeniz: Dansa de les fades de l'òpera "Henry Clifford" S. Prokofiev: Vals de les fades del ballet "Cinderella" ('La ventafocs') L. Denza: Cançó "Occhi di fata" ('Ulls de fada')

  • Fagotíssim!
    Escolta àudio

    Fagotíssim!

    Grans obres per a fagot solista
    A. Vivaldi: Concert per a fagot, corda i continu en do major RV. 475
    C. Stamitz: Allegro inicial del Conce
    rt per a fagot en fa major
    W. A. Mozart: "Rondó" del Concert per a fagot en si bemoll major Kv. 191
    J. N. Hummel: Rondó del "Grand Concerto" per a fagot i orquestra.
    M. Racz: Rondó del Concert fagot en Fa Major Op. 75

    Grans obres per a fagot solista A. Vivaldi: Concert per a fagot, corda i continu en do major RV. 475 C. Stamitz: Allegro inicial del Concert per a fagot en fa major W. A. Mozart: "Rondó" del Concert per a fagot en si bemoll major Kv. 191 J. N. Hummel: Rondó del "Grand Concerto" per a fagot i orquestra. M. Racz: Rondó del Concert fagot en Fa Major Op. 75

  • Em sona!
    Escolta àudio

    Em sona!

    La paròdia en música del segle XVI al s. XX
    J. Desprez: cançó polifònica "Mille regretz" a 4 veus
    C. de Morales: Kyrie de la missa paròdia
    "Mille regretz"
    M. Corrette: Psalm "Laudate Dominum" no. 148
    R. Schumann: "Schlaf nun und ruhe un traume voll duft", final de la 2a part de l'oratori "Das paradise und die peri" Op. 50
    F. Ries: Allegro inicial de la Simfonia n. 5 en re menor op. 112
    A. North: fragment inicial de la banda sonora original del film "2001. Odissea a l'espai"
    R. Martin: "Obertura que resumeix totes les obertures"

    La paròdia en música del segle XVI al s. XX J. Desprez: cançó polifònica "Mille regretz" a 4 veus C. de Morales: Kyrie de la missa paròdia "Mille regretz" M. Corrette: Psalm "Laudate Dominum" no. 148 R. Schumann: "Schlaf nun und ruhe un traume voll duft", final de la 2a part de l'oratori "Das paradise und die peri" Op. 50 F. Ries: Allegro inicial de la Simfonia n. 5 en re menor op. 112 A. North: fragment inicial de la banda sonora original del film "2001. Odissea a l'espai" R. Martin: "Obertura que resumeix totes les obertures"

  • Compositors negres
    Escolta àudio

    Compositors negres

    Selecció de música de concert original de compositors negres americans dels segles XIX i XX
    Scott Joplin: Obertura de l'òpera "Treemonisha"
    > Jose White: "Finale: Allegro moderato" del Concert per a violí i orquestra
    Samuel Coleridge-Taylor: "Onaway! Awake, beloved!", fragment de la "Festa de casament de Hiawatha"
    Thomas Jefferson, Jr.: "Squares", un assaig per a orquestra
    William Grant Still: Scherzo de la Simfonia n. 1 en la bemoll major, "Afroamericana"
    Olly Woodrow Wilson: Inici de "Akwan" per a piano, piano electrònic, cordes amplificades i orquestra

    Selecció de música de concert original de compositors negres americans dels segles XIX i XX Scott Joplin: Obertura de l'òpera "Treemonisha" Jose White: "Finale: Allegro moderato" del Concert per a violí i orquestra Samuel Coleridge-Taylor: "Onaway! Awake, beloved!", fragment de la "Festa de casament de Hiawatha" Thomas Jefferson, Jr.: "Squares", un assaig per a orquestra William Grant Still: Scherzo de la Simfonia n. 1 en la bemoll major, "Afroamericana" Olly Woodrow Wilson: Inici de "Akwan" per a piano, piano electrònic, cordes amplificades i orquestra

  • Cabalette
    Escolta àudio

    Cabalette

    La Cabaletta a l'òpera italiana del s. XIX
    G. Rossini: ària "Nacqui all'affanno e al pianto... Non più mesta" de l'òpera "La cenerentola"
    V. Bellini: ària "Vien, diletto, è in ciel la luna" de l'òpera "I puritani"
    G. Donizetti: ària "Spargi d'amaro pianto" de l'òpera "Lucia di Lammermoor"
    G. Verdi: ària "Di quella pira" de l'òpera "Il trovatore"
    G. Verdi: ària "Sempre libera" de l'òpera "La traviata"
    G. Verdi: ària "Possente amor" de l'òpera "Rigoletto"

    La Cabaletta a l'òpera italiana del s. XIX G. Rossini: ària "Nacqui all'affanno e al pianto... Non più mesta" de l'òpera "La cenerentola" V. Bellini: ària "Vien, diletto, è in ciel la luna" de l'òpera "I puritani" G. Donizetti: ària "Spargi d'amaro pianto" de l'òpera "Lucia di Lammermoor" G. Verdi: ària "Di quella pira" de l'òpera "Il trovatore" G. Verdi: ària "Sempre libera" de l'òpera "La traviata" G. Verdi: ària "Possente amor" de l'òpera "Rigoletto"

  • Jazz en la clàssica
    Escolta àudio

    Jazz en la clàssica

    L'empremta del jazz a la clàssica
    L. van Beethoven: Variació no. 3 de l'Arietta de la Sonata en do menor no. 32 per a piano Op.111
    A. Dvor
    ák - Humoresques, Op.101 no. 7 per a piano
    B. Bartók: Finale de la Suite "Contrasts" BB. 116
    C. Debussy: "Golliwogg's cake-walk" de la Suite "Childrens Corner" per a piano
    M. Ravel: "Finale: Presto" del Concert per a piano i orquestra en Sol Major
    I. Stravinsky: Ragtime per a 11 instruments

    L'empremta del jazz a la clàssica L. van Beethoven: Variació no. 3 de l'Arietta de la Sonata en do menor no. 32 per a piano Op.111 A. Dvorák - Humoresques, Op.101 no. 7 per a piano B. Bartók: Finale de la Suite "Contrasts" BB. 116 C. Debussy: "Golliwogg's cake-walk" de la Suite "Childrens Corner" per a piano M. Ravel: "Finale: Presto" del Concert per a piano i orquestra en Sol Major I. Stravinsky: Ragtime per a 11 instruments

  • Compositor al servei de l'emperador Carles VI d'Àustria
    Escolta àudio

    Compositor al servei de l'emperador Carles VI d'Àustria

    Música a la cort de Viena durant la primera meitat del s. XVIII
    A. Vivaldi: "Allegro del Concert en la menor Op. 4 no. 4 RV. 357 de "La Stravaga
    nza"
    A. Caldara: Ària "Quella Liri Innamorata" de l'òpera "Il piu bel nome"
    J. J. Fux : Cor "Ceda Roma" de l'òpera "Costanza e Fortezza"
    N. Porpora: Ària "Mira in cielo" de l'òpera "Arianna e Teseo"
    J. J. Fux: Communio (Lux aeterna) del "Kaiserrequiem"

    Música a la cort de Viena durant la primera meitat del s. XVIII A. Vivaldi: "Allegro del Concert en la menor Op. 4 no. 4 RV. 357 de "La Stravaganza" A. Caldara: Ària "Quella Liri Innamorata" de l'òpera "Il piu bel nome" J. J. Fux : Cor "Ceda Roma" de l'òpera "Costanza e Fortezza" N. Porpora: Ària "Mira in cielo" de l'òpera "Arianna e Teseo" J. J. Fux: Communio (Lux aeterna) del "Kaiserrequiem"

  • Òpera barroca a Hamburg
    Escolta àudio

    Òpera barroca a Hamburg

    Àries i danses per a l'òpera de la plaça del Mercat d'Hamburg a principis del s. XVIII
    R. Keiser: Ària "Geloso sospetto" de l'òpera "Octavia" /> G. F. Händel: Suite de danses de l'òpera "Almira" HMWV. 1
    G. Ph. Telemann: Ària "Mich tröstet die Hoffnung" de l'òpera "Der geduldige Socrates" TWV. 219

    Àries i danses per a l'òpera de la plaça del Mercat d'Hamburg a principis del s. XVIII R. Keiser: Ària "Geloso sospetto" de l'òpera "Octavia" G. F. Händel: Suite de danses de l'òpera "Almira" HMWV. 1 G. Ph. Telemann: Ària "Mich tröstet die Hoffnung" de l'òpera "Der geduldige Socrates" TWV. 219

  • Músiques del capvespre
    Escolta àudio

    Músiques del capvespre

    Els capvespres musicals de Bach a Brahms
    J. S. Bach: Simfonia de la Cantata "Am Abend aber desselbigen Sabbats" BWV. 42
    J. Brahms: Lied "D
    er Abend" Op 64, No 2
    F. Schubert: Lied "Der Abend" D. 221
    S. Helbig: "Am Abend"
    J. Lanner: Vals "Estels del capvespre" Op. 180
    R. Schumann: "Des Abends" de les "Fantasiestücke" per a piano Op. 12

    Els capvespres musicals de Bach a Brahms J. S. Bach: Simfonia de la Cantata "Am Abend aber desselbigen Sabbats" BWV. 42 J. Brahms: Lied "Der Abend" Op 64, No 2 F. Schubert: Lied "Der Abend" D. 221 S. Helbig: "Am Abend" J. Lanner: Vals "Estels del capvespre" Op. 180 R. Schumann: "Des Abends" de les "Fantasiestücke" per a piano Op. 12

  • Missa de misses brevis!
    Escolta àudio

    Missa de misses brevis!

    Una selecció de misses brevis!
    B. Britten: "Kyrie" de la Missa brevis en D Major, op 63
    J. Nin-Culmel: "Glòria" de la Missa brevis en hono
    r de Santa Rosa de Lima i del Crist de Salomó per a cor i orgue
    Z. Kodály: "Credo" de la Missa brevis
    I. Raminsh: "Sanctus Benedictus" de la Missa brevis
    M. Jansson: "Agnus Dei" de la Missa brevis

    Una selecció de misses brevis! B. Britten: "Kyrie" de la Missa brevis en D Major, op 63 J. Nin-Culmel: "Glòria" de la Missa brevis en honor de Santa Rosa de Lima i del Crist de Salomó per a cor i orgue Z. Kodály: "Credo" de la Missa brevis I. Raminsh: "Sanctus Benedictus" de la Missa brevis M. Jansson: "Agnus Dei" de la Missa brevis

Anar al contingut