TOTS ELS ÀUDIOS
Obres escrites en anys 13
Obres del 1613 al 1913
G. Rossini: Final de l'acte primer de l'òpera "L'italiana in Algeri"
J. S. Bach: Cantata "Alles mit Gott und nichts ohn' ihn", BWV 1127
S. Rossi: "Sonata quarta sopra l'aria di Ruggiero"
I. Stravinsky: Dansa del sacrifici del ballet "La consagració de la primavera"Obres del 1613 al 1913 G. Rossini: Final de l'acte primer de l'òpera "L'italiana in Algeri" J. S. Bach: Cantata "Alles mit Gott und nichts ohn' ihn", BWV 1127 S. Rossi: "Sonata quarta sopra l'aria di Ruggiero" I. Stravinsky: Dansa del sacrifici del ballet "La consagració de la primavera"
L'oboè al segle XX
Selecció de concerts per a oboè del segle XX
E. Wolf Ferrari: Rondó de l'"Idilio concertino" per a oboè en la major, op. 15
B. Martinu: "Poco allegro" del Concert per a oboè i orquestra de cambra H. 353
R. Vaughan Williams: Concert per a oboè en la menor
R. Strauss: "Allegro moderato" del Concert per a oboè i orquestra de cambra en re major, op. 144Selecció de concerts per a oboè del segle XX E. Wolf Ferrari: Rondó de l'"Idilio concertino" per a oboè en la major, op. 15 B. Martinu: "Poco allegro" del Concert per a oboè i orquestra de cambra H. 353 R. Vaughan Williams: Concert per a oboè en la menor R. Strauss: "Allegro moderato" del Concert per a oboè i orquestra de cambra en re major, op. 144
Àries de concert
Una selecció de les millors àries concert
W. A. Mozart: "Vorrei spiegarvi, oh Dio", KV 418
G. Brunetti: "Involarmi il mio tesoro" per a soprano i orquestra
F. J. Haydn: "Infelice sventurata" en mi bemoll major Hob. XXIV:b15
F. Mendelssohn: "Infelice", op. 94Una selecció de les millors àries concert W. A. Mozart: "Vorrei spiegarvi, oh Dio", KV 418 G. Brunetti: "Involarmi il mio tesoro" per a soprano i orquestra F. J. Haydn: "Infelice sventurata" en mi bemoll major Hob. XXIV:b15 F. Mendelssohn: "Infelice", op. 94
Els estudis per a piano
Estudis per a piano de Czerny a Rachmaninoff
C. Czerny: "Étude" per a piano, op. 740, n. 50
F. Chopin: "Étude" per a piano, op. 10, n. 4 <br /> F. Liszt: Tres "Études" de concert en re bemoll major, S 144, n. 3 "Un sospiro"
J. Sibelius: "Étude" per a piano, op. 76, n. 2
J. Jongen: "Première étude de concert", op. 65, n. 1
L. Moreau-Gottschalk: "Manchega", op. 38
M. Gould: "Boogie woogie étude"
S. Rachmaninoff: "Étude tableaux" en re major, op. 39, n. 9Estudis per a piano de Czerny a Rachmaninoff C. Czerny: "Étude" per a piano, op. 740, n. 50 F. Chopin: "Étude" per a piano, op. 10, n. 4 F. Liszt: Tres "Études" de concert en re bemoll major, S 144, n. 3 "Un sospiro" J. Sibelius: "Étude" per a piano, op. 76, n. 2 J. Jongen: "Première étude de concert", op. 65, n. 1 L. Moreau-Gottschalk: "Manchega", op. 38 M. Gould: "Boogie woogie étude" S. Rachmaninoff: "Étude tableaux" en re major, op. 39, n. 9
Les grans obertures
Selecció d'obertures cèlebres dels segles XVIII i XIX
G. F. Händel: Obertura per als "Reials focs artificials"
W. A. Mozart: Obertura de l'òpera "Le nozze di Figaro", KV 49
L. van Beethoven: Obertura de l'òpera "Fidelio"
G. Rossini: Obertura de l'òpera "Il barbiere di Siviglia"
G. Verdi: Preludi de l'òpera "La Traviata"
R. Wagner: Preludi de l'acte III de l'òpera "Lohengrin"Selecció d'obertures cèlebres dels segles XVIII i XIX G. F. Händel: Obertura per als "Reials focs artificials" W. A. Mozart: Obertura de l'òpera "Le nozze di Figaro", KV 49 L. van Beethoven: Obertura de l'òpera "Fidelio" G. Rossini: Obertura de l'òpera "Il barbiere di Siviglia" G. Verdi: Preludi de l'òpera "La Traviata" R. Wagner: Preludi de l'acte III de l'òpera "Lohengrin"
Música a "tempo presto"
Una selecció d'obres i fragments a "tempi" ràpid.
L. Boccherini: "Tiranna, presto" del Quartet en sol major, op. 44, n. 4
A. Khatxaturian: Dansa del sabre del ballet "Gayaneh"
J. S. Bach: "Finale del "Concert de Brandenburg", en fa major n. 3, BWV 1048
L. van Beethoven: Presto n. 4 de les 6 Bagatel·les per a piano, op. 126
F. Mendelssohn: Finale de l'Octet, op. 20
W. A. Mozart: "Finale presto" de la Simfonia en re major KV 385 "Haffner"Una selecció d'obres i fragments a "tempi" ràpid. L. Boccherini: "Tiranna, presto" del Quartet en sol major, op. 44, n. 4 A. Khatxaturian: Dansa del sabre del ballet "Gayaneh" J. S. Bach: "Finale del "Concert de Brandenburg", en fa major n. 3, BWV 1048 L. van Beethoven: Presto n. 4 de les 6 Bagatel·les per a piano, op. 126 F. Mendelssohn: Finale de l'Octet, op. 20 W. A. Mozart: "Finale presto" de la Simfonia en re major KV 385 "Haffner"
Concerts romàntics italians
Concerts per a instruments de vent a la Itàlia del segle XIX
V. Bellini: Concert en mi bemoll major per a oboè i orquestra
G. Donizetti: Concert en mi bemoll major per a clarinet i orquestra (reconstruit per R. Meylan)
S. Mercadante: "Rondó rus" del Concert en mi menor per a flauta i orquestra
G. Viotti: "Tempo di minuetto" del Concert en la major per a violí i orquestra, G. 65, n. 13Concerts per a instruments de vent a la Itàlia del segle XIX V. Bellini: Concert en mi bemoll major per a oboè i orquestra G. Donizetti: Concert en mi bemoll major per a clarinet i orquestra (reconstruit per R. Meylan) S. Mercadante: "Rondó rus" del Concert en mi menor per a flauta i orquestra G. Viotti: "Tempo di minuetto" del Concert en la major per a violí i orquestra, G. 65, n. 13
Els concerts per a arpa
Música per a arpa solista del segle XVIII al segle XX
J. L. Dussek: Rondó final del Concert en mi bemoll major per a arpa i orquestra, op. 15
/> Ch. Wagenseil: "Allegro" del Concert per a arpa en sol major
H. Renié: "Allegro risoluto" del Concert en do menor per a arpa i orquestra
R. Glière: Concert en mi bemoll major per a arpa i orquestra, op. 74
D. Milhaud: Concert per a arpa, op. 323Música per a arpa solista del segle XVIII al segle XX J. L. Dussek: Rondó final del Concert en mi bemoll major per a arpa i orquestra, op. 15 Ch. Wagenseil: "Allegro" del Concert per a arpa en sol major H. Renié: "Allegro risoluto" del Concert en do menor per a arpa i orquestra R. Glière: Concert en mi bemoll major per a arpa i orquestra, op. 74 D. Milhaud: Concert per a arpa, op. 323
Els professors de Beethoven
Els formadors més importants del jove Beethoven
G. Neefe: Sonata en mi bemoll major per a clavicordi
F. J. Haydn: "Finales ongarese" del Trio amb piano n. 25
A. Salieri: Duet "La stessa la stessissima" de l'acte 1 de l'òpera "Falstaff"
L. van Beethoven: 10 variacions de piano sobre el duet de "Falstaff" de Salieri, WoO 73
J. G. Albrechtsberger: Concert per a guimbarda, mandola i corda en fa majorEls formadors més importants del jove Beethoven G. Neefe: Sonata en mi bemoll major per a clavicordi F. J. Haydn: "Finales ongarese" del Trio amb piano n. 25 A. Salieri: Duet "La stessa la stessissima" de l'acte 1 de l'òpera "Falstaff" L. van Beethoven: 10 variacions de piano sobre el duet de "Falstaff" de Salieri, WoO 73 J. G. Albrechtsberger: Concert per a guimbarda, mandola i corda en fa major
La Passacaglia en el barroc
Selecció de "Passacaglie" del s. XVII
B. Marini: "Passacaglio" op. 22
G. Kapsberger: "Passacaglia" del llibre quart
H. I. F. von Biber: "Passacaglia" en sol menor per a violí sol
G. Muffat: "Passacaglia" de la Suite n. 5 del recull "Armonico Tributo"Selecció de "Passacaglie" del s. XVII B. Marini: "Passacaglio" op. 22 G. Kapsberger: "Passacaglia" del llibre quart H. I. F. von Biber: "Passacaglia" en sol menor per a violí sol G. Muffat: "Passacaglia" de la Suite n. 5 del recull "Armonico Tributo"
Òpera buffa napolitana
Selecció d'intermedis còmics napolitans dels primers temps del gènere.
Anònim napolità: "Se da me tu non parti" de l'intermedi còmic "L'Alessandro"
L. Leo: escena còmica "Fa l'alluorgio cammenare"
L. Vinci: ària "Da me che buo se sa" de l'intermedi còmic "Li ziten galera"
G. B. Pergolesi: duet "Per te io ho nel core", de l'intermedi còmic "La serva padrona"Selecció d'intermedis còmics napolitans dels primers temps del gènere. Anònim napolità: "Se da me tu non parti" de l'intermedi còmic "L'Alessandro" L. Leo: escena còmica "Fa l'alluorgio cammenare" L. Vinci: ària "Da me che buo se sa" de l'intermedi còmic "Li ziten galera" G. B. Pergolesi: duet "Per te io ho nel core", de l'intermedi còmic "La serva padrona"
Bolero, un ball d'origen popular
Selecció de boleros del segle XIX
G. Bottesini: "Introduzione e bolero" per a contrabaix i piano
H. Berlioz: Zaïde, op. 19, n. 1 per a veu i orquestra
M. Glinka: Bolero per a veu i piano
C. Cui: Bolero per a veu i piano op. 17
F. Chopin: Bolero per a piano en la menor op.19Selecció de boleros del segle XIX G. Bottesini: "Introduzione e bolero" per a contrabaix i piano H. Berlioz: Zaïde, op. 19, n. 1 per a veu i orquestra M. Glinka: Bolero per a veu i piano C. Cui: Bolero per a veu i piano op. 17 F. Chopin: Bolero per a piano en la menor op.19
Simfonies del barroc
Selecció de simfonies primerenques que feien funcions d'obertura:
A. Vivaldi: Obertura de l'òpera "L'incoronazione di Dario", RV 719
A. Vivaldi: Sinfonia per a corda i baix continu en do major, RV 112
A. Scarlatti: Obertura de l'oratori "Agar et Ismaele esiliati"
J. S. Bach: Simfonia de l'Oratori de Pasqua, BWV 249
R. Keiser: Obertura de l'òpera "El ridícul príncep Jodelet"
S. Landi: Obertura de l'òpera "Sant'Alessio"
A. Stradella: Obertura de l'òpera "Il Barcheggio"Selecció de simfonies primerenques que feien funcions d'obertura: A. Vivaldi: Obertura de l'òpera "L'incoronazione di Dario", RV 719 A. Vivaldi: Sinfonia per a corda i baix continu en do major, RV 112 A. Scarlatti: Obertura de l'oratori "Agar et Ismaele esiliati" J. S. Bach: Simfonia de l'Oratori de Pasqua, BWV 249 R. Keiser: Obertura de l'òpera "El ridícul príncep Jodelet" S. Landi: Obertura de l'òpera "Sant'Alessio" A. Stradella: Obertura de l'òpera "Il Barcheggio"
Intermezzi
Selecció d'intermedis de principis del s. XX:
G. Puccini: Intermezzo de l'òpera "Suor Angelica"
F. Schmidt: Intermezzo de l'òpera "Notre Dame"
J. Sibelius: Intermezzo de la Suite "Pelléas et Mélisande", op. 46
E. Elgar: Intermezzo "Dorabella", de les "Variations on an original theme 'Enigma'", op. 36
E. Granados: Intermedi de l'òpera "Goyescas"
E. W. Korngold: Intermedi de la Suite "Much ado about nothing", música incidental, op. 11Selecció d'intermedis de principis del s. XX: G. Puccini: Intermezzo de l'òpera "Suor Angelica" F. Schmidt: Intermezzo de l'òpera "Notre Dame" J. Sibelius: Intermezzo de la Suite "Pelléas et Mélisande", op. 46 E. Elgar: Intermezzo "Dorabella", de les "Variations on an original theme 'Enigma'", op. 36 E. Granados: Intermedi de l'òpera "Goyescas" E. W. Korngold: Intermedi de la Suite "Much ado about nothing", música incidental, op. 11
Cançons d'arrel popular
Lieder inspirats en cançons populars:
L. van Beethoven: Cançó irlandesa "Oh! Would I were but that sweet linnet", WoO 154
R. Schumann: Lied "Ich bin geliebt ('Mögen alle bösen Zungen')" de les "Spanisches Liederspiel", op. 74, n. 9
A. Dvorák: "Cançó que la meva mare em cantava sovint", de les "Melodies zíngares", op. 55
J. Brahms: Lied "Feinsliebchen, du sollst mir nicht barfuß gehn"
S. Moniuszko: Ària de Jontek de l'òpera "Halka"
E. Morera: Sardana "La santa espina", rondalla en tres actes per a soprano i orquestraLieder inspirats en cançons populars: L. van Beethoven: Cançó irlandesa "Oh! Would I were but that sweet linnet", WoO 154 R. Schumann: Lied "Ich bin geliebt ('Mögen alle bösen Zungen')" de les "Spanisches Liederspiel", op. 74, n. 9 A. Dvorák: "Cançó que la meva mare em cantava sovint", de les "Melodies zíngares", op. 55 J. Brahms: Lied "Feinsliebchen, du sollst mir nicht barfuß gehn" S. Moniuszko: Ària de Jontek de l'òpera "Halka" E. Morera: Sardana "La santa espina", rondalla en tres actes per a soprano i orquestra