TOTS ELS ÀUDIOS
Romantics francesos
Selecció de compositors romàntics francesos:
A. P. F. Boely: Allegro del Quartet per a corda n. 1 en la menor, op. 27
A. Boiëldieu: Bolero de "La fête du village voisin"
F. Devienne: Rondó del Concert per a flauta i orquestra n. 7 en mi menor
F. J. Gossec: Maestroso-allegro molto, inici de la Simfonia de 17 parts Br 91
A. Gretry: Obertura de 'Le tableau parlant'
R. Kreutzer: Obertura de "La mort d'Abel"Selecció de compositors romàntics francesos: A. P. F. Boely: Allegro del Quartet per a corda n. 1 en la menor, op. 27 A. Boiëldieu: Bolero de "La fête du village voisin" F. Devienne: Rondó del Concert per a flauta i orquestra n. 7 en mi menor F. J. Gossec: Maestroso-allegro molto, inici de la Simfonia de 17 parts Br 91 A. Gretry: Obertura de 'Le tableau parlant' R. Kreutzer: Obertura de "La mort d'Abel"
Compositors d'origen jueu
L'ascendència jueva en la música
S. Rossi: Sonata sopra l'aria di Ruggiero
Fanny Mendelssohn Cor Final de l'Oratori "Fragments de la Bíblia"
J. Offenbach : Act 3 No 22, Finale "Elle vient! C'est elle!" de l'opereta "La belle Hélène"
G. Meyerbeer Ballet de les monges de l'òpera "Robert le Diable"
G. Mahler: Lied "Des Antonius von Padua" de "Des Knaben Wunderhorn"
L. Bernstein: "Simple Song" la "Missa"
E. Bloch: "Suite Hebraique" 1r moviment "Afirmació"L'ascendència jueva en la música S. Rossi: Sonata sopra l'aria di Ruggiero Fanny Mendelssohn Cor Final de l'Oratori "Fragments de la Bíblia" J. Offenbach : Act 3 No 22, Finale "Elle vient! C'est elle!" de l'opereta "La belle Hélène" G. Meyerbeer Ballet de les monges de l'òpera "Robert le Diable" G. Mahler: Lied "Des Antonius von Padua" de "Des Knaben Wunderhorn" L. Bernstein: "Simple Song" la "Missa" E. Bloch: "Suite Hebraique" 1r moviment "Afirmació"
Tempestes en música
Grans tempestes de la història de la música
M. Marais: La Tempesta de l'òpera "Alcione"
A. Vivaldi: 3r. moviment "Tempo impetuoso d'Estate" del Concert n. 2 en sol menor, op. 8, RV 315 de "Les quatre estacions"
F. J. Haydn: 4t moviment "La Tempesta" de la Simfonia n. 8 en sol Major "El vespre"
G. Rossini: Sonata n. 6 a quattro in D major, Finale "La Tempesta"
J. Sibelius: Preludi simfònic "La tempesta" op. 109
B. Britten: 4t Interludi marí "La tempesta" de l'òpera "Peter Grimes" op. 33Grans tempestes de la història de la música M. Marais: La Tempesta de l'òpera "Alcione" A. Vivaldi: 3r. moviment "Tempo impetuoso d'Estate" del Concert n. 2 en sol menor, op. 8, RV 315 de "Les quatre estacions" F. J. Haydn: 4t moviment "La Tempesta" de la Simfonia n. 8 en sol Major "El vespre" G. Rossini: Sonata n. 6 a quattro in D major, Finale "La Tempesta" J. Sibelius: Preludi simfònic "La tempesta" op. 109 B. Britten: 4t Interludi marí "La tempesta" de l'òpera "Peter Grimes" op. 33
Septets
Quatre Septets L. v. Beethoven: Septet en Mi bemoll Major op. 20 F. Ries: Septet Op 25 (1808) J. N. Hummel: Septet en re menor, Op74 (1816) F. Berwald: Grand Septet (1828)
Quatre Septets L. v. Beethoven: Septet en Mi bemoll Major op. 20 F. Ries: Septet Op 25 (1808) J. N. Hummel: Septet en re menor, Op74 (1816) F. Berwald: Grand Septet (1828)
Contemplant un mar sonor
El mar com a font d'inspiració
A. Vivaldi: Concert Tempesta di Mare RV253, versió per a violí i corda
A. Vivaldi: Concert Tempesta di Mare op10 no3, versió per a flauta i corda
J. A. HASSE ària de l'òpera "Siroe"
N. Porpora: ària de l'òpera "Mitridate"
H. Raupach: ària de l'òpera "Siroe, re di Persia"
F. Schubert: lied "Fischerweise" D 881
Inger Dam-Jensen: cançó del cicle "The Fisher Maiden" Op 21
J. Vila i casañas: Cançó del Pescador de LlunesEl mar com a font d'inspiració A. Vivaldi: Concert Tempesta di Mare RV253, versió per a violí i corda A. Vivaldi: Concert Tempesta di Mare op10 no3, versió per a flauta i corda J. A. HASSE ària de l'òpera "Siroe" N. Porpora: ària de l'òpera "Mitridate" H. Raupach: ària de l'òpera "Siroe, re di Persia" F. Schubert: lied "Fischerweise" D 881 Inger Dam-Jensen: cançó del cicle "The Fisher Maiden" Op 21 J. Vila i casañas: Cançó del Pescador de Llunes
Ouverture a la franecsa
Ouvertures barroques a la francesa.
M. A. Charpentier: Ouverture d'"Acteon".
F. A. Danican Philidor: Ouverture de "Tom Jones".
J. B. Lully: Ouverture de "Le bourgeois gentilhomme", LWV 43.
G. F. Handel: Overture d'"Occasional oratorio", HWV 62.
J. Ph. Rameau: Ouverture de "Pygmalion".Ouvertures barroques a la francesa. M. A. Charpentier: Ouverture d'"Acteon". F. A. Danican Philidor: Ouverture de "Tom Jones". J. B. Lully: Ouverture de "Le bourgeois gentilhomme", LWV 43. G. F. Handel: Overture d'"Occasional oratorio", HWV 62. J. Ph. Rameau: Ouverture de "Pygmalion".
Aires bohemis
Com la música ens explica els diferents tipus de bohèmies...
P. Sarasate: "Zigeunerweisen" op20
G. Bizet: "Chanson Bohème" de "Carmen"
/> A. Vives: Intermedi de la sarsuela "Bohemios"
G. Puccini: Final de l'acte II de "La Bohème"
B. Smetana : "Souvenirs de Bohèmia en forma de polka per a piano", op. 13.Com la música ens explica els diferents tipus de bohèmies... P. Sarasate: "Zigeunerweisen" op20 G. Bizet: "Chanson Bohème" de "Carmen" A. Vives: Intermedi de la sarsuela "Bohemios" G. Puccini: Final de l'acte II de "La Bohème" B. Smetana : "Souvenirs de Bohèmia en forma de polka per a piano", op. 13.
Col·lecció de Zapateados
Difrents mirades sobre el "Zapateado"
E. Granados: Zapateado_Live New York 2003
R. Sainz de la maza: Zapateado per a guitarra
P. Sarasate 'Zapateado' per a violí i piano
J. Turina: Zapateado per a piano
G. Giménez: Zapateado La Tarantula da Zarzuela "La Tempranica" _Laura Alonso_Orquestra Sinfônica do Rio Grande do Norte_Linus Lerner en directe Abril 2018
J. Rodrigo: Zapateado, del Concierto Madrigal, J Rodrigo, KatonaTwins, guitar
A. Ventas: Zapateador de la Suite "Cuevas de Nerja" per a Quartet de saxosDifrents mirades sobre el "Zapateado" E. Granados: Zapateado_Live New York 2003 R. Sainz de la maza: Zapateado per a guitarra P. Sarasate 'Zapateado' per a violí i piano J. Turina: Zapateado per a piano G. Giménez: Zapateado La Tarantula da Zarzuela "La Tempranica" _Laura Alonso_Orquestra Sinfônica do Rio Grande do Norte_Linus Lerner en directe Abril 2018 J. Rodrigo: Zapateado, del Concierto Madrigal, J Rodrigo, KatonaTwins, guitar A. Ventas: Zapateador de la Suite "Cuevas de Nerja" per a Quartet de saxos
Músiques de color blau (en si menor)
Com la sinestèsia ens pot fer percebre en blau el to de si menor.
J. S. Bach: Praeludium und Fuge Nr. 22 en si menor BWV 867
W. A. MOZART: Adagio per a piano K 540 en si menor
F. Schubert: 1r moviments de la simfonia "Inacabada" en si menor
A. Scriabin: Preludi per a piano, op. 13, n. 6 en si menor
S. Rachmàninov: Preludi per a piano, op. 32, n. 10 en si menorCom la sinestèsia ens pot fer percebre en blau el to de si menor. J. S. Bach: Praeludium und Fuge Nr. 22 en si menor BWV 867 W. A. MOZART: Adagio per a piano K 540 en si menor F. Schubert: 1r moviments de la simfonia "Inacabada" en si menor A. Scriabin: Preludi per a piano, op. 13, n. 6 en si menor S. Rachmàninov: Preludi per a piano, op. 32, n. 10 en si menor
Va de polques!
Diferents mirades sobre la polca, la dansa nacional de Txèquia.
J. Strauss II: Polka "Tritsch Tratsch" Op 214
A. Dvorák: Suite txeca Op39 Polka
É. Waldteufel: Polka des Tambours
E. Damarè: Le Merle Blanc Polka op181
Josef Strauss: Feuerfest! Polka française, Op 269
Pere Tintorer: Polca "Bebé Leontina"
B. Smetana: Polka de l'òpera "La núvia venuda".Diferents mirades sobre la polca, la dansa nacional de Txèquia. J. Strauss II: Polka "Tritsch Tratsch" Op 214 A. Dvorák: Suite txeca Op39 Polka É. Waldteufel: Polka des Tambours E. Damarè: Le Merle Blanc Polka op181 Josef Strauss: Feuerfest! Polka française, Op 269 Pere Tintorer: Polca "Bebé Leontina" B. Smetana: Polka de l'òpera "La núvia venuda".
Avui la ballem
Música de dansa de tots els temps
Anònim del segle XIII: "La ultime estampie royale"
Anònim del segle XVI: Tourdion "Quand je bois du vin clairet"
J. B. Lully: "Le divertissement royal de Versailles" LWV 38, "Menuet pour les trompettes"
F. J. Haydn: "Menuet" de la Simfonia n. 104 "Londres"
A. Adam: Ballet "Giselle", Galop de l'acte I
L. Delibes: Preludi i masurca del ballet "Coppélia"
P. I. Txaikovski: Ballet "El trancanous" op. 71, vals finalMúsica de dansa de tots els temps Anònim del segle XIII: "La ultime estampie royale" Anònim del segle XVI: Tourdion "Quand je bois du vin clairet" J. B. Lully: "Le divertissement royal de Versailles" LWV 38, "Menuet pour les trompettes" F. J. Haydn: "Menuet" de la Simfonia n. 104 "Londres" A. Adam: Ballet "Giselle", Galop de l'acte I L. Delibes: Preludi i masurca del ballet "Coppélia" P. I. Txaikovski: Ballet "El trancanous" op. 71, vals final
Música de color blau
Obres en mi menor, que alguns sinestèsics poden percebre en blau.
D. Xostakovitx: 2on moviment Simfonia n. 10
A. Scriabin: Preludi Op11 No4 per a piano
F. Schubert: Sonata per a piano D. 566
F. J. Haydn: Sonata per a piano no 53 H. XVI:34
C. P. E. Bach: Simfonia en mi Minor Wq 178, Allegro assai
A. Vivaldi: Concert per a violí, corda i continu RV 278Obres en mi menor, que alguns sinestèsics poden percebre en blau. D. Xostakovitx: 2on moviment Simfonia n. 10 A. Scriabin: Preludi Op11 No4 per a piano F. Schubert: Sonata per a piano D. 566 F. J. Haydn: Sonata per a piano no 53 H. XVI:34 C. P. E. Bach: Simfonia en mi Minor Wq 178, Allegro assai A. Vivaldi: Concert per a violí, corda i continu RV 278
Preludiant a la barroca...
Una selecció de preludis de finals del s. XVIII i principis del s. XVIIII
N. Clerambault: "Prelude" de la suite en do menor n. 1 per a clavecír /> J. M. Hotteterre: "Prélude" en re major
J. H. d'Anglabert: "Prélude" de la Suite n. 3 en re menor per a clavecí
M. Marais: "Prélude" extret del llibre de peces
S. L. Weiss: "Prélude" de la suite en do menor per a llaüt
J. S. Bach: "Prélude" de la Suite anglesa n. 6 bwv. 811 per a clavecíUna selecció de preludis de finals del s. XVIII i principis del s. XVIIII N. Clerambault: "Prelude" de la suite en do menor n. 1 per a clavecí J. M. Hotteterre: "Prélude" en re major J. H. d'Anglabert: "Prélude" de la Suite n. 3 en re menor per a clavecí M. Marais: "Prélude" extret del llibre de peces S. L. Weiss: "Prélude" de la suite en do menor per a llaüt J. S. Bach: "Prélude" de la Suite anglesa n. 6 bwv. 811 per a clavecí
Preludis orquestrals
Selecció de preludis de la segona meitat del s. XIX
R. Wagner: Preludi de l'acte III de l'òpera "Lohengrin"
L. Delibes: Preludi del ballet "Coppélia "
M. Mussorgsky: Preludi de l'òpera "La Khovantxina"
G. Bizet: Preludi de "L'Arlésienne"
R. Chapí: Preludi de la sarsuela "El tambor de granaderos"Selecció de preludis de la segona meitat del s. XIX R. Wagner: Preludi de l'acte III de l'òpera "Lohengrin" L. Delibes: Preludi del ballet "Coppélia " M. Mussorgsky: Preludi de l'òpera "La Khovantxina" G. Bizet: Preludi de "L'Arlésienne" R. Chapí: Preludi de la sarsuela "El tambor de granaderos"
El so de la Viena de Mozart
Una passejada musical per la Viena dels temps de Mozart
F. X. Süssmayr: Simfonia Turchesca, 01 Allegro
M. Clementi: Sonata en si bemoll major Op. 242
K. D. von Dittersdorf: Quintet per a corda n. 3 en do major
J. Eybler: Obertura per a orquestra
J. K. Va¿hal: Simfonia en sol menor
A. Salieri: Escena final de "Prima la musica"Una passejada musical per la Viena dels temps de Mozart F. X. Süssmayr: Simfonia Turchesca, 01 Allegro M. Clementi: Sonata en si bemoll major Op. 242 K. D. von Dittersdorf: Quintet per a corda n. 3 en do major J. Eybler: Obertura per a orquestra J. K. Va¿hal: Simfonia en sol menor A. Salieri: Escena final de "Prima la musica"