TOTS ELS ÀUDIOS
L'estiu!
El so de l'estiu en música
F. Mendelssohn: Obertura per al "Somni d'una nit d'estiu", op. 21
H. Berlioz: "Vilanelle" de la Cantata "Nuits d'été" per a soprano i orquestra
A. Vivaldi: "Finale: tempesta" del Concert n. 2 en sol menor, op. 8, RV 315 "L'estiu"
F. J. Haydn: Cor "Ach, das Ungewitter naht!" (cor de la tempesta) de l'estiu de l'oratori "Les estacions"
M. Legrand: Cançó "The summer knows" del film "Estiu del 42"El so de l'estiu en música F. Mendelssohn: Obertura per al "Somni d'una nit d'estiu", op. 21 H. Berlioz: "Vilanelle" de la Cantata "Nuits d'été" per a soprano i orquestra A. Vivaldi: "Finale: tempesta" del Concert n. 2 en sol menor, op. 8, RV 315 "L'estiu" F. J. Haydn: Cor "Ach, das Ungewitter naht!" (cor de la tempesta) de l'estiu de l'oratori "Les estacions" M. Legrand: Cançó "The summer knows" del film "Estiu del 42"
Música festiva
Selecció d'obres amb caràcter festiu
L. Spohr: Marxa de Festa en re major, WoO 3
J. Guridi: "Festiva" de les "10 melodies basques"
F. Lopes-Graça: Marxa de Festival
M. Oltra: "Festiva" de la Suite "Doble 5" per a doble quintet
D. Xostakóvitx: Obertura festiva, op. 96Selecció d'obres amb caràcter festiu L. Spohr: Marxa de Festa en re major, WoO 3 J. Guridi: "Festiva" de les "10 melodies basques" F. Lopes-Graça: Marxa de Festival M. Oltra: "Festiva" de la Suite "Doble 5" per a doble quintet D. Xostakóvitx: Obertura festiva, op. 96
Navarresos
Selecció d'obres de compositors navarresos
J. Francés de Iribarren: Villancico "Viendo que Jil, hizo raya"
P. Sarasate: Jota Navarresa per a violí i piano n. 2, op. 22
J. Gaztambide: Duet "Esperanzas halagüeñas" de la sarsuela "El estreno de una artista"
E. Arrieta: Brindis de l'òpera "Marina"
H. Eslava: Fragment del "Miserere"Selecció d'obres de compositors navarresos J. Francés de Iribarren: Villancico "Viendo que Jil, hizo raya" P. Sarasate: Jota Navarresa per a violí i piano n. 2, op. 22 J. Gaztambide: Duet "Esperanzas halagüeñas" de la sarsuela "El estreno de una artista" E. Arrieta: Brindis de l'òpera "Marina" H. Eslava: Fragment del "Miserere"
"God save the king!"
Variacions sobre l'himne "God save the king" en el temps
Anònim: Nadala "Remember O thou man"
J. C. Bach: Finales del Concert per a clavecí n. 6, op. 1
M. Clementi: Finale de la Simfonia n. 3 en sol major "La gran simfonia nacional"
L. van Beethoven: 7 variacions sobre "God save the king" per a piano, WoO 78
N. Paganini: Variacions sobre "God save the king" per a violí solVariacions sobre l'himne "God save the king" en el temps Anònim: Nadala "Remember O thou man" J. C. Bach: Finales del Concert per a clavecí n. 6, op. 1 M. Clementi: Finale de la Simfonia n. 3 en sol major "La gran simfonia nacional" L. van Beethoven: 7 variacions sobre "God save the king" per a piano, WoO 78 N. Paganini: Variacions sobre "God save the king" per a violí sol
Novembre!
El so del novembre en música
B. Britten: "At day close in november", del cicle "Winter words", op. 52
Fanny Mendelssohn: "Novembre", de la Suite "L'any" per a piano
J. Massenet: "Dies de novembre", de la Suite "L'année passée" per a piano
P. I. Txaikovski: "Novembre", de la Suite "Les estacions", op. 37
J. Cassadó: "Novembre", del cicle "Les cançons dels mesos"
M. Richter: "Novembre"El so del novembre en música B. Britten: "At day close in november", del cicle "Winter words", op. 52 Fanny Mendelssohn: "Novembre", de la Suite "L'any" per a piano J. Massenet: "Dies de novembre", de la Suite "L'année passée" per a piano P. I. Txaikovski: "Novembre", de la Suite "Les estacions", op. 37 J. Cassadó: "Novembre", del cicle "Les cançons dels mesos" M. Richter: "Novembre"
Obertures al barroc
El diàleg entre les simfonies italianes i les ouvertures franceses al barroc
C. Monteverdi. Tocatta de l'òpera "L'Orfeo"
J. B. Lully: Ouverture per a la comèdia "Le bourgeois gentilhomme"
A. Scarlatti: Simfonia "Agar et Ismaele Esiliati"
G. F. Händel: Ouverture de l'òpera "Orlando"
A. Vivaldi: Simfonia de l'òpera "Farnace", RV 711
J. Ph. Rameau: Ouverture de l'òpera "Zaïs"El diàleg entre les simfonies italianes i les ouvertures franceses al barroc C. Monteverdi. Tocatta de l'òpera "L'Orfeo" J. B. Lully: Ouverture per a la comèdia "Le bourgeois gentilhomme" A. Scarlatti: Simfonia "Agar et Ismaele Esiliati" G. F. Händel: Ouverture de l'òpera "Orlando" A. Vivaldi: Simfonia de l'òpera "Farnace", RV 711 J. Ph. Rameau: Ouverture de l'òpera "Zaïs"
Sextets
Selecció d'alguns dels primers Sextets
L. Boccherini: "Allegro molto" del Sextet número 1 en mi bemoll major opus 23
I. Pleyel: "Allegro" del Sectet per a corda en fa major Ben. 261
L. van Beethoven: "Finale" del Sextet en mi bemoll major opus 71
L. Spohr: "Allegro moderatyo" del Sextet per a corda en do major opus 140Selecció d'alguns dels primers Sextets L. Boccherini: "Allegro molto" del Sextet número 1 en mi bemoll major opus 23 I. Pleyel: "Allegro" del Sectet per a corda en fa major Ben. 261 L. van Beethoven: "Finale" del Sextet en mi bemoll major opus 71 L. Spohr: "Allegro moderatyo" del Sextet per a corda en do major opus 140
Sant Petersburg al s. XVIII
Compositors estrangers a Sant Petersburg
F. Araja: Ària "Vado a morir" de l'òpera "La forza dell'amore"
H. Raupach: Ària "Razverzi pyos gortani, de l'òpera "Alceste"
D. Dall'Oglio: Ària "De' miei figli" de l'òpera "La clemenza di Tito"
G. Paisiello: Cavatina "Saper bramate" de l'òpera "El barber de Sevilla"Compositors estrangers a Sant Petersburg F. Araja: Ària "Vado a morir" de l'òpera "La forza dell'amore" H. Raupach: Ària "Razverzi pyos gortani, de l'òpera "Alceste" D. Dall'Oglio: Ària "De' miei figli" de l'òpera "La clemenza di Tito" G. Paisiello: Cavatina "Saper bramate" de l'òpera "El barber de Sevilla"
Beethoven i els scherzi
Els primers scherzi de Beethoven
Scherzo de la Sonata per a piano n. 2 en la major, op. 2
Scherzo del Trio amb piano n. 2 en sol major, op. 1
Scherzo del Quartet per a corda n. 4 en do menor, op. 18
Scherzo del Quintet per a corda en do major, op. 29
Scherzo de la Simfonia n. 2Els primers scherzi de Beethoven Scherzo de la Sonata per a piano n. 2 en la major, op. 2 Scherzo del Trio amb piano n. 2 en sol major, op. 1 Scherzo del Quartet per a corda n. 4 en do menor, op. 18 Scherzo del Quintet per a corda en do major, op. 29 Scherzo de la Simfonia n. 2
Octubre!
Músiques inpirades pel mes d'octubre.
E. McDowell: "A l'octubre", de la Suite n. 1 per a orquestra, op. 42.
Fanny Mendelssohn: "Octubre", de la suite "L'any"
L. Janácek: "Presentiment", de la sonata per a piano "1 d'octubre de 1905".
J. Cassadó: "Octubre", de les "Cançons dels mesos".
D. Xostakóvitx: "Octubre" per a orquestra.
P. I. Txaikovski: "Octubre", de la suite "Les estacions", op. 37.Músiques inpirades pel mes d'octubre. E. McDowell: "A l'octubre", de la Suite n. 1 per a orquestra, op. 42. Fanny Mendelssohn: "Octubre", de la suite "L'any" L. Janácek: "Presentiment", de la sonata per a piano "1 d'octubre de 1905". J. Cassadó: "Octubre", de les "Cançons dels mesos". D. Xostakóvitx: "Octubre" per a orquestra. P. I. Txaikovski: "Octubre", de la suite "Les estacions", op. 37.
Schubert i el piano
Selecció de pàgines pianístiques de Franz Schubert
Marxa militar per a piano a 4 mans op. 51, n. 1
Final de la Fantasia "Wanderer" en do major per a piano D. 760
Moment musical per a piano D. 780, n. 4
Final de la Fantasia en fa menor per a piano a 4 mans D. 940
"Finale allegro ma non troppo" de la Sonata per a piano en si bemoll major D. 960, n. 21Selecció de pàgines pianístiques de Franz Schubert Marxa militar per a piano a 4 mans op. 51, n. 1 Final de la Fantasia "Wanderer" en do major per a piano D. 760 Moment musical per a piano D. 780, n. 4 Final de la Fantasia en fa menor per a piano a 4 mans D. 940 "Finale allegro ma non troppo" de la Sonata per a piano en si bemoll major D. 960, n. 21
Xacones que no ho son!
El "basso ostinato" i els seus diferents usos en la música barroca
D. Ortiz: "Recercada sobre el Passamezzo antico"
C. Monteverdi: Motet "Laetatus sum" a 6 veus
B. Ferrari della Tiorba: Duetto "Pur ti miro, pur ti godo" per al final de l'òpera "L'Incoronazione di Poppea" de Monteverdi
H. I. F. von Biber: "Sonata" de la Partita III del recull "Harmonia artificiosa ariosa"
H. Purcell: Lament de la reina Dido, de l'òpera "Dido & Aenes"
J. S. Bach: Cor final de la cantata no. 150 "Vers Tu, Senyor, m'elevo"El "basso ostinato" i els seus diferents usos en la música barroca D. Ortiz: "Recercada sobre el Passamezzo antico" C. Monteverdi: Motet "Laetatus sum" a 6 veus B. Ferrari della Tiorba: Duetto "Pur ti miro, pur ti godo" per al final de l'òpera "L'Incoronazione di Poppea" de Monteverdi H. I. F. von Biber: "Sonata" de la Partita III del recull "Harmonia artificiosa ariosa" H. Purcell: Lament de la reina Dido, de l'òpera "Dido & Aenes" J. S. Bach: Cor final de la cantata no. 150 "Vers Tu, Senyor, m'elevo"
Àries de Händel
Selecció d'àries memorables d'òperes de Georg Friedrich Händel
Ària "Fra l'ombre e gl'orrori" de la Serenata "Aci, Galatea e Polifemo"
Ària "Come nube che fugge dal vento" de l'òpera "Agrippina"
Ària "Pena tiranna" de l'òpera "Amadigi di Gaula"
Ària "Scherza infida" de l'òpera "Ariodante"
Ària "Ombra mai fu" de l'òpera "Serse"Selecció d'àries memorables d'òperes de Georg Friedrich Händel Ària "Fra l'ombre e gl'orrori" de la Serenata "Aci, Galatea e Polifemo" Ària "Come nube che fugge dal vento" de l'òpera "Agrippina" Ària "Pena tiranna" de l'òpera "Amadigi di Gaula" Ària "Scherza infida" de l'òpera "Ariodante" Ària "Ombra mai fu" de l'òpera "Serse"
Alla Mazurca
Selecció de masurques del s. XIX
F. Chopin: Masurca Op.63
A. Dvorák: "Mazurek" per a violí i orquestra, op. 49
J. Strauss: "Frauenherz" ("Cor de dona"), polca-masurca, op. 166
N. Rimski-Kórsakov: Masurca de l'òpera "Pan Voievoda", op. 59
L. Delibes: Masurca del ballet "Coppélia"Selecció de masurques del s. XIX F. Chopin: Masurca Op.63 A. Dvorák: "Mazurek" per a violí i orquestra, op. 49 J. Strauss: "Frauenherz" ("Cor de dona"), polca-masurca, op. 166 N. Rimski-Kórsakov: Masurca de l'òpera "Pan Voievoda", op. 59 L. Delibes: Masurca del ballet "Coppélia"
Fades
Les fades en la música
H. Purcell: Ària "Sing while we trip it on the green" i dansa de les fades de la semiòpera "The fairy queen"
J. Offenbach: Obertura de l'òpera "Die Rheinnixen" (Les fades del Rihn)
P. I. Txaikovski: Dansa de la fada de sucre del ballet "El trencanous") Op. 71
I. Albeniz: Dansa de les fades de l'òpera "Henry Clifford"
S. Prokofiev: Vals de les fades del ballet "Cinderella" ('La ventafocs')
L. Denza: Cançó "Occhi di fata" ('Ulls de fada')Les fades en la música H. Purcell: Ària "Sing while we trip it on the green" i dansa de les fades de la semiòpera "The fairy queen" J. Offenbach: Obertura de l'òpera "Die Rheinnixen" (Les fades del Rihn) P. I. Txaikovski: Dansa de la fada de sucre del ballet "El trencanous") Op. 71 I. Albeniz: Dansa de les fades de l'òpera "Henry Clifford" S. Prokofiev: Vals de les fades del ballet "Cinderella" ('La ventafocs') L. Denza: Cançó "Occhi di fata" ('Ulls de fada')