TOTS ELS ÀUDIOS

S'han trobat 42 resultats.

  • Agafem els Ferrocarrils a Rubí... si hi podem entrar!
    Escolta àudio

    Agafem els Ferrocarrils a Rubí... si hi podem entrar!

    Des de l'ampliació dels FGC a Terrassa, molts usuaris de Rubí es queixen que els trens van tan plens a l'hora punta del matí per anar a Barcelona que a vegades ni hi poden entrar. I que s'han quedat sense trens amb origen en aquesta estació als moments de més demanda. Ho comprovem acompanyant en Roger Cuartielles un dilluns a les 8 del matí.

  • C-58, hora punta! Entrem a Barcelona amb el cotxe d'Antoni Abad, president de la Cecot
    Escolta àudio

    C-58, hora punta! Entrem a Barcelona amb el cotxe d'Antoni Abad, president de la Cecot

    L'autopista C-58, entre Terrassa i Barcelona, és l'única via de gran capacitat gratuïta entre el Vallès Occidental i la capital catalana. Suporta cada dia una mitjana de 165.000 vehicles a l'altura de Badia, on connecta amb la B-30. Hem fet la prova de circular-hi a l'hora punta del matí d'un dia feiner per entrar a Barcelona amb l'Antoni Abad, president de la Cecot, la patronal terrassenca.

  • Connexions: Trens Avant. Mitjana distància en alta velocitat.
    Escolta àudio

    Connexions: Trens Avant. Mitjana distància en alta velocitat.

    A diferència de les incidències habituals a Rodalies, el servei de Renfe als trens Avant és molt fiable. Són trens que aprofiten la infraestructura de l'alta velocitat per connectar Barcelona amb Girona, Tarragona i Lleida en molt pocs minuts. Expliquem l'experiència del desplaçament a Lleida acompanyant la Rosa Maria Pallerol. Però no tot surt rodó...

  • El Tren de la Pobla: Més que un tren pel Pallars
    Escolta àudio

    El Tren de la Pobla: Més que un tren pel Pallars

    Des que Ferrocarrils de la Generalitat va assumir la gestió de la línia entre Lleida i la Pobla de Segur el juliol del 2016, els usuaris del Pallars han redescobert el ferrocarril. Trens nous, fets a Suïssa, i més freqüències han convertit un servei eminentment turístic en un mitjà de comunicació vàlid pel dia a dia. Alguns clients troben, però, que el primer tren des del Pallars arriba a la capital del Segrià massa tard.

  • R1: Mig Maresme en via única
    Escolta àudio

    R1: Mig Maresme en via única

    L'R1 és la línia del Maresme. Fins a Arenys té moltes freqüències. Però a partir d'aquest municipi cap amunt, només queda via única. Els usuaris de l'Alt Maresme es pregunten per què han desaparegut els trens semidirectes amb els quals escurçaven el temps de viatge. Hem compartit recorregut amb la Mònica González, que cada dia agafa el tren a Calella per anar a treballar a Barcelona.

  • Connexions: Aeroport de Lleida-Alguaire. Buscant nous usos
    Escolta àudio

    Connexions: Aeroport de Lleida-Alguaire. Buscant nous usos

    Al cap de set anys d'haver-se inaugurat, l'Aeroport de Lleida-Alguaire busca maneres de fer rendibles unes instal·lacions que van costar 95 milions d'euros. Aquest hivern, a més, la boira ha complicat l'arribada dels vols amb turistes britànics que van cap al Pirineu. Visitem la instal·lació amb Joan Simó, president de la Cambra de Comerç de Lleida, que es mostra convençut que l'Aeroport se'n sortirà.

  • Connexions: Aeroport de Girona. A l'espera de remuntar el vol
    Escolta àudio

    Connexions: Aeroport de Girona. A l'espera de remuntar el vol

    L'Aeroport de Girona ha passat de 5.500.000 viatgers l'any al 2008 a 1.700.000 el 2015. Del desgavell de cotxes aparcats als vorals de la carretera quan tenia molts vols als nous pàrquings deserts des que Ryanair va començar a volar a Barcelona. El visitem amb el president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, que es mostra convençut que arribaran més vols i la infraestructura remuntarà.

  • Connexions: Bus exprés Vilafranca-Barcelona. Embussats a la B-23
    Escolta àudio

    Connexions: Bus exprés Vilafranca-Barcelona. Embussats a la B-23

    El bus exprés és el servei d'autobusos d'alta velocitat comercial que connecta diversos municipis amb les capitals de cada demarcació. Amb en Xavier Ureta pugem al que surt de Vilafranca del Penedès per entrar a Barcelona a primera hora del matí. Comprovem la comoditat del servei però també com els embussos de l'hora punta impedeixen que els autobusos arribin a l'hora que tenen fixada.

  • Connexions C-17: Una autovia amb massa accidents
    Escolta àudio

    Connexions C-17: Una autovia amb massa accidents

    Circulem per l'autovia C-17 amb en Jordi Arias, que la fa quatre vegades al dia entre La Garriga i Vic. Ens va indicant els trams més perillosos, sobretot els revolts d'Aiguafreda, on el despreniment d'una pedra va provocar una víctima mortal. Una plataforma hi reclama millores perquè sigui més segura.

  • Connexions: Carretera N-340. Saturada i perillosa
    Escolta àudio

    Connexions: Carretera N-340. Saturada i perillosa

    Pugem al camió de l'Antoni Valldosera. Ell és transportista i cada dia fa quilòmetres per la carretera N-340. Avui hem triat el tram entre l'Arboç del Penedès i Tarragona. Des de dalt de la cabina es té una perspectiva privilegiada dels perills d'aquesta via. Semàfors, encreuaments, rotondes... congestió de trànsit i avançaments impossibles.

  • "Connexions": R-11, trens a Girona que necessiten millorar
    Escolta àudio

    "Connexions": R-11, trens a Girona que necessiten millorar

    Acompanyem la Marian Riembau en un dels viatges que fa cada dia entre Barcelona i les comarques de Girona amb un tren de la línia R-11 de Rodalies de Catalunya. Un trajecte pel qual es triga més temps des que van començar les obres de la Sagrera. Els retards, gent dreta als vagons, falta d'interventors i una sorpresa final que qüestiona l'accessibilitat són alguns dels punts que necessiten millorar.

  • N-141: La "carretera de la vergonya"
    Escolta àudio

    N-141: La "carretera de la vergonya"

    Compartim amb Jordi Planagumà un trajecte entre Girona i Anglès per la carretera N-141. Ell circula quatre vegades al dia per aquesta via que rep el malnom de "la carretera de la vergonya" pel seu estat. Ens va explicant què ha canviat i quíns són encara els punts més conflictius.