TOTS ELS ÀUDIOS

S'han trobat 49 resultats.

  • L'Estació de França té futur? La visitem amb Pere Macías
    Escolta àudio

    L'Estació de França té futur? La visitem amb Pere Macías

    L'Estació de França compleix 90 anys. La gran estació terminal de Barcelona ha perdut protagonisme en benefici de la de Sants. Però continua sent capçalera de línia pels regionals i els Euromed que van cap al corredor mediterrani i pels rodalies de l'R2 Sud. Quin futur li espera? Quins secrets amaga? La visitem i ens ho explica el Coordinador del Pla de Rodalies, l'enginyer de Camins, Pere Macías.

  • BV-2041. És segura la carretera pel motorista?
    Escolta àudio

    BV-2041. És segura la carretera pel motorista?

    Com veuen l'estat de les carreteres els motoristes? Hem fet una ruta per la carretera BV-2041 entre Gavà i Olesa de Bonesvalls amb en Víctor Carrera i en Chus Rodríguez, de Mútua Motera. Analitzen els perills que hi ha per a la conducció, expliquen què demanen a les administracions i també fan autocrítica d'allò que fan malament els motoristes.

  • Per què les obres a Bellvitge han fet anar tard molts trens?
    Escolta àudio

    Per què les obres a Bellvitge han fet anar tard molts trens?

    Les obres que s'han fet al baixador de Bellvitge han provocat moltes incidències que han comportat retards en la circulació de trens. Hi hem anat perquè un responsable tècnic d'Adif ens expliqués què s'hi ha fet, què millorarà i per què hi ha hagut tants problemes.

  • Túnel de Bracons: El que no es veu quan hi passem
    Escolta àudio

    Túnel de Bracons: El que no es veu quan hi passem

    El túnel de Bracons, amb 9 túnels i 6 viaductes, és la principal obra d'enginyeria de l'eix Vic-Olot. Però com es controla el trànsit que hi passa i com es resolen eventuals situacions d'emergència? Ens ho explica en Rossend Bau, cap de sala del Centre de Control Viari de la Generalitat.

  • Els ulls dels túnels: Com es controlen les incidències als túnels viaris
    Escolta àudio

    Els ulls dels túnels: Com es controlen les incidències als túnels viaris

    El Centre de Control Viari de la Generalitat vigila la infraestructura dels túnels i els trams de carretera sensoritzats. És una sala monitoritzada que hi ha a la carretera de Vic a Manlleu. Descobrim la labor que s'hi fa d'assistència davant qualsevol problema aprofitant una visita del Col·legi d'Enginyers de Camins.

  • Com seria la B-23 amb carril bus
    Escolta àudio

    Com seria la B-23 amb carril bus

    Des del 2001 que es parla de dotar d'un carril bus la B-23 a l'entrada a Barcelona. La Generalitat i l'Estat n'han parlat sovint però mai s'ha arribat a executar. Mentrestant, és un dels punts habituals d'embús de trànsit. Fem el recorregut des de Molins de Rei a Barcelona en un autobús de Soler i Sauret amb Ricard Riol, president de l'Assemblea per a la Promoció del Transport Públic.

  • Com es fa una reparació ferroviària dins d'un túnel
    Escolta àudio

    Com es fa una reparació ferroviària dins d'un túnel

    Un bon manteniment de la infraestructura és bàsic per garantir el bon servei. El nivell freàtic d'aigua va malmetre una part del túnel que uneix l'Hospitalet i Cornellà de la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat. En saber-ho, la companyia va planificar una actuació per reparar-ho. Al "Connexions" vam ser testimonis de com s'hi va treballar per arreglar el desperfecte i deixar la línia en òptimes condicions de seguretat en el mínim temps possible.

  • Us agrada com ha quedat la nova xarxa de bus a Barcelona?
    Escolta àudio

    Us agrada com ha quedat la nova xarxa de bus a Barcelona?

    Ja s'ha completat la nova xarxa de bus a Barcelona. Són 28 línies que travessen la ciutat en horitzontal, vertical i diagonal perquè sigui més fàcil orientar-se. Com al metro. Ofereixen una millor connectivitat i passen més sovint. Però com ho veu l'usuari? Ho comprovem pujant al V19, un dels últims que han entrat en servei.

  • TGV Barcelona-París. Per què els usuaris trien el tren i no l'avió?
    Escolta àudio

    TGV Barcelona-París. Per què els usuaris trien el tren i no l'avió?

    Les connexions ferroviàries en alta velocitat entre Catalunya i França compleixen cinc anys. Viatgem al TGV Barcelona-París i preguntem als usuaris per què es decanten pel tren i no per l'avió o altres modes de transport tot i les sis hores i mitja de trajecte.

  • Quart Cinturó: Una visió de conjunt de la vialitat al Vallès
    Escolta àudio

    Quart Cinturó: Una visió de conjunt de la vialitat al Vallès

    Segon programa dedicat al Quart Cinturó, l'autovia que ha de connectar el Baix Llobregat, el Vallès i el Maresme, entre Abrera i Mataró, sense passar per Barcelona. Aquesta vegada sota el punt de vista de Manel Larrosa, un dels portaveus de la Campanya contra el Quart Cinturó, que va arribar a aplegar més de 200 entitats del Vallès.

  • R-12: Una línia envellida entre Cervera i Lleida
    Escolta àudio

    R-12: Una línia envellida entre Cervera i Lleida

    La línia de tren de regionals R-12 triga gairebé tres hores i mitja a cobrir el recorregut entre Barcelona i Lleida per Manresa i la Catalunya Central. Els seus usuaris es queixen de retards, problemes a la infraestructura i reclamen trens semidirectes per escurçar el trajecte. També que es doti la línia de més freqüències entre Cervera i Lleida per potenciar-la com a servei de rodalies. Hi pugem amb en Marc Celeiro, un estudiant de batxillerat que se la coneix molt bé.

  • Trànsit de camions: de l'N-340 a l'AP-7
    Escolta àudio

    Trànsit de camions: de l'N-340 a l'AP-7

    Des del setembre, els camions que fins ara anaven per les carreteres N-340 a Tarragona i l'Ebre i N-240 a Lleida han de circular obligatòriament per les autopistes AP-7 i AP-2. La Generalitat ha impulsat la mesura, que busca reduir els accidents a les carreteres. Però els transportistes no estan d'acord amb l'obligatorietat i les bonificacions que se'ls apliquen. Pugem al camió de Lluís Pérez, que ens ho explica mentre circulem per l'AP-7.

  • L'autobús sense conductor: elèctric i segur
    Escolta àudio

    L'autobús sense conductor: elèctric i segur

    Pugem al bus autònom que l'AMTU, l'Associació de Municipis per a la Mobilitat i el Transport Urbà, porta aquesta tardor a diferents municipis de Catalunya en forma de prova pilot. Descobrim les prestacions que té en el trànsit per la ciutat i l'equipament tecnològic que en garanteix la seguretat.

  • B-40: El Quart Cinturó, que no corda
    Escolta àudio

    B-40: El Quart Cinturó, que no corda

    Des que es va plantejar el 1975 com a via per unir el Baix Llobregat, el Vallès i el Maresme sense passar per Barcelona, el Quart Cinturó és una història de promeses incomplertes. El 2010 es van inaugurar els trams Abrera-Olesa i Viladecavalls-Terrassa. El Ministeri de Foment va prometre tenir acabat el tram Olesa-Viladecavalls l'octubre del 2019, però David Garrofé, secretari general de la CECOT i membre de Fem Vallès, no s'ho creu. Amb ell recorrem el tram terrassenc de la via mentre ens explica les possibilitats que tindria aquesta infraestructura un cop acabada i també alguna anècdota.

  • Transport a demanda: Servei només si hi ha usuari
    Escolta àudio

    Transport a demanda: Servei només si hi ha usuari

    Un transport a la carta. Pensat per a veïnats allunyats de les línies de transport regular. El Departament de Territori, a través del Consell Comarcal del Berguedà, gestiona un servei de taxis que funciona a 24 municipis i 34 nuclis rurals per apropar els habitants que ho necessiten a Berga i a centres sanitaris i assistencials. Acompanyem la Paqui Urbano, que viu a Borredà i que n'és usuària, per anar a fer rehabilitació a l'Hospital de Berga.