TOTS ELS ÀUDIOS

  • C-245: Col·lapse diari al Baix Llobregat
    Escolta àudio

    C-245: Col·lapse diari al Baix Llobregat

    Des d'abans dels Jocs Olímpics que es va projectar una variant per a la C-245 al Baix Llobregat. Com tantes altres infraestructures, la crisi la va aturar. I cada dia, l'enllaç entre aquesta carretera, l'A-2, la Ronda Litoral i l'Autopista del Garraf provoca un col·lapse en les connexions amb Barcelona des del Baix Llobregat. Ho comprovem circulant amb en Xavier Prat, que busca alternatives per arribar a la Diagonal, on treballa, venint des de Sant Boi de Llobregat.

  • L'aeroport de Reus també vol ser una pista del Prat
    Escolta àudio

    L'aeroport de Reus també vol ser una pista del Prat

    El pla de creixement de l'aeroport de Barcelona del Ministeri de Foment passa per convertir l'aeroport de Girona en la quarta pista del Prat, connectat amb l'AVE. No hi consta el de Reus. Les discrepàncies al territori sobre l'estació intermodal hi juguen en contra? N'hem volgut parlar amb el president de la Cambra de Comerç de Reus, una de les entitats que s'ha significat pel fet de voler fer més competitiva aquesta infraestructura, que és la porta d'entrada de milers de turistes a la Costa Daurada.

  • C-15 de Vilafranca a Igualada: un tercer carril per guanyar en seguretat
    Escolta àudio

    C-15 de Vilafranca a Igualada: un tercer carril per guanyar en seguretat

    Des que el 2011 l'Eix del Garraf es va convertir en autovia entre Vilanova i Vilafranca, la mateixa carretera que segueix fins a Igualada però només amb un carril per sentit ha guanyat un 30% de vehicles. Ara, la Generalitat projecta fer un carril adicional entre les capitals de l'Alt Penedès i de l'Anoia, de manera que quedin dos carrils en un sentit i un en l'altre, que s'anirien alternant, separats per una barrera central. Fem aquest trajecte amb la Rosa Soteras, que hi circula cada dia per feina i constatem que hi passen molts camions i que hi ha alguns aspectes perillosos.

  • Les males connexions dels trens entre Portbou i Cervera de la Marenda
    Escolta àudio

    Les males connexions dels trens entre Portbou i Cervera de la Marenda

    Dels quinze trens de RENFE que cada dia arriben a Portbou, només la meitat travessen fins al Rosselló. I només quatre enllacen amb la xarxa de trens francesa per poder anar a Perpinyà. Amb en Josep Maria Loste, veí de Portbou, i en François Schneider, usuari de la línia Perpinyà-Portbou, viatgem i parlem de l'estat d'aquesta línia, vinguda a menys des que l'entrada en servei de l'alta velocitat va desplaçar la majoria del trànsit transfronterer cap a Figueres-Vilafant i el Túnel del Pertús.

  • El SEM: l'atenció mèdica i el tracte humà a les emergències
    Escolta àudio

    El SEM: l'atenció mèdica i el tracte humà a les emergències

    Aquest és un "Connexions" especial. Acompanyem una unitat del SEM (Sistema d'Emergències Mèdiques) per les carreteres gironines on hi ha més accidents. El doctor Juan Carlos Palacio i Eduard Iglesias (tècnic d'emergències sanitàries) ens expliquen els perills que amaguen i les conductes al volant que solen propiciar els sinistres. Però també descobrim com actuen com a professionals i com viuen interiorment el fet d'ajudar persones en una emergència.

  • Montcada i Reixac: Una ciutat entre vies
    Escolta àudio

    Montcada i Reixac: Una ciutat entre vies

    Ramon Bueno, Antoni Mollet i Ramon Sánchez són membres de plataforma Tracte Just-Soterrament Total. Ens fan de guia en un recorregut per Montcada. El soterrament de la R-2 sembla ben encarat a partir del 2020, però, mentrestant, reclamen que es renovin les tanques de protecció de la via, que es millori el pas de vianants als passos a nivell i que hi hagi un millor accés a les estacions. Només una de les cinc que hi ha al municipi està adaptada.

  • Bus Barcelona-Manresa: els usuaris, tips d'avaries
    Escolta àudio

    Bus Barcelona-Manresa: els usuaris, tips d'avaries

    Agafem la línia de bus Barcelona-Manresa que opera la Hispano Igualadina, del grup Monbus. Acompanyem l'Esther, que ens explica que sovint els vehicles s'avarien, hi ha retards, cinturons de seguretat trencats o que es queda gent a terra per falta de capacitat. Ens diu que ho han denunciat a l'empresa i a la Generalitat, però que no passa res. El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ens avança, però, que en vista de tantes queixes obriran una auditoria a l'empresa.

  • Estació d'autobusos de Sants: una terminal poc adaptada
    Escolta àudio

    Estació d'autobusos de Sants: una terminal poc adaptada

    El 7 de novembre, un grup de persones amb diferents graus de discapacitat es van concentrar a l'Estació d'Autobusos de Sants. Volien cridar l'atenció sobre el deficient grau d'adaptació d'algunes infraestructures i reivindicar l'accessibilitat universal. Els vam acompanyar i els vam dedicar aquest capítol del "Connexions" perquè servís d'altaveu a la crida a eliminar barreres que vulneren drets.

  • Manual per no viatjar com sardines en llauna
    Escolta àudio

    Manual per no viatjar com sardines en llauna

    Des de la prolongació dels Ferrocarrils de la Generalitat a Sabadell aquest estiu, els usuaris que agafen el tren a Sant Quirze del Vallès en hora punta del matí es queixen que els trens ja hi arriben plens. I que, si tenen la sort de pujar-hi, han de viatjar com sardines. Però en Joan Carles, la M.del Mar, l'Elisenda i l'Olga saben trucs per poder viatjar més còmodament. I els han volgut compartir al "Connexions". Moltes gràcies!

  • Estació Granollers Centre: unes obres polèmiques
    Escolta àudio

    Estació Granollers Centre: unes obres polèmiques

    Les obres que fa Renfe a l'estació de Granollers Centre s'han allargat més del compte. La solució que va donar la companyia mentre reformava els passos subterranis va generar molta polèmica: una passera elevada a les vies, amb prop d'una seixantena de graons, que va complicar l'accés a molts usuaris. Els que tenien problemes de mobilitat van haver d'anar a una altra estació. La visitem amb en Ramon Bosch, un usuari habitual, i ens explica els problemes que han hagut de suportar durant prop de vuit mesos.

  • Carretera N-340 a l'Ebre. Lentitud i imprudències
    Escolta àudio

    Carretera N-340 a l'Ebre. Lentitud i imprudències

    La carretera N-340 és una de les que té més accidents a Catalunya. Circulem amb en Llorenç Navarro entre L'Ametlla de Mar i L'Aldea. Ens anem trobant amb diverses dificultats per circular-hi i constatem algunes imprudències que s'hi fan.

  • Estrenem el bus exprés Mollet-Barcelona
    Escolta àudio

    Estrenem el bus exprés Mollet-Barcelona

    Fem el trajecte Mollet-Barcelona el dia que s'estrena la línia de bus exprés: la xarxa d'autobusos directes. Triguem 30 minuts. Ho aprofitem per parlar amb els usuaris: en valoren la rapidesa, pel fet que no facin parades, i la comoditat, amb serveis com el wifi o la premsa. En canvi, el preu és un dels aspectes que alguns millorarien. Tot i estar integrat, demanen revisar el sistema.

  • Què passa al Túnel de Vallvidrera de FGC mentre dormim?
    Escolta àudio

    Què passa al Túnel de Vallvidrera de FGC mentre dormim?

    Cada nit, durant tot aquest any, el Túnel de Vallvidrera de Ferrocarrils de la Generalitat, per on passen 454 trens cada dia, es transforma quan acaba de passar l'últim tren. Entra tot de maquinària i operaris per canviar les vies i garantir-ne el manteniment. Només es disposa de tres hores i tres quarts de temps efectiu per treballar perquè s'han de fer les comprovacions abans que passi el primer tren del dia següent. Molta gent ha d'estar coordinada perquè no falli res i el servei no ho noti.

  • Autobús 24, cap al Carmel entre molts turistes
    Escolta àudio

    Autobús 24, cap al Carmel entre molts turistes

    Acompanyem Joaquim Gascó, veí del Carmel, cap al seu barri a dalt de l'autobús 24 de TMB. Com que passa pel Park Güell, venint de la Pedrera, és un dels autobusos que han de combinar el servei veïnal i turístic. Descobrim com aquesta dualitat fa de mal portar.

  • Carretera N-230: Un perill diferent a cada tram
    Escolta àudio

    Carretera N-230: Un perill diferent a cada tram

    La carretera N-230, de Lleida a la Vall d'Aran, té moltes cares. Revolts al nord que la fan perillosa, rotondes al sud que la fan lenta. I molts camions. Mentre no es converteixi en A-14, aquesta via demana extremar la precaució per circular-hi. Ho comprovem acompanyant en Paco Boya, exsíndic d'Aran.

Anar al contingut