TOTS ELS ÀUDIOS

  • Georg Friederich Händel (V)
    Escolta àudio

    Georg Friederich Händel (V)

    Händel és un dels pocs compositors del segle XVIII que va escriure per a les tres principals Esglésies europees, perquè va compondre per a la fe luterana en la qual va néixer, durant la seva estada a Itàlia va escriure per a la litúrgia catòlica i durant la seva llarga carrera a Anglaterra va fer una bona colla d'anthems i càntics per a l'Església anglicana. Aquesta setmana sentirem els onze anthems que va compondre per al noble anglès James Bridges, duc de Chandos, que s'havia fet d'or fent de tresorer de l'exèrcit anglès durant la guerra de successió al tron d'Espanya. Händel va començar a treballar pel duc de Chandos l'estiu del 1717, per tant, durant aquests dies sentirem la música esplèndida que Händel va compondre quan feia ben poc que havia arribat a Anglaterra. No us ho perdeu!

  • Georg Friederich Händel (IV)
    Escolta àudio

    Georg Friederich Händel (IV)

    Händel és un dels pocs compositors del segle XVIII que va escriure per a les tres principals Esglésies europees, perquè va compondre per a la fe luterana en la qual va néixer, durant la seva estada a Itàlia va escriure per a la litúrgia catòlica i durant la seva llarga carrera a Anglaterra va fer una bona colla d'anthems i càntics per a l'Església anglicana. Aquesta setmana sentirem els onze anthems que va compondre per al noble anglès James Bridges, duc de Chandos, que s'havia fet d'or fent de tresorer de l'exèrcit anglès durant la guerra de successió al tron d'Espanya. Händel va començar a treballar pel duc de Chandos l'estiu del 1717, per tant, durant aquests dies sentirem la música esplèndida que Händel va compondre quan feia ben poc que havia arribat a Anglaterra. No us ho perdeu!

  • Georg Friedrich Händel (III)
    Escolta àudio

    Georg Friedrich Händel (III)

    Händel és un dels pocs compositors del segle XVIII que va escriure per a les tres principals Esglésies europees, perquè va compondre per a la fe luterana en la qual va néixer, durant la seva estada a Itàlia va escriure per a la litúrgia catòlica i durant la seva llarga carrera a Anglaterra va fer una bona colla d'anthems i càntics per a l'Església anglicana. Aquesta setmana sentirem els onze anthems que va compondre per al noble anglès James Bridges, duc de Chandos, que s'havia fet d'or fent de tresorer de l'exèrcit anglès durant la guerra de successió al tron d'Espanya. Händel va començar a treballar pel duc de Chandos l'estiu del 1717, per tant, durant aquests dies sentirem la música esplèndida que Händel va compondre quan feia ben poc que havia arribat a Anglaterra. No us ho perdeu!

  • Georg Friederich Händel (II)
    Escolta àudio

    Georg Friederich Händel (II)

    Händel és un dels pocs compositors del segle XVIII que va escriure per a les tres principals Esglésies europees, perquè va compondre per a la fe luterana en la qual va néixer, durant la seva estada a Itàlia va escriure per a la litúrgia catòlica i durant la seva llarga carrera a Anglaterra va fer una bona colla d'anthems i càntics per a l'Església anglicana. Aquesta setmana sentirem els onze anthems que va compondre per al noble anglès James Bridges, duc de Chandos, que s'havia fet d'or fent de tresorer de l'exèrcit anglès durant la guerra de successió al tron d'Espanya. Händel va començar a treballar pel duc de Chandos l'estiu del 1717, per tant, durant aquests dies sentirem la música esplèndida que Händel va compondre quan feia ben poc que havia arribat a Anglaterra. No us ho perdeu!

  • Georg Friedrich Händel (I)
    Escolta àudio

    Georg Friedrich Händel (I)

    Händel és un dels pocs compositors del segle XVIII que va escriure per a les tres principals esglésies europees, perquè va compondre per a la fe luterana en la qual va néixer, durant la seva estada a Itàlia va escriure per a la litúrgia catòlica i durant la seva llarga carrera a Anglaterra va fer una bona colla d'anthems i càntics per a l'església anglicana. Aquesta setmana sentirem el onze anthems que va compondre per al noble anglès James Bridges, duc de Chandos, que s'havia fet d'or fent de tresorer de l'exèrcit anglès durant la guerra de successió al tron d'Espanya. Händel va començar a treballar pel duc de Chandos l'estiu del 1717, per tant, durant aquests dies sentirem la música esplèndida que Händel va compondre quan feia ben poc que havia arribat a Anglaterra. No us ho perdeu!

  • Albert Roussel (V)
    Escolta àudio

    Albert Roussel (V)

    Albert Roussel és un d'aquells compositors que van arribar tard a la música. La seva vida professional va començar a la marina francesa i als 25 anys és quan va canviar el rumb i es va orientar cap a la composició. Se'n va anar a París per estudiar amb Eugène Gigout, professor de la barcelonina Isabel Güell, i amb Vincent d'Indy. Al cap de pocs anys, ple de talent, ell era el professor de compositors joves com Satie, Varèse o Martinu. Durant els anys noranta del XIX va compondre assíduament, però ho va destruir tot. Considerava que el seu catàleg començava amb el segle XX, amb les que van ser les primeres obres d'una producció que va anar creixent fins que va morir, el 1937. En total, són 59 obres fantàstiques, plenes de refinament, sensibilitat, claredat, ritme... obres d'un home a qui es considerava extraordinari, amb cor i ànima. Albert Roussel, un enamorat de la música i del mar, va néixer a Tourcoing, al nord de França, fa 150 anys.

  • Albert Roussel (IV)
    Escolta àudio

    Albert Roussel (IV)

    Albert Roussel és un d'aquells compositors que van arribar tard a la música. La seva vida professional va començar a la marina francesa i als 25 anys és quan va canviar el rumb i es va orientar cap a la composició. Se'n va anar a París per estudiar amb Eugène Gigout, professor de la barcelonina Isabel Güell, i amb Vincent d'Indy. Al cap de pocs anys, ple de talent, ell era el professor de compositors joves com Satie, Varèse o Martinu. Durant els anys noranta del XIX va compondre assíduament, però ho va destruir tot. Considerava que el seu catàleg començava amb el segle XX, amb les que van ser les primeres obres d'una producció que va anar creixent fins que va morir, el 1937. En total, són 59 obres fantàstiques, plenes de refinament, sensibilitat, claredat, ritme... obres d'un home a qui es considerava extraordinari, amb cor i ànima. Albert Roussel, un enamorat de la música i del mar, va néixer a Tourcoing, al nord de França, fa 150 anys.

  • Albert Roussel
    Escolta àudio

    Albert Roussel

    Albert Roussel és un d'aquells compositors que van arribar tard a la música. La seva vida professional va començar a la marina francesa i als 25 anys és quan va canviar el rumb i es va orientar cap a la composició. Se'n va anar a París per estudiar amb Eugène Gigout, professor de la barcelonina Isabel Güell, i amb Vincent d'Indy. Al cap de pocs anys, ple de talent, ell era el professor de compositors joves com Satie, Varèse o Martinu. Durant els anys noranta del XIX va compondre assíduament, però ho va destruir tot. Considerava que el seu catàleg començava amb el segle XX, amb les que van ser les primeres obres d'una producció que va anar creixent fins que va morir, el 1937. En total, són 59 obres fantàstiques, plenes de refinament, sensibilitat, claredat, ritme... obres d'un home a qui es considerava extraordinari, amb cor i ànima. Albert Roussel, un enamorat de la música i del mar, va néixer a Tourcoing, al nord de França, fa 150 anys.

  • Albert Roussel (II)
    Escolta àudio

    Albert Roussel (II)

    Albert Roussel és un d'aquells compositors que van arribar tard a la música. La seva vida professional va començar a la marina francesa i als 25 anys és quan va canviar el rumb i es va orientar cap a la composició. Se'n va anar a París per estudiar amb Eugène Gigout, professor de la barcelonina Isabel Güell, i amb Vincent d'Indy. Al cap de pocs anys, ple de talent, ell era el professor de compositors joves com Satie, Varèse o Martinu. Durant els anys noranta del XIX va compondre assíduament, però ho va destruir tot. Considerava que el seu catàleg començava amb el segle XX, amb les que van ser les primeres obres d'una producció que va anar creixent fins que va morir, el 1937. En total, són 59 obres fantàstiques, plenes de refinament, sensibilitat, claredat, ritme... obres d'un home a qui es considerava extraordinari, amb cor i ànima. Albert Roussel, un enamorat de la música i del mar, va néixer a Tourcoing, al nord de França, fa 150 anys.

  • Albert Roussel (I)
    Escolta àudio

    Albert Roussel (I)

    Albert Roussel és un d'aquells compositors que van arribar tard a la música. La seva vida professional va començar a la marina francesa i als 25 és quan va canviar el rumb i es va orientar cap a la composició. Se'n va anar a París per estudiar amb Eugène Gigout, professor de la barcelonina Isabel Güell, i amb Vincent d'Indy. Al cap de pocs anys, ple de talent, ell era el professor de compositors joves com Satie, Varèse o Martinu. Durant els anys noranta del XIX va compondre assíduament, però ho va destruir tot. Considerava que el seu catàleg començava amb el segle XX, amb les que van ser les primeres obres d'una producció que va anar creixent fins que va morir, el 1937. En total, són 59 obres fantàstiques, plenes de refinament, sensibilitat, claredat, ritme... obres d'un home a qui es considerava extraordinari, amb cor i ànima. Albert Roussel, un enamorat de la música i del mar, va néixer a Tourcoing, al nord de França, fa 150 anys.

  • Arcangelo Corelli (V)
    Escolta àudio

    Arcangelo Corelli (V)

    Arcangelo Corelli ens situa a l'esplèndida Roma del Barroc. La música de Corelli és extraordinària; ordena l'espontaneïtat de períodes anteriors i es converteix en un model exemplar, normatiu, per admirar, imitar, estudiar. El catàleg de Corelli és, si es vol, escàs. Són sis reculls d'obres: els op. 1 i 3, amb dotze sonates d'església cadascun; els op. 3 i 4, amb dotze sonates de cambra cadascun; l'op. 5, que són dotze sonates per a violí i baix continu, i l'op. 6, que són dotze "concerti grossi". Aquests dies els destinarem a sentir les sonates de cambra i d'església, és a dir, els quatre primers opus, 48 obres en total, breus, precises i destinades als grans mecenes de la Roma del moment, entre d'altres, la reina Cristina de Suècia o els cardenals Pamphili i Ottoboni. No us perdeu aquest nou viatge sonor amb el compositor.

  • Arcangelo Corelli (IV)
    Escolta àudio

    Arcangelo Corelli (IV)

    Arcangelo Corelli ens situa a l'esplèndida Roma del Barroc. La música de Corelli és extraordinària; ordena l'espontaneïtat de períodes anteriors i es converteix en un model exemplar, normatiu, per admirar, imitar, estudiar. El catàleg de Corelli és, si es vol, escàs. Són sis reculls d'obres: els op. 1 i 3, amb dotze sonates d'església cadascun; els op. 3 i 4, amb dotze sonates de cambra cadascun; l'op. 5, que són dotze sonates per a violí i baix continu, i l'op. 6, que són dotze "concerti grossi". Aquests dies els destinarem a sentir les sonates de cambra i d'església, és a dir, els quatre primers opus, 48 obres en total, breus, precises i destinades als grans mecenes de la Roma del moment, entre d'altres, la reina Cristina de Suècia o els cardenals Pamphili i Ottoboni. No us perdeu aquest nou viatge sonor amb el compositor.

  • Arcangelo Corelli (III)
    Escolta àudio

    Arcangelo Corelli (III)

    Arcangelo Corelli ens situa a l'esplèndida Roma del Barroc. La música de Corelli és extraordinària, ordena l'espontaneïtat de períodes anteriors i es converteix en un model exemplar, normatiu, per admirar, imitar, estudiar. El catàleg de Corelli és, si es vol, escàs. Són sis reculls d'obres: els op. 1 i 3, amb dotze sonates d'església cadascun; els op. 3 i 4, amb dotze sonates de cambra cadascun; l'op. 5, que són dotze sonates per a violí i baix continu, i l'op. 6, que són dotze concerti grossi. Aquests dies els destinarem a sentir les sonates de cambra i d'església, és a dir, els quatre primers opus, 48 obres en total, breus, precises i destinades als grans mecenes de la Roma del moment, entre d'altres, la reina Cristina de Suècia o els cardenals Pamphili i Ottoboni. No us perdeu aquest nou viatge sonor amb el compositor.

  • Arcangelo Corelli (II)
    Escolta àudio

    Arcangelo Corelli (II)

    Arcangelo Corelli ens situa a l'esplèndida Roma del Barroc. La música de Corelli és extraordinària, ordena l'espontaneïtat de períodes anteriors i es converteix en un model exemplar, normatiu, per admirar, imitar, estudiar. El catàleg de Corelli és, si es vol, escàs. Són sis reculls d'obres: els op. 1 i 3, amb dotze sonates d'església cadascun; els op. 3 i 4, amb dotze sonates de cambra cadascun; l'op. 5, que són dotze sonates per a violí i baix continu, i l'op. 6, que són dotze concerti grossi. Aquests dies els destinarem a sentir les sonates de cambra i d'església, és a dir, els quatre primers opus, 48 obres en total, breus, precises i destinades als grans mecenes de la Roma del moment, entre d'altres, la reina Cristina de Suècia o els cardenals Pamphili i Ottoboni. No us perdeu aquest nou viatge sonor amb el compositor de la setmana: Arcangelo Corelli.

  • Arcangelo Corelli (I)
    Escolta àudio

    Arcangelo Corelli (I)

    Arcangelo Corelli ens situa a l'esplèndida Roma del barroc. La música de Corelli és extraordinària, ordena l'espontaneïtat de períodes anteriors i es converteix en un model exemplar, normatiu, per admirar, imitar, estudiar. El catàleg de Corelli és, si es vol, escàs. Són sis reculls d'obres: els op. 1 i 3, amb dotze sonates d'església cadascun; els op. 3 i 4, amb dotze sonates de cambra cadascun; l'op. 5, que són dotze sonates per a violí i baix continu, i l'op. 6, que són dotze concerti grossi. Aquests dies els destinarem a sentir les sonates de cambra i d'església, és a dir, els quatre primers opus, 48 obres en total, breus, precises i destinades als grans mecenes de la Roma del moment, entre d'altres, la reina Cristina de Suècia o els cardenals Pamphili i Ottoboni. No us perdeu aquest nou viatge sonor amb el compositor de la setmana: Arcangelo Corelli.