TOTS ELS ÀUDIOS

  • Camille Saint-Saëns (V)
    Escolta àudio

    Camille Saint-Saëns (V)

    Els 86 anys que va viure Camille Saint-Saëns van ser molt intensos per a un home de ple segle XIX a qui el segle XX va agafar a contrapeu. De jove va ser bon amic de Berlioz, Liszt o Txaikovski, i de gran no va poder suportar "La consagració de la primavera" de Stravinsky. Entre els uns i els altres va transcórrer la seva vida, entre el 1835 i el 1921, quan va morir en un dels seus llargs viatges. El nord de l'Àfrica li tenia el cor robat i és on s'escapava quan la vida no li acabava de somriure. Va viure moments especialment difícils, quan va morir la seva mare o quan van morir, en molt poc temps de diferència, els seus dos fills petits. Saint-Saëns, però, no va parar mai de compondre, fins i tot per al primer cinema, ja començat el segle XX. Aquesta setmana sentirem les seves obres més conegudes: el "Carnaval dels animals" i la "Dansa macabra", i també en descobrirem d'altres que ens captivaran per la seva qualitat i bellesa. Aquesta setmana deixeu-vos portar per Camille Saint-Saëns.

  • Camille Saint-Saëns (IV)
    Escolta àudio

    Camille Saint-Saëns (IV)

    Els 86 anys que va viure Camille Saint-Saëns van ser molt intensos per un home de ple segle XIX a qui el segle XX va agafar a contrapeu. De jove va ser bon amic de Berlioz, Liszt o Txaikovski, i de gran no va poder suportar "La consagració de la primavera" de Stravinsky. Entre els uns i els altres va transcórrer la seva vida, entre el 1835 i el 1921, quan va morir en un dels seus llargs viatges. El nord de l'Àfrica li tenia el cor robat i és on s'escapava quan la vida no li acabava de somriure. Va viure moments especialment difícils, quan va morir la seva mare o quan van morir, en molt poc temps de diferència, els seus dos fills petits. Saint-Saëns, però, no va parar mai de compondre, fins i tot per al primer cinema, ja començat el segle XX. Aquesta setmana sentirem les seves obres més conegudes: el "Carnaval dels animals" i la "Dansa macabra", i també en descobrirem d'altres que ens captivaran per la seva qualitat i bellesa. Aquesta setmana deixeu-vos portar per Camille Saint-Saëns.

  • Camille Saint-Saëns (III)
    Escolta àudio

    Camille Saint-Saëns (III)

    Els 86 anys que va viure Camille Saint-Saëns van ser molt intensos per un home de ple segle XIX a qui el segle XX va agafar a contrapeu. De jove va ser bon amic de Berlioz, Liszt o Txaikovski, i de gran no va poder suportar "La consagració de la primavera" de Stravinsky. Entre els uns i els altres va transcórrer la seva vida, entre el 1835 i el 1921, quan va morir en un dels seus llargs viatges. El nord de l'Àfrica li tenia el cor robat i allà és on s'escapava quan la vida no li acabava de somriure. Hi va haver moments especialment difícils, quan va morir la seva mare o quan van morir, amb poc temps de diferència, els seus dos fills petits. Saint-Saëns, però, no va parar mai de compondre, fins i tot per al primer cinema, ja començat el segle XX. Aquesta setmana sentirem les obres més conegudes: el "Carnaval dels animals" i la "Dansa macabra", i també en descobrirem d'altres que ens captivaran per la seva qualitat i bellesa. Aquesta setmana deixeu-vos portar per Camille Saint-Saëns.

  • Camille Saint-Saëns (II)
    Escolta àudio

    Camille Saint-Saëns (II)

    Els 86 anys que va viure Camille Saint-Saëns van ser molt intensos per un home de ple segle XIX a qui el segle XX va agafar a contrapeu. De jove va ser bon amic de Berlioz, Liszt o Txaikovski, i de gran no va poder suportar "La consagració de la primavera" de Stravinsky. Entre els uns i els altres va transcórrer la seva vida, entre el 1835 i el 1921, quan va morir en un dels seus llargs viatges. El nord de l'Àfrica li tenia el cor robat i allà és on s'escapava quan la vida no li acabava de somriure. Hi va haver moments especialment difícils, quan va morir la seva mare o quan van morir, en molt poc temps de diferència, els seus dos fills petits. Saint-Saëns, però, no va parar mai de compondre, fins i tot per al primer cinema, ja començat el segle XX. Aquesta setmana sentirem les obres més conegudes: el "Carnaval dels animals" i la "Dansa macabra", i també en descobrirem d'altres que ens captivaran per la seva qualitat i bellesa. Aquesta setmana deixeu-vos portar per Camille Saint-Saëns.

  • Camille Saint-Saëns (I)
    Escolta àudio

    Camille Saint-Saëns (I)

    Els 86 anys que va viure Camille Saint-Saëns van ser molt intensos per un home de ple segle XIX a qui el segle XX va agafar a contrapeu. De jove va ser bon amic de Berlioz, Liszt o Txaikovski, i de gran no va poder suportar La consagració de la primavera de Stravinsky. Entre els uns i els altres va transcórrer la seva vida, entre el 1835 i el 1921, quan va morir en un dels seus llargs viatges. El nord de l'Àfrica li tenia el cor robat i allà és on s'escapava quan la vida no li acabava de somriure. Hi va haver moments especialment difícils, quan va morir la seva mare o quan van morir, en molt poc temps de diferència, els seus dos fills petits. Saint-Saëns, però, no va parar mai de compondre, fins i tot per al primer cinema, ja començat el segle XX. Aquesta setmana sentirem les obres més conegudes: el "Carnaval dels animals" i la "Dansa macabra", i també en descobrirem d'altres que ens captivaran per la seva qualitat i bellesa. Aquesta setmana deixeu-vos portar per Camille Saint-Saëns.

  • François Couperin (IV)
    Escolta àudio

    François Couperin (IV)

    François Couperin va néixer el 1668 a París i hi va morir el 1733. Nen prodigi en una família de músics, és un exponent màxim del barroc francès i el gran clavecinista d'aquella època. Va treballar entre París i Versalles, per bé que va ser sempre un mediador entre l'estil francès i l'italià. Aquesta setmana sentirem algunes de les obres, magnífiques, que va compondre.

  • François Couperin (III)
    Escolta àudio

    François Couperin (III)

    François Couperin va néixer el 1668 a París i hi va morir el 1733. Nen prodigi en una família de músics, és un exponent màxim del barroc francès i el gran clavecinista d'aquella època. Va treballar entre París i Versalles, per bé que va ser sempre un mediador entre l'estil francès i l'italià. Aquesta setmana sentirem algunes de les obres, magnífiques, que va compondre.

  • François Couperin (II)
    Escolta àudio

    François Couperin (II)

    François Couperin va néixer el 1668 a París i hi va morir el 1733. Nen prodigi en una família de músics, és un exponent màxim del barroc francès i el gran clavecinista d'aquella època. Va treballar entre París i Versalles, per bé que va ser sempre un mediador entre l'estil francès i l'italià. Aquesta setmana sentirem algunes de les obres, magnífiques, que va compondre.

  • François Couperin (I)
    Escolta àudio

    François Couperin (I)

    François Couperin va néixer el 1668 a París i hi va morir el 1733. Nen prodigi en una família de músics, és un exponent màxim del barroc francès i el gran clavecinista d'aquella època. Va treballar entre París i Versalles, per bé que va ser sempre un mediador entre l'estil francès i l'italià. Aquesta setmana sentirem algunes de les obres, magnífiques, que va compondre.

  • Felix Mendelssohn (V)
    Escolta àudio

    Felix Mendelssohn (V)

    Felix Mendelssohn de seguida va mostrar talent i va començar a compondre molt jove. Mendelssohn era brillant, extremadament sensible i d'arrels jueves, tot i la conversió al protestantisme de la seva família. Protegit per Goethe, va ser un home refinat, amb una cultura impressionant, músic, pintor i autor de totes les obres corals fantàstiques que hem triat per a aquesta setmana. Són obres commovedores que us proposem de sentir junts cada matí.

  • Felix Mendelssohn (IV)
    Escolta àudio

    Felix Mendelssohn (IV)

    Felix Mendelssohn de seguida va mostrar talent i va començar a compondre molt jove. Mendelssohn era brillant, extremadament sensible i d'arrels jueves, tot i la conversió al protestantisme de la seva família. Protegit per Goethe, va ser un home refinat, amb una cultura impressionant, músic, pintor i autor de totes les obres corals fantàstiques que hem triat per a aquesta setmana. Són obres commovedores que us proposem de sentir junts cada matí.

  • Felix Mendelssohn (III)
    Escolta àudio

    Felix Mendelssohn (III)

    Felix Mendelssohn de seguida va mostrar talent i va començar a compondre molt jove. Mendelssohn era brillant, extremadament sensible, d'arrels jueves tot i la conversió al protestantisme de la seva família. Protegit per Goethe, va ser un home refinat, amb una cultura impressionant, músic, pintor i autor de totes les obres corals fantàstiques que hem triat per a aquesta setmana. Són obres commovedores que us proposem de sentir junts cada matí.

  • Feiix Mendelssohn (II)
    Escolta àudio

    Feiix Mendelssohn (II)

    Felix Mendelssohn de seguida va mostrar talent i va començar a compondre molt jove. Mendelssohn era brillant, extremadament sensible, d'arrels jueves tot i la conversió al protestantisme de la seva família. Protegit per Goethe, va ser un home refinat, amb una cultura impressionant, músic, pintor i autor de totes les obres corals fantàstiques que hem triat per a aquesta setmana. Són obres commovedores que us proposem de sentir junts cada matí.

  • Felix Mendelssohn (I)
    Escolta àudio

    Felix Mendelssohn (I)

    Felix Mendelssohn de seguida va mostrar talent i va començar a compondre molt jove. Mendelssohn era brillant, extremadament sensible, d'arrels jueves tot i la conversió al protestantisme de la seva família. Protegit per Goethe, va ser un home refinat, amb una cultura impressionant, músic, pintor i autor de totes les obres corals fantàstiques que hem triat per a aquesta setmana. Són obres commovedores que us proposem de sentir junts cada matí.

  • Leos Janacek (V)
    Escolta àudio

    Leos Janacek (V)

    Milan Kundera diu: "Janacek va néixer el 1854 i tota la paradoxa és aquí". Aquest personatge de la música moderna és el de més edat dels grans romàntics: té quatre anys més que Puccini, sis més que Mahler, deu més que R. Strauss. Fins al tombant de segle no aconsegueix el seu propi estil. Als anys vint, les seves obres ocupen un lloc en els programes de concerts de música moderna al costat de Stravinski, Bartok o Hindemith, però té quaranta anys més que ells. Conservador solitari a la seva joventut, va ser innovador quan va ser vell. Però sempre va estar sol perquè, tot i ser solidari amb els compositors joves, era diferent d'ells. Janacek va arribar al seu estil sense ells, la seva manera de fer té un altre caràcter, una altra gènesi, altres arrels". Kundera va néixer a Moràvia, com Janacek, el 1929, un any després de la mort del compositor. I ell, Janacek, amb la seva riquíssima i fascinant trajectòria i la seva música esplèndida, és el compositor d'aquesta setmana. No us la perdeu!