TOTS ELS ÀUDIOS

  • Falla, de París a l'Alhambra (5/5)
    Escolta àudio

    Falla, de París a l'Alhambra (5/5)

    Avui hem sentit: "El retablo de Maese Pedro"; "Concierto para clave y cinco instrumentos". Manuel de Falla va fer una estada a la ciutat de París que va ser del tot decisiva en la seva carrera musical. Va marxar-hi l'any 1907, quan tenia 31 anys, i s'hi va estar set anys, fins a l'esclat de la Primera Guerra Mundial. A París va conèixer Dukas, Debussy, Ravel, Albéniz, però també Picasso, Rubinstein i Diaghilev, que triomfava amb els seus Ballets Russos i que el va engrescar a compondre música escènica. En aquests anys de París es van gestar obres mestres del seu catàleg com "La vida breve", "El amor brujo", "Noches en los jardines de España", "El sombrero de tres picos", "Fantasía bética" o "Siete canciones españolas", obres que escoltarem al llarg dels cinc capítols d'aquesta setmana.

    Avui hem sentit: "El retablo de Maese Pedro"; "Concierto para clave y cinco instrumentos". Manuel de Falla va fer una estada a la ciutat de París que va ser del tot decisiva en la seva carrera musical. Va marxar-hi l'any 1907, quan tenia 31 anys, i s'hi va estar set anys, fins a l'esclat de la Primera Guerra Mundial. A París va conèixer Dukas, Debussy, Ravel, Albéniz, però també Picasso, Rubinstein i Diaghilev, que triomfava amb els seus Ballets Russos i que el va engrescar a compondre música escènica. En aquests anys de París es van gestar obres mestres del seu catàleg com "La vida breve", "El amor brujo", "Noches en los jardines de España", "El sombrero de tres picos", "Fantasía bética" o "Siete canciones españolas", obres que escoltarem al llarg dels cinc capítols d'aquesta setmana.

  • Falla, de París a l'Alhambra (4/5)
    Escolta àudio

    Falla, de París a l'Alhambra (4/5)

    Avui hem sentit: "El sombrero de tres picos"; "Homenaje: Le Tombeau de Claude Debussy" (versió original per a guitarra i versió orquestral). Manuel de Falla va fer una estada a la ciutat de París que va ser del tot decisiva en la seva carrera musical. Va marxar-hi l'any 1907, quan tenia 31 anys, i s'hi va estar set anys, fins a l'esclat de la Primera Guerra Mundial. A París va conèixer Dukas, Debussy, Ravel, Albéniz, però també Picasso, Rubinstein i Diaghilev, que triomfava amb els seus Ballets Russos i que el va engrescar a compondre música escènica. En aquests anys de París es van gestar obres mestres del seu catàleg com "La vida breve", "El amor brujo", "Noches en los jardines de España", "El sombrero de tres picos", "Fantasía bética" o "Siete canciones españolas", obres que escoltarem al llarg dels cinc capítols d'aquesta setmana.

    Avui hem sentit: "El sombrero de tres picos"; "Homenaje: Le Tombeau de Claude Debussy" (versió original per a guitarra i versió orquestral). Manuel de Falla va fer una estada a la ciutat de París que va ser del tot decisiva en la seva carrera musical. Va marxar-hi l'any 1907, quan tenia 31 anys, i s'hi va estar set anys, fins a l'esclat de la Primera Guerra Mundial. A París va conèixer Dukas, Debussy, Ravel, Albéniz, però també Picasso, Rubinstein i Diaghilev, que triomfava amb els seus Ballets Russos i que el va engrescar a compondre música escènica. En aquests anys de París es van gestar obres mestres del seu catàleg com "La vida breve", "El amor brujo", "Noches en los jardines de España", "El sombrero de tres picos", "Fantasía bética" o "Siete canciones españolas", obres que escoltarem al llarg dels cinc capítols d'aquesta setmana.

  • Falla, de París a l'Alhambra (3/5)
    Escolta àudio

    Falla, de París a l'Alhambra (3/5)

    Avui hem sentit: "Noches en los jardines de España"; "Fantasía Bética".Manuel de Falla va fer una estada a la ciutat de París que va ser del tot decisiva en la seva carrera musical. Va marxar-hi l'any 1907, quan tenia 31 anys, i s'hi va estar set anys, fins a l'esclat de la Primera Guerra Mundial. A París va conèixer Dukas, Debussy, Ravel, Albéniz, però també Picasso, Rubinstein i Diaghilev, que triomfava amb els seus Ballets Russos i que el va engrescar a compondre música escènica. En aquests anys de París es van gestar obres mestres del seu catàleg com "La vida breve", "El amor Brujo", "Noches en los jardines de España", "El sombrero de tres picos", "Fantasia Bética" o "Siete canciones españolas", obres que escoltarem al llarg dels cinc capítols d'aquesta setmana.

    Avui hem sentit: "Noches en los jardines de España"; "Fantasía Bética".Manuel de Falla va fer una estada a la ciutat de París que va ser del tot decisiva en la seva carrera musical. Va marxar-hi l'any 1907, quan tenia 31 anys, i s'hi va estar set anys, fins a l'esclat de la Primera Guerra Mundial. A París va conèixer Dukas, Debussy, Ravel, Albéniz, però també Picasso, Rubinstein i Diaghilev, que triomfava amb els seus Ballets Russos i que el va engrescar a compondre música escènica. En aquests anys de París es van gestar obres mestres del seu catàleg com "La vida breve", "El amor Brujo", "Noches en los jardines de España", "El sombrero de tres picos", "Fantasia Bética" o "Siete canciones españolas", obres que escoltarem al llarg dels cinc capítols d'aquesta setmana.

  • Falla, de París a l'Alhambra (2/5)
    Escolta àudio

    Falla, de París a l'Alhambra (2/5)

    Avui hem sentit: "El amor brujo"; dues cançons: "El pan de ronda que sabe a verdad" i "Oración de la madres que tienen a sus hijos en brazos". Manuel de Falla va fer una estada a la ciutat de París que va ser del tot decisiva en la seva carrera musical. Va marxar-hi l'any 1907, quan tenia 31 anys, i s'hi va estar set anys, fins a l'esclat de la Primera Guerra Mundial. A París va conèixer Dukas, Debussy, Ravel, Albéniz, però també Picasso, Rubinstein i Diaghilev, que triomfava amb els seus Ballets Russos i que el va engrescar a compondre música escènica. En aquests anys de París es van gestar obres mestres del seu catàleg com "La vida breve", "El amor Brujo", "Noches en los jardines de España", "El sombrero de tres picos", "Fantasia Bética" o "Siete canciones españolas", obres que escoltarem al llarg dels cinc capítols d'aquesta setmana.

    Avui hem sentit: "El amor brujo"; dues cançons: "El pan de ronda que sabe a verdad" i "Oración de la madres que tienen a sus hijos en brazos". Manuel de Falla va fer una estada a la ciutat de París que va ser del tot decisiva en la seva carrera musical. Va marxar-hi l'any 1907, quan tenia 31 anys, i s'hi va estar set anys, fins a l'esclat de la Primera Guerra Mundial. A París va conèixer Dukas, Debussy, Ravel, Albéniz, però també Picasso, Rubinstein i Diaghilev, que triomfava amb els seus Ballets Russos i que el va engrescar a compondre música escènica. En aquests anys de París es van gestar obres mestres del seu catàleg com "La vida breve", "El amor Brujo", "Noches en los jardines de España", "El sombrero de tres picos", "Fantasia Bética" o "Siete canciones españolas", obres que escoltarem al llarg dels cinc capítols d'aquesta setmana.

  • Falla, de París a l'Alhambra (1/5)
    Escolta àudio

    Falla, de París a l'Alhambra (1/5)

    Avui hem sentit: "Aragonesa" (de les "Piezas españolas"); "Trois melodies"; "La vida breve" (extractes); "Siete canciones populares españolas". Manuel de Falla va fer una estada a la ciutat de París que va ser del tot decisiva en la seva carrera musical. Va marxar-hi l'any 1907, quan tenia 31 anys, i s'hi va estar set anys, fins a l'esclat de la Primera Guerra Mundial. A París va conèixer Dukas, Debussy, Ravel, Albéniz, però també Picasso, Rubinstein i Diaghilev, que triomfava amb els seus Ballets Russos i que el va engrescar a compondre música escènica. En aquests anys de París es van gestar obres mestres del seu catàleg com "La vida breve", "El amor Brujo", "Noches en los jardines de España", "El sombrero de tres picos", "Fantasia Bética" o "Siete canciones españolas", obres que escoltarem al llarg dels cinc capítols d'aquesta setmana.

    Avui hem sentit: "Aragonesa" (de les "Piezas españolas"); "Trois melodies"; "La vida breve" (extractes); "Siete canciones populares españolas". Manuel de Falla va fer una estada a la ciutat de París que va ser del tot decisiva en la seva carrera musical. Va marxar-hi l'any 1907, quan tenia 31 anys, i s'hi va estar set anys, fins a l'esclat de la Primera Guerra Mundial. A París va conèixer Dukas, Debussy, Ravel, Albéniz, però també Picasso, Rubinstein i Diaghilev, que triomfava amb els seus Ballets Russos i que el va engrescar a compondre música escènica. En aquests anys de París es van gestar obres mestres del seu catàleg com "La vida breve", "El amor Brujo", "Noches en los jardines de España", "El sombrero de tres picos", "Fantasia Bética" o "Siete canciones españolas", obres que escoltarem al llarg dels cinc capítols d'aquesta setmana.

  • Chopin, de Varsòvia a Viena: viatge sense retorn (5/5)
    Escolta àudio

    Chopin, de Varsòvia a Viena: viatge sense retorn (5/5)

    Avui hem sentit: Andante spianato i Gran polonesa brillant, op. 22; Nocturn op. 9 núms. 1 i 2; Estudis op. 10 (selecció). Chopin es va formar a Varsòvia i de ben jovenet va començar a compondre petites peces per a piano, especialment poloneses, rondós i masurques. Abans de fer vint anys ja havia escrit les sis úniques obres orquestrals del seu catàleg, entre les quals hi ha els seus dos concerts per a piano, i també música de cambra. És en aquesta època que Chopin descobreix l'amor, es consagra al seu país, coneix grans personatges, i fa dues estades decisives a Viena que li obren tot un món nou. Però la ferotge repressió de l'imperi rus per sufocar la revolució que s'havia produït a Polònia el novembre del 1830 va impedir que Chopin tornés mai més a la seva terra.

    Avui hem sentit: Andante spianato i Gran polonesa brillant, op. 22; Nocturn op. 9 núms. 1 i 2; Estudis op. 10 (selecció). Chopin es va formar a Varsòvia i de ben jovenet va començar a compondre petites peces per a piano, especialment poloneses, rondós i masurques. Abans de fer vint anys ja havia escrit les sis úniques obres orquestrals del seu catàleg, entre les quals hi ha els seus dos concerts per a piano, i també música de cambra. És en aquesta època que Chopin descobreix l'amor, es consagra al seu país, coneix grans personatges, i fa dues estades decisives a Viena que li obren tot un món nou. Però la ferotge repressió de l'imperi rus per sufocar la revolució que s'havia produït a Polònia el novembre del 1830 va impedir que Chopin tornés mai més a la seva terra.

  • Chopin, de Varsòvia a Viena: viatge sense retorn (4/5)
    Escolta àudio

    Chopin, de Varsòvia a Viena: viatge sense retorn (4/5)

    Avui hem sentit: Nocturn op. 15 núm. 2; Concert per a piano i orquestra núm. 1, en mi menor, op. 11. Chopin es va formar a Varsòvia i de ben jovenet va començar a compondre petites peces per a piano, especialment poloneses, rondós i masurques. Abans de fer vint anys ja havia escrit les sis úniques obres orquestrals del seu catàleg, entre les quals hi ha els seus dos concerts per a piano, i també música de cambra. És en aquesta època que Chopin descobreix l'amor, es consagra al seu país, coneix grans personatges, i fa dues estades decisives a Viena que li obren tot un món nou. Però la ferotge repressió de l'imperi rus per sufocar la revolució que s'havia produït a Polònia el novembre del 1830 va impedir que Chopin tornés mai més a la seva terra.

    Avui hem sentit: Nocturn op. 15 núm. 2; Concert per a piano i orquestra núm. 1, en mi menor, op. 11. Chopin es va formar a Varsòvia i de ben jovenet va començar a compondre petites peces per a piano, especialment poloneses, rondós i masurques. Abans de fer vint anys ja havia escrit les sis úniques obres orquestrals del seu catàleg, entre les quals hi ha els seus dos concerts per a piano, i també música de cambra. És en aquesta època que Chopin descobreix l'amor, es consagra al seu país, coneix grans personatges, i fa dues estades decisives a Viena que li obren tot un món nou. Però la ferotge repressió de l'imperi rus per sufocar la revolució que s'havia produït a Polònia el novembre del 1830 va impedir que Chopin tornés mai més a la seva terra.

  • Chopin, de Varsòvia a Viena: viatge sense retorn (3/5)
    Escolta àudio

    Chopin, de Varsòvia a Viena: viatge sense retorn (3/5)

    Avui hem sentit: Variacions en la major "Souvenir de Paganini"; Concert per a piano i orquestra núm. 2, en fa menor, op. 21; Introducció i Polonesa brillant en do major, per a violoncel i piano, op. 3. Chopin es va formar a Varsòvia i de ben jovenet va començar a compondre petites peces per a piano, especialment poloneses, rondós i masurques. Abans de fer vint anys ja havia escrit les sis úniques obres orquestrals del seu catàleg, entre les quals hi ha els seus dos concerts per a piano, i també música de cambra. És en aquesta època que Chopin descobreix l'amor, es consagra al seu país, coneix grans personatges, i fa dues estades decisives a Viena que li obren tot un món nou. Però la ferotge repressió de l'imperi rus per sufocar la revolució que s'havia produït a Polònia el novembre del 1830 va impedir que Chopin tornés mai més a la seva terra.

    Avui hem sentit: Variacions en la major "Souvenir de Paganini"; Concert per a piano i orquestra núm. 2, en fa menor, op. 21; Introducció i Polonesa brillant en do major, per a violoncel i piano, op. 3. Chopin es va formar a Varsòvia i de ben jovenet va començar a compondre petites peces per a piano, especialment poloneses, rondós i masurques. Abans de fer vint anys ja havia escrit les sis úniques obres orquestrals del seu catàleg, entre les quals hi ha els seus dos concerts per a piano, i també música de cambra. És en aquesta època que Chopin descobreix l'amor, es consagra al seu país, coneix grans personatges, i fa dues estades decisives a Viena que li obren tot un món nou. Però la ferotge repressió de l'imperi rus per sufocar la revolució que s'havia produït a Polònia el novembre del 1830 va impedir que Chopin tornés mai més a la seva terra.

  • Chopin, de Varsòvia a Viena: viatge sense retorn (2/5)
    Escolta àudio

    Chopin, de Varsòvia a Viena: viatge sense retorn (2/5)

    Avui hem sentit: Gran Rondó de concert en fa major, "Krakowiak", op. 14; Fantasia sobre motius polonesos en la major, op.13; Trio amb pìano en sol menor, op. 8 (1er moviment). Chopin es va formar a Varsòvia i de ben jovenet va començar a compondre petites peces per a piano, especialment poloneses, rondós i masurques. Abans de fer vint anys ja havia escrit les sis úniques obres orquestrals del seu catàleg, entre les quals hi ha els seus dos concerts per a piano, i també música de cambra. És en aquesta època que Chopin descobreix l'amor, es consagra al seu país, coneix grans personatges, i fa dues estades decisives a Viena que li obren tot un món nou. Però la ferotge repressió de l'imperi rus per sufocar la revolució que s'havia produït a Polònia el novembre del 1830 va impedir que Chopin tornés mai més a la seva terra.

    Avui hem sentit: Gran Rondó de concert en fa major, "Krakowiak", op. 14; Fantasia sobre motius polonesos en la major, op.13; Trio amb pìano en sol menor, op. 8 (1er moviment). Chopin es va formar a Varsòvia i de ben jovenet va començar a compondre petites peces per a piano, especialment poloneses, rondós i masurques. Abans de fer vint anys ja havia escrit les sis úniques obres orquestrals del seu catàleg, entre les quals hi ha els seus dos concerts per a piano, i també música de cambra. És en aquesta època que Chopin descobreix l'amor, es consagra al seu país, coneix grans personatges, i fa dues estades decisives a Viena que li obren tot un món nou. Però la ferotge repressió de l'imperi rus per sufocar la revolució que s'havia produït a Polònia el novembre del 1830 va impedir que Chopin tornés mai més a la seva terra.

  • Chopin, de Varsòvia a Viena: viatge sense retorn (1/5)
    Escolta àudio

    Chopin, de Varsòvia a Viena: viatge sense retorn (1/5)

    Avui hem sentit: Polonesa en sol menor; Polonesa en la bemoll Major; Polonesa en sol # menor; Variacions "Der Schweizerbund"; Rondó "a la Mazur" op. 5; Variacions sobre el tema "La ci darem la mano" per a piano i orquestra, op. 2. Chopin es va formar a Varsòvia i de ben jovenet va començar a compondre petites peces per a piano, especialment poloneses, rondós i masurques. Abans de fer vint anys ja havia escrit les sis úniques obres orquestrals del seu catàleg, entre les quals hi ha els seus dos concerts per a piano, i també música de cambra. És en aquesta època que Chopin descobreix l'amor, es consagra al seu país, coneix grans personatges, i fa dues estades decisives a Viena que li obren tot un món nou. Però la ferotge repressió de l'imperi rus per sufocar la revolució que s'havia produït a Polònia el novembre del 1830 va impedir que Chopin tornés mai més a la seva terra.

    Avui hem sentit: Polonesa en sol menor; Polonesa en la bemoll Major; Polonesa en sol # menor; Variacions "Der Schweizerbund"; Rondó "a la Mazur" op. 5; Variacions sobre el tema "La ci darem la mano" per a piano i orquestra, op. 2. Chopin es va formar a Varsòvia i de ben jovenet va començar a compondre petites peces per a piano, especialment poloneses, rondós i masurques. Abans de fer vint anys ja havia escrit les sis úniques obres orquestrals del seu catàleg, entre les quals hi ha els seus dos concerts per a piano, i també música de cambra. És en aquesta època que Chopin descobreix l'amor, es consagra al seu país, coneix grans personatges, i fa dues estades decisives a Viena que li obren tot un món nou. Però la ferotge repressió de l'imperi rus per sufocar la revolució que s'havia produït a Polònia el novembre del 1830 va impedir que Chopin tornés mai més a la seva terra.

  • Montsalvatge, l'esplendor del camaleó (5/5)
    Escolta àudio

    Montsalvatge, l'esplendor del camaleó (5/5)

    Avui hem sentit: Tres danses concertants; Desintegració morfològica de la Xacona de Bach; "Sketch"; "Viatge a la lluna", conte musical per a narrador i orquestra. Aquesta setmana explorem l'etapa compositiva i biogràfica que Xavier Montsalvatge va viure entre els anys 50 i 60, una època marcada pel franquisme més ferotge que l'autor gironí va saber trampejar a través d'un art eclèctic i esmunyedís. Montsalvatge era un tastaolletes musical que no es casava amb cap corrent estètic, i el seu itinerari artístic obeeix a una lògica personal que el vincula als temps que li va tocar viure: és ben bé un artista fill de la seva època, que alterna la creació amb l'exercici de la crítica musical (Destino, La Vanguardia), rep nombrosos premis, encàrrecs i guardons, i la seva música sona per tot arreu. Montsalvatge es converteix en l'estendard de la burgesia acomodada del franquisme.

    Avui hem sentit: Tres danses concertants; Desintegració morfològica de la Xacona de Bach; "Sketch"; "Viatge a la lluna", conte musical per a narrador i orquestra. Aquesta setmana explorem l'etapa compositiva i biogràfica que Xavier Montsalvatge va viure entre els anys 50 i 60, una època marcada pel franquisme més ferotge que l'autor gironí va saber trampejar a través d'un art eclèctic i esmunyedís. Montsalvatge era un tastaolletes musical que no es casava amb cap corrent estètic, i el seu itinerari artístic obeeix a una lògica personal que el vincula als temps que li va tocar viure: és ben bé un artista fill de la seva època, que alterna la creació amb l'exercici de la crítica musical (Destino, La Vanguardia), rep nombrosos premis, encàrrecs i guardons, i la seva música sona per tot arreu. Montsalvatge es converteix en l'estendard de la burgesia acomodada del franquisme.

  • Montsalvatge, l'esplendor del camaleó (4/5)
    Escolta àudio

    Montsalvatge, l'esplendor del camaleó (4/5)

    Avui hem sentit: "Una voce in off", òpera en un acte i tres escenes per a dos personatges i mig. Aquesta setmana explorem l'etapa compositiva i biogràfica que Xavier Montsalvatge va viure entre els anys 50 i 60, una època marcada pel franquisme més ferotge que l'autor gironí va saber trampejar a través d'un art eclèctic i esmunyedís. Montsalvatge era un tastaolletes musical que no es casava amb cap corrent estètic, i el seu itinerari artístic obeeix a una lògica personal que el vincula als temps que li va tocar viure: és ben bé un artista fill de la seva època, que alterna la creació amb l'exercici de la crítica musical (Destino, La Vanguardia), rep nombrosos premis, encàrrecs i guardons, i la seva música sona per tot arreu. Montsalvatge es converteix en l'estendard de la burgesia acomodada del franquisme.

    Avui hem sentit: "Una voce in off", òpera en un acte i tres escenes per a dos personatges i mig. Aquesta setmana explorem l'etapa compositiva i biogràfica que Xavier Montsalvatge va viure entre els anys 50 i 60, una època marcada pel franquisme més ferotge que l'autor gironí va saber trampejar a través d'un art eclèctic i esmunyedís. Montsalvatge era un tastaolletes musical que no es casava amb cap corrent estètic, i el seu itinerari artístic obeeix a una lògica personal que el vincula als temps que li va tocar viure: és ben bé un artista fill de la seva època, que alterna la creació amb l'exercici de la crítica musical (Destino, La Vanguardia), rep nombrosos premis, encàrrecs i guardons, i la seva música sona per tot arreu. Montsalvatge es converteix en l'estendard de la burgesia acomodada del franquisme.

  • Montsalvatge, l'esplendor del camaleó (3/5)
    Escolta àudio

    Montsalvatge, l'esplendor del camaleó (3/5)

    Avui hem sentit: "Partita 1958"; Cant espiritual; "Sonatina pour Yvette". Aquesta setmana explorem l'etapa compositiva i biogràfica que Xavier Montsalvatge va viure entre els anys 50 i 60, una època marcada pel franquisme més ferotge que l'autor gironí va saber trampejar a través d'un art eclèctic i esmunyedís. Montsalvatge era un tastaolletes musical que no es casava amb cap corrent estètic, i el seu itinerari artístic obeeix a una lògica personal que el vincula als temps que li va tocar viure: és ben bé un artista fill de la seva època, que alterna la creació amb l'exercici de la crítica musical (Destino, La Vanguardia), rep nombrosos premis, encàrrecs i guardons, i la seva música sona per tot arreu. Montsalvatge es converteix en l'estendard de la burgesia acomodada del franquisme.

    Avui hem sentit: "Partita 1958"; Cant espiritual; "Sonatina pour Yvette". Aquesta setmana explorem l'etapa compositiva i biogràfica que Xavier Montsalvatge va viure entre els anys 50 i 60, una època marcada pel franquisme més ferotge que l'autor gironí va saber trampejar a través d'un art eclèctic i esmunyedís. Montsalvatge era un tastaolletes musical que no es casava amb cap corrent estètic, i el seu itinerari artístic obeeix a una lògica personal que el vincula als temps que li va tocar viure: és ben bé un artista fill de la seva època, que alterna la creació amb l'exercici de la crítica musical (Destino, La Vanguardia), rep nombrosos premis, encàrrecs i guardons, i la seva música sona per tot arreu. Montsalvatge es converteix en l'estendard de la burgesia acomodada del franquisme.

  • Montsalvatge, l'esplendor del camaleó (2/5)
    Escolta àudio

    Montsalvatge, l'esplendor del camaleó (2/5)

    Avui hem sentit: Dues cançons (de "Natividad latina"); "Don Perlimplín"; "Lullaby". Aquesta setmana explorem l'etapa compositiva i biogràfica que Xavier Montsalvatge va viure entre els anys 50 i 60, una època marcada pel franquisme més ferotge que l'autor gironí va saber trampejar a través d'un art eclèctic i esmunyedís. Montsalvatge era un tastaolletes musical que no es casava amb cap corrent estètic, i el seu itinerari artístic obeeix a una lògica personal que el vincula als temps que li va tocar viure: és ben bé un artista fill de la seva època, que alterna la creació amb l'exercici de la crítica musical (Destino, La Vanguardia), rep nombrosos premis, encàrrecs i guardons, i la seva música sona per tot arreu. Montsalvatge es converteix en l'estendard de la burgesia acomodada del franquisme.

    Avui hem sentit: Dues cançons (de "Natividad latina"); "Don Perlimplín"; "Lullaby". Aquesta setmana explorem l'etapa compositiva i biogràfica que Xavier Montsalvatge va viure entre els anys 50 i 60, una època marcada pel franquisme més ferotge que l'autor gironí va saber trampejar a través d'un art eclèctic i esmunyedís. Montsalvatge era un tastaolletes musical que no es casava amb cap corrent estètic, i el seu itinerari artístic obeeix a una lògica personal que el vincula als temps que li va tocar viure: és ben bé un artista fill de la seva època, que alterna la creació amb l'exercici de la crítica musical (Destino, La Vanguardia), rep nombrosos premis, encàrrecs i guardons, i la seva música sona per tot arreu. Montsalvatge es converteix en l'estendard de la burgesia acomodada del franquisme.

  • Montsalvatge, l'esplendor del camaleó (1/5)
    Escolta àudio

    Montsalvatge, l'esplendor del camaleó (1/5)

    Avui hem sentit: "Poema concertante" per a violí i orquestra; "Seis canciones para niños"; "Caleidoscopio". Aquesta setmana explorem l'etapa compositiva i biogràfica que Xavier Montsalvatge va viure entre els anys 50 i 60, una època marcada pel franquisme més ferotge que l'autor gironí va saber trampejar a través d'un art eclèctic i esmunyedís. Montsalvatge era un tastaolletes musical que no es casava amb cap corrent estètic, i el seu itinerari artístic obeeix a una lògica personal que el vincula als temps que li va tocar viure: és ben bé un artista fill de la seva època, que alterna la creació amb l'exercici de la crítica musical (Destino, La Vanguardia), rep nombrosos premis, encàrrecs i guardons, i la seva música sona per tot arreu. Montsalvatge es converteix en l'estendard de la burgesia acomodada del franquisme.

    Avui hem sentit: "Poema concertante" per a violí i orquestra; "Seis canciones para niños"; "Caleidoscopio". Aquesta setmana explorem l'etapa compositiva i biogràfica que Xavier Montsalvatge va viure entre els anys 50 i 60, una època marcada pel franquisme més ferotge que l'autor gironí va saber trampejar a través d'un art eclèctic i esmunyedís. Montsalvatge era un tastaolletes musical que no es casava amb cap corrent estètic, i el seu itinerari artístic obeeix a una lògica personal que el vincula als temps que li va tocar viure: és ben bé un artista fill de la seva època, que alterna la creació amb l'exercici de la crítica musical (Destino, La Vanguardia), rep nombrosos premis, encàrrecs i guardons, i la seva música sona per tot arreu. Montsalvatge es converteix en l'estendard de la burgesia acomodada del franquisme.

Anar al contingut