TOTS ELS ÀUDIOS

  • Edvard Grieg, Noruega en sons (5/5)
    Escolta àudio

    Edvard Grieg, Noruega en sons (5/5)

    Avui hem sentit: "Slätter", danses camperoles noruegues per a piano, op. 72 (selecció); Quatre salms, per a baríton i cor mixt, op. 74. Edvard Grieg (1843-1907) és el compositor noruec més important de la història de la música, i des de ben jove va sentir la necessitat de comprometre's amb la reivindicació de la seva nació, i fonamentar la seva música en el riquíssim patrimoni musical, cultural, literari i mitològic de la seva terra, que en aquell moment estava sota el domini de Suècia fins que es va independitzar el 7 de juny de 1905. Grieg va compondre moltes obres amb regust nacionalista, no només recuperant i estilitzant danses, cançons i balades genuïnes de la seva terra, sinó també utilitzant poesia i grans obres literàries en noruec per a les seves creacions, i fins i tot introduint un alè, un esperit i un perfum inequívocament noruec en obres de música de cambra, per a piano o concertants.

    Avui hem sentit: "Slätter", danses camperoles noruegues per a piano, op. 72 (selecció); Quatre salms, per a baríton i cor mixt, op. 74. Edvard Grieg (1843-1907) és el compositor noruec més important de la història de la música, i des de ben jove va sentir la necessitat de comprometre's amb la reivindicació de la seva nació, i fonamentar la seva música en el riquíssim patrimoni musical, cultural, literari i mitològic de la seva terra, que en aquell moment estava sota el domini de Suècia fins que es va independitzar el 7 de juny de 1905. Grieg va compondre moltes obres amb regust nacionalista, no només recuperant i estilitzant danses, cançons i balades genuïnes de la seva terra, sinó també utilitzant poesia i grans obres literàries en noruec per a les seves creacions, i fins i tot introduint un alè, un esperit i un perfum inequívocament noruec en obres de música de cambra, per a piano o concertants.

  • Edvard Grieg, Noruega en sons (4/5)
    Escolta àudio

    Edvard Grieg, Noruega en sons (4/5)

    Avui hem sentit: Quartet de corda en sol menor, op. 27; Cançons sobre poemes d'Aasmund Olafsson Vinje, op. 33 ("Vären" i "Ved Rondane"). Edvard Grieg (1843-1907) és el compositor noruec més important de la història de la música, i des de ben jove va sentir la necessitat de comprometre's amb la reivindicació de la seva nació, i fonamentar la seva música en el riquíssim patrimoni musical, cultural, literari i mitològic de la seva terra, que en aquell moment estava sota el domini de Suècia fins que es va independitzar el 7 de juny del 1905. Grieg va compondre moltes obres amb regust nacionalista, no només recuperant i estilitzant danses, cançons i balades genuïnes de la seva terra, sinó també utilitzant poesia i grans obres literàries en noruec per a les seves creacions, i fins i tot introduint un alè, un esperit i un perfum inequívocament noruec en obres de música de cambra, per a piano o concertants.

    Avui hem sentit: Quartet de corda en sol menor, op. 27; Cançons sobre poemes d'Aasmund Olafsson Vinje, op. 33 ("Vären" i "Ved Rondane"). Edvard Grieg (1843-1907) és el compositor noruec més important de la història de la música, i des de ben jove va sentir la necessitat de comprometre's amb la reivindicació de la seva nació, i fonamentar la seva música en el riquíssim patrimoni musical, cultural, literari i mitològic de la seva terra, que en aquell moment estava sota el domini de Suècia fins que es va independitzar el 7 de juny del 1905. Grieg va compondre moltes obres amb regust nacionalista, no només recuperant i estilitzant danses, cançons i balades genuïnes de la seva terra, sinó també utilitzant poesia i grans obres literàries en noruec per a les seves creacions, i fins i tot introduint un alè, un esperit i un perfum inequívocament noruec en obres de música de cambra, per a piano o concertants.

  • Edvard Grieg, Noruega en sons (3/5)
    Escolta àudio

    Edvard Grieg, Noruega en sons (3/5)

    Avui hem sentit: "Peer Gynt", música incidental per al drama d'Henrik Ibsen, op. 23 (selecció). Edvard Grieg (1843-1907) és el compositor noruec més important de la història de la música, i des de ben jove va sentir la necessitat de comprometre's amb la reivindicació de la seva nació, i fonamentar la seva música en el riquíssim patrimoni musical, cultural, literari i mitològic de la seva terra, que en aquell moment estava sota el domini de Suècia fins que es va independitzar el 7 de juny del 1905. Grieg va compondre moltes obres amb regust nacionalista, no només recuperant i estilitzant danses, cançons i balades genuïnes de la seva terra, sinó també utilitzant poesia i grans obres literàries en noruec per a les seves creacions, i fins i tot introduint un alè, un esperit i un perfum inequívocament noruec en obres de música de cambra, per a piano o concertants.

    Avui hem sentit: "Peer Gynt", música incidental per al drama d'Henrik Ibsen, op. 23 (selecció). Edvard Grieg (1843-1907) és el compositor noruec més important de la història de la música, i des de ben jove va sentir la necessitat de comprometre's amb la reivindicació de la seva nació, i fonamentar la seva música en el riquíssim patrimoni musical, cultural, literari i mitològic de la seva terra, que en aquell moment estava sota el domini de Suècia fins que es va independitzar el 7 de juny del 1905. Grieg va compondre moltes obres amb regust nacionalista, no només recuperant i estilitzant danses, cançons i balades genuïnes de la seva terra, sinó també utilitzant poesia i grans obres literàries en noruec per a les seves creacions, i fins i tot introduint un alè, un esperit i un perfum inequívocament noruec en obres de música de cambra, per a piano o concertants.

  • Edvard Grieg, Noruega en sons (2/5)
    Escolta àudio

    Edvard Grieg, Noruega en sons (2/5)

    Avui hem sentit: Sonata per a violí i piano en Sol major, op. 13; "Landskjenning", per a baríton, cor masculí i orquestra, op. 31; Balada en forma de variacions sobre una melodia popular noruega, op. 24. Edvard Grieg (1843-1907) és el compositor noruec més important de la història de la música, i des de ben jove va sentir la necessitat de comprometre's amb la reivindicació de la seva nació, i fonamentar la seva música en el riquíssim patrimoni musical, cultural, literari i mitològic de la seva terra, que en aquell moment estava sota el domini de Suècia fins que es va independitzar el 7 de juny del 1905. Grieg va compondre moltes obres amb regust nacionalista, no només recuperant i estilitzant danses, cançons i balades genuïnes de la seva terra, sinó també utilitzant poesia i grans obres literàries en noruec per a les seves creacions, i fins i tot introduint un alè, un esperit i un perfum inequívocament noruec en obres de música de cambra, per a piano o concertants.

    Avui hem sentit: Sonata per a violí i piano en Sol major, op. 13; "Landskjenning", per a baríton, cor masculí i orquestra, op. 31; Balada en forma de variacions sobre una melodia popular noruega, op. 24. Edvard Grieg (1843-1907) és el compositor noruec més important de la història de la música, i des de ben jove va sentir la necessitat de comprometre's amb la reivindicació de la seva nació, i fonamentar la seva música en el riquíssim patrimoni musical, cultural, literari i mitològic de la seva terra, que en aquell moment estava sota el domini de Suècia fins que es va independitzar el 7 de juny del 1905. Grieg va compondre moltes obres amb regust nacionalista, no només recuperant i estilitzant danses, cançons i balades genuïnes de la seva terra, sinó també utilitzant poesia i grans obres literàries en noruec per a les seves creacions, i fins i tot introduint un alè, un esperit i un perfum inequívocament noruec en obres de música de cambra, per a piano o concertants.

  • Edvard Grieg, Noruega en sons (1/5)
    Escolta àudio

    Edvard Grieg, Noruega en sons (1/5)

    Avui hem sentit: Peces líriques per a piano, primer recull (selecció); Concert per a piano i orquestra en la menor. Edvard Grieg (1843-1907) és el compositor noruec més important de la història de la música, i des de ben jove va sentir la necessitat de comprometre's amb la reivindicació de la seva nació, i fonamentar la seva música en el riquíssim patrimoni musical, cultural, literari i mitològic de la seva terra, que en aquell moment estava sota el domini de Suècia fins que es va independitzar el 7 de juny del 1905. Grieg va compondre moltes obres amb regust nacionalista, no només recuperant i estilitzant danses, cançons i balades genuïnes de la seva terra, sinó també utilitzant poesia i grans obres literàries en noruec per a les seves creacions, i fins i tot introduint un alè, un esperit i un perfum inequívocament noruec en obres de música de cambra, per a piano o concertants.

    Avui hem sentit: Peces líriques per a piano, primer recull (selecció); Concert per a piano i orquestra en la menor. Edvard Grieg (1843-1907) és el compositor noruec més important de la història de la música, i des de ben jove va sentir la necessitat de comprometre's amb la reivindicació de la seva nació, i fonamentar la seva música en el riquíssim patrimoni musical, cultural, literari i mitològic de la seva terra, que en aquell moment estava sota el domini de Suècia fins que es va independitzar el 7 de juny del 1905. Grieg va compondre moltes obres amb regust nacionalista, no només recuperant i estilitzant danses, cançons i balades genuïnes de la seva terra, sinó també utilitzant poesia i grans obres literàries en noruec per a les seves creacions, i fins i tot introduint un alè, un esperit i un perfum inequívocament noruec en obres de música de cambra, per a piano o concertants.

  • Franz Joseph Haydn. Els anys londinencs. 5/5
    Escolta àudio

    Franz Joseph Haydn. Els anys londinencs. 5/5

    Haydn, en plena maduresa i després de treballar 28 anys a la cort del príncep Esterhazy, va fer dues llargues estades a la ciutat de Londres, entre el 1791 i el 1795, que li van proporcionar una fama i un prestigi que mai no havia tingut. Per a l'agraït públic anglès Haydn va escriure les dotze millors simfonies de la seva producció, que van ser rebudes amb entusiasme i veneració. En els cinc capítols d'aquesta setmana escoltarem una selecció d'aquestes obres, descobrirem com va viure Haydn aquell èxit, i les impressions i sorpreses que li va provocar la capital anglesa.
    Avui escoltarem: Simfonia n. 101 "El rellotge"; Simfonia n. 104 "Londres".

    Haydn, en plena maduresa i després de treballar 28 anys a la cort del príncep Esterhazy, va fer dues llargues estades a la ciutat de Londres, entre el 1791 i el 1795, que li van proporcionar una fama i un prestigi que mai no havia tingut. Per a l'agraït públic anglès Haydn va escriure les dotze millors simfonies de la seva producció, que van ser rebudes amb entusiasme i veneració. En els cinc capítols d'aquesta setmana escoltarem una selecció d'aquestes obres, descobrirem com va viure Haydn aquell èxit, i les impressions i sorpreses que li va provocar la capital anglesa. Avui escoltarem: Simfonia n. 101 "El rellotge"; Simfonia n. 104 "Londres".

  • Franz Joseph Haydn. Els anys londinencs. 4/5
    Escolta àudio

    Franz Joseph Haydn. Els anys londinencs. 4/5

    Haydn, en plena maduresa i després de treballar 28 anys a la cort del príncep Esterházy, va fer dues llargues estades a la ciutat de Londres, entre 1791 i 1795, que li van proporcionar una fama i un prestigi que mai no havia tingut. Per a l'agraït públic anglès, Haydn va escriure les dotze millors simfonies de la seva producció, que van ser rebudes amb entusiasme i veneració. En els cinc capítols d'aquesta setmana, escoltarem una selecció d'aquestes obres i descobrirem com va viure Haydn aquell èxit, i les impressions i sorpreses que li va provocar la capital anglesa.
    Avui escoltarem: Cantata "La tempesta" Hob24a-8; Simfonia n.100 "Militar"; Simfonia n.101 "El rellotge".

    Haydn, en plena maduresa i després de treballar 28 anys a la cort del príncep Esterházy, va fer dues llargues estades a la ciutat de Londres, entre 1791 i 1795, que li van proporcionar una fama i un prestigi que mai no havia tingut. Per a l'agraït públic anglès, Haydn va escriure les dotze millors simfonies de la seva producció, que van ser rebudes amb entusiasme i veneració. En els cinc capítols d'aquesta setmana, escoltarem una selecció d'aquestes obres i descobrirem com va viure Haydn aquell èxit, i les impressions i sorpreses que li va provocar la capital anglesa. Avui escoltarem: Cantata "La tempesta" Hob24a-8; Simfonia n.100 "Militar"; Simfonia n.101 "El rellotge".

  • Franz Joseph Haydn. Els anys londinencs. 3/5
    Escolta àudio

    Franz Joseph Haydn. Els anys londinencs. 3/5

    Haydn, en plena maduresa i després de treballar 28 anys a la cort del príncep Esterhazy, va fer dues llargues estades a la ciutat de Londres, entre el 1791 i el 1795, que li van proporcionar una fama i un prestigi que mai no havia tingut. Per a l'agraït públic anglès Haydn va escriure les dotze millors simfonies de la seva producció, que van ser rebudes amb entusiasme i veneració. En els cinc capítols d'aquesta setmana escoltarem una selecció d'aquestes obres, descobrirem com va viure Haydn aquell èxit, i les impressions i sorpreses que li va provocar la capital anglesa.
    Avui escoltarem: Simfonia n. 98; Simfonia concertant n. 105.

    Haydn, en plena maduresa i després de treballar 28 anys a la cort del príncep Esterhazy, va fer dues llargues estades a la ciutat de Londres, entre el 1791 i el 1795, que li van proporcionar una fama i un prestigi que mai no havia tingut. Per a l'agraït públic anglès Haydn va escriure les dotze millors simfonies de la seva producció, que van ser rebudes amb entusiasme i veneració. En els cinc capítols d'aquesta setmana escoltarem una selecció d'aquestes obres, descobrirem com va viure Haydn aquell èxit, i les impressions i sorpreses que li va provocar la capital anglesa. Avui escoltarem: Simfonia n. 98; Simfonia concertant n. 105.

  • Franz Joseph Haydn. Els anys londinencs. 2/5
    Escolta àudio

    Franz Joseph Haydn. Els anys londinencs. 2/5

    Haydn, en plena maduresa i després de treballar 28 anys a la cort del príncep Esterhazy, va fer dues llargues estades a la ciutat de Londres, entre el 1791 i el 1795, que li van proporcionar una fama i un prestigi que mai no havia tingut. Per a l'agraït públic anglès Haydn va escriure les dotze millors simfonies de la seva producció, que van ser rebudes amb entusiasme i veneració. En els cinc capítols d'aquesta setmana escoltarem una selecció d'aquestes obres, descobrirem com va viure Haydn aquell èxit, i les impressions i sorpreses que li va provocar la capital anglesa.
    Avui escoltarem: Simfonia n. 94 "La sorpresa"; Simfonia n. 96 "El miracle".

    Haydn, en plena maduresa i després de treballar 28 anys a la cort del príncep Esterhazy, va fer dues llargues estades a la ciutat de Londres, entre el 1791 i el 1795, que li van proporcionar una fama i un prestigi que mai no havia tingut. Per a l'agraït públic anglès Haydn va escriure les dotze millors simfonies de la seva producció, que van ser rebudes amb entusiasme i veneració. En els cinc capítols d'aquesta setmana escoltarem una selecció d'aquestes obres, descobrirem com va viure Haydn aquell èxit, i les impressions i sorpreses que li va provocar la capital anglesa. Avui escoltarem: Simfonia n. 94 "La sorpresa"; Simfonia n. 96 "El miracle".

  • Franz Joseph Haydn. Els anys londinencs. 1/5
    Escolta àudio

    Franz Joseph Haydn. Els anys londinencs. 1/5

    Haydn, en plena maduresa i després de treballar 28 anys a la cort del príncep Esterhazy, va fer dues llargues estades a la ciutat de Londres, entre el 1791 i el 1795, que li van proporcionar una fama i un prestigi que mai no havia tingut. Per a l'agraït públic anglès Haydn va escriure les dotze millors simfonies de la seva producció, que van ser rebudes amb entusiasme i veneració. En els cinc capítols d'aquesta setmana escoltarem una selecció d'aquestes obres, descobrirem com va viure Haydn aquell èxit, i les impressions i sorpreses que li va provocar la capital anglesa.
    Avui escoltarem: Simfonia n. 92 "Oxford" (fragments); Simfonia n. 93.

    Haydn, en plena maduresa i després de treballar 28 anys a la cort del príncep Esterhazy, va fer dues llargues estades a la ciutat de Londres, entre el 1791 i el 1795, que li van proporcionar una fama i un prestigi que mai no havia tingut. Per a l'agraït públic anglès Haydn va escriure les dotze millors simfonies de la seva producció, que van ser rebudes amb entusiasme i veneració. En els cinc capítols d'aquesta setmana escoltarem una selecció d'aquestes obres, descobrirem com va viure Haydn aquell èxit, i les impressions i sorpreses que li va provocar la capital anglesa. Avui escoltarem: Simfonia n. 92 "Oxford" (fragments); Simfonia n. 93.

  • Chopin i Georges Sand (5/5)
    Escolta àudio

    Chopin i Georges Sand (5/5)

    Avui hem sentit: Balada núm. 4, op. 52; Concert per a piano núm. 2 en fa menor, op. 21. En plena joventut i en un moment efervescent de la seva carrera, Frédéric Chopin coneix l'escriptora Georges Sand, una dona fascinant i magnètica amb qui manté una relació sentimental i que marca la seva vida i la seva producció durant uns quants anys. Amb ella va fer la llegendària estada a l'illa de Mallorca, a la cartoixa de Valldemossa, en plena serra de Tramuntana. Va ser una època plena d'emocions molt contrastades, en què van passar del paradís a l'infern. Chopin es va sentir molt inspirat per aquell indret idíl·lic, i va escriure diverses obres bellíssimes i commovedores que són un magnífic retrat de les seves vivències. Però els seus problemes respiratoris es van accentuar tant que es va témer per la seva vida i van decidir tornar a París abans d'hora.

    Avui hem sentit: Balada núm. 4, op. 52; Concert per a piano núm. 2 en fa menor, op. 21. En plena joventut i en un moment efervescent de la seva carrera, Frédéric Chopin coneix l'escriptora Georges Sand, una dona fascinant i magnètica amb qui manté una relació sentimental i que marca la seva vida i la seva producció durant uns quants anys. Amb ella va fer la llegendària estada a l'illa de Mallorca, a la cartoixa de Valldemossa, en plena serra de Tramuntana. Va ser una època plena d'emocions molt contrastades, en què van passar del paradís a l'infern. Chopin es va sentir molt inspirat per aquell indret idíl·lic, i va escriure diverses obres bellíssimes i commovedores que són un magnífic retrat de les seves vivències. Però els seus problemes respiratoris es van accentuar tant que es va témer per la seva vida i van decidir tornar a París abans d'hora.

  • Chopin i Georges Sand (4/5)
    Escolta àudio

    Chopin i Georges Sand (4/5)

    Avui hem sentit: Quatre masurques op. 42; Balada núm. 3, op. 47; Sonata núm. 2 en si bemoll menor, op. 35. En plena joventut i en un moment efervescent de la seva carrera, Frédéric Chopin coneix l'escriptora Georges Sand, una dona fascinant i magnètica amb qui manté una relació sentimental i que marca la seva vida i la seva producció durant uns quants anys. Amb ella va fer la llegendària estada a l'illa de Mallorca, a la cartoixa de Valldemossa, en plena serra de Tramuntana. Va ser una època plena d'emocions molt contrastades, en què van passar del paradís a l'infern. Chopin es va sentir molt inspirat per aquell indret idíl·lic, i va escriure diverses obres bellíssimes i commovedores que són un magnífic retrat de les seves vivències. Però els seus problemes respiratoris es van accentuar tant que es va témer per la seva vida i van decidir tornar a París abans d'hora.

    Avui hem sentit: Quatre masurques op. 42; Balada núm. 3, op. 47; Sonata núm. 2 en si bemoll menor, op. 35. En plena joventut i en un moment efervescent de la seva carrera, Frédéric Chopin coneix l'escriptora Georges Sand, una dona fascinant i magnètica amb qui manté una relació sentimental i que marca la seva vida i la seva producció durant uns quants anys. Amb ella va fer la llegendària estada a l'illa de Mallorca, a la cartoixa de Valldemossa, en plena serra de Tramuntana. Va ser una època plena d'emocions molt contrastades, en què van passar del paradís a l'infern. Chopin es va sentir molt inspirat per aquell indret idíl·lic, i va escriure diverses obres bellíssimes i commovedores que són un magnífic retrat de les seves vivències. Però els seus problemes respiratoris es van accentuar tant que es va témer per la seva vida i van decidir tornar a París abans d'hora.

  • Chopin i Georges Sand (3/5)
    Escolta àudio

    Chopin i Georges Sand (3/5)

    Avui hem sentit: Balada núm. 2, op. 38; Poloneses op. 40, núm. 2 i 1; Nocturns op. 37, núm. 1 i 2; Tres estudis novells, op. pòstum. En plena joventut i en un moment efervescent de la seva carrera, Frédéric Chopin coneix l'escriptora Georges Sand, una dona fascinant i magnètica amb qui manté una relació sentimental i que marca la seva vida i la seva producció durant uns quants anys. Amb ella va fer la llegendària estada a l'illa de Mallorca, a la cartoixa de Valldemossa, en plena serra de Tramuntana. Va ser una època plena d'emocions molt contrastades, en què van passar del paradís a l'infern. Chopin es va sentir molt inspirat per aquell indret idíl·lic, i va escriure diverses obres bellíssimes i commovedores que són un magnífic retrat de les seves vivències. Però els seus problemes respiratoris es van accentuar tant que es va témer per la seva vida i van decidir tornar a París abans d'hora.

    Avui hem sentit: Balada núm. 2, op. 38; Poloneses op. 40, núm. 2 i 1; Nocturns op. 37, núm. 1 i 2; Tres estudis novells, op. pòstum. En plena joventut i en un moment efervescent de la seva carrera, Frédéric Chopin coneix l'escriptora Georges Sand, una dona fascinant i magnètica amb qui manté una relació sentimental i que marca la seva vida i la seva producció durant uns quants anys. Amb ella va fer la llegendària estada a l'illa de Mallorca, a la cartoixa de Valldemossa, en plena serra de Tramuntana. Va ser una època plena d'emocions molt contrastades, en què van passar del paradís a l'infern. Chopin es va sentir molt inspirat per aquell indret idíl·lic, i va escriure diverses obres bellíssimes i commovedores que són un magnífic retrat de les seves vivències. Però els seus problemes respiratoris es van accentuar tant que es va témer per la seva vida i van decidir tornar a París abans d'hora.

  • Chopin i Georges Sand (2/5)
    Escolta àudio

    Chopin i Georges Sand (2/5)

    Avui hem sentit: Preludis op. 28; Balada núm. 1, op. 23. En plena joventut i en un moment efervescent de la seva carrera, Frédéric Chopin coneix l'escriptora Georges Sand, una dona fascinant i magnètica amb qui manté una relació sentimental i que marca la seva vida i la seva producció durant uns quants anys. Amb ella va fer la llegendària estada a l'illa de Mallorca, a la cartoixa de Valldemossa, en plena serra de Tramuntana. Va ser una època plena d'emocions molt contrastades, en què van passar del paradís a l'infern. Chopin es va sentir molt inspirat per aquell indret idíl·lic, i va escriure diverses obres bellíssimes i commovedores que són un magnífic retrat de les seves vivències. Però els seus problemes respiratoris es van accentuar tant que es va témer per la seva vida i van decidir tornar a París abans d'hora.

    Avui hem sentit: Preludis op. 28; Balada núm. 1, op. 23. En plena joventut i en un moment efervescent de la seva carrera, Frédéric Chopin coneix l'escriptora Georges Sand, una dona fascinant i magnètica amb qui manté una relació sentimental i que marca la seva vida i la seva producció durant uns quants anys. Amb ella va fer la llegendària estada a l'illa de Mallorca, a la cartoixa de Valldemossa, en plena serra de Tramuntana. Va ser una època plena d'emocions molt contrastades, en què van passar del paradís a l'infern. Chopin es va sentir molt inspirat per aquell indret idíl·lic, i va escriure diverses obres bellíssimes i commovedores que són un magnífic retrat de les seves vivències. Però els seus problemes respiratoris es van accentuar tant que es va témer per la seva vida i van decidir tornar a París abans d'hora.

  • Chopin i Georges Sand (1/5)
    Escolta àudio

    Chopin i Georges Sand (1/5)

    Avui hem sentit: Scherzo op. 39; Concert per a piano núm. 1, op. 11. En plena joventut i en un moment efervescent de la seva carrera, Frédéric Chopin coneix l'escriptora Georges Sand, una dona fascinant i magnètica amb qui manté una relació sentimental i que marca la seva vida i la seva producció durant uns quants anys. Amb ella va fer la llegendària estada a l'illa de Mallorca, a la cartoixa de Valldemossa, en plena serra de Tramuntana. Va ser una època plena d'emocions molt contrastades, en què van passar del paradís a l'infern. Chopin es va sentir molt inspirat per aquell indret idíl·lic, i va escriure diverses obres bellíssimes i commovedores que són un magnífic retrat de les seves vivències. Però els seus problemes respiratoris es van accentuar tant que es va témer per la seva vida i van decidir tornar a París abans d'hora.

    Avui hem sentit: Scherzo op. 39; Concert per a piano núm. 1, op. 11. En plena joventut i en un moment efervescent de la seva carrera, Frédéric Chopin coneix l'escriptora Georges Sand, una dona fascinant i magnètica amb qui manté una relació sentimental i que marca la seva vida i la seva producció durant uns quants anys. Amb ella va fer la llegendària estada a l'illa de Mallorca, a la cartoixa de Valldemossa, en plena serra de Tramuntana. Va ser una època plena d'emocions molt contrastades, en què van passar del paradís a l'infern. Chopin es va sentir molt inspirat per aquell indret idíl·lic, i va escriure diverses obres bellíssimes i commovedores que són un magnífic retrat de les seves vivències. Però els seus problemes respiratoris es van accentuar tant que es va témer per la seva vida i van decidir tornar a París abans d'hora.

Anar al contingut