TOTS ELS ÀUDIOS

  • La família Strauss (III)
    Escolta àudio

    La família Strauss (III)

    Aquests dies recorrerem la història del vals amb els quatre compositors de la família Strauss, que van fer els valsos més famosos. Ens situarem a la Viena del segle XIX, ballarem per les seves sales engalanades, veurem com els Strauss, amb les seves danses, es van fer seva la ciutat i com, cada 1 de gener, Viena els homenatja amb el Concert de Cap d'Any al Musikverein de Viena. També ens aturarem en la relació que tenien el pare amb els fills i els germans entre ells i descobrirem coses sobre les seves vides. Aquesta és la setmana dels Strauss, Johann Strauss pare i els seus tres fills músics: Johann, Josef i Eduard. Comença el ball!

  • La família Strauss (II)
    Escolta àudio

    La família Strauss (II)

    Aquests dies recorrerem la història del vals amb els quatre compositors de la família Strauss, que van fer els valsos més famosos. Ens situarem a la Viena del XIX, ballarem per les seves sales engalanades, veurem com els Strauss, amb les seves danses, es van fer seva la ciutat i com, més tard, Viena els homenatja amb el concert d'Any Nou cada 1 de gener al Musikverein de Viena. També ens aturarem en la relació que tenien el pare amb els fills i els germans entre ells i descobrirem coses sobre les seves vides. Aquesta és la setmana dels Strauss, Johann Strauss pare i els seus tres fills músics: Johann, Josef i Eduard. Comença el ball!

  • La família Strauss (I)
    Escolta àudio

    La família Strauss (I)

    Aquests dies recorrerem la història del vals amb els quatre compositors de la família Strauss, que van fer els valsos més famosos. Ens situarem a la Viena del XIX, ballarem per les seves sales engalanades, veurem com els Strauss, amb les seves danses, es van fer seva la ciutat i com, més tard, Viena els homenatja amb el concert d'Any Nou cada 1 de gener al Musikverein de Viena. També ens aturarem en la relació que tenien el pare amb els fills i els germans entre ells i descobrirem coses sobre les seves vides. Aquesta és la setmana dels Strauss, Johann Strauss pare i els seus tres fills músics: Johann, Josef i Eduard. Comença el ball!

  • Frederic Mompou (V)
    Escolta àudio

    Frederic Mompou (V)

    Frederic Mompou tenia la mateixa edat que Robert Gerhard, Eduard Toldrà o Manuel Blancafort, que va ser el seu gran amic. Eren els compositors que prenien el relleu a la generació d'Albéniz, Granados o Morera, que, al seu torn, havien après del tortosí Felip Pedrell. Mompou va néixer a Barcelona el 1893, de pare català i mare d'ascendència francesa, la filla d'aquell francès que dirigia la fàbrica de campanes que sempre va fascinar Mompou pel seu so. Va viure força anys a París, fins que va tornar definitivament a Barcelona el 1941. Era un home tímid, deia ell, home de poques paraules i compositor de poques notes. Era irònic i deia que la seva música era la menys composta del món. La sentirem durant aquests dies, la música per a piano, i passejarem per la seva vida i imaginarem la figura llarga i prima de Mompou, aquell príncep que Carme Bravo deia que havia vist a la seva primera trobada.

  • Frederic Mompou (IV)
    Escolta àudio

    Frederic Mompou (IV)

    Frederic Mompou tenia la mateixa edat que Robert Gerhard, Eduard Toldrà o Manuel Blancafort, que va ser el seu gran amic. Eren els compositors que prenien el relleu a la generació d'Albéniz, Granados o Morera, que, al seu torn, havien après del tortosí Felip Pedrell. Mompou va néixer a Barcelona el 1893, de pare català i mare d'ascendència francesa, la filla d'aquell francès que dirigia la fàbrica de campanes que sempre va fascinar Mompou pel seu so. Va viure força anys a París, fins que va tornar definitivament a Barcelona el 1941. Era un home tímid, deia ell, home de poques paraules i compositor de poques notes. Era irònic i deia que la seva música era la menys composta del món. La sentirem durant aquests dies, la música per a piano, i passejarem per la seva vida i imaginarem la figura llarga i prima de Mompou, aquell príncep que Carme Bravo deia que havia vist a la seva primera trobada.

  • Frederic Mompou (III)
    Escolta àudio

    Frederic Mompou (III)

    Frederic Mompou tenia la mateixa edat que Robert Gerhard, Eduard Toldrà o Manuel Blancafort, que va ser el seu gran amic. Eren els compositors que prenien el relleu a la generació d'Albéniz, Granados o Morera, que, al seu torn, havien après del tortosí Felip Pedrell. Mompou va néixer a Barcelona el 1893, de pare català i mare d'ascendència francesa, la filla d'aquell francès que dirigia la fàbrica de campanes que sempre va fascinar Mompou pel seu so. Va viure força anys a París, fins que va tornar definitivament a Barcelona el 1941. Era un home tímid, deia ell, home de poques paraules i compositor de poques notes. Era irònic i deia que la seva música era la menys composta del món. La sentirem durant aquests dies, la música per a piano, i passejarem per la seva vida i imaginarem la figura llarga i prima de Mompou, aquell príncep que Carme Bravo deia que havia vist a la seva primera trobada.

  • Frederic Mompou (II)
    Escolta àudio

    Frederic Mompou (II)

    Frederic Mompou tenia la mateixa edat que Robert Gerhard, Eduard Toldrà o Manuel Blancafort, que va ser el seu gran amic. Eren els compositors que prenien el relleu a la generació d'Albéniz, Granados o Morera, que, al seu torn, havien après del tortosí Felip Pedrell. Mompou va néixer a Barcelona el 1893, de pare català i mare d'ascendència francesa, la filla d'aquell francès que dirigia la fàbrica de campanes que sempre va fascinar Mompou pel seu so. Va viure força anys a París, fins que va tornar definitivament a Barcelona el 1941. Era un home tímid, deia ell, home de poques paraules i compositor de poques notes. Era irònic i deia que la seva música era la menys composta del món. La sentirem durant aquests dies, la música per a piano, i passejarem per la seva vida i imaginarem la figura llarga i prima de Mompou, aquell príncep que Carme Bravo deia que havia vist a la seva primera trobada.

  • Frederic Mompou (I)
    Escolta àudio

    Frederic Mompou (I)

    Frederic Mompou tenia la mateixa edat que Robert Gerhard, Eduard Toldrà o Manuel Blancafort, que va ser el seu gran amic. Eren els compositors que prenien el relleu a la generació d'Albéniz, Granados o Morera, que, al seu torn, havien après del tortosí Felip Pedrell. Mompou va néixer a Barcelona el 1893, de pare català i mare d'ascendència francesa, la filla d'aquell francès que dirigia la fàbrica de campanes que sempre va fascinar Mompou pel seu so. Va viure força anys a París fins que va tornar definitivament a Barcelona el 1941. Era un home tímid, deia ell, home de poques paraules i compositor de poques notes. Era irònic i deia que la seva música era la menys composta del món. La sentirem durant aquests dies, la música per a piano, i passejarem per la seva vida i imaginarem la figura llarga i prima de Mompou, aquell príncep que Carme Bravo deia que havia vist a la seva primera trobada.

  • Piotr Ilitx Txaikovski (V)
    Escolta àudio

    Piotr Ilitx Txaikovski (V)

    La primera simfonia de Piotr Ilitx Txaikovski, estrenada quan tenia 28 anys, porta el títol de "Somnis d'hivern" perquè conté el record nostàlgic d'algun dels viatges que havia fet entre Moscou i Sant Petersburg durant el gèlid hivern rus. Doncs allà començarem una setmana en què podrem oferir-vos cinc de les set simfonies que va compondre aquest músic, que tenia una capacitat molt punyent de commoure a través de la música i que alhora va estar envoltat de moments i personatges novel·lescos. En citarem alguns que estan íntimament lligats al seu nom i que posaran marc temporal i biogràfic a cadascuna de les obres. Per exemple, Nadia von Meck, aquella dona que el va mantenir econòmicament durant 14 anys, amb qui va acabar emparentat però amb qui no va parlar mai i només s'hi va enviar cartes; més o menys, un miler. Txaikovski, contemporani del Grup dels Cinc rus, del qual mai va formar part, és el compositor d'una setmana en què segur que l'emoció us atraparà.

  • Piotr Ilitx Txaikovski (IV)
    Escolta àudio

    Piotr Ilitx Txaikovski (IV)

    La primera simfonia de Piotr Ilitx Txaikovski, estrenada quan tenia 28 anys, porta el títol de "Somnis d'hivern" perquè conté el record nostàlgic d'algun dels viatges que havia fet entre Moscou i Sant Petersburg durant el gèlid hivern rus. Doncs allà començarem una setmana en què podrem oferir-vos cinc de les set simfonies que va compondre aquest músic, que tenia una capacitat molt punyent de commoure a través de la música i que alhora va estar envoltat de moments i personatges novel·lescos. En citarem alguns que estan íntimament lligats al seu nom i que posaran marc temporal i biogràfic a cadascuna de les obres. Per exemple, Nadia von Meck, aquella dona que el va mantenir econòmicament durant 14 anys, amb qui va acabar emparentat però amb qui no va parlar mai i només s'hi va enviar cartes; més o menys, un miler. Txaikovski, contemporani del Grup dels Cinc rus, del qual mai va formar part, és el compositor d'una setmana en què segur que l'emoció us atraparà.

  • Piotr Ilitx Txaikovski (III)
    Escolta àudio

    Piotr Ilitx Txaikovski (III)

    La primera simfonia de Piotr Ilitx Txaikovski, estrenada quan tenia 28 anys, porta el títol de "Somnis d'hivern" perquè conté el record nostàlgic d'algun dels viatges que havia fet entre Moscou i Sant Petersburg durant el gèlid hivern rus. Doncs allà començarem una setmana en què podrem oferir-vos cinc de les set simfonies que va compondre aquest músic, que tenia una capacitat molt punyent de commoure a través de la música i que alhora va estar envoltat de moments i personatges novel·lescos. En citarem alguns que estan íntimament lligats al seu nom i que posaran marc temporal i biogràfic a cadascuna de les obres. Per exemple, Nadia von Meck, aquella dona que el va mantenir econòmicament durant 14 anys, amb qui va acabar emparentat però amb qui no va parlar mai i només s'hi va enviar cartes; més o menys, un miler. Txaikovski, contemporani del Grup dels Cinc rus, del qual mai va formar part, és el compositor d'una setmana en què segur que l'emoció us atraparà.

  • Piotr Ilitx Txaikovski (II)
    Escolta àudio

    Piotr Ilitx Txaikovski (II)

    La primera simfonia de Piotr Ilitx Txaikovski, estrenada quan tenia 28 anys, porta el títol de "Somnis d'hivern" perquè conté el record nostàlgic d'algun dels viatges que havia fet entre Moscou i Sant Petersburg durant el gèlid hivern rus. Doncs allà començarem una setmana en què podrem oferir-vos cinc de les set simfonies que va compondre aquest músic amb una capacitat molt punyent de commoure amb la seva música i que alhora està envoltat de moments i personatges novel·lescos. En citarem alguns que estan íntimament lligats al seu nom i que posaran marc temporal i biogràfic a cadascuna de les obres. Per exemple, Nadia von Meck, aquella dona que el va mantenir econòmicament durant 14 anys, amb qui va acabar emparentat però amb qui no va parlar mai i només s'hi va enviar cartes; més o menys, un miler. Txaikovski, contemporani del Grup dels Cinc rus, del qual mai va formar part, és el compositor d'una setmana en què segur que l'emoció us atraparà.

  • Piotr Ilitx Txaikovski (I)
    Escolta àudio

    Piotr Ilitx Txaikovski (I)

    La primera simfonia de Piotr Ilitx Txaikovski, estrenada quan tenia 28 anys, porta el títol de "Somnis d'hivern" perquè conté el record nostàlgic d'algun dels viatges que havia fet entre Moscou i Sant Petersburg durant el gèlid hivern rus. Doncs allà començarem una setmana en què podrem oferir-vos cinc de les set simfonies que va compondre aquest músic amb una capacitat molt punyent de commoure amb la seva música i que alhora està envoltat de moments i personatges novel·lescos. En citarem alguns que estan íntimament lligats al seu nom i que posaran marc temporal i biogràfic a cadascuna de les obres. Per exemple, Nadia von Meck, aquella dona que el va mantenir econòmicament durant 14 anys, amb qui va acabar emparentat però amb qui no va parlar mai i només s'hi va enviar cartes, més o menys, un miler. Txaikovski, contemporani del Grup dels Cinc rus, del qual mai va formar part, és el compositor d'una setmana en què segur que l'emoció us atraparà.

  • Ludwig van Beethoven (V)
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven (V)

    Ludwig van Beethoven torna a acompanyar-nos tota aquesta setmana en la commemoració dels 250 anys del seu naixement. Durant aquests cinc dies us oferirem les últimes sonates per a piano, l'enorme "Hammerklavier", per exemple, i també les dues obres amb què s'acaba el seu catàleg per a piano, les magnífiques Variacions Diabelli i les bagatel·les op. 126. De bagatel·les en sentirem més, perquè us n'oferirem d'extretes dels tres reculls que va compondre: l'op. 33, l'op. 119 i l'op. 126. També hi haurà temps per a la bagatel·la més famosa de totes, la que no té número d'opus, la titulada "Per a Elisa". La música de Beethoven torna a "El compositor de la setmana". La sentim plegats?

  • Ludwig van Beethoven (IV)
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven (IV)

    Ludwig van Beethoven torna a acompanyar-nos tota aquesta setmana en la commemoració dels 250 anys del seu naixement. Durant aquests cinc dies us oferirem les últimes sonates per a piano, l'enorme "Hammerklavier", per exemple, i també les dues obres amb què s'acaba el seu catàleg per a piano, les magnífiques Variacions Diabelli i les bagatel·les op. 126. De bagatel·les en sentirem més, perquè us n'oferirem d'extretes dels tres reculls que va compondre: l'op. 33, l'op. 119 i l'op. 126. També hi haurà temps per a la bagatel·la més famosa de totes, la que no té número d'opus, la titulada "Per a Elisa". La música de Beethoven torna a "El compositor de la setmana". La sentim plegats?

Anar al contingut