TOTS ELS ÀUDIOS

  • Mendelssohn, el Grand Tour per Europa (2/5)
    Escolta àudio

    Mendelssohn, el Grand Tour per Europa (2/5)

    Avui hem sentit: Octet, en Mi bemoll major, op.20; Obertura "El somni d'una nit d'estiu", op.21. Felix Mendelssohn va néixer en una família benestant i culta, que li va proporcionar una formació cultural, humanística i musical completíssima. Als dotze anys ja tocava el piano, el violí, l'orgue, i dirigia petits grups instrumentals, i als quinze anys ja havia escrit quinze simfonies de cambra, una òpera i més d'un centenar de petites peces i cançons. De ben jovenet, apart de la formació universitària que va rebre, escrivia poesia, dibuixava amb molta traça, parlava sis llengües, i va estudiar a fons la música dels grans mestres del passat, com J. S. Bach, de qui va dirigir la reestrena de la Passió segons Sant Mateu a Leipzig: Mendelssohn tenia vint anys. Va ser aquell any 1829 que va iniciar una sèrie de viatges i estades arreu d'Europa (Anglaterra, Escòcia, Itàlia, París) que van ser la inspiració de les obres que escoltarem aquesta setmana.

    Avui hem sentit: Octet, en Mi bemoll major, op.20; Obertura "El somni d'una nit d'estiu", op.21. Felix Mendelssohn va néixer en una família benestant i culta, que li va proporcionar una formació cultural, humanística i musical completíssima. Als dotze anys ja tocava el piano, el violí, l'orgue, i dirigia petits grups instrumentals, i als quinze anys ja havia escrit quinze simfonies de cambra, una òpera i més d'un centenar de petites peces i cançons. De ben jovenet, apart de la formació universitària que va rebre, escrivia poesia, dibuixava amb molta traça, parlava sis llengües, i va estudiar a fons la música dels grans mestres del passat, com J. S. Bach, de qui va dirigir la reestrena de la Passió segons Sant Mateu a Leipzig: Mendelssohn tenia vint anys. Va ser aquell any 1829 que va iniciar una sèrie de viatges i estades arreu d'Europa (Anglaterra, Escòcia, Itàlia, París) que van ser la inspiració de les obres que escoltarem aquesta setmana.

  • Mendelssohn, el Grand Tour per Europa (1/5)
    Escolta àudio

    Mendelssohn, el Grand Tour per Europa (1/5)

    Avui hem sentit: Simfonia núm.1, en do menor, op.11; Quartet amb piano, en si menor, op.3 (fragments). Felix Mendelssohn va néixer en una família benestant i culta, que li va proporcionar una formació cultural, humanística i musical completíssima. Als dotze anys ja tocava el piano, el violí, l'orgue, i dirigia petits grups instrumentals, i als quinze anys ja havia escrit quinze simfonies de cambra, una òpera i més d'un centenar de petites peces i cançons. De ben jovenet, apart de la formació universitària que va rebre, escrivia poesia, dibuixava amb molta traça, parlava sis llengües, i va estudiar a fons la música dels grans mestres del passat, com J. S. Bach, de qui va dirigir la reestrena de la Passió segons Sant Mateu a Leipzig: Mendelssohn tenia vint anys. Va ser aquell any 1829 que va iniciar una sèrie de viatges i estades arreu d'Europa (Anglaterra, Escòcia, Itàlia, París) que van ser la inspiració de les obres que escoltarem aquesta setmana.

    Avui hem sentit: Simfonia núm.1, en do menor, op.11; Quartet amb piano, en si menor, op.3 (fragments). Felix Mendelssohn va néixer en una família benestant i culta, que li va proporcionar una formació cultural, humanística i musical completíssima. Als dotze anys ja tocava el piano, el violí, l'orgue, i dirigia petits grups instrumentals, i als quinze anys ja havia escrit quinze simfonies de cambra, una òpera i més d'un centenar de petites peces i cançons. De ben jovenet, apart de la formació universitària que va rebre, escrivia poesia, dibuixava amb molta traça, parlava sis llengües, i va estudiar a fons la música dels grans mestres del passat, com J. S. Bach, de qui va dirigir la reestrena de la Passió segons Sant Mateu a Leipzig: Mendelssohn tenia vint anys. Va ser aquell any 1829 que va iniciar una sèrie de viatges i estades arreu d'Europa (Anglaterra, Escòcia, Itàlia, París) que van ser la inspiració de les obres que escoltarem aquesta setmana.

  • Ravel: els feliços anys vint (5/5)
    Escolta àudio

    Ravel: els feliços anys vint (5/5)

    Avui hem sentit: Concert per a la mà esquerra; Concert per a piano en sol major; "Don Quichotte à Dulcinée", cicle de cançons. Just acabada la Primera Guerra Mundial, i després d'una etapa de dol i de recuperació física i anímica, Ravel va viure els anys més feliços de la seva carrera musical, amb reconeixements i prestigi que el van portar a fer gires arreu d'Europa, i també una estada de quatre mesos als Estats Units plena d'èxits i descobertes. En aquests anys també va trobar el "niu" agradable, íntim, a mida de les seves dèries i fantasies: la deliciosa casa Belvedere, al poblet de Montfort-l'Amaury, on va passar la resta de la vida i on va compondre totes les obres que sentirem aquests dies.

    Avui hem sentit: Concert per a la mà esquerra; Concert per a piano en sol major; "Don Quichotte à Dulcinée", cicle de cançons. Just acabada la Primera Guerra Mundial, i després d'una etapa de dol i de recuperació física i anímica, Ravel va viure els anys més feliços de la seva carrera musical, amb reconeixements i prestigi que el van portar a fer gires arreu d'Europa, i també una estada de quatre mesos als Estats Units plena d'èxits i descobertes. En aquests anys també va trobar el "niu" agradable, íntim, a mida de les seves dèries i fantasies: la deliciosa casa Belvedere, al poblet de Montfort-l'Amaury, on va passar la resta de la vida i on va compondre totes les obres que sentirem aquests dies.

  • Ravel: els feliços anys vint (4/5)
    Escolta àudio

    Ravel: els feliços anys vint (4/5)

    Avui hem sentit: "Chansons madécases"; Sonata per a violí i piano; Boléro. Just acabada la Primera Guerra Mundial, i després d'una etapa de dol i de recuperació física i anímica, Ravel va viure els anys més feliços de la seva carrera musical, amb reconeixements i prestigi que el van portar a fer gires arreu d'Europa, i també una estada de quatre mesos als Estats Units plena d'èxits i descobertes. En aquests anys també va trobar el "niu" agradable, íntim, a mida de les seves dèries i fantasies: la deliciosa casa Belvedere, al poblet de Montfort-l'Amaury, on va passar la resta de la vida i on va compondre totes les obres que sentirem aquests dies.

    Avui hem sentit: "Chansons madécases"; Sonata per a violí i piano; Boléro. Just acabada la Primera Guerra Mundial, i després d'una etapa de dol i de recuperació física i anímica, Ravel va viure els anys més feliços de la seva carrera musical, amb reconeixements i prestigi que el van portar a fer gires arreu d'Europa, i també una estada de quatre mesos als Estats Units plena d'èxits i descobertes. En aquests anys també va trobar el "niu" agradable, íntim, a mida de les seves dèries i fantasies: la deliciosa casa Belvedere, al poblet de Montfort-l'Amaury, on va passar la resta de la vida i on va compondre totes les obres que sentirem aquests dies.

  • Ravel: els feliços anys vint (3/5)
    Escolta àudio

    Ravel: els feliços anys vint (3/5)

    Avui hem sentit: "Ronsard a son âme"; "L'enfant et les sortilèges" (fantasia lírica). Just acabada la Primera Guerra Mundial, i després d'una etapa de dol i de recuperació física i anímica, Ravel va viure els anys més feliços de la seva carrera musical, amb reconeixements i prestigi que el van portar a fer gires arreu d'Europa, i també una estada de quatre mesos als Estats Units plena d'èxits i descobertes. En aquests anys també va trobar el "niu" agradable, íntim, a mida de les seves dèries i fantasies: la deliciosa casa Belvedere, al poblet de Montfort-l'Amaury, on va passar la resta de la vida i on va compondre totes les obres que sentirem aquests dies.

    Avui hem sentit: "Ronsard a son âme"; "L'enfant et les sortilèges" (fantasia lírica). Just acabada la Primera Guerra Mundial, i després d'una etapa de dol i de recuperació física i anímica, Ravel va viure els anys més feliços de la seva carrera musical, amb reconeixements i prestigi que el van portar a fer gires arreu d'Europa, i també una estada de quatre mesos als Estats Units plena d'èxits i descobertes. En aquests anys també va trobar el "niu" agradable, íntim, a mida de les seves dèries i fantasies: la deliciosa casa Belvedere, al poblet de Montfort-l'Amaury, on va passar la resta de la vida i on va compondre totes les obres que sentirem aquests dies.

  • Ravel: els feliços anys vint (2/5)
    Escolta àudio

    Ravel: els feliços anys vint (2/5)

    Avui hem sentit: Sonata per a violí i violoncel; "Sarabande" i "Danse"; "Berceuse sur le nom de Fauré"; Tzigane (per a violí i piano). Just acabada la Primera Guerra Mundial, i després d'una etapa de dol i de recuperació física i anímica, Ravel va viure els anys més feliços de la seva carrera musical, amb reconeixements i prestigi que el van portar a fer gires arreu d'Europa, i també una estada de quatre mesos als Estats Units plena d'èxits i descobertes. En aquests anys també va trobar el "niu" agradable, íntim, a mida de les seves dèries i fantasies: la deliciosa casa Belvedere, al poblet de Montfort-l'Amaury, on va passar la resta de la vida i on va compondre totes les obres que sentirem aquests dies.

    Avui hem sentit: Sonata per a violí i violoncel; "Sarabande" i "Danse"; "Berceuse sur le nom de Fauré"; Tzigane (per a violí i piano). Just acabada la Primera Guerra Mundial, i després d'una etapa de dol i de recuperació física i anímica, Ravel va viure els anys més feliços de la seva carrera musical, amb reconeixements i prestigi que el van portar a fer gires arreu d'Europa, i també una estada de quatre mesos als Estats Units plena d'èxits i descobertes. En aquests anys també va trobar el "niu" agradable, íntim, a mida de les seves dèries i fantasies: la deliciosa casa Belvedere, al poblet de Montfort-l'Amaury, on va passar la resta de la vida i on va compondre totes les obres que sentirem aquests dies.

  • Ravel: els feliços anys vint (1/5)
    Escolta àudio

    Ravel: els feliços anys vint (1/5)

    Avui hem sentit: "Le tombeau de Couperin" (versió orquestral); "La Valse" (versió orquestral); "La Valse" (versió per a dos pianos). Just acabada la Primera Guerra Mundial, i després d'una etapa de dol i de recuperació física i anímica, Ravel va viure els anys més feliços de la seva carrera musical, amb reconeixements i prestigi que el van portar a fer gires arreu d'Europa, i també una estada de quatre mesos als Estats Units plena d'èxits i descobertes. En aquests anys també va trobar el "niu" agradable, íntim, a mida de les seves dèries i fantasies: la deliciosa casa Belvedere, al poblet de Montfort-l'Amaury, on va passar la resta de la vida i on va compondre totes les obres que sentirem aquests dies.

    Avui hem sentit: "Le tombeau de Couperin" (versió orquestral); "La Valse" (versió orquestral); "La Valse" (versió per a dos pianos). Just acabada la Primera Guerra Mundial, i després d'una etapa de dol i de recuperació física i anímica, Ravel va viure els anys més feliços de la seva carrera musical, amb reconeixements i prestigi que el van portar a fer gires arreu d'Europa, i també una estada de quatre mesos als Estats Units plena d'èxits i descobertes. En aquests anys també va trobar el "niu" agradable, íntim, a mida de les seves dèries i fantasies: la deliciosa casa Belvedere, al poblet de Montfort-l'Amaury, on va passar la resta de la vida i on va compondre totes les obres que sentirem aquests dies.

  • Gershwin, de Broadway a l'Olimp (5/5)
    Escolta àudio

    Gershwin, de Broadway a l'Olimp (5/5)

    Avui escoltarem: "Who cares?" (del musical "Of Thee I sing"); "Mine" (del musical "Let'em eat cake"); "Catfish row" (Suite d'escenes de l'òpera "Porgy and Bess"); "Shall we dance" (extractes). "L'única música nord-americana de debò", va dir Arturo Toscanini en sentir les obres d'aquest creador inclassificable que va ser George Gershwin, nascut a Brooklin el 1898 i que en només 38 anys de vida va compondre obres fascinants i d'un enorme poder evocador. Autodidacte, virtuós del piano, dotat d'un gran instint musical i d'una formidable capacitat creativa, Gershwin va compondre més de mil cançons, una vintena de musicals que van rebentar els teatres de Broadway i també obres memorables de tall clàssic, sempre amb un llenguatge càlid, enginyós i popular, a mig camí del jazz, l'impressionisme, la música negra, el romanticisme o l'avantguarda, que el van convertir en una icona del "self made man" i dels feliços i esbojarrats anys vint.

    Avui escoltarem: "Who cares?" (del musical "Of Thee I sing"); "Mine" (del musical "Let'em eat cake"); "Catfish row" (Suite d'escenes de l'òpera "Porgy and Bess"); "Shall we dance" (extractes). "L'única música nord-americana de debò", va dir Arturo Toscanini en sentir les obres d'aquest creador inclassificable que va ser George Gershwin, nascut a Brooklin el 1898 i que en només 38 anys de vida va compondre obres fascinants i d'un enorme poder evocador. Autodidacte, virtuós del piano, dotat d'un gran instint musical i d'una formidable capacitat creativa, Gershwin va compondre més de mil cançons, una vintena de musicals que van rebentar els teatres de Broadway i també obres memorables de tall clàssic, sempre amb un llenguatge càlid, enginyós i popular, a mig camí del jazz, l'impressionisme, la música negra, el romanticisme o l'avantguarda, que el van convertir en una icona del "self made man" i dels feliços i esbojarrats anys vint.

  • Gershwin, de Broadway a l'olimp (4/5)
    Escolta àudio

    Gershwin, de Broadway a l'olimp (4/5)

    Avui escoltarem: "Un americà a París"; "Girl crazy" (I got rhythm); Segona rapsòdia. "L'única música nord-americana de debò" va dir Arturo Toscanini en sentir les obres d'aquest creador inclassificable que va ser George Gershwin, nascut a Brooklyn el 1898 i que en només 38 anys de vida va compondre obres fascinants i d'un enorme poder evocador. Autodidacte, virtuós del piano, dotat d'un gran instint musical i d'una formidable capacitat creativa, Gershwin va compondre més de mil cançons, una vintena de musicals que van rebentar els teatres de Broadway i també obres memorables de tall clàssic, sempre amb un llenguatge càlid, enginyós i popular, a mig camí del jazz, l'impressionisme, la música negra, el romanticisme o l'avantguarda, que el van convertir en una icona del "self made man" i dels feliços i esbojarrats anys vint.

    Avui escoltarem: "Un americà a París"; "Girl crazy" (I got rhythm); Segona rapsòdia. "L'única música nord-americana de debò" va dir Arturo Toscanini en sentir les obres d'aquest creador inclassificable que va ser George Gershwin, nascut a Brooklyn el 1898 i que en només 38 anys de vida va compondre obres fascinants i d'un enorme poder evocador. Autodidacte, virtuós del piano, dotat d'un gran instint musical i d'una formidable capacitat creativa, Gershwin va compondre més de mil cançons, una vintena de musicals que van rebentar els teatres de Broadway i també obres memorables de tall clàssic, sempre amb un llenguatge càlid, enginyós i popular, a mig camí del jazz, l'impressionisme, la música negra, el romanticisme o l'avantguarda, que el van convertir en una icona del "self made man" i dels feliços i esbojarrats anys vint.

  • Gershwin, de Broadway a l'olimp (3/5)
    Escolta àudio

    Gershwin, de Broadway a l'olimp (3/5)

    Avui escoltarem: Concert per a piano en fa major; Tres preludis; "Strike up the band"; "Funny face" (Is wonderful). "L'única música nord-americana de debò" va dir Arturo Toscanini en sentir les obres d'aquest creador inclassificable que va ser George Gershwin, nascut a Brooklyn el 1898 i que en només 38 anys de vida va compondre obres fascinants i d'un enorme poder evocador. Autodidacte, virtuós del piano, dotat d'un gran instint musical i d'una formidable capacitat creativa, Gershwin va compondre més de mil cançons, una vintena de musicals que van rebentar els teatres de Broadway i també obres memorables de tall clàssic, sempre amb un llenguatge càlid, enginyós i popular, a mig camí del jazz, l'impressionisme, la música negra, el romanticisme o l'avantguarda, que el van convertir en una icona del "self made man" i dels feliços i esbojarrats anys vint.

    Avui escoltarem: Concert per a piano en fa major; Tres preludis; "Strike up the band"; "Funny face" (Is wonderful). "L'única música nord-americana de debò" va dir Arturo Toscanini en sentir les obres d'aquest creador inclassificable que va ser George Gershwin, nascut a Brooklyn el 1898 i que en només 38 anys de vida va compondre obres fascinants i d'un enorme poder evocador. Autodidacte, virtuós del piano, dotat d'un gran instint musical i d'una formidable capacitat creativa, Gershwin va compondre més de mil cançons, una vintena de musicals que van rebentar els teatres de Broadway i també obres memorables de tall clàssic, sempre amb un llenguatge càlid, enginyós i popular, a mig camí del jazz, l'impressionisme, la música negra, el romanticisme o l'avantguarda, que el van convertir en una icona del "self made man" i dels feliços i esbojarrats anys vint.

  • Gershwin, de Broadway a l'olimp (2/5)
    Escolta àudio

    Gershwin, de Broadway a l'olimp (2/5)

    Avui escoltarem: "Do it again"; "I'll build a stairway to paradise"; "Somebody loves me"; "Rhapsody in blue"; "Lady be good". "L'única música nord-americana de debò" va dir Arturo Toscanini en sentir les obres d'aquest creador inclassificable que va ser George Gershwin, nascut a Brooklyn el 1898 i que en només 38 anys de vida va compondre obres fascinants i d'un enorme poder evocador. Autodidacte, virtuós del piano, dotat d'un gran instint musical i d'una formidable capacitat creativa, Gershwin va compondre més de mil cançons, una vintena de musicals que van rebentar els teatres de Broadway i també obres memorables de tall clàssic, sempre amb un llenguatge càlid, enginyós i popular, a mig camí del jazz, l'impressionisme, la música negra, el romanticisme o l'avantguarda, que el van convertir en una icona del "self made man" i dels feliços i esbojarrats anys vint.

    Avui escoltarem: "Do it again"; "I'll build a stairway to paradise"; "Somebody loves me"; "Rhapsody in blue"; "Lady be good". "L'única música nord-americana de debò" va dir Arturo Toscanini en sentir les obres d'aquest creador inclassificable que va ser George Gershwin, nascut a Brooklyn el 1898 i que en només 38 anys de vida va compondre obres fascinants i d'un enorme poder evocador. Autodidacte, virtuós del piano, dotat d'un gran instint musical i d'una formidable capacitat creativa, Gershwin va compondre més de mil cançons, una vintena de musicals que van rebentar els teatres de Broadway i també obres memorables de tall clàssic, sempre amb un llenguatge càlid, enginyós i popular, a mig camí del jazz, l'impressionisme, la música negra, el romanticisme o l'avantguarda, que el van convertir en una icona del "self made man" i dels feliços i esbojarrats anys vint.

  • Gershwin, de Broadway a l'olimp (1/5)
    Escolta àudio

    Gershwin, de Broadway a l'olimp (1/5)

    Avui escoltarem: "Rialto Ripples"; "Swanee"; "Blue Monday", opereta en un acte; "Lullaby" (quartet de corda). "L'única música nord-americana de debò" va dir Arturo Toscanini en sentir les obres d'aquest creador inclassificable que va ser George Gershwin, nascut a Brooklyn el 1898 i que en només 38 anys de vida va compondre obres fascinants i d'un enorme poder evocador. Autodidacte, virtuós del piano, dotat d'un gran instint musical i d'una formidable capacitat creativa, Gershwin va compondre més de mil cançons, una vintena de musicals que van rebentar els teatres de Broadway i també obres memorables de tall clàssic, sempre amb un llenguatge càlid, enginyós i popular, a mig camí del jazz, l'impressionisme, la música negra, el romanticisme o l'avantguarda, que el van convertir en una icona del "self made man" i dels feliços i esbojarrats anys vint.

    Avui escoltarem: "Rialto Ripples"; "Swanee"; "Blue Monday", opereta en un acte; "Lullaby" (quartet de corda). "L'única música nord-americana de debò" va dir Arturo Toscanini en sentir les obres d'aquest creador inclassificable que va ser George Gershwin, nascut a Brooklyn el 1898 i que en només 38 anys de vida va compondre obres fascinants i d'un enorme poder evocador. Autodidacte, virtuós del piano, dotat d'un gran instint musical i d'una formidable capacitat creativa, Gershwin va compondre més de mil cançons, una vintena de musicals que van rebentar els teatres de Broadway i també obres memorables de tall clàssic, sempre amb un llenguatge càlid, enginyós i popular, a mig camí del jazz, l'impressionisme, la música negra, el romanticisme o l'avantguarda, que el van convertir en una icona del "self made man" i dels feliços i esbojarrats anys vint.

  • Haydn, la maduresa daurada (10/10)
    Escolta àudio

    Haydn, la maduresa daurada (10/10)

    Avui escoltarem: Tres quartets vocals ("Der greis", "Die beredsamkeit", "Alles hat seine zeit"); "Harmoniemesse" en si bemoll major; Quartet op.103 (Andante grazioso i Menuetto). Franz Josef Haydn va viure els últims anys de vida a la seva casa de Gumpendorf, als afores de Viena, envoltat d'amics i amb tots els reconeixements i el prestigi que s'havia guanyat durant tants anys. Tot i que va morir el 31 de maig de 1809 -als 77 anys- només va compondre fins a l'any 1803, i les últimes obres van ser l'oratori "Les estacions", tres esplèndides misses per a cor, solistes i orquestra, alguns quartets vocals amb piano, i dos quartets de corda que van quedar inacabats. L'última aparició pública la va fer el 27 de març de 1808, en un homenatge que li van retre a la Universitat de Viena, amb l'assistència de moltes personalitats, i on hi va sonar "La creació".

    Avui escoltarem: Tres quartets vocals ("Der greis", "Die beredsamkeit", "Alles hat seine zeit"); "Harmoniemesse" en si bemoll major; Quartet op.103 (Andante grazioso i Menuetto). Franz Josef Haydn va viure els últims anys de vida a la seva casa de Gumpendorf, als afores de Viena, envoltat d'amics i amb tots els reconeixements i el prestigi que s'havia guanyat durant tants anys. Tot i que va morir el 31 de maig de 1809 -als 77 anys- només va compondre fins a l'any 1803, i les últimes obres van ser l'oratori "Les estacions", tres esplèndides misses per a cor, solistes i orquestra, alguns quartets vocals amb piano, i dos quartets de corda que van quedar inacabats. L'última aparició pública la va fer el 27 de març de 1808, en un homenatge que li van retre a la Universitat de Viena, amb l'assistència de moltes personalitats, i on hi va sonar "La creació".

  • Haydn, la maduresa daurada (9/10)
    Escolta àudio

    Haydn, la maduresa daurada (9/10)

    Avui escoltarem: Oratori "Les estacions" (Tardor i Hivern). Franz Josef Haydn va viure els últims anys de vida a la seva casa de Gumpendorf, als afores de Viena, envoltat d'amics i amb tots els reconeixements i el prestigi que s'havia guanyat durant tants anys. Tot i que va morir el 31 de maig de 1809 -als 77 anys- només va compondre fins a l'any 1803, i les últimes obres van ser l'oratori "Les estacions", tres esplèndides misses per a cor, solistes i orquestra, alguns quartets vocals amb piano, i dos quartets de corda que van quedar inacabats. L'última aparició pública la va fer el 27 de març de 1808, en un homenatge que li van retre a la Universitat de Viena, amb l'assistència de moltes personalitats, i on hi va sonar "La creació".

    Avui escoltarem: Oratori "Les estacions" (Tardor i Hivern). Franz Josef Haydn va viure els últims anys de vida a la seva casa de Gumpendorf, als afores de Viena, envoltat d'amics i amb tots els reconeixements i el prestigi que s'havia guanyat durant tants anys. Tot i que va morir el 31 de maig de 1809 -als 77 anys- només va compondre fins a l'any 1803, i les últimes obres van ser l'oratori "Les estacions", tres esplèndides misses per a cor, solistes i orquestra, alguns quartets vocals amb piano, i dos quartets de corda que van quedar inacabats. L'última aparició pública la va fer el 27 de març de 1808, en un homenatge que li van retre a la Universitat de Viena, amb l'assistència de moltes personalitats, i on hi va sonar "La creació".

  • Haydn, la maduresa daurada (8/10)
    Escolta àudio

    Haydn, la maduresa daurada (8/10)

    Avui escoltarem: Oratori "Les estacions" (Primavera i Estiu). Franz Josef Haydn va viure els últims anys de vida a la seva casa de Gumpendorf, als afores de Viena, envoltat d'amics i amb tots els reconeixements i el prestigi que s'havia guanyat durant tants anys. Tot i que va morir el 31 de maig de 1809 -als 77 anys- només va compondre fins a l'any 1803, i les últimes obres van ser l'oratori "Les estacions", tres esplèndides misses per a cor, solistes i orquestra, alguns quartets vocals amb piano, i dos quartets de corda que van quedar inacabats. L'última aparició pública la va fer el 27 de març de 1808, en un homenatge que li van retre a la Universitat de Viena, amb l'assistència de moltes personalitats, i on hi va sonar "La creació".

    Avui escoltarem: Oratori "Les estacions" (Primavera i Estiu). Franz Josef Haydn va viure els últims anys de vida a la seva casa de Gumpendorf, als afores de Viena, envoltat d'amics i amb tots els reconeixements i el prestigi que s'havia guanyat durant tants anys. Tot i que va morir el 31 de maig de 1809 -als 77 anys- només va compondre fins a l'any 1803, i les últimes obres van ser l'oratori "Les estacions", tres esplèndides misses per a cor, solistes i orquestra, alguns quartets vocals amb piano, i dos quartets de corda que van quedar inacabats. L'última aparició pública la va fer el 27 de març de 1808, en un homenatge que li van retre a la Universitat de Viena, amb l'assistència de moltes personalitats, i on hi va sonar "La creació".

Anar al contingut