TOTS ELS ÀUDIOS

  • L'últim any de Mozart. Capítol 4
    Escolta àudio

    L'últim any de Mozart. Capítol 4

    Repassem la producció musical de Mozart durant l'any 1791, els últims mesos de la seva vida. Ens fixarem en moments concrets de la seva biografia, amb episodis de grans turbulències emocionals i creatives, i escoltarem les obres nascudes en aquelles circumstàncies, per posar-les en context i entendre-les millor, amb una nova llum. En el quart capítol escoltarem: -Concert per a clarinet i orquestra K622 -Petita cantata maçònica K623

  • L'últim any de Mozart. Capítol 3
    Escolta àudio

    L'últim any de Mozart. Capítol 3

    Repassem la producció musical de Mozart durant l'any 1791, els últims mesos de la seva vida. Ens fixarem en moments concrets de la seva biografia, amb episodis de grans turbulències emocionals i creatives, i escoltarem les obres nascudes en aquelles circumstàncies, per posar-les en context i entendre-les millor, amb una nova llum. En el tercer capítol escoltarem: -"La flauta màgica" (selecció) -Quintet per a harmònica de vidre K617. Adagio.

  • L'últim any de Mozart. Capítol 2
    Escolta àudio

    L'últim any de Mozart. Capítol 2

    Repassem la producció musical de Mozart durant l'any 1791, els últims mesos de la seva vida. Ens fixarem en moments concrets de la seva biografia, amb episodis de grans turbulències emocionals i creatives, i escoltarem les obres nascudes en aquelles circumstàncies, per posar-les en context i entendre-les millor, amb una nova llum. En el segon capítol escoltarem: -Quintet de corda K614 -"La Clemenza di Tito" (selecció) -Ària de concert "Lo ti lascio, o cara, addio"

  • L'últim any de Mozart. Capítol 1
    Escolta àudio

    L'últim any de Mozart. Capítol 1

    Repassem la producció musical de Mozart durant l'any 1791, els últims mesos de la seva vida. Ens fixarem en moments concrets de la seva biografia, amb episodis de grans turbulències emocionals i creatives, i escoltarem les obres nascudes en aquelles circumstàncies, per posar-les en context i entendre-les millor, amb una nova llum. En el primer capítol escoltarem: -Concert per a piano i orquestra n. 27 K595 -Tres lieder per a veu i piano -Ave verum corpus K618

  • Ernest Chausson
    Escolta àudio

    Ernest Chausson

    Ernest Chausson és un compositor d'una qualitat extraordinària i d'una sensibilitat molt evident, però potser perquè va morir molt jove, als 44 anys i amb un catàleg d'obres més aviat petit encara, o potser perquè perviu encasellat en la caricatura del bon burgès que fa música per distreure's, s'ha considerat que la seva obra era com el passatemps de qui viu confortable en la seva classe social benestant. Però Chausson no és per a res tot això. Chausson va construir la seva obra envoltat de dubtes i qüestionaments profunds, amb humilitat i amb molt talent, perquè Chausson, segurament sense ni ell mateix admetre-ho, era un artista de primer ordre. Chausson va morir de sobte, massa jove, però va ser a temps de deixar testimoni d'una vivència interior molt rica que va saber traduir en música, tenyida de delicadesa, de subtilitat, de melangia, d'intimitat, de somni... Deixeu-vos portar per Chausson. Us enamorarà.

  • Ernest Chausson
    Escolta àudio

    Ernest Chausson

    Ernest Chausson és un compositor d'una qualitat extraordinària i d'una sensibilitat molt evident, però potser perquè va morir molt jove, als 44 anys i amb un catàleg d'obres més aviat petit encara, o potser perquè perviu encasellat en la caricatura del bon burgès que fa música per distreure's, s'ha considerat que la seva obra era com el passatemps de qui viu confortable en la seva classe social benestant. Però Chausson no és per a res tot això. Chausson va construir la seva obra envoltat de dubtes i qüestionaments profunds, amb humilitat i amb molt talent, perquè Chausson, segurament sense ni ell mateix admetre-ho, era un artista de primer ordre. Chausson va morir de sobte, massa jove, però va ser a temps de deixar testimoni d'una vivència interior molt rica que va saber traduir en música, tenyida de delicadesa, de subtilitat, de melangia, d'intimitat, de somni... Deixeu-vos portar per Chausson. Us enamorarà.

  • Ernest Chausson
    Escolta àudio

    Ernest Chausson

    Ernest Chausson és un compositor d'una qualitat extraordinària i d'una sensibilitat molt evident, però potser perquè va morir molt jove, als 44 anys i amb un catàleg d'obres més aviat petit encara, o potser perquè perviu encasellat en la caricatura del bon burgès que fa música per distreure's, s'ha considerat que la seva obra era com el passatemps de qui viu confortable en la seva classe social benestant. Però Chausson no és per a res tot això. Chausson va construir la seva obra envoltat de dubtes i qüestionaments profunds, amb humilitat i amb molt talent, perquè Chausson, segurament sense ni ell mateix admetre-ho, era un artista de primer ordre. Chausson va morir de sobte, massa jove, però va ser a temps de deixar testimoni d'una vivència interior molt rica que va saber traduir en música, tenyida de delicadesa, de subtilitat, de melangia, d'intimitat, de somni... Deixeu-vos portar per Chausson. Us enamorarà.

  • Ernest Chausson
    Escolta àudio

    Ernest Chausson

    Ernest Chausson és un compositor d'una qualitat extraordinària i d'una sensibilitat molt evident, però potser perquè va morir molt jove, als 44 anys i amb un catàleg d'obres més aviat petit encara, o potser perquè perviu encasellat en la caricatura del bon burgès que fa música per distreure's, s'ha considerat que la seva obra era com el passatemps de qui viu confortable en la seva classe social benestant. Però Chausson no és per a res tot això. Chausson va construir la seva obra envoltat de dubtes i qüestionaments profunds, amb humilitat i amb molt talent, perquè Chausson, segurament sense ni ell mateix admetre-ho, era un artista de primer ordre. Chausson va morir de sobte, massa jove, però va ser a temps de deixar testimoni d'una vivència interior molt rica que va saber traduir en música, tenyida de delicadesa, de subtilitat, de melangia, d'intimitat, de somni... Deixeu-vos portar per Chausson. Us enamorarà.

  • Ernest Chausson (I)
    Escolta àudio

    Ernest Chausson (I)

    Ernest Chausson és un compositor d'una qualitat extraordinària i d'una sensibilitat molt evident, però potser perquè va morir molt jove, als 44 anys i amb un catàleg d'obres més aviat petit encara, o potser perquè perviu encasellat en la caricatura del bon burgès que fa música per distreure's, s'ha considerat que la seva obra era com el passatemps de qui viu confortable en la seva classe social benestant. Però Chausson no és per a res tot això. Chausson va construir la seva obra envoltat de dubtes i qüestionaments profunds, amb humilitat i amb molt talent, perquè Chausson, segurament sense ni ell mateix admetre-ho, era un artista de primer ordre. Chausson va morir de sobte, massa jove, però va ser a temps de deixar testimoni d'una vivència interior molt rica que va saber traduir en música, tenyida de delicadesa, de subtilitat, de melangia, d'intimitat, de somni... Deixeu-vos portar per Chausson. Us enamorarà.

  • Ludwig van Beethoven (V)
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven (V)

    Ludwig van Beethoven va compondre deu sonates per a violí i piano. Les tres primeres de l'op. 12 no van agradar. Les dues següents es van publicar juntes, més tard es van separar i la cinquena es va acabar batejant com a "Sonata primavera". A continuació van venir les tres sonates de l'op. 30, del 1802, l'any dramàtic de Beethoven en què escriu el seu testament a Heiligenstadt. Ara bé, al cap de res, l'any següent, ja va aparèixer la imponent "Sonata a Kreutzer". Beethoven havia escrit nou sonates per a violí i piano en set anys, però aleshores, en aquesta formació de cambra, s'atura. Passen nou anys i finalment apareix la desena i última sonata. No en va compondre cap més. Li quedaven quinze anys de vida. Aquesta setmana, Beethoven torna a ser el compositor a Catalunya Música, i les seves deu sonates per a violí i piano les sentirem en versions excel·lents. Esteu convidats a gaudir-ne!

  • Ludwig van Beethoven (IV)
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven (IV)

    Ludwig van Beethoven va compondre deu sonates per a violí i piano. Les tres primeres de l'op. 12 no van agradar. Les dues següents es van publicar juntes, més tard es van separar i la cinquena es va acabar batejant com a "Sonata primavera". A continuació van venir les tres sonates de l'op. 30, del 1802, l'any dramàtic de Beethoven en què escriu el seu testament a Heiligenstadt. Ara bé, al cap de res, l'any següent, ja va aparèixer la imponent "Sonata a Kreutzer". Beethoven havia escrit nou sonates per a violí i piano en set anys, però aleshores, en aquesta formació de cambra, s'atura. Passen nou anys i finalment apareix la desena i última sonata. No en va compondre cap més. Li quedaven quinze anys de vida. Aquesta setmana, Beethoven torna a ser el compositor a Catalunya Música, i les seves deu sonates per a violí i piano les sentirem en versions excel·lents. Esteu convidats a gaudir-ne!

  • Ludwig van Beethoven (III)
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven (III)

    Ludwig van Beethoven va compondre deu sonates per a violí i piano. Les tres primeres de l'op. 12 no van agradar. Les dues següents es van publicar juntes, més tard es van separar i la cinquena es va acabar batejant com a "Sonata primavera". A continuació van venir les tres sonates de l'op. 30, del 1802, l'any dramàtic de Beethoven en què escriu el seu testament a Heiligenstadt. Ara bé, al cap de res, l'any següent, ja va aparèixer la imponent "Sonata a Kreutzer". Beethoven havia escrit nou sonates per a violí i piano en set anys, però aleshores, en aquesta formació de cambra, s'atura. Passen nou anys i finalment apareix la desena i última sonata. No en va compondre cap més. Li quedaven quinze anys de vida. Aquesta setmana, Beethoven torna a ser el compositor a Catalunya Música, i les seves deu sonates per a violí i piano les sentirem en versions excel·lents. Esteu convidats a gaudir-ne!

  • Ludwig van Beethoven (II)
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven (II)

    Ludwig van Beethoven va compondre deu sonates per a violí i piano. Les tres primeres de l'op. 12 no van agradar. Les dues següents es van publicar juntes, més tard es van separar i la cinquena es va acabar batejant com a "Sonata primavera". A continuació van venir les tres sonates de l'op. 30, del 1802, l'any dramàtic de Beethoven en què escriu el seu testament a Heiligenstadt. Ara bé, al cap de res, l'any següent, ja va aparèixer la imponent "Sonata a Kreutzer". Beethoven havia escrit nou sonates per a violí i piano en set anys, però aleshores, en aquesta formació de cambra, s'atura. Passen nou anys i finalment apareix la desena i última sonata. No en va compondre cap més. Li quedaven quinze anys de vida. Aquesta setmana, Beethoven torna a ser el compositor a Catalunya Música, i les seves deu sonates per a violí i piano les sentirem en versions excel·lents. Esteu convidats a gaudir-ne!

  • Ludwig van Beethoven (I)
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven (I)

    Ludwig van Beethoven va compondre deu sonates per a violí i piano. Les tres primeres de l'op. 12 no van agradar. Les dues següents es van publicar juntes, més tard es van separar i la cinquena es va acabar batejant com a "Sonata primavera". A continuació van venir les tres sonates de l'op. 30, del 1802, l'any dramàtic de Beethoven en què escriu el seu testament a Heiligenstadt. Ara bé, al cap de res, l'any següent, ja va aparèixer la imponent "Sonata a Kreutzer". Beethoven havia escrit nou sonates per a violí i piano en set anys però aleshores, en aquesta formació de cambra, s'atura. Passen nou anys i finalment apareix la desena i última sonata. No en va compondre cap més. Li quedaven quinze anys de vida. Aquesta setmana, Beethoven torna a ser el compositor a Catalunya Música, i les seves deu sonates per a violí i piano les sentirem en versions excel·lents. Esteu convidats a gaudir-les!

  • La família Strauss (V)
    Escolta àudio

    La família Strauss (V)

    Aquests dies recorrerem la història del vals amb els quatre compositors de la família Strauss, que van fer els valsos més famosos. Ens situarem a la Viena del segle XIX, ballarem per les seves sales engalanades, veurem com els Strauss, amb les seves danses, es van fer seva la ciutat i com, cada 1 de gener, Viena els homenatja amb el Concert de Cap d'Any al Musikverein de Viena. També ens aturarem en la relació que tenien el pare amb els fills i els germans entre ells i descobrirem coses sobre les seves vides. Aquesta és la setmana dels Strauss, Johann Strauss pare i els seus tres fills músics: Johann, Josef i Eduard. Comença el ball!

Anar al contingut