TOTS ELS ÀUDIOS

  • Bach a la cort de Köthen. 3/5
    Escolta àudio

    Bach a la cort de Köthen. 3/5

    Entre el 1717 i el 1723 Bach va treballar com a director musical a la cort del petit ducat d'Anhalt-Köthen al servei del príncep Leopold, un aristòcrata culte i melòman que disposava d'una orquestra de divuit músics, i que va donar a Bach tota mena de facilitats. Pel fet de ser una cort calvinista, Bach no havia d'escriure música religiosa per als oficis, i va tenir mans lliures per compondre desenes d'obres instrumentals, concertants, de cambra i per a instruments solistes, entre les quals trobem autèntiques obres mestres. Aquesta època, breu però intensa, va ser la més feliç de tota la seva vida. Hem sentit: Concert per a violí BWV1042; Suite per a violoncel núm. 1; Concert de Brandenburg núm. 4.

  • Bach a la cort de Köthen. 2/5
    Escolta àudio

    Bach a la cort de Köthen. 2/5

    Entre el 1717 i el 1723 Bach va treballar com a director musical a la cort del petit ducat d'Anhalt-Köthen al servei del príncep Leopold, un aristòcrata culte i melòman que disposava d'una orquestra de divuit músics, i que va donar a Bach tota mena de facilitats. Pel fet de ser una cort calvinista, Bach no havia d'escriure música religiosa per als oficis, i va tenir mans lliures per compondre desenes d'obres instrumentals, concertants, de cambra i per a instruments solistes, entre les quals trobem autèntiques obres mestres. Aquesta època, breu però intensa, va ser la més feliç de tota la seva vida. Hem sentit: Suite orquestral núm. 1; Chaconne (de la Partita núm. 2 per a violí); Concert de Brandenburg núm. 3.

  • Bach a la cort de Köthen 1/5
    Escolta àudio

    Bach a la cort de Köthen 1/5

    Entre el 1717 i el 1723 Bach va treballar com a director musical a la cort del petit ducat d'Anhalt-Köthen al servei del príncep Leopold, un aristòcrata culte i melòman que disposava d'una orquestra de divuit músics, i que va donar a Bach tota mena de facilitats. Pel fet de ser una cort calvinista, Bach no havia d'escriure música religiosa per als oficis, i va tenir mans lliures per compondre desenes d'obres instrumentals, concertants, de cambra i per a instruments solistes, entre les quals trobem autèntiques obres mestres. Aquesta època, breu però intensa, va ser la més feliç de tota la seva vida. Hem sentit: Concerts de Brandenburg núm. 1 i núm. 2; Concert per a violí en la menor BWV1004.

  • Antonín Dvorák als Estats Units
    Escolta àudio

    Antonín Dvorák als Estats Units

    En plena maduresa i amb un enorme prestigi arreu d'Europa, Dvorák va acceptar una llaminera invitació de la multimilionària Jeanette Thurber, fundadora del Conservatori Nacional de Música de Nova York, per dirigir la institució i la seva orquestra. Després de molts dubtes, Dvorák se n'hi va anar amb la seva família a finals de setembre de 1892, i s'hi va estar fins a l'abril de 1895. L'aventura americana va ser molt estimulant i va generar una dotzena d'obres, entre les quals hi ha autèntiques obres mestres. Però el més important va ser l'empenta que va donar a la nova generació de músics del país per crear obres amb un llenguatge genuïnament nord-americà. Avui escoltarem el Concert per a violoncel i orquestra op. 104 de Dvorák.

  • Antonín Dvorák als Estats Units
    Escolta àudio

    Antonín Dvorák als Estats Units

    En plena maduresa i amb un enorme prestigi arreu d'Europa, Dvorák va acceptar una llaminera invitació de la multimilionària Jeannette Thurber, fundadora del Conservatori Nacional de Música de Nova York, per dirigir la institució i la seva orquestra. Després de molts dubtes, Dvorák se n'hi va anar amb la seva família a finals de setembre del 1892, i s'hi va estar fins a l'abril del 1895. L'aventura americana va ser molt estimulant i va generar una dotzena d'obres, entre les quals hi ha autèntiques obres mestres. Però el més important va ser l'empenta que va donar a la nova generació de músics del país per crear obres amb un llenguatge genuïnament nord-americà. Avui escoltarem: "Quintet de corda op.97" i "Cançons bíbliques op.99" (selecció).

  • Antonín Dvorák als Estats Units
    Escolta àudio

    Antonín Dvorák als Estats Units

    En plena maduresa i amb un enorme prestigi arreu d'Europa, Dvorák va acceptar una llaminera invitació de la multimilionària Jeannette Thurber, fundadora del Conservatori Nacional de Música de Nova York, per dirigir la institució i la seva orquestra. Després de molts dubtes, Dvorák se n'hi va anar amb la seva família a finals de setembre del 1892, i s'hi va estar fins a l'abril del 1895. L'aventura americana va ser molt estimulant i va generar una dotzena d'obres, entre les quals hi ha autèntiques obres mestres. Però el més important va ser l'empenta que va donar a la nova generació de músics del país per crear obres amb un llenguatge genuïnament nord-americà. Avui escoltarem el Quartet núm.12 op.96 "Quartet Americà" i la Suite americana op.98.

  • Antonín Dvorák als Estats Units
    Escolta àudio

    Antonín Dvorák als Estats Units

    En plena maduresa i amb un enorme prestigi arreu d'Europa, Dvorák va acceptar una llaminera invitació de la multimilionària Jeanette Thurber, fundadora del Conservatori Nacional de Música de Nova York, per dirigir la institució i la seva orquestra. Després de molts dubtes, Dvorák se n'hi va anar amb la seva família a finals de setembre del 1892, i s'hi va estar fins a l'abril del 1895. L'aventura americana va ser molt estimulant i va generar una dotzena d'obres, entre les quals hi ha autèntiques obres mestres. Però el més important va ser l'empenta que va donar a la nova generació de músics del país per crear obres amb un llenguatge genuïnament nord-americà. Avui escoltarem el Quartet núm.12 op.96 "Quartet Americà" i la Suite americana op.98.

  • Antonín Dvorák als Estats Units
    Escolta àudio

    Antonín Dvorák als Estats Units

    En plena maduresa i amb un enorme prestigi arreu d'Europa, Dvorák va acceptar una llaminera invitació de la multimilionària Jeanette Thurber, fundadora del Conservatori Nacional de Música de Nova York, per dirigir la institució i la seva orquestra. Després de molts dubtes, Dvorák se n'hi va anar amb la família a finals de setembre del 1892, i s'hi va estar fins a l'abril del 1895. L'aventura americana va ser molt estimulant i va generar una dotzena de composicions entre les quals hi ha autèntiques obres mestres. Però el més important va ser l'empenta que va donar a la nova generació de músics del país per crear obres amb un llenguatge genuïnament nord-americà. Avui escoltarem: "Te Deum", op.103, i Sonatina per a violí i piano, op.100.

  • Antonín Dvorák als Estats Units
    Escolta àudio

    Antonín Dvorák als Estats Units

    En plena maduresa i amb un enorme prestigi arreu d'Europa, Dvorák va acceptar una llaminera invitació de la multimilionària Jeanette Thurber, fundadora del Conservatori Nacional de Música de Nova York, per dirigir la institució i la seva orquestra. Després de molts dubtes, Dvorák se n'hi va anar amb la família a finals de setembre del 1892, i s'hi va estar fins a l'abril del 1895. L'aventura americana va ser molt estimulant i va generar una dotzena de composicions entre les quals hi ha autèntiques obres mestres. Però el més important va ser l'empenta que va donar a la nova generació de músics del país per crear obres amb un llenguatge genuïnament nord-americà. Avui escoltarem la Simfonia núm. 9 "Del nou món".

  • Franz Joseph Haydn. Els anys londinencs. 5/5
    Escolta àudio

    Franz Joseph Haydn. Els anys londinencs. 5/5

    Haydn, en plena maduresa i després de treballar 28 anys a la cort del príncep Esterhazy, va fer dues llargues estades a la ciutat de Londres, entre el 1791 i el 1795, que li van proporcionar una fama i un prestigi que mai no havia tingut. Per a l'agraït públic anglès Haydn va escriure les dotze millors simfonies de la seva producció, que van ser rebudes amb entusiasme i veneració. En els cinc capítols d'aquesta setmana escoltarem una selecció d'aquestes obres, descobrirem com va viure Haydn aquell èxit, i les impressions i sorpreses que li va provocar la capital anglesa. Avui escoltarem: Simfonia n. 101 "El rellotge"; Simfonia n. 104 "Londres".

  • Franz Joseph Haydn. Els anys londinencs. 4/5
    Escolta àudio

    Franz Joseph Haydn. Els anys londinencs. 4/5

    Haydn, en plena maduresa i després de treballar 28 anys a la cort del príncep Esterházy, va fer dues llargues estades a la ciutat de Londres, entre 1791 i 1795, que li van proporcionar una fama i un prestigi que mai no havia tingut. Per a l'agraït públic anglès, Haydn va escriure les dotze millors simfonies de la seva producció, que van ser rebudes amb entusiasme i veneració. En els cinc capítols d'aquesta setmana, escoltarem una selecció d'aquestes obres i descobrirem com va viure Haydn aquell èxit, i les impressions i sorpreses que li va provocar la capital anglesa. Avui escoltarem: Cantata "La tempesta" Hob24a-8; Simfonia n.100 "Militar"; Simfonia n.101 "El rellotge".

  • Franz Joseph Haydn. Els anys londinencs. 3/5
    Escolta àudio

    Franz Joseph Haydn. Els anys londinencs. 3/5

    Haydn, en plena maduresa i després de treballar 28 anys a la cort del príncep Esterhazy, va fer dues llargues estades a la ciutat de Londres, entre el 1791 i el 1795, que li van proporcionar una fama i un prestigi que mai no havia tingut. Per a l'agraït públic anglès Haydn va escriure les dotze millors simfonies de la seva producció, que van ser rebudes amb entusiasme i veneració. En els cinc capítols d'aquesta setmana escoltarem una selecció d'aquestes obres, descobrirem com va viure Haydn aquell èxit, i les impressions i sorpreses que li va provocar la capital anglesa. Avui escoltarem: Simfonia n. 98; Simfonia concertant n. 105.

  • Franz Joseph Haydn. Els anys londinencs. 2/5
    Escolta àudio

    Franz Joseph Haydn. Els anys londinencs. 2/5

    Haydn, en plena maduresa i després de treballar 28 anys a la cort del príncep Esterhazy, va fer dues llargues estades a la ciutat de Londres, entre el 1791 i el 1795, que li van proporcionar una fama i un prestigi que mai no havia tingut. Per a l'agraït públic anglès Haydn va escriure les dotze millors simfonies de la seva producció, que van ser rebudes amb entusiasme i veneració. En els cinc capítols d'aquesta setmana escoltarem una selecció d'aquestes obres, descobrirem com va viure Haydn aquell èxit, i les impressions i sorpreses que li va provocar la capital anglesa. Avui escoltarem: Simfonia n. 94 "La sorpresa"; Simfonia n. 96 "El miracle".

  • Franz Joseph Haydn. Els anys londinencs. 1/5
    Escolta àudio

    Franz Joseph Haydn. Els anys londinencs. 1/5

    Haydn, en plena maduresa i després de treballar 28 anys a la cort del príncep Esterhazy, va fer dues llargues estades a la ciutat de Londres, entre el 1791 i el 1795, que li van proporcionar una fama i un prestigi que mai no havia tingut. Per a l'agraït públic anglès Haydn va escriure les dotze millors simfonies de la seva producció, que van ser rebudes amb entusiasme i veneració. En els cinc capítols d'aquesta setmana escoltarem una selecció d'aquestes obres, descobrirem com va viure Haydn aquell èxit, i les impressions i sorpreses que li va provocar la capital anglesa. Avui escoltarem: Simfonia n. 92 "Oxford" (fragments); Simfonia n. 93.

  • Antonio Vivaldi, l'esplendor de la Pietà de Venècia. 5/5
    Escolta àudio

    Antonio Vivaldi, l'esplendor de la Pietà de Venècia. 5/5

    Antonio Vivaldi és un dels compositors més cèlebres i enigmàtics de la història de la música, amb una biografia plena de punts foscos i llacunes misterioses, però autor de músiques universalment populars. Avui escoltarem: Dixit Dominus. Salve Regina. Orlando furioso. Vivaldi va ser durant més de trenta anys mestre de violí i director musical de l'Ospedale della Pietà de Venècia, una institució benèfica que acollia nenes òrfenes i abandonades i els proporcionava una educació integral en què la música tenia un paper destacat. Vivaldi va aconseguir formar un excepcional conjunt instrumental i vocal integrat per algunes d'aquestes noies, per a les quals escrivia obres de gran bellesa i virtuosisme. Les descobrirem en els cinc capítols d'aquesta setmana.

Anar al contingut