TOTS ELS ÀUDIOS

  • Stravinski a París. 3/5
    Escolta àudio

    Stravinski a París. 3/5

    Aquesta setmana descobrirem l'etapa parisenca d'Igor Stravinski i els anys passats a Suïssa durant la Primera Guerra Mundial. És l'època en què esclata el geni musical d'aquest jove rus, que va ser descobert el 1908 per Serge Diaghilev, empresari dels Ballets Russos instal·lats a París. Va ser ell qui li va encomanar la música per als seus grans ballets (L'ocell de foc, Petruixka, la Consagració de la primavera...), i els seus productes artístics van revolucionar el món musical i cultural europeu. Però amb l'esclat de la guerra, Stravinski es va refugiar a Clarens, a Suïssa, i el seu llenguatge musical va evolucionar cap a noves formes més austeres, obrint un nou camí en l'avantguarda musical. Avui hem sentit: Estudis per a piano op.7; Dos poemes de Paul Verlaine; La consagració de la primavera.

  • Stravinski a París. 2/5
    Escolta àudio

    Stravinski a París. 2/5

    Aquesta setmana descobrirem l'etapa parisenca d'Igor Stravinski i els anys passats a Suïssa durant la Primera Guerra Mundial. És l'època en què esclata el geni musical d'aquest jove rus, que va ser descobert el 1908 per Serge Diaghilev, empresari dels Ballets Russos instal·lats a París. Va ser ell qui li va encomanar la música per als seus grans ballets (L'ocell de foc, Petruixka, la Consagració de la primavera...), i els seus productes artístics van revolucionar el món musical i cultural europeu. Però amb l'esclat de la guerra, Stravinski es va refugiar a Clarens, a Suïssa, i el seu llenguatge musical va evolucionar cap a noves formes més austeres, obrint un nou camí en l'avantguarda musical. Avui hem sentit: Cant fúnebre op. 5; Petruixka (Suite del ballet).

  • Stravinsky a París. 1/5
    Escolta àudio

    Stravinsky a París. 1/5

    Aquesta setmana descobrirem l'etapa parisenca d'Igor Stravinsky i els anys passats a Suïssa durant la Primera Guerra Mundial. És l'època en què esclata el geni musical d'aquest jove rus, que va ser descobert el 1908 per Serguei Diaghilev, empresari dels Ballets Russos instal·lats a París. Va ser ell qui li va encomanar la música per als seus grans ballets ("L'ocell de foc", "Petruixka", "la Consagració de la primavera"...), i els seus productes artístics van revolucionar el món musical i cultural europeu. Però amb l'esclat de la guerra, Stravinsky es va refugiar a Clarens, a Suïssa, i el seu llenguatge musical va evolucionar cap a noves formes més austeres, obrint un nou camí en l'avantguarda musical. Avui hem sentit: Scherzo simfònic op. 3; Focs d'artifici op. 4; L'ocell de foc (Suite del ballet).

  • Chopin a Valldemossa. 5/5
    Escolta àudio

    Chopin a Valldemossa. 5/5

    En plena joventut i en un moment efervescent de la seva carrera, Frédéric Chopin va fer una estada a l'illa de Mallorca, entre el 8 de novembre del 1838 i el 13 de febrer del 1839. Chopin hi va anar acompanyat de la seva parella sentimental, l'escriptora George Sand, i es van instal·lar primer a Son Vent, una casa de camp a Establiments, i després a la Cartoixa de Valldemossa, en plena serra de Tramuntana. Van ser tres mesos i sis dies plens d'emocions molt contrastades, en què van passar del paradís a l'infern. Chopin es va sentir molt inspirat per aquell indret idíl·lic, i va escriure diverses obres bellíssimes i commovedores que són un magnífic retrat de les seves vivències; però els seus problemes respiratoris es van accentuar tant que es va témer per la seva vida i van decidir tornar a París abans d'hora. Avui hem sentit: Balada en Fa menor n. 4, op. 52; Concert per a piano i orquestra n. 2, op. 21.

  • Chopin a Valldemossa. 4/5
    Escolta àudio

    Chopin a Valldemossa. 4/5

    En plena joventut i en un moment efervescent de la seva carrera, Frédéric Chopin va fer una estada a l'illa de Mallorca, entre el 8 de novembre del 1838 i el 13 de febrer del 1839. Chopin hi va anar acompanyat de la seva parella sentimental, l'escriptora George Sand, i es van instal·lar primer a Son Vent, una casa de camp a Establiments, i després a la Cartoixa de Valldemossa, en plena serra de Tramuntana. Van ser tres mesos i sis dies plens d'emocions molt contrastades, en què van passar del paradís a l'infern. Chopin es va sentir molt inspirat per aquell indret idíl·lic, i va escriure diverses obres bellíssimes i commovedores que són un magnífic retrat de les seves vivències; però els seus problemes respiratoris es van accentuar tant que es va témer per la seva vida i van decidir tornar a París abans d'hora. Avui hem sentit: Quatre masurques op. 41; Balada en La bemoll major n. 3, op. 47; Sonata per a piano n. 2, op. 35.

  • Chopin a Valldemossa. 3/5
    Escolta àudio

    Chopin a Valldemossa. 3/5

    En plena joventut i en un moment efervescent de la seva carrera, Frédéric Chopin va fer una estada a l'illa de Mallorca, entre el 8 de novembre del 1838 i el 13 de febrer del 1839. Chopin hi va anar acompanyat de la seva parella sentimental, l'escriptora George Sand, i es van instal·lar primer a Son Vent, una casa de camp a Establiments, i després a la Cartoixa de Valldemossa, en plena serra de Tramuntana. Van ser tres mesos i sis dies plens d'emocions molt contrastades, en què van passar del paradís a l'infern. Chopin es va sentir molt inspirat per aquell indret idíl·lic, i va escriure diverses obres bellíssimes i commovedores que són un magnífic retrat de les seves vivències; però els seus problemes respiratoris es van accentuar tant que es va témer per la seva vida i van decidir tornar a París abans d'hora. Avui hem sentit: Balada en Fa Major n. 2, op. 38; Polonesa op. 40, n. 2; Polonesa op. 40, n. 1; Nocturn op. 37, n. 1; Nocturn op. 37, n. 2; Tres estudis novells, opus pòstum.

  • Chopin a Valldemossa. 2/5
    Escolta àudio

    Chopin a Valldemossa. 2/5

    En plena joventut i en un moment efervescent de la seva carrera, Frédéric Chopin va fer una estada a l'illa de Mallorca, entre el 8 de novembre del 1838 i el 13 de febrer del 1839. Chopin hi va anar acompanyat de la seva parella sentimental, l'escriptora George Sand, i es van instal·lar primer a Son Vent, una casa de camp a Establiments, i després a la Cartoixa de Valldemossa, en plena serra de Tramuntana. Van ser tres mesos i sis dies plens d'emocions molt contrastades, en què van passar del paradís a l'infern. Chopin es va sentir molt inspirat per aquell indret idíl·lic, i va escriure diverses obres bellíssimes i commovedores que són un magnífic retrat de les seves vivències; però els seus problemes respiratoris es van accentuar tant que es va témer per la seva vida i van decidir tornar a París abans d'hora. Avui hem sentit: 24 Preludis, op. 28; Balada en Do Major n. 1, op. 23.

  • Chopin a Valldemossa. 1/5
    Escolta àudio

    Chopin a Valldemossa. 1/5

    En plena joventut i en un moment efervescent de la seva carrera, Fréderic Chopin va fer una estada a l'illa de Mallorca, entre el 8 de novembre de 1838 i el 13 de febrer de 1839. Chopin hi va anar acompanayat de la seva parella sentimental, l'escriptora George Sand, i es van instal·lar primer a Son Vent, una casa de camp a Establiments, i després a la Cartoixa de Valldemossa, en plena serra de Tramuntana. Van ser tres mesos i sis dies plens d'emocions molt contrastades, en què van passar del paradís a l'infern. Chopin es va sentir molt inspirat per aquell indret idíl·lic, i va escriure diverses obres bellíssimes i commovedores que són un magnífic retrat de les seves vivències; però els seus problemes respiratoris es van accentuar tant que es va témer per la seva vida i van decidir tornar a París abans d'hora. Avui hem sentit: Scherzo en do#m. op. 39; Concert per a piano i orquestra n. 1, op. 11.

  • Serguei Prokófiev: roda el món i torna a... l'URSS! 5/5
    Escolta àudio

    Serguei Prokófiev: roda el món i torna a... l'URSS! 5/5

    El maig del 1918, mesos després de la Revolució Russa, Serguei Prokófiev va emprendre una mena d'autoexili voluntari per obrir horitzons professionals. Fugia d'un país incendiat i ple de conflictes per mostrar les seves creacions i el seu virtuosisme com a pianista arreu del món. Va viure dos anys als Estats Units, on va escriure i estrenar un munt d'obres, i on va conèixer la que va ser la seva esposa, la soprano d'origen català Lina Llubera. Durant els anys vint es va establir a París, on la seva música va triomfar i li va donar un enorme prestigi internacional. En aquesta època va compondre tres simfonies, obres concertants, òperes, ballets i molta música per a piano, en un llenguatge avantguardista i molt personal. Aquest periple internacional es va acabar el 1936, any en què Prokófiev va tornar definitivament a l'URSS. Avui hem sentit: Concert per a piano i orquestra n. 4, op. 53; Suite "Lloctinent Kijé", op. 60.

  • Serguei Prokófiev: roda el món i torna a... l'URSS! 4/5
    Escolta àudio

    Serguei Prokófiev: roda el món i torna a... l'URSS! 4/5

    El maig del 1918, mesos després de la Revolució Russa, Serguei Prokófiev va emprendre una mena d'autoexili voluntari per obrir horitzons professionals. Fugia d'un país incendiat i ple de conflictes per mostrar les seves creacions i el seu virtuosisme com a pianista arreu del món. Va viure dos anys als Estats Units, on va escriure i estrenar un munt d'obres, i on va conèixer la que va ser la seva esposa, la soprano d'origen català Lina Llubera. Durant els anys vint es va establir a París, on la seva música va triomfar i li va donar un enorme prestigi internacional. En aquesta època va compondre tres simfonies, obres concertants, òperes, ballets i molta música per a piano, en un llenguatge avantguardista i molt personal. Aquest periple internacional es va acabar el 1936, any en què Prokófiev va tornar definitivament a l'URSS. Avui hem sentit: Obertura sobre temes hebreus, op. 34; Simfonia n. 3, op. 44.

  • Serguei Prokófiev: roda el món i torna a... l'URSS! 3/5
    Escolta àudio

    Serguei Prokófiev: roda el món i torna a... l'URSS! 3/5

    El maig del 1918, mesos després de la Revolució Russa, Serguei Prokófiev va emprendre una mena d'autoexili voluntari per obrir horitzons professionals. Fugia d'un país incendiat i ple de conflictes per mostrar les seves creacions i el seu virtuosisme com a pianista arreu del món. Va viure dos anys als Estats Units, on va escriure i estrenar un munt d'obres, i on va conèixer la que va ser la seva esposa, la soprano d'origen català Lina Llubera. Durant els anys vint es va establir a París, on la seva música va triomfar i li va donar un enorme prestigi internacional. En aquesta època va compondre tres simfonies, obres concertants, òperes, ballets i molta música per a piano, en un llenguatge avantguardista i molt personal. Aquest periple internacional es va acabar el 1936, any en què Prokófiev va tornar definitivament a l'URSS. Avui hem sentit: Suite de l'òpera "L'amor de les tres taronges"; Concert per a piano i orquestra n. 3, op. 26.

  • Serguei Prokófiev: roda el món i torna a... l'URSS! 2/5
    Escolta àudio

    Serguei Prokófiev: roda el món i torna a... l'URSS! 2/5

    El maig del 1918, mesos després de la Revolució Russa, Serguei Prokófiev va emprendre una mena d'autoexili voluntari per obrir horitzons professionals. Fugia d'un país incendiat i ple de conflictes per mostrar les seves creacions i el seu virtuosisme com a pianista arreu del món. Va viure dos anys als Estats Units, on va escriure i estrenar un munt d'obres, i on va conèixer la que va ser la seva esposa, la soprano d'origen català Lina Llubera. Durant els anys vint es va establir a París, on la seva música va triomfar i li va donar un enorme prestigi internacional. En aquesta època va compondre tres simfonies, obres concertants, òperes, ballets i molta música per a piano, en un llenguatge avantguardista i molt personal. Aquest periple internacional es va acabar el 1936, any en què Prokófiev va tornar definitivament a l'URSS. Avui hem sentit: Simfonia Clàssica; Concert per a piano i orquestra n. 2, op. 16.

  • Serguei Prokófiev: roda el món i torna a... l'URSS! 1/5
    Escolta àudio

    Serguei Prokófiev: roda el món i torna a... l'URSS! 1/5

    El maig del 1918, mesos després de la Revolució Russa, Serguei Prokófiev va emprendre una mena d'autoexili voluntari per obrir horitzons professionals. Fugia d'un país incendiat i ple de conflictes per mostrar les seves creacions i el seu virtuosisme com a pianista arreu del món. Va viure dos anys als Estats Units, on va escriure i estrenar un munt d'obres, i on va conèixer la que va ser la seva esposa, la soprano d'origen català Lina Llubera. Durant els anys vint es va establir a París, on la seva música va triomfar i li va donar un enorme prestigi internacional. En aquesta època va compondre tres simfonies, obres concertants, òperes, ballets i molta música per a piano, en un llenguatge avantguardista i molt personal. Aquest periple internacional es va acabar el 1936, any en què Prokófiev va tornar definitivament a l'URSS. Avui hem sentit: Suite escita, op. 20; Suite del ballet "Chout", op. 21.

  • Bach a la cort de Köthen. 5/5
    Escolta àudio

    Bach a la cort de Köthen. 5/5

    Entre el 1717 i el 1723 Bach va treballar com a director musical a la cort del petit ducat d'Anhalt-Köthen al servei del príncep Leopold, un aristòcrata culte i melòman que disposava d'una orquestra de divuit músics, i que va donar a Bach tota mena de facilitats. Pel fet de ser una cort calvinista, Bach no havia d'escriure música religiosa per als oficis, i va tenir mans lliures per compondre desenes d'obres instrumentals, concertants, de cambra i per a instruments solistes, entre les quals trobem autèntiques obres mestres. Aquesta època, breu però intensa, va ser la més feliç de tota la seva vida. Hem sentit: Concert per a dos violins BWV1043; Quatre preludis del Llibre de peces per a clavecí; Concert de Brandenburg núm. 6; Sonata per a violí núm. 1 (Adagio i Presto).

  • Bach a la cort de Köthen. 4/5
    Escolta àudio

    Bach a la cort de Köthen. 4/5

    Entre el 1717 i el 1723 Bach va treballar com a director musical a la cort del petit ducat d'Anhalt-Köthen al servei del príncep Leopold, un aristòcrata culte i melòman que disposava d'una orquestra de divuit músics, i que va donar a Bach tota mena de facilitats. Pel fet de ser una cort calvinista, Bach no havia d'escriure música religiosa per als oficis, i va tenir mans lliures per compondre desenes d'obres instrumentals, concertants, de cambra i per a instruments solistes, entre les quals trobem autèntiques obres mestres. Aquesta època, breu però intensa, va ser la més feliç de tota la seva vida. Hem sentit: Suite orquestral núm. 4; Concert de Brandenburg núm. 5.

Anar al contingut