TOTS ELS ÀUDIOS

S'han trobat 282 resultats.

  • 045A - César Franck: "Missa solemne"
    Escolta àudio

    045A - César Franck: "Missa solemne"

    De la producció de César Franck, músic d'ascendència belga i alemanya nacionalitzat francès que va viure entre els anys 1822 i 1890, n'han transcendit sobretot -i encara només parcialment- les obres instrumentals, de manera particular les cambrístiques.

  • 045B - César Franck: "Les set paraules de Crist a la creu"
    Escolta àudio

    045B - César Franck: "Les set paraules de Crist a la creu"

    De la producció de César Franck, músic d'ascendència belga i alemanya nacionalitzat francès que va viure entre els anys 1822 i 1890, n'han transcendit sobretot les obres instrumentals. En canvi, la gran quantitat de música d'església que va compondre, fruit del seu treball compromès durant pràcticament tota la vida com a organista i mestre de cor, ha caigut en l'oblit. Hi té molt a veure, segurament, el fet que els últims quinze anys de la seva vida, sens dubte els més brillants i prodigiosos de la seva carrera, Franck va girar completament l'esquena a aquest tipus de música i es va dedicar en cos i ànima a la música orquestral i de cambra.

  • 046 - Peter Cornelius: Stabat mater
    Escolta àudio

    046 - Peter Cornelius: Stabat mater

    El compositor alemany Peter Cornelius va néixer a Magúncia la nit de Nadal de 1824 i va morir en aquella mateixa ciutat exactament cinquanta anys més tard. Fill d'un matrimoni d'actors, es va iniciar en l'art teatral, malgrat que des de ben jove també va mostrar inquietuds per la composició musical, sobretot de peces de cambra.

  • 047A - Anton Bruckner: La música coral
    Escolta àudio

    047A - Anton Bruckner: La música coral

    Joseph Anton Bruckner va néixer el 4 de setembre de 1824 a Ansfelden, un petit poble de la regió de l'Alta Àustria, fill del mestre local, que era, alhora, cantor i organista de l'església.

  • 047B - Anton Bruckner: "Requiem"
    Escolta àudio

    047B - Anton Bruckner: "Requiem"

    A l'abadia de Sankt Florian, on Bruckner va exercir de primer mestre adjunt de l'escola durant deu anys, el compositor va escriure les seves primeres obres corals, una cinquantena de peces sacres d'estructura simple i homofònica. Quan el prior que l'havia nomenat va morir, però, les circumstàncies el van dur novament a Linz. Va ser aquí que, l'any 1849, als 25 anys, va compondre la seva missa de rèquiem.

  • 048A - Johannes Brahms: Obres per a cor i piano
    Escolta àudio

    048A - Johannes Brahms: Obres per a cor i piano

    Johannes Brahms ha esdevingut un dels grans noms de la història de la música sobretot gràcies a les seves simfonies i música de cambra. Però no hem d'oblidar que, a banda de la seva carrera compositiva, Brahms va treballar de director de cors, un fet que va motivar el seu interès per la música vocal polifònica dels tres segles anteriors.

  • 048B - Johannes Brahms: Obres per a cor i orquestra
    Escolta àudio

    048B - Johannes Brahms: Obres per a cor i orquestra

    Johannes Brahms és tan recordat per les seves simfonies i música de cambra com per la producció d'obres per a cor i orquestra. No hem d'oblidar que, a banda de la seva carrera compositiva, Brahms va treballar de director de cors. Un fet que va motivar el seu interès per la música vocal polifònica dels tres segles anteriors. Palestrina, Lassus, Schütz i Händel eren noms que l'inspiraven molt més que els seus contemporanis Schumann i Mendelssohn, i que van dur Brahms a la coneguda conclusió que vivia més tard del que li hauria agradat en el desenvolupament de la història de la música.

  • 048C - Johannes Brahms: Els motets
    Escolta àudio

    048C - Johannes Brahms: Els motets

    Al contrari de la creença general, la música coral és la categoria principal dins de l'obra de Johannes Brahms després dels "lieder" per solista. El compositor s'hi va dedicar de manera prolífica al llarg de tota la vida, amb una sorprenent riquesa de gèneres i formes -des del simple exercici contrapuntístic en canon "a cappella" fins a grans obres acompanyades amb orquestra-, i és en la música coral on més es noten les diverses influències que va tenir.

  • 048D - Johannes Brahms: "Un rèquiem alemany"
    Escolta àudio

    048D - Johannes Brahms: "Un rèquiem alemany"

    "Ein deutsches Requiem", "Un rèquiem alemany", és una de les obres més destacades i interpretades del repertori coral sacre, un punt sobre el qual pivota tota la vida creativa de Johannes Brahms i una de les grans obres corals de la història de la música més enllà del tema de què tracta, ja que no podem oblidar que, paradoxalment, Brahms era un home molt poc religiós.

  • 049 - Max Bruch
    Escolta àudio

    049 - Max Bruch

    Max Bruch és un compositor del romanticisme tardà alemany que va néixer a Colònia el 1838 i va morir a Berlín el 1920, tot i que les característiques de la seva producció ens podrien induir fàcilment a errors sobre la datació.

  • 050A - Josef Rheinberger: La música coral
    Escolta àudio

    050A - Josef Rheinberger: La música coral

    Malgrat que s'emmarca en el romanticisme alemany, el compositor Josef Rheinberger es caracteritza per una estètica molt particular. Nascut a Liechtenstein el 1839, contemporani, per tant, de Brahms i pertanyent a una època de la història de la música en què van emergir moltes innovacions i nous vocabularis musicals, Rheinberger es va distanciar del període romàntic i es va caracteritzar per un retorn als conceptes clàssics.

  • 050B - Josef Rheinberger: "Cantus Missae"
    Escolta àudio

    050B - Josef Rheinberger: "Cantus Missae"

    De Josef Rheinberger són especialment apreciades les seves vint sonates per a orgue, tot i que una quarta part del seu catàleg de més de dues-centes obres pertany a la música vocal seglar, en què Rheinberger planteja grans reptes als intèrprets per capturar musicalment l'atmosfera que li transmet un poema. Pel que fa a la seva contribució important a la música sacra, destaca l'obra "Cantus Missae", opus 109, en Mi bemoll.

  • 051A - Antonín Dvorák: Missa en re major
    Escolta àudio

    051A - Antonín Dvorák: Missa en re major

    La música sacra representa una part gran i molt rellevant del llegat compositiu de Dvorák, autor nascut l'any 1841 prop de Praga i desaparegut el 1904 en aquella mateixa ciutat als 63 anys. Totes les seves obres en aquest terreny estan imbuïdes d'una fe sincera i profunda. Lliures de qualsevol meditació filosòfica o reflexió pretensiosa, més aviat expressen pietat, saviesa i un amor ardent cap a Déu.

  • 051B - Antonín Dvorák: "Stabat mater"
    Escolta àudio

    051B - Antonín Dvorák: "Stabat mater"

    Antonín Dvorák ha passat a la història de la música pràcticament com un compositor de música per a orquestra simfònica o conjunt de cambra, un fet excepcional entre els músics nacionalistes del segle XIX. En el camp de la música vocal, la seva fama internacional es deu a les cantates, misses i oratoris, més que no pas a les òperes, amb les quals va buscar l'èxit.

  • 051C - Antonín Dvorák: Rèquiem
    Escolta àudio

    051C - Antonín Dvorák: Rèquiem

    Durant l'última part del segle XIX, gràcies a l'auge de la tradició del cant coral a Anglaterra, els oratoris de Dvorák van triomfar en aquest país. L'èxit va ser tan gran que el compositor amb prou feines podia satisfer la demanda de noves obres. La seva obra espiritualment més profunda, el Rèquiem, és la resposta a un encàrrec del Festival de Birmingham.