TOTS ELS ÀUDIOS

S'han trobat 283 resultats.

  • 051C - Antonín Dvorák: Rèquiem
    Escolta àudio

    051C - Antonín Dvorák: Rèquiem

    Durant l'última part del segle XIX, gràcies a l'auge de la tradició del cant coral a Anglaterra, els oratoris de Dvorák van triomfar en aquest país. L'èxit va ser tan gran que el compositor amb prou feines podia satisfer la demanda de noves obres. La seva obra espiritualment més profunda, el Rèquiem, és la resposta a un encàrrec del Festival de Birmingham.

  • 052 - Gabriel Fauré: Requiem
    Escolta àudio

    052 - Gabriel Fauré: Requiem

    Gabriel Fauré es considera el compositor més avançat de la seva generació i, en tot cas, va desenvolupar un estil personal que va tenir una forta influència en molts compositors de principis del segle XX. El seu Requiem és una de les misses de difunts més populars a casa nostra.

  • 053 - Leos Janacek: La música coral sacra
    Escolta àudio

    053 - Leos Janacek: La música coral sacra

    Leos Janácek és un dels compositors txecs més coneguts, juntament amb Bedrich Smetana i Antonin Dvorák. És un nom més aviat associat a l'òpera que no pas a la música sacra, però, com la majoria de compositors, Janácek també va escriure arranjaments de misses a gran escala per a cor, solistes i orquestra, a més d'algunes petites obres sacres

  • 054A - Edward Elgar: La música coral
    Escolta àudio

    054A - Edward Elgar: La música coral

    El compositor anglès Edward Elgar, un autor que, a casa nostra, encara es pot considerar poc conegut, és autor d'una notable producció d'obres corals, que no és precisament escassa, ja que Elgar, com a bon músic anglès, se sent hereu d'una brillant tradició madrigalística.

  • 054B - Edward Elgar: "El somni de Geronci"
    Escolta àudio

    054B - Edward Elgar: "El somni de Geronci"

    Una de les primeres coses que hem de deixar clares en proposar-nos l'estudi d'aquesta obra és que no l'hem de definir com un oratori. Tot i que sovint s'ha descrit i classificat així, Elgar no aprovava l'ús d'aquest terme que, a més, no apareix a la partitura.

  • 055 - Família Puccini: La música coral
    Escolta àudio

    055 - Família Puccini: La música coral

    La família Puccini ha passat a la història pel nom del seu últim membre, però en realitat constitueix una nissaga de compositors especialment vinculats a la ciutat italiana de Lucca.

  • 056 - Giacomo Puccini
    Escolta àudio

    056 - Giacomo Puccini

    La "Missa de Glòria" ocupa una posició singular en la producció de Giacomo Puccini, més conegut sens dubte pels seus títols operístics. L'autor la va escriure a l'edat de 22 anys, en un moment personal força especial en què tenia motius de pes per dedicar el seu temps, encara que fos gairebé per últim cop a la seva vida, a la música litúrgica.

  • 057 - Hugo Wolf
    Escolta àudio

    057 - Hugo Wolf

    Avui ens hem proposat donar-vos a conèixer la producció coral d'un compositor gairebé sempre relacionat de manera exclusiva amb el món del lied, un gènere al qual va imprimir una intensitat expressiva única en el tardoromanticisme musical, però que també és autor d'una modesta però interessantíssima obra per a cor. Estem parlant del músic del romanticisme austríac Hugo Wolf.

  • 058 - Jean Sibelius: La música coral
    Escolta àudio

    058 - Jean Sibelius: La música coral

    L'estreta identificació de Jean Sibelius amb el nacionalisme finlandès situa aquest compositor en un lloc especial en el desenvolupament de la música escandinava i li atorga un domini sense paral.lels en la finlandesa. El seu pensament simfònic, a més, profundament romàntic, va més enllà i en fa un autor imprescindible en la història de la música occidental.

  • 059 - Wilhelm Stenhammar: La música coral
    Escolta àudio

    059 - Wilhelm Stenhammar: La música coral

    Nascut el 7 de febrer de 1871 a Estocolm i mort a la mateixa ciutat el 20 de novembre de 1927, el compositor, pianista i director Wilhelm Stenhammar es va convertir en la figura de més talent de les dècades que van envoltar aquell canvi de segle, un temps de gran expansió en la vida cultural sueca i en què, en el cas de la música, pràcticament es pot dir que s'estableixen els fonaments de l'activitat concertística.

  • 060A - Ralph Vaughan Williams: La música coral
    Escolta àudio

    060A - Ralph Vaughan Williams: La música coral

    Ralph Vaughan Williams, figura clau del renaixement de la música britànica al segle XX, forma part d'un llinatge gairebé sagrat: el dels creadors i cultivadors de la gran tradició coral anglesa, que conté noms com Tallis, Byrd, Gibbons, Purcell o Parry, un dels mestres de Vaughan Williams, juntament amb Charles Villiers Stanford, al Royal College of Music.

  • 060B - Ralph Vaughan Williams: "Una simfonia del mar"
    Escolta àudio

    060B - Ralph Vaughan Williams: "Una simfonia del mar"

    "Una simfonia del mar" és la primera de les nou simfonies de Ralph Vaughan Williams, compositor preocupat durant tota la seva vida activa per aquesta forma musical. Cadascuna de les seves aportacions al gènere té un caràcter absolutament diferent, i manté la capacitat de renovació i la diversitat i riquesa d'expressió que donen forma a la música com a conjunt.

  • 061A - Max Reger: La música coral
    Escolta àudio

    061A - Max Reger: La música coral

    Max Reger, compositor alemany de finals del segle XIX i principis del XX, va néixer el 19 de març del 1873 a la ciutat bavaresa de Brand, en una família catòlica i artesana que, en aquella època, havia assolit una certa prosperitat.

  • 061B - Max Reger: Els rèquiems
    Escolta àudio

    061B - Max Reger: Els rèquiems

    Tres obres corals del compositor alemany Max Reger, que va viure a finals del segle XIX i principis del XX, compostes els últims anys de la seva vida, es poden agrupar, de manera genèrica, sota el títol de "Rèquiem", malgrat que cap de les tres no es correspon amb un arranjament complet de l'ordinari de la missa romana de difunts.

  • 062 - Sergei Rakhmàninov
    Escolta àudio

    062 - Sergei Rakhmàninov

    Sergei Rakhmàninov és recordat avui com un dels pianistes més influents del segle XX. La seva llegendària facilitat tècnica i rítmica li permetia reproduir composicions molt complexes el primer cop que les sentia. En canvi, la seva reputació com a compositor va generar controvèrsia fins a la seva mort. A mitjan segle XX, alguns autors encara menyspreaven notòriament la seva música i pronosticaven que el seu èxit seria efímer.