TOTS ELS ÀUDIOS

  • 048B - Johannes Brahms: Obres per a cor i orquestra
    Escolta àudio

    048B - Johannes Brahms: Obres per a cor i orquestra

    Johannes Brahms és tan recordat per les seves simfonies i música de cambra com per la producció d'obres per a cor i orquestra. No hem d'oblidar que, a banda de la seva carrera compositiva, Brahms va treballar de director de cors. Un fet que va motivar el seu interès per la música vocal polifònica dels tres segles anteriors. Palestrina, Lassus, Schütz i Händel eren noms que l'inspiraven molt més que els seus contemporanis Schumann i Mendelssohn, i que van dur Brahms a la coneguda conclusió que vivia més tard del que li hauria agradat en el desenvolupament de la història de la música.

  • 048C - Johannes Brahms: Els motets
    Escolta àudio

    048C - Johannes Brahms: Els motets

    Al contrari de la creença general, la música coral és la categoria principal dins de l'obra de Johannes Brahms després dels "lieder" per solista. El compositor s'hi va dedicar de manera prolífica al llarg de tota la vida, amb una sorprenent riquesa de gèneres i formes -des del simple exercici contrapuntístic en canon "a cappella" fins a grans obres acompanyades amb orquestra-, i és en la música coral on més es noten les diverses influències que va tenir.

  • 048D - Johannes Brahms: "Un rèquiem alemany"
    Escolta àudio

    048D - Johannes Brahms: "Un rèquiem alemany"

    "Ein deutsches Requiem", "Un rèquiem alemany", és una de les obres més destacades i interpretades del repertori coral sacre, un punt sobre el qual pivota tota la vida creativa de Johannes Brahms i una de les grans obres corals de la història de la música més enllà del tema de què tracta, ja que no podem oblidar que, paradoxalment, Brahms era un home molt poc religiós.

  • 049 - Max Bruch
    Escolta àudio

    049 - Max Bruch

    Max Bruch és un compositor del romanticisme tardà alemany que va néixer a Colònia el 1838 i va morir a Berlín el 1920, tot i que les característiques de la seva producció ens podrien induir fàcilment a errors sobre la datació.

  • 050A - Josef Rheinberger: La música coral
    Escolta àudio

    050A - Josef Rheinberger: La música coral

    Malgrat que s'emmarca en el romanticisme alemany, el compositor Josef Rheinberger es caracteritza per una estètica molt particular. Nascut a Liechtenstein el 1839, contemporani, per tant, de Brahms i pertanyent a una època de la història de la música en què van emergir moltes innovacions i nous vocabularis musicals, Rheinberger es va distanciar del període romàntic i es va caracteritzar per un retorn als conceptes clàssics.

  • 050B - Josef Rheinberger: "Cantus Missae"
    Escolta àudio

    050B - Josef Rheinberger: "Cantus Missae"

    De Josef Rheinberger són especialment apreciades les seves vint sonates per a orgue, tot i que una quarta part del seu catàleg de més de dues-centes obres pertany a la música vocal seglar, en què Rheinberger planteja grans reptes als intèrprets per capturar musicalment l'atmosfera que li transmet un poema. Pel que fa a la seva contribució important a la música sacra, destaca l'obra "Cantus Missae", opus 109, en Mi bemoll.

  • 051A - Antonín Dvorák: Missa en re major
    Escolta àudio

    051A - Antonín Dvorák: Missa en re major

    La música sacra representa una part gran i molt rellevant del llegat compositiu de Dvorák, autor nascut l'any 1841 prop de Praga i desaparegut el 1904 en aquella mateixa ciutat als 63 anys. Totes les seves obres en aquest terreny estan imbuïdes d'una fe sincera i profunda. Lliures de qualsevol meditació filosòfica o reflexió pretensiosa, més aviat expressen pietat, saviesa i un amor ardent cap a Déu.

  • 051B - Antonín Dvorák: "Stabat mater"
    Escolta àudio

    051B - Antonín Dvorák: "Stabat mater"

    Antonín Dvorák ha passat a la història de la música pràcticament com un compositor de música per a orquestra simfònica o conjunt de cambra, un fet excepcional entre els músics nacionalistes del segle XIX. En el camp de la música vocal, la seva fama internacional es deu a les cantates, misses i oratoris, més que no pas a les òperes, amb les quals va buscar l'èxit.

  • 051C - Antonín Dvorák: Rèquiem
    Escolta àudio

    051C - Antonín Dvorák: Rèquiem

    Durant l'última part del segle XIX, gràcies a l'auge de la tradició del cant coral a Anglaterra, els oratoris de Dvorák van triomfar en aquest país. L'èxit va ser tan gran que el compositor amb prou feines podia satisfer la demanda de noves obres. La seva obra espiritualment més profunda, el Rèquiem, és la resposta a un encàrrec del Festival de Birmingham.

  • 052 - Gabriel Fauré: Requiem
    Escolta àudio

    052 - Gabriel Fauré: Requiem

    Gabriel Fauré es considera el compositor més avançat de la seva generació i, en tot cas, va desenvolupar un estil personal que va tenir una forta influència en molts compositors de principis del segle XX. El seu Requiem és una de les misses de difunts més populars a casa nostra.

  • 053 - Leos Janacek: La música coral sacra
    Escolta àudio

    053 - Leos Janacek: La música coral sacra

    Leos Janácek és un dels compositors txecs més coneguts, juntament amb Bedrich Smetana i Antonin Dvorák. És un nom més aviat associat a l'òpera que no pas a la música sacra, però, com la majoria de compositors, Janácek també va escriure arranjaments de misses a gran escala per a cor, solistes i orquestra, a més d'algunes petites obres sacres

  • 054A - Edward Elgar: La música coral
    Escolta àudio

    054A - Edward Elgar: La música coral

    El compositor anglès Edward Elgar, un autor que, a casa nostra, encara es pot considerar poc conegut, és autor d'una notable producció d'obres corals, que no és precisament escassa, ja que Elgar, com a bon músic anglès, se sent hereu d'una brillant tradició madrigalística.

  • 054B - Edward Elgar: "El somni de Geronci"
    Escolta àudio

    054B - Edward Elgar: "El somni de Geronci"

    Una de les primeres coses que hem de deixar clares en proposar-nos l'estudi d'aquesta obra és que no l'hem de definir com un oratori. Tot i que sovint s'ha descrit i classificat així, Elgar no aprovava l'ús d'aquest terme que, a més, no apareix a la partitura.

  • 055 - Família Puccini: La música coral
    Escolta àudio

    055 - Família Puccini: La música coral

    La família Puccini ha passat a la història pel nom del seu últim membre, però en realitat constitueix una nissaga de compositors especialment vinculats a la ciutat italiana de Lucca.

  • 056 - Giacomo Puccini
    Escolta àudio

    056 - Giacomo Puccini

    La "Missa de Glòria" ocupa una posició singular en la producció de Giacomo Puccini, més conegut sens dubte pels seus títols operístics. L'autor la va escriure a l'edat de 22 anys, en un moment personal força especial en què tenia motius de pes per dedicar el seu temps, encara que fos gairebé per últim cop a la seva vida, a la música litúrgica.