TOTS ELS ÀUDIOS

  • Edmon Colomer: "Els de la meva generació vam entrar a la música barroca de manera espontània"
    Escolta àudio

    Edmon Colomer: "Els de la meva generació vam entrar a la música barroca de manera espontània"

    El director d'orquestra català dirigirà aquest diumenge 18 d'abril, al Teatre Auditori de Granollers, el Cor de Cambra de Granollers, el Cor Jove Amics de la Unió i l'Orquestra de Cambra de Granollers, en una vetllada barroca amb obres cabdals i d'alta dificultat de Johann Sebastian Bach i Georg Friedrich Händel. A la primera part es podran sentir els Anthems de la coronació de Händel a càrrec del Cor Jove Amics de la Unió, i a la segona part, el Cor de Cambra interpretarà el Magnificat BWV 243 de Bach, una de les poques obres en llatí del compositor alemany, de caràcter festiu i gran bellesa, i que també comptarà amb la participació d'algunes de les veus guanyadores de la Beca Bach de la Fundació Salvat. Edmon Colomer ens ha donat tots els detalls d'aquest concert i dels seus propers projectes

    El director d'orquestra català dirigirà aquest diumenge 18 d'abril, al Teatre Auditori de Granollers, el Cor de Cambra de Granollers, el Cor Jove Amics de la Unió i l'Orquestra de Cambra de Granollers, en una vetllada barroca amb obres cabdals i d'alta dificultat de Johann Sebastian Bach i Georg Friedrich Händel. A la primera part es podran sentir els Anthems de la coronació de Händel a càrrec del Cor Jove Amics de la Unió, i a la segona part, el Cor de Cambra interpretarà el Magnificat BWV 243 de Bach, una de les poques obres en llatí del compositor alemany, de caràcter festiu i gran bellesa, i que també comptarà amb la participació d'algunes de les veus guanyadores de la Beca Bach de la Fundació Salvat. Edmon Colomer ens ha donat tots els detalls d'aquest concert i dels seus propers projectes

  • Assaig general, de 18 a 18.30 h - 14/04/2021
    Escolta àudio

    Assaig general, de 18 a 18.30 h - 14/04/2021

    Avui entrevistarem Edmon Colomer, que diumenge dirigirà el concert amb els solistes guanyadors de la Beca Bach, els Cor Jove i Cor de Cambra Amics de la Unió de Granollers i l'Orquestra de Cambra de Granollers. A més, us oferirem dos reportatges sobre el director valencià Pablo Rus, que dissabte dirigirà el concert del violinista Nemanja Radulovic i l'Orquestra Simfònica del Vallès al Palau, i sobre el nou disc del guitarrista Ramiro Pinheiro.

    Avui entrevistarem Edmon Colomer, que diumenge dirigirà el concert amb els solistes guanyadors de la Beca Bach, els Cor Jove i Cor de Cambra Amics de la Unió de Granollers i l'Orquestra de Cambra de Granollers. A més, us oferirem dos reportatges sobre el director valencià Pablo Rus, que dissabte dirigirà el concert del violinista Nemanja Radulovic i l'Orquestra Simfònica del Vallès al Palau, i sobre el nou disc del guitarrista Ramiro Pinheiro.

  • El guitarrista i compositor brasiler Ramiro Pinheiro publica l'àlbum "Sentido"
    Escolta àudio

    El guitarrista i compositor brasiler Ramiro Pinheiro publica l'àlbum "Sentido"

    Més enllà de les fronteres del país sud-americà que va exportar la samba, i després la bossa, i diverses dècades després, hi ha un col·lectiu de músics brasilers que resideixen a Catalunya i que segueixen l'estela deixada per aquests patrons rítmics i sonoritats, i els acosten a un sentir, potser, més mediterrani. Seria el cas de Ramiro Pinheiro, guitarrista i compositor de qui hem recollit opinions, amb una excusa: la sortida del seu nou disc, "Sentido", editat pel segell Fresh Sound. Nou peces, de les quals set són temes propis, i dues, revisions de músiques dels brasilers Egberto Gismonti i Edu Lobo. La bateria de Nicolás Correa i el contrabaix d'Horacio Fumero completen la base instrumental del disc, a la qual se sumen vents o veus en algun moment, i que es passeja entre alguns dels molts patrons rítmics i estilístics sorgits del Brasil.

    Més enllà de les fronteres del país sud-americà que va exportar la samba, i després la bossa, i diverses dècades després, hi ha un col·lectiu de músics brasilers que resideixen a Catalunya i que segueixen l'estela deixada per aquests patrons rítmics i sonoritats, i els acosten a un sentir, potser, més mediterrani. Seria el cas de Ramiro Pinheiro, guitarrista i compositor de qui hem recollit opinions, amb una excusa: la sortida del seu nou disc, "Sentido", editat pel segell Fresh Sound. Nou peces, de les quals set són temes propis, i dues, revisions de músiques dels brasilers Egberto Gismonti i Edu Lobo. La bateria de Nicolás Correa i el contrabaix d'Horacio Fumero completen la base instrumental del disc, a la qual se sumen vents o veus en algun moment, i que es passeja entre alguns dels molts patrons rítmics i estilístics sorgits del Brasil.

  • El director Pablo Rus ens presenta un concert amb obres de Txaikovski que dirigirà al Palau
    Escolta àudio

    El director Pablo Rus ens presenta un concert amb obres de Txaikovski que dirigirà al Palau

    Parlem amb el jove director valencià, que aquest divendres, 16 d'abril, al Centre Cultural Terrassa i dissabte, 17 d'abril, al Palau de la Música Catalana, es posarà al capdavant de l'Orquestra Simfònica del Vallès i del virtuós violinista Nemanja Radulovic per interpretar el Concert per a violí op. 35 i la Quarta simfonia op. 36 de Piotr Ilitx Txaikovski.

    Parlem amb el jove director valencià, que aquest divendres, 16 d'abril, al Centre Cultural Terrassa i dissabte, 17 d'abril, al Palau de la Música Catalana, es posarà al capdavant de l'Orquestra Simfònica del Vallès i del virtuós violinista Nemanja Radulovic per interpretar el Concert per a violí op. 35 i la Quarta simfonia op. 36 de Piotr Ilitx Txaikovski.

  • Maria Rodés: "'Lilith' està inspirat en el món de les bruixes i cada cançó té la seva història"
    Escolta àudio

    Maria Rodés: "'Lilith' està inspirat en el món de les bruixes i cada cançó té la seva història"

    La cantant i compositora catalana presenta el seu sisè disc, "Lilith", aquest divendres, 16 d'abril, al Centre Artesà Tradicionàrius i dins del Festival Barnasants amb totes les entrades exhaurides. Un àlbum en què s'ha inspirat en fetilleres que han existit al llarg de la història.

    La cantant i compositora catalana presenta el seu sisè disc, "Lilith", aquest divendres, 16 d'abril, al Centre Artesà Tradicionàrius i dins del Festival Barnasants amb totes les entrades exhaurides. Un àlbum en què s'ha inspirat en fetilleres que han existit al llarg de la història.

  • Assaig general, de 18 a 18.30 h - 13/04/2021
    Escolta àudio

    Assaig general, de 18 a 18.30 h - 13/04/2021

    Maria Rodés és la nostra convidada d'avui i ens parlarà del concert que oferirà aquest divendres al Centre Artesà Tradicionàrius dins del Barnasants. I també tindrem dos reportatges sobre el concert dels 85 anys de l'Orquestra de Cambra Amics dels Clàssics i sobre l'actuació de Meritxell Neddermann aquest diumenge al Teatre de La Passió d'Esparreguera.

    Maria Rodés és la nostra convidada d'avui i ens parlarà del concert que oferirà aquest divendres al Centre Artesà Tradicionàrius dins del Barnasants. I també tindrem dos reportatges sobre el concert dels 85 anys de l'Orquestra de Cambra Amics dels Clàssics i sobre l'actuació de Meritxell Neddermann aquest diumenge al Teatre de La Passió d'Esparreguera.

  • Meritxell Neddermann presenta el seu àlbum de debut, "In the backyard of the castle", a Mataró
    Escolta àudio

    Meritxell Neddermann presenta el seu àlbum de debut, "In the backyard of the castle", a Mataró

    Entre els joves artistes que treballen actualment pels nostres escenaris i segells discogràfics, no és difícil trobar-ne alguns que hagin fet una part de la seva formació als Estats Units. És el cas de la cantant, pianista i compositora Meritxell Neddermann, que es mou per terrenys pròxims al pop, però des d'una visió que té molt a veure amb la clàssica i també el jazz. Natural del Maresme i germana de la també cantautora Judit Neddermann, ja fa temps que té una trajectòria pròpia. El seu àlbum de debut es titula "In the backyard of the castle". Un treball en què la veu i les tecles es perfilen amb loops, pedals i vocòder. El presentarà dissabte 17 d'abril a la Sala Clap de Mataró i diumenge 18 d'abril al Teatre de La Passió d'Esparreguera. Meritxell Neddermann ens n'ha donat tots els detalls.

    Entre els joves artistes que treballen actualment pels nostres escenaris i segells discogràfics, no és difícil trobar-ne alguns que hagin fet una part de la seva formació als Estats Units. És el cas de la cantant, pianista i compositora Meritxell Neddermann, que es mou per terrenys pròxims al pop, però des d'una visió que té molt a veure amb la clàssica i també el jazz. Natural del Maresme i germana de la també cantautora Judit Neddermann, ja fa temps que té una trajectòria pròpia. El seu àlbum de debut es titula "In the backyard of the castle". Un treball en què la veu i les tecles es perfilen amb loops, pedals i vocòder. El presentarà dissabte 17 d'abril a la Sala Clap de Mataró i diumenge 18 d'abril al Teatre de La Passió d'Esparreguera. Meritxell Neddermann ens n'ha donat tots els detalls.

  • L'Orquestra de Cambra Amics dels Clàssics celebra els seus 85 anys amb un concert a Barcelona
    Escolta àudio

    L'Orquestra de Cambra Amics dels Clàssics celebra els seus 85 anys amb un concert a Barcelona

    La històrica formació catalana bufarà les espemes durant l'actuació que oferirà el diumenge 18 d'abril, a l'Església dels Frares Dominics del carrer Ausiàs Marc de Barcelona, i que dirigirà Albert Torrebella, estudiant de direcció de l'ESMUC. Amb ell hem repassat la trajectòria de l'orquestra.

    La històrica formació catalana bufarà les espemes durant l'actuació que oferirà el diumenge 18 d'abril, a l'Església dels Frares Dominics del carrer Ausiàs Marc de Barcelona, i que dirigirà Albert Torrebella, estudiant de direcció de l'ESMUC. Amb ell hem repassat la trajectòria de l'orquestra.

  • "Gràcies al concurs del Conservatori de París, Enescu va escriure la seva 'Peça de concert'"
    Escolta àudio

    "Gràcies al concurs del Conservatori de París, Enescu va escriure la seva 'Peça de concert'"

    Hem pogut conversar a l'estudi amb el pianista Enrique Bagaría i per telèfon amb Joaquín Riquelme, viola de l'Orquestra Filharmònica de Berlín, sobre el seu nou disc, titulat "Encounters", que han publicat amb el segell Eudora Records. Un àlbum que conté obres per a viola i piano de Johannes Brahms, Paul Hindemith, Robert Schumann i George Enescu, del qual han gravat la "Peça de concert" per a viola i orquestra, que va compondre per presentar-se a un concurs del Conservatori de París

    Hem pogut conversar a l'estudi amb el pianista Enrique Bagaría i per telèfon amb Joaquín Riquelme, viola de l'Orquestra Filharmònica de Berlín, sobre el seu nou disc, titulat "Encounters", que han publicat amb el segell Eudora Records. Un àlbum que conté obres per a viola i piano de Johannes Brahms, Paul Hindemith, Robert Schumann i George Enescu, del qual han gravat la "Peça de concert" per a viola i orquestra, que va compondre per presentar-se a un concurs del Conservatori de París

  • Assaig general, de 18 a 18.30 h - 12/04/2021
    Escolta àudio

    Assaig general, de 18 a 18.30 h - 12/04/2021

    El viola Joaquín Riquelme i el pianista Enrique Bagaría avui seran a l'estudi per presentar-nos el nou àlbum "Encounters" del segell Eudora Records. I també us parlarem de l'aplicació de la intel·ligència artificial a un concert de cant coral que tindrà lloc demà a Santa Maria del Pi i del nou CD de Gregori Hollis.

    El viola Joaquín Riquelme i el pianista Enrique Bagaría avui seran a l'estudi per presentar-nos el nou àlbum "Encounters" del segell Eudora Records. I també us parlarem de l'aplicació de la intel·ligència artificial a un concert de cant coral que tindrà lloc demà a Santa Maria del Pi i del nou CD de Gregori Hollis.

  • Gregori Hollis publica "Landing", el seu segon disc
    Escolta àudio

    Gregori Hollis publica "Landing", el seu segon disc

    Estudiar, observar, tocar molt i aprendre de totes i cadascuna de les experiències musicals que s'han viscut dins i fora de les fronteres, per aterrar i fer un disc. Si fa no fa, aquesta seria la idea que hi ha darrere el títol "Landing", el del segon àlbum de Gregori Hollis. Un disc de jazz ple d'influències llatines, en el qual el jove trompetista s'esplaia com a compositor, i que va gestar com a projecte final de carrera a l'ESMUC. Al treball, també hi ha ajudat molt una estada a Nova York, que per Gregori Hollis ha significat un abans i un després. Ell mateix ens n'ha donat tots els detalls.

    Estudiar, observar, tocar molt i aprendre de totes i cadascuna de les experiències musicals que s'han viscut dins i fora de les fronteres, per aterrar i fer un disc. Si fa no fa, aquesta seria la idea que hi ha darrere el títol "Landing", el del segon àlbum de Gregori Hollis. Un disc de jazz ple d'influències llatines, en el qual el jove trompetista s'esplaia com a compositor, i que va gestar com a projecte final de carrera a l'ESMUC. Al treball, també hi ha ajudat molt una estada a Nova York, que per Gregori Hollis ha significat un abans i un després. Ell mateix ens n'ha donat tots els detalls.

  • Barcelona acull un concert que posa la intel·ligència artificial al servei del cant coral
    Escolta àudio

    Barcelona acull un concert que posa la intel·ligència artificial al servei del cant coral

    El quartet vocal Cantoría, el projecte TROMPA i l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), han coorganitzat el primer concert participatiu coral (presencial i virtual) que permet aprendre el repertori dels cantaires amb una eina en línia d'aprenentatge de la música, Cantamus, especialment pensada per a cantants de cor. El concert, per tant, posarà la intel·ligència artificial al servei del cant coral. Es farà el 13 d'abril a l'Església de Santa Maria del Pi de Barcelona i s'hi podrà participar de forma presencial (amb les restriccions Covid pertinents) i per streaming. N'hem parlat amb un membre de Cantoría, Jorge Losana. El concert està inclòs en el cicle "Vespres d'antiga".

    El quartet vocal Cantoría, el projecte TROMPA i l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), han coorganitzat el primer concert participatiu coral (presencial i virtual) que permet aprendre el repertori dels cantaires amb una eina en línia d'aprenentatge de la música, Cantamus, especialment pensada per a cantants de cor. El concert, per tant, posarà la intel·ligència artificial al servei del cant coral. Es farà el 13 d'abril a l'Església de Santa Maria del Pi de Barcelona i s'hi podrà participar de forma presencial (amb les restriccions Covid pertinents) i per streaming. N'hem parlat amb un membre de Cantoría, Jorge Losana. El concert està inclòs en el cicle "Vespres d'antiga".

  • Carola Ortiz: "El clarinet és com la veu humana i m'ha permès tocar amb músics de l'Índia i Turquia"
    Escolta àudio

    Carola Ortiz: "El clarinet és com la veu humana i m'ha permès tocar amb músics de l'Índia i Turquia"

    La cantant, clarinetista i compositora catalana ha editat el seu àlbum nou, "Pecata Beata", que vol ser un homenatge i també un exercici de memòria a la figura de la dona a través del temps. Tot i tenir una forta inspiració en el folklore de Catalunya, la fusió de músiques mediterrànies i la inquietud per melodies noves fan que la música d'aquest projecte soni amb un segell propi inconfusible. Avui, Carola Ortiz ha vingut a l'estudi per parlar-nos d'aquest disc i de la seva entrada a la música. Ella és, sens dubte, una de les creadores més dinàmiques de la nova generació de músics catalans. El seu talent està marcat per la llibertat creativa i la receptivitat cap a les tradicions musicals més diverses. Presentarà l'àlbum aquest abril amb dos concerts a Argentona i Sant Cugat del Vallès, i al maig al Centre Artesà Tradicionàrius.

    La cantant, clarinetista i compositora catalana ha editat el seu àlbum nou, "Pecata Beata", que vol ser un homenatge i també un exercici de memòria a la figura de la dona a través del temps. Tot i tenir una forta inspiració en el folklore de Catalunya, la fusió de músiques mediterrànies i la inquietud per melodies noves fan que la música d'aquest projecte soni amb un segell propi inconfusible. Avui, Carola Ortiz ha vingut a l'estudi per parlar-nos d'aquest disc i de la seva entrada a la música. Ella és, sens dubte, una de les creadores més dinàmiques de la nova generació de músics catalans. El seu talent està marcat per la llibertat creativa i la receptivitat cap a les tradicions musicals més diverses. Presentarà l'àlbum aquest abril amb dos concerts a Argentona i Sant Cugat del Vallès, i al maig al Centre Artesà Tradicionàrius.

  • Assaig general, de 18 a 18:30 h - 09/04/2021
    Escolta àudio

    Assaig general, de 18 a 18:30 h - 09/04/2021

    Carola Ortiz serà la nostra convidada avui, divendres, pel seu nou CD "Pecata Beata". A més a més, parlarem del concert d'avui del contratenor Víctor Jiménez Díaz i farem un perfil de la Bell Orchestre, una banda instrumental canadenca que es mou entre l'avantguarda, el pop experimental i els sons contemporanis. El grup acaba d'editar un àlbum i n'hem volgut saber els detalls.

    Carola Ortiz serà la nostra convidada avui, divendres, pel seu nou CD "Pecata Beata". A més a més, parlarem del concert d'avui del contratenor Víctor Jiménez Díaz i farem un perfil de la Bell Orchestre, una banda instrumental canadenca que es mou entre l'avantguarda, el pop experimental i els sons contemporanis. El grup acaba d'editar un àlbum i n'hem volgut saber els detalls.

  • La Bell Orchestre publica el disc "House music"
    Escolta àudio

    La Bell Orchestre publica el disc "House music"

    Un cop més, hem posat la mirada en un disc instrumental de publicació recent: "House music", de la formació canadenca Bell Orchestre. El cas de la Bell Orchestre, formada a finals dels anys noranta, és el d'una formació difícil de classificar. Si bé pot tenir aspecte de música experimental, la instrumentació -cordes i vents al costat de sintetitzadors- ens pot fer pensar també en la clàssica. Al mateix temps, el fet que dos dels seus membres també siguin del grup Arcade Fire -que situaríem en l'òrbita del rock- fa encara més difícil la ubicació estilística d'aquesta miniorquestra. Però justament la dificultat per etiquetar la Belle Orchestre ja els va bé, sobretot, al trompetista de la formació, Kaveh Nabatian, amb qui hem pogut conversar. Ens ha explicat que l'àlbum parteix de la improvisació col·lectiva.

    Un cop més, hem posat la mirada en un disc instrumental de publicació recent: "House music", de la formació canadenca Bell Orchestre. El cas de la Bell Orchestre, formada a finals dels anys noranta, és el d'una formació difícil de classificar. Si bé pot tenir aspecte de música experimental, la instrumentació -cordes i vents al costat de sintetitzadors- ens pot fer pensar també en la clàssica. Al mateix temps, el fet que dos dels seus membres també siguin del grup Arcade Fire -que situaríem en l'òrbita del rock- fa encara més difícil la ubicació estilística d'aquesta miniorquestra. Però justament la dificultat per etiquetar la Belle Orchestre ja els va bé, sobretot, al trompetista de la formació, Kaveh Nabatian, amb qui hem pogut conversar. Ens ha explicat que l'àlbum parteix de la improvisació col·lectiva.

Anar al contingut