TOTS ELS ÀUDIOS

  • Anna Tréa actua al cicle Músiques Tranquil·les de Mataró
    Escolta àudio

    Anna Tréa actua al cicle Músiques Tranquil·les de Mataró

    Dijous que ve, a Mataró hi sonarà la música d'una artista brasilera, amant tant del so de la guitarra com del cant i la composició, que ja fa uns anys que es relaciona amb l'escena i els músics de casa nostra: és Anna Tréa, la primera artista que el cicle Músiques Tranquil·les de Mataró ha programat per a aquest 2022. Actuarà el dia 13 al Casal Aliança en format de trio, amb violoncel i bateria. Oferirà un repertori propi, també amb arranjaments i alguna sorpresa, on desplegarà una fórmula amb dosis de música africana, folk i elements d'arranjaments pop suau amb una mica d'improvisació i experimentació. I és que són molts els inputs estètics d'aquesta artista que va començar amb la guitarra clàssica als 8 anys i que ben aviat es va obrir a noves formes. Ens ho ha explicat ella mateixa.

    Dijous que ve, a Mataró hi sonarà la música d'una artista brasilera, amant tant del so de la guitarra com del cant i la composició, que ja fa uns anys que es relaciona amb l'escena i els músics de casa nostra: és Anna Tréa, la primera artista que el cicle Músiques Tranquil·les de Mataró ha programat per a aquest 2022. Actuarà el dia 13 al Casal Aliança en format de trio, amb violoncel i bateria. Oferirà un repertori propi, també amb arranjaments i alguna sorpresa, on desplegarà una fórmula amb dosis de música africana, folk i elements d'arranjaments pop suau amb una mica d'improvisació i experimentació. I és que són molts els inputs estètics d'aquesta artista que va començar amb la guitarra clàssica als 8 anys i que ben aviat es va obrir a noves formes. Ens ho ha explicat ella mateixa.

  • Assaig general, de 18 a 19 h - 07/01/2022
    Escolta àudio

    Assaig general, de 18 a 19 h - 07/01/2022

    El programa informatiu de Catalunya Música. Seguiment de prop de l'actualitat musical. Conté entrevistes, seccions i reportatges. Un programa d'Albert Torrens i Marta Lanau.

    El programa informatiu de Catalunya Música. Seguiment de prop de l'actualitat musical. Conté entrevistes, seccions i reportatges. Un programa d'Albert Torrens i Marta Lanau.

  • "El disc ha estat el primer que hem pogut fer després del confinament i gravar-lo ha estat especial"
    Escolta àudio

    "El disc ha estat el primer que hem pogut fer després del confinament i gravar-lo ha estat especial"

    Hem conversat via telemàtica amb el violoncel·lista Fernando Arias i la pianista Noelia Rodiles, que acaben de publicar el seu primer disc en comú, "Slavic soul", editat per Eudora Records. En aquest àlbum hi interpreten obres per a violoncel i piano dels compositors del segle vint Ernst von Dohnányi, Leos Janácek i Dmitri Xostakóvitx, unes peces que, com ens han explicat, senten molt properes i comparteixen una ànima eslava.

    Hem conversat via telemàtica amb el violoncel·lista Fernando Arias i la pianista Noelia Rodiles, que acaben de publicar el seu primer disc en comú, "Slavic soul", editat per Eudora Records. En aquest àlbum hi interpreten obres per a violoncel i piano dels compositors del segle vint Ernst von Dohnányi, Leos Janácek i Dmitri Xostakóvitx, unes peces que, com ens han explicat, senten molt properes i comparteixen una ànima eslava.

  • Els cors Bruckner de Barcelona i de Cambra de la Diputació de Girona actuen al Petit Palau
    Escolta àudio

    Els cors Bruckner de Barcelona i de Cambra de la Diputació de Girona actuen al Petit Palau

    Gairebé un any van haver d'esperar el Cor Bruckner Barcelona i el Cor de Cambra de la Diputació de Girona per poder compartir un mateix concert. El 18 de desembre passat ho van fer a Girona i aquest diumenge tindran l'oportunitat de repetir l'experiència al Petit Palau de Barcelona. L'origen de la idea radica en la substitució que la directora del cor gironí, Isabel Mantecón, va fer de la del cor Bruckner, Júlia Sesé, durant una baixa de maternitat. La bona sintonia entre totes les parts i les semblances pel que fa a tipologia i rigor en el treball de les dues formacions va dur a pensar en aquest concert, en què actuaran amb la pianista Maria Àngels Pardàs. N'hem parlat amb totes dues.

    Gairebé un any van haver d'esperar el Cor Bruckner Barcelona i el Cor de Cambra de la Diputació de Girona per poder compartir un mateix concert. El 18 de desembre passat ho van fer a Girona i aquest diumenge tindran l'oportunitat de repetir l'experiència al Petit Palau de Barcelona. L'origen de la idea radica en la substitució que la directora del cor gironí, Isabel Mantecón, va fer de la del cor Bruckner, Júlia Sesé, durant una baixa de maternitat. La bona sintonia entre totes les parts i les semblances pel que fa a tipologia i rigor en el treball de les dues formacions va dur a pensar en aquest concert, en què actuaran amb la pianista Maria Àngels Pardàs. N'hem parlat amb totes dues.

  • Assaig general, de 18 a 19 h - 06/01/2022
    Escolta àudio

    Assaig general, de 18 a 19 h - 06/01/2022

    L'Albert Torrens i la Marta Lanau ho tenen tot preparat per a l'"Assaig general"! Que la música no et faci perdre de vista el món. Escolta i no desconnectis d'allò que t'envolta. De dilluns a divendres, de 18h a 19h, a Catalunya Música.

    L'Albert Torrens i la Marta Lanau ho tenen tot preparat per a l'"Assaig general"! Que la música no et faci perdre de vista el món. Escolta i no desconnectis d'allò que t'envolta. De dilluns a divendres, de 18h a 19h, a Catalunya Música.

  • "He fet el disc que potser faria Bach, amb les obres que tindria al seu faristol"
    Escolta àudio

    "He fet el disc que potser faria Bach, amb les obres que tindria al seu faristol"

    L'organista Joan Seguí, guanyador entre d'altres guardons del Premi Catalunya Música d'El Primer Palau 2018, ens ha presentat el seu primer disc en solitari, "Bach Ground" editat per Ficta Edicions, que ha gravat amb l'orgue del Monestir de Poblet amb el suport de la nostra emissora. L'àlbum conté obres de Johann Sebastian Bach, Nicolas de Grigny, Dietrich Buxtehude i Antonio Vivaldi transcrita per Bach. A més, les notes que l'acompanyen les ha escrites l'organista Montserrat Torrent, que ha estat mestra de Seguí. El disc ha estat gravat amb so estereofònic, amb àudio binaural i amb realitat virtual.

    L'organista Joan Seguí, guanyador entre d'altres guardons del Premi Catalunya Música d'El Primer Palau 2018, ens ha presentat el seu primer disc en solitari, "Bach Ground" editat per Ficta Edicions, que ha gravat amb l'orgue del Monestir de Poblet amb el suport de la nostra emissora. L'àlbum conté obres de Johann Sebastian Bach, Nicolas de Grigny, Dietrich Buxtehude i Antonio Vivaldi transcrita per Bach. A més, les notes que l'acompanyen les ha escrites l'organista Montserrat Torrent, que ha estat mestra de Seguí. El disc ha estat gravat amb so estereofònic, amb àudio binaural i amb realitat virtual.

  • Fem un tast del disc del Guelar Piano Duo
    Escolta àudio

    Fem un tast del disc del Guelar Piano Duo

    Gennady Dzubenko i Larisa Loginova són una parella de pianistes d'origen rus, però establerta des de fa anys a les comarques gironines, on desenvolupen la seva tasca com a pedagogs, gestors culturals i, evidentment, també intèrprets, tant per separat com en format de duet. Fa pocs mesos, han enregistrat el seu primer àlbum com a duet: un disc de música romàntica per a piano a quatre mans amb obres dels compositors Antonín Dvorák i Anton Rubinstein. Ells mateixos ens l'han presentat.

    Gennady Dzubenko i Larisa Loginova són una parella de pianistes d'origen rus, però establerta des de fa anys a les comarques gironines, on desenvolupen la seva tasca com a pedagogs, gestors culturals i, evidentment, també intèrprets, tant per separat com en format de duet. Fa pocs mesos, han enregistrat el seu primer àlbum com a duet: un disc de música romàntica per a piano a quatre mans amb obres dels compositors Antonín Dvorák i Anton Rubinstein. Ells mateixos ens l'han presentat.

  • "La guitarra ha estat el meu racó per oblidar-me de tot i tocar sol és fer entrar la gent al meu món
    Escolta àudio

    "La guitarra ha estat el meu racó per oblidar-me de tot i tocar sol és fer entrar la gent al meu món

    El guitarrista manacorí Sebastià Gris ens ha presentat el seu primer treball discogràfic en solitari, "Llorer, clau i canyella", editat pel segell Microscopi. És un àlbum de guitarra sola que busca plasmar en set cançons el que més li agrada a en Sebastià d'aquest instrument. Escrit i arranjat gairebé en la seva totalitat a la vora dels fogons de la cuina de casa seva, Gris ha triat temes seus i d'altra gent per explorar cada color que ell mateix amb el seu instrument pot oferir. Per presentar-nos el seu treball discogràfic ens ha tocat en directe una de les peces que conté, el tema "Bemin", i podreu veure la seva actuació a l'Instagram de @catalunyamusica.

    El guitarrista manacorí Sebastià Gris ens ha presentat el seu primer treball discogràfic en solitari, "Llorer, clau i canyella", editat pel segell Microscopi. És un àlbum de guitarra sola que busca plasmar en set cançons el que més li agrada a en Sebastià d'aquest instrument. Escrit i arranjat gairebé en la seva totalitat a la vora dels fogons de la cuina de casa seva, Gris ha triat temes seus i d'altra gent per explorar cada color que ell mateix amb el seu instrument pot oferir. Per presentar-nos el seu treball discogràfic ens ha tocat en directe una de les peces que conté, el tema "Bemin", i podreu veure la seva actuació a l'Instagram de @catalunyamusica.

  • Assaig general, de 18 a 19 h - 05/01/2022
    Escolta àudio

    Assaig general, de 18 a 19 h - 05/01/2022

    El programa informatiu de Catalunya Música. Seguiment de prop de l'actualitat musical. Conté entrevistes, seccions i reportatges. Un programa d'Albert Torrens i Marta Lanau.

    El programa informatiu de Catalunya Música. Seguiment de prop de l'actualitat musical. Conté entrevistes, seccions i reportatges. Un programa d'Albert Torrens i Marta Lanau.

  • Viñolas i Sirvent publiquen l'àlbum "Recreacions tímbriques, de Mompou a Bartók"
    Escolta àudio

    Viñolas i Sirvent publiquen l'àlbum "Recreacions tímbriques, de Mompou a Bartók"

    A principis del 2019 el bateria osonenc David Viñolas va proposar al pianista Sergi Sirvent fer un tàndem per revisar l'obra de Mompou sense objectius o expectatives marcades, només per gaudir de la intensitat que emana de l'univers sonor del compositor barceloní. La trobada d'aquests dos músics i compositors inquiets va seguir amb una contraproposta del pianista, que faria d'un cert contrapès: endinsar-se al mateix temps en el món de Béla Bartók, revisant obres tan emblemàtiques com la "Música callada" del compositor català i el "Mikrokosmos" del compositor hongarès, i incloent-hi, a més a més, una peça pròpia de cadascun dels dos. I així n'ha sortit un treball discogràfic en dos volums, titulat "Recreacions tímbriques, de Mompou a Bartók". N'hem parlat amb els mateixos protagonistes.

    A principis del 2019 el bateria osonenc David Viñolas va proposar al pianista Sergi Sirvent fer un tàndem per revisar l'obra de Mompou sense objectius o expectatives marcades, només per gaudir de la intensitat que emana de l'univers sonor del compositor barceloní. La trobada d'aquests dos músics i compositors inquiets va seguir amb una contraproposta del pianista, que faria d'un cert contrapès: endinsar-se al mateix temps en el món de Béla Bartók, revisant obres tan emblemàtiques com la "Música callada" del compositor català i el "Mikrokosmos" del compositor hongarès, i incloent-hi, a més a més, una peça pròpia de cadascun dels dos. I així n'ha sortit un treball discogràfic en dos volums, titulat "Recreacions tímbriques, de Mompou a Bartók". N'hem parlat amb els mateixos protagonistes.

  • "Gràcies a la meva estada a Montserrat vaig descobrir que volia dedicar-me a ensenyar música"
    Escolta àudio

    "Gràcies a la meva estada a Montserrat vaig descobrir que volia dedicar-me a ensenyar música"

    Andreu Martínez i Motos ha estat el guanyador per unanimitat del Quart Premi Oriol Martorell de Pedagogia Musical 2021, concedit per l'Ajuntament de Vic i la Fundació L'Atlàntida, d'acord amb l'Escola de Música i Conservatori de Vic, que reconeixen biennalment aquelles personalitats del sector musical que han dedicat la seva vida professional a la pedagogia musical i han contribuït a la renovació pedagògica en el nostre país des de qualsevol dels seus àmbits. Martínez i Motos ha estat reconegut per la seva vàlua pedagògica, especialment en el treball del cant coral, per l'acció inclusiva i social de la seva feina amb un efecte directe en la societat i per la innovació en la pedagogia de l'educació musical. A més, la seva tasca ha tingut una gran repercussió al nostre país i, molt especialment, a les Terres de l'Ebre en un moment històric en què la pedagogia musical de caràcter renovador era poc abundant. Avui ens ha explicat què ha significat per a ell rebre aquest guardó.

    Andreu Martínez i Motos ha estat el guanyador per unanimitat del Quart Premi Oriol Martorell de Pedagogia Musical 2021, concedit per l'Ajuntament de Vic i la Fundació L'Atlàntida, d'acord amb l'Escola de Música i Conservatori de Vic, que reconeixen biennalment aquelles personalitats del sector musical que han dedicat la seva vida professional a la pedagogia musical i han contribuït a la renovació pedagògica en el nostre país des de qualsevol dels seus àmbits. Martínez i Motos ha estat reconegut per la seva vàlua pedagògica, especialment en el treball del cant coral, per l'acció inclusiva i social de la seva feina amb un efecte directe en la societat i per la innovació en la pedagogia de l'educació musical. A més, la seva tasca ha tingut una gran repercussió al nostre país i, molt especialment, a les Terres de l'Ebre en un moment històric en què la pedagogia musical de caràcter renovador era poc abundant. Avui ens ha explicat què ha significat per a ell rebre aquest guardó.

  • L'Escolania de Montserrat edita un nou disc: "Ressons de la nostra terra"
    Escolta àudio

    L'Escolania de Montserrat edita un nou disc: "Ressons de la nostra terra"

    L'Escolania ha publicat un nou CD que és el primer enregistrament que està íntegrament format per repertori popular i d'autor, que també forma part del repertori habitual del cor en la seva faceta més concertística, i està dirigit per Llorenç Castelló.

    L'Escolania ha publicat un nou CD que és el primer enregistrament que està íntegrament format per repertori popular i d'autor, que també forma part del repertori habitual del cor en la seva faceta més concertística, i està dirigit per Llorenç Castelló.

  • Assaig general, de 18 a 19 h - 04/01/2022
    Escolta àudio

    Assaig general, de 18 a 19 h - 04/01/2022

    El programa informatiu de Catalunya Música. Seguiment de prop de l'actualitat musical. Conté entrevistes, seccions i reportatges. Un programa d'Albert Torrens i Marta Lanau.

    El programa informatiu de Catalunya Música. Seguiment de prop de l'actualitat musical. Conté entrevistes, seccions i reportatges. Un programa d'Albert Torrens i Marta Lanau.

  • Descobrim el projecte Aldapeko Basque Latin Jazz d'Imanol Iribarren
    Escolta àudio

    Descobrim el projecte Aldapeko Basque Latin Jazz d'Imanol Iribarren

    Al darrere del nom Aldapeko Basque Latin Jazz hi ha el talent i la creativitat musical del pianista i trombonista Imanol Iribarren, un artista inquiet que va aprofitar un treball final de màster per crear una banda que juga amb tres elements: la música tradicional basca, el jazz i alguns patrons afrocubans. Tot plegat té els seus orígens el 2017, com a resultat d'una tesi en què Iribarren intentava trobar la relació entre les melodies basques ancestrals i els ritmes llatins. I així, el que va començar com un màster en improvisació jazzística al Conservatori de Codarts de Rotterdam (Països Baixos), va acabar sent la confirmació de l'esperit dansaire de dues tradicions. N'hem parlat amb ell.

    Al darrere del nom Aldapeko Basque Latin Jazz hi ha el talent i la creativitat musical del pianista i trombonista Imanol Iribarren, un artista inquiet que va aprofitar un treball final de màster per crear una banda que juga amb tres elements: la música tradicional basca, el jazz i alguns patrons afrocubans. Tot plegat té els seus orígens el 2017, com a resultat d'una tesi en què Iribarren intentava trobar la relació entre les melodies basques ancestrals i els ritmes llatins. I així, el que va començar com un màster en improvisació jazzística al Conservatori de Codarts de Rotterdam (Països Baixos), va acabar sent la confirmació de l'esperit dansaire de dues tradicions. N'hem parlat amb ell.

  • "El 'Cant de la Sibil·la' és una tradició que va a més"
    Escolta àudio

    "El 'Cant de la Sibil·la' és una tradició que va a més"

    Oriol Pérez Treviño (esquerra) i Antoni Gelonch ens han presentat el seu llibre "Quan canta la Sibil·la", editat per Viena Edicions, on exploren les arrels mítiques i històriques de les sibil·les i ofereixen un estudi musicològic del Cant de la Sibil·la, tonada medieval que s'interpreta en alguns temples, des de fa més de deu segles, abans de la missa de la Nit de Nadal.

    Oriol Pérez Treviño (esquerra) i Antoni Gelonch ens han presentat el seu llibre "Quan canta la Sibil·la", editat per Viena Edicions, on exploren les arrels mítiques i històriques de les sibil·les i ofereixen un estudi musicològic del Cant de la Sibil·la, tonada medieval que s'interpreta en alguns temples, des de fa més de deu segles, abans de la missa de la Nit de Nadal.

Anar al contingut