TOTS ELS ÀUDIOS

  • Assaig general, de 18 a 18.30 h - 22/03/2021
    Escolta àudio

    Assaig general, de 18 a 18.30 h - 22/03/2021

    El programa informatiu de Catalunya Música. Seguiment de prop de l'actualitat musical. Conté entrevistes, seccions i reportatges. Un programa d'Albert Torrens i Marta Lanau.

    El programa informatiu de Catalunya Música. Seguiment de prop de l'actualitat musical. Conté entrevistes, seccions i reportatges. Un programa d'Albert Torrens i Marta Lanau.

  • Lia Sampai publica el seu nou disc, "Amagatalls de llum"
    Escolta àudio

    Lia Sampai publica el seu nou disc, "Amagatalls de llum"

    L'univers de la cançó és una fàbrica immensa i sense descans. Un nou exemple és el segon disc de la cantautora barcelonina Lia Sampai, que ha publicat fa dues setmanes amb el segell Microscopi, i que sonarà en directe aquest cap de setmana. Avui hi fem una ullada, i un tast. Després d'un primer disc al costat del guitarrista Adrià Pagès, el tàndem ha tornat a ajuntar esforços per a aquest "Amagatalls de llum", que conté 10 peces, deu petits mons en què col·laboren fins a 7 músics, que aporten els colors del piano, la corda fregada o els sintetitzadors. A la matèria primera (les cançons de Sampai), els arranjaments de Pagès els han donat forma i les aportacions de la resta de músics les han engrandit. De tot això n'hem parlat amb ells dos. Foto: Carles Serraima.

    L'univers de la cançó és una fàbrica immensa i sense descans. Un nou exemple és el segon disc de la cantautora barcelonina Lia Sampai, que ha publicat fa dues setmanes amb el segell Microscopi, i que sonarà en directe aquest cap de setmana. Avui hi fem una ullada, i un tast. Després d'un primer disc al costat del guitarrista Adrià Pagès, el tàndem ha tornat a ajuntar esforços per a aquest "Amagatalls de llum", que conté 10 peces, deu petits mons en què col·laboren fins a 7 músics, que aporten els colors del piano, la corda fregada o els sintetitzadors. A la matèria primera (les cançons de Sampai), els arranjaments de Pagès els han donat forma i les aportacions de la resta de músics les han engrandit. De tot això n'hem parlat amb ells dos. Foto: Carles Serraima.

  • El Sismògraf d'Olot presenta la nova edició amb una trentena d'espectacles
    Escolta àudio

    El Sismògraf d'Olot presenta la nova edició amb una trentena d'espectacles

    Del 8 al 30 d'abril tindrà lloc una nova edició del Sismògraf, el festival de dansa d'Olot, que com tants altres l'any passat ja es va veure alterat i va haver d'adaptar-se als condicionants de la pandèmia. I enguany, amb més temps, aconsegueix mantenir i combinar el respecte a les restriccions sanitàries i el creixement del festival. Ens ho ha explicat la seva directora artística, Tena Busquets.

    Del 8 al 30 d'abril tindrà lloc una nova edició del Sismògraf, el festival de dansa d'Olot, que com tants altres l'any passat ja es va veure alterat i va haver d'adaptar-se als condicionants de la pandèmia. I enguany, amb més temps, aconsegueix mantenir i combinar el respecte a les restriccions sanitàries i el creixement del festival. Ens ho ha explicat la seva directora artística, Tena Busquets.

  • Pablo Sáinz-Villegas: "La música no la toquem, però la sentim i aquest sentiment és el seu poder"
    Escolta àudio

    Pablo Sáinz-Villegas: "La música no la toquem, però la sentim i aquest sentiment és el seu poder"

    El prestigiós guitarrista Pablo Sáinz-Villegas actua avui, demà i diumenge al Teatre Tarragona, a l'Auditori Enric Granados de Lleida i al Palau de la Música Catalana, respectivament, amb l'Orquestra Simfònica Camera Musicae, dirigida per Guillermo Garcia Calvo, per interpretar el "Concierto de Aranjuez", de Joaquín Rodrigo. Avui hi hem conversat i ens ha explicat què significa tornar a actuar al Palau i interpretar aquesta obra tan emblemàtica i meravellosa del compositor saguntí.

    El prestigiós guitarrista Pablo Sáinz-Villegas actua avui, demà i diumenge al Teatre Tarragona, a l'Auditori Enric Granados de Lleida i al Palau de la Música Catalana, respectivament, amb l'Orquestra Simfònica Camera Musicae, dirigida per Guillermo Garcia Calvo, per interpretar el "Concierto de Aranjuez", de Joaquín Rodrigo. Avui hi hem conversat i ens ha explicat què significa tornar a actuar al Palau i interpretar aquesta obra tan emblemàtica i meravellosa del compositor saguntí.

  • Assaig general, de 18 a 18:30 h - 19/03/2021
    Escolta àudio

    Assaig general, de 18 a 18:30 h - 19/03/2021

    El programa informatiu de Catalunya Música. Seguiment de prop de l'actualitat musical. Conté entrevistes, seccions i reportatges. Un programa d'Albert Torrens i Marta Lanau.

    El programa informatiu de Catalunya Música. Seguiment de prop de l'actualitat musical. Conté entrevistes, seccions i reportatges. Un programa d'Albert Torrens i Marta Lanau.

  • Marina Herlop, Tanit Plana i Alba Pujol, protagonistes de l'"Escenes: dones i creació"
    Escolta àudio

    Marina Herlop, Tanit Plana i Alba Pujol, protagonistes de l'"Escenes: dones i creació"

    El poder creatiu de les dones és el focus del cicle "Escenes" d'enguany, que se celebrarà aquest estiu, un any més, a L'Auditori de Barcelona. Un cicle que va néixer amb la intenció que la música dialogués amb altres disciplines i arts escèniques i que s'ha convertit en una proposta de referència, al costat d'iniciatives com el "Sampler sèries". En un primer moment estava previst que aquesta edició de l'"Escenes" es programés de gener a març, però la pandèmia ho va aturar. Finalment, i amb la implicació del Festival Grec, l'"Escenes" queda programat per als mesos de juny i juliol, de manera que s'emmarca en l'emblemàtic festival barceloní. I al cartell, tres noms que representen tres mirades emergents de l'avantguarda i de les postures més trencadores: Marina Herlop, Alba Pujol i Tanit Plana. El plantejament d'aquest any està enfocat a les dones i la creació. Ens ho ha explicat Verònica Rodríguez Brasó, programadora de l'"Escenes".

    El poder creatiu de les dones és el focus del cicle "Escenes" d'enguany, que se celebrarà aquest estiu, un any més, a L'Auditori de Barcelona. Un cicle que va néixer amb la intenció que la música dialogués amb altres disciplines i arts escèniques i que s'ha convertit en una proposta de referència, al costat d'iniciatives com el "Sampler sèries". En un primer moment estava previst que aquesta edició de l'"Escenes" es programés de gener a març, però la pandèmia ho va aturar. Finalment, i amb la implicació del Festival Grec, l'"Escenes" queda programat per als mesos de juny i juliol, de manera que s'emmarca en l'emblemàtic festival barceloní. I al cartell, tres noms que representen tres mirades emergents de l'avantguarda i de les postures més trencadores: Marina Herlop, Alba Pujol i Tanit Plana. El plantejament d'aquest any està enfocat a les dones i la creació. Ens ho ha explicat Verònica Rodríguez Brasó, programadora de l'"Escenes".

  • La soprano Mireia Tarragó i la pianista Carmen Santamaría homenatgen Arturo Dúo Vital al seu cd
    Escolta àudio

    La soprano Mireia Tarragó i la pianista Carmen Santamaría homenatgen Arturo Dúo Vital al seu cd

    Arturo Dúo Vital va ser un compositor, director de cors i professor pertanyent a l'anomenada Generació de plata. Una personalitat reconeguda a la seva població natal, Castro Urdiales, a Cantàbria, on també va néixer, el 1988, la pianista Carmen Santamaría. Ara, després d'anys d'estudi, en veure que bona part de la seva obra no s'havia enregistrat mai i coincidint amb el 120è aniversari del seu naixement, aquesta intèrpret s'ha proposat reivindicar-lo amb el disc "Una voz en blanco y negro", en el qual l'acompanya la soprano catalana Mireia Tarragó per assumir la part vocal dels seus cicles de cançons. Tarragó, que va ser distingida amb el Premi Catalunya Música en l'última edició d'El Primer Palau, no va dubtar a acceptar la invitació atreta per l'interès de l'obra d'Arturo Dúo. Tant la soprano catalana com la pianista càntabra han incorporat totes aquestes peces al seu repertori i les interpretaran en concert el diumenge 21 de març a Arbúcies i el 27 de març a Bilbao.

    Arturo Dúo Vital va ser un compositor, director de cors i professor pertanyent a l'anomenada Generació de plata. Una personalitat reconeguda a la seva població natal, Castro Urdiales, a Cantàbria, on també va néixer, el 1988, la pianista Carmen Santamaría. Ara, després d'anys d'estudi, en veure que bona part de la seva obra no s'havia enregistrat mai i coincidint amb el 120è aniversari del seu naixement, aquesta intèrpret s'ha proposat reivindicar-lo amb el disc "Una voz en blanco y negro", en el qual l'acompanya la soprano catalana Mireia Tarragó per assumir la part vocal dels seus cicles de cançons. Tarragó, que va ser distingida amb el Premi Catalunya Música en l'última edició d'El Primer Palau, no va dubtar a acceptar la invitació atreta per l'interès de l'obra d'Arturo Dúo. Tant la soprano catalana com la pianista càntabra han incorporat totes aquestes peces al seu repertori i les interpretaran en concert el diumenge 21 de març a Arbúcies i el 27 de març a Bilbao.

  • Montserrat Cadevall i Jaume Gavaldà, de la FCEC, ens porten l'actualitat coral de Catalunya
    Escolta àudio

    Montserrat Cadevall i Jaume Gavaldà, de la FCEC, ens porten l'actualitat coral de Catalunya

    Montserrat Cadevall i Jaume Gavaldà, presidenta i membre de la junta de la Federació Catalana d'Entitats Corals (FCEC), ens han acompanyat per parlar-nos dels primers assajos que, en plena pandèmia, els cors han pogut fer ja des d'aquest dilluns, dels plans de la federació per a l'estiu, com també del guardó que l'entitat acaba de rebre. La FCEC ha recollit un dels Premis Clavé 2020 per la seva producció en vídeo "El Pessebre 2020", que, segons ha revelat Cadevall, va comportar un esforç enorme per part dels cors que la van fer possible.

    Montserrat Cadevall i Jaume Gavaldà, presidenta i membre de la junta de la Federació Catalana d'Entitats Corals (FCEC), ens han acompanyat per parlar-nos dels primers assajos que, en plena pandèmia, els cors han pogut fer ja des d'aquest dilluns, dels plans de la federació per a l'estiu, com també del guardó que l'entitat acaba de rebre. La FCEC ha recollit un dels Premis Clavé 2020 per la seva producció en vídeo "El Pessebre 2020", que, segons ha revelat Cadevall, va comportar un esforç enorme per part dels cors que la van fer possible.

  • Assaig general, de 18 a 18:30 h - 18/03/2021
    Escolta àudio

    Assaig general, de 18 a 18:30 h - 18/03/2021

    El programa informatiu de Catalunya Música. Seguiment de prop de l'actualitat musical. Conté entrevistes, seccions i reportatges. Un programa d'Albert Torrens i Marta Lanau.

    El programa informatiu de Catalunya Música. Seguiment de prop de l'actualitat musical. Conté entrevistes, seccions i reportatges. Un programa d'Albert Torrens i Marta Lanau.

  • La Generalitat de Catalunya impulsa l'Any Manuel Cubeles amb motiu dels 100 anys del seu naixement
    Escolta àudio

    La Generalitat de Catalunya impulsa l'Any Manuel Cubeles amb motiu dels 100 anys del seu naixement

    Al llarg d'aquest any s'homenatjarà Manuel Cubeles, un dels noms destacats del moviment dels esbarts i la dansa a Catalunya. La Generalitat ha impulsat la celebració de l'Any Cubeles, amb motiu del centenari del seu naixement, amb diverses activitats. En parlem amb el comissari de l'Any Cubeles, Pep Garcia Miràngels.

    Al llarg d'aquest any s'homenatjarà Manuel Cubeles, un dels noms destacats del moviment dels esbarts i la dansa a Catalunya. La Generalitat ha impulsat la celebració de l'Any Cubeles, amb motiu del centenari del seu naixement, amb diverses activitats. En parlem amb el comissari de l'Any Cubeles, Pep Garcia Miràngels.

  • L'Institut d'Estudis Nord-americans torna a acollir concerts després de la pandèmia
    Escolta àudio

    L'Institut d'Estudis Nord-americans torna a acollir concerts després de la pandèmia

    Ara fa gairebé dos anys, l'Institut d'Estudis Nord-americans (IEN) va deixar d'impartir docència de la llengua anglesa, però el centre està redefinint el seu model retornant a les seves activitats principals, és a dir, els estudis nord-americans i l'intercanvi cultural entre Catalunya i els EUA. Tot i això, també acull activitats culturals i, més concretament, concerts, que només es van aturar l'any passat per la pandèmia.
    A partir d'aquest dijous, es reprenen, i hem volgut aprofitar aquest moment per mirar enrere de la mà del president de l'IEN, Joan Corona.

    Ara fa gairebé dos anys, l'Institut d'Estudis Nord-americans (IEN) va deixar d'impartir docència de la llengua anglesa, però el centre està redefinint el seu model retornant a les seves activitats principals, és a dir, els estudis nord-americans i l'intercanvi cultural entre Catalunya i els EUA. Tot i això, també acull activitats culturals i, més concretament, concerts, que només es van aturar l'any passat per la pandèmia. A partir d'aquest dijous, es reprenen, i hem volgut aprofitar aquest moment per mirar enrere de la mà del president de l'IEN, Joan Corona.

  • Ivo Sans: "El que faig és presentar la música com a art plàstica"
    Escolta àudio

    Ivo Sans: "El que faig és presentar la música com a art plàstica"

    En el marc del cicle "Sampler Sèries" de L'Auditori de Barcelona, dedicat a les músiques de nova creació, el creador i percussionista Ivo Sans, acompanyat per tres col·laboradors, oferirà el dissabte 20 de març, a partir de les 11 del matí, a la Fundació Joan Miró, la performance "Standing and Sitting", que trasllada a les sales del museu una jornada laboral seva de set hores. Durant la performance, Sans interactuarà amb la "bailaora" Sònia Sánchez, el saxofonista Jaume Ferrer i l'humorista Miguel Noguera. Ivo Sans és un dels artistes més eclèctics en l'escena de l'exploració sonora, una activitat que ultrapassa el marc convencional del free-jazz i la música experimental. Company d'escenari assidu d'Agustí Fernández i Evan Parker, Sans abraça també una faceta d'artista plàstic en què la desmaterialització, la fragilitat, la simplicitat i l'absència són vectors fonamentals. Avui hem pogut conversar amb ell de la seva performance.

    En el marc del cicle "Sampler Sèries" de L'Auditori de Barcelona, dedicat a les músiques de nova creació, el creador i percussionista Ivo Sans, acompanyat per tres col·laboradors, oferirà el dissabte 20 de març, a partir de les 11 del matí, a la Fundació Joan Miró, la performance "Standing and Sitting", que trasllada a les sales del museu una jornada laboral seva de set hores. Durant la performance, Sans interactuarà amb la "bailaora" Sònia Sánchez, el saxofonista Jaume Ferrer i l'humorista Miguel Noguera. Ivo Sans és un dels artistes més eclèctics en l'escena de l'exploració sonora, una activitat que ultrapassa el marc convencional del free-jazz i la música experimental. Company d'escenari assidu d'Agustí Fernández i Evan Parker, Sans abraça també una faceta d'artista plàstic en què la desmaterialització, la fragilitat, la simplicitat i l'absència són vectors fonamentals. Avui hem pogut conversar amb ell de la seva performance.

  • Assaig general, de 18 a 18.30 h - 17/03/2021
    Escolta àudio

    Assaig general, de 18 a 18.30 h - 17/03/2021

    El programa informatiu de Catalunya Música. Seguiment de prop de l'actualitat musical. Conté entrevistes, seccions i reportatges. Un programa d'Albert Torrens i Marta Lanau.

    El programa informatiu de Catalunya Música. Seguiment de prop de l'actualitat musical. Conté entrevistes, seccions i reportatges. Un programa d'Albert Torrens i Marta Lanau.

  • El curtmetratge "Vera" de Laura Rubirola dona un paper fonamental a la música clàssica
    Escolta àudio

    El curtmetratge "Vera" de Laura Rubirola dona un paper fonamental a la música clàssica

    La guionista i directora d'aquesta història ha volgut centrar-se en una relació d'amor delicat entre dos personatges, que es van coneixent sense veure's. El resultat és "Vera", un curtmetratge que ja ha rebut més d'un premi (i, entre altres reconeixements, ha estat preseleccionat pels premis Goya i pels Gaudí) i destaca entre la resta de curts en primer lloc perquè la música clàssica hi té un paper fonamental i també perquè trenca estereotips, mostrant que absolutament tothom pot emocionar-se escoltant peces de música clàssica. Hem parlat amb Laura Rubirola i ens n'ha donat tots els detalls.

    La guionista i directora d'aquesta història ha volgut centrar-se en una relació d'amor delicat entre dos personatges, que es van coneixent sense veure's. El resultat és "Vera", un curtmetratge que ja ha rebut més d'un premi (i, entre altres reconeixements, ha estat preseleccionat pels premis Goya i pels Gaudí) i destaca entre la resta de curts en primer lloc perquè la música clàssica hi té un paper fonamental i també perquè trenca estereotips, mostrant que absolutament tothom pot emocionar-se escoltant peces de música clàssica. Hem parlat amb Laura Rubirola i ens n'ha donat tots els detalls.

  • L'ESMUC programa un cicle de taules rodones sobre actualitat musical
    Escolta àudio

    L'ESMUC programa un cicle de taules rodones sobre actualitat musical

    Aquest 2021, l'ESMUC ha programat un cicle de quatre taules rodones per debatre temes d'actualitat musical. Estan organitzades pel departament de Producció i Gestió del centre i la primera, que es farà demà, 18 de març, a les 18 hores, porta per títol "L'estat actual de les orquestres". Els ponents seran Marta Cardona, concertino de l'Orquestra Simfònica del Vallès, Júlia Gállego, flauta solista de l'Orquestra Cambra Mahler, i el director d'orquestra Edmon Colomer. Aquesta taula rodona, com les tres següents, la moderarà Joan Oller, director general del Palau de la Música Catalana i professor de l'ESMUC.

    Aquest 2021, l'ESMUC ha programat un cicle de quatre taules rodones per debatre temes d'actualitat musical. Estan organitzades pel departament de Producció i Gestió del centre i la primera, que es farà demà, 18 de març, a les 18 hores, porta per títol "L'estat actual de les orquestres". Els ponents seran Marta Cardona, concertino de l'Orquestra Simfònica del Vallès, Júlia Gállego, flauta solista de l'Orquestra Cambra Mahler, i el director d'orquestra Edmon Colomer. Aquesta taula rodona, com les tres següents, la moderarà Joan Oller, director general del Palau de la Música Catalana i professor de l'ESMUC.

Anar al contingut