Entrevistes

  • David Ibáñez: "Volem portar la música a tothom amb la nostra programació pròpia"
    Escolta àudio

    David Ibáñez: "Volem portar la música a tothom amb la nostra programació pròpia"

    David Ibáñez és el director de la Fundació Auditori de Girona i l'hem entrevistat amb motiu del quinzè aniversari d'aquest equipament i de la programació especial que s'ha preparat per celebrar-ho. Aquesta celebració, que es desplegarà del 3 al 8 de juny, comptarà amb la conferència inaugural del cuiner Josep Roca (el dijous 3 de juny). A més, també oferirà l'actuació de l'extraordinari pianista croat Ivo Pogorelich, el mateix dijous 3; de Cala Vento (divendres 4 a les 20 h); de Love of Lesbian (5 i 6 de juny a les 20 h), i també hi haurà una instal·lació audiovisual al vestíbul de l'Auditori de Girona de Perspective Events. David Ibáñez ens ha explicat que l'Auditori de Girona vol continuar sent un espai cultural de referència, oferint una programació de servei públic i ampliant la base social de la música a Girona i, per fer-ho, ens ha presentat els diversos projectes que han preparat. Fotografia: Auditori de Girona.

    David Ibáñez és el director de la Fundació Auditori de Girona i l'hem entrevistat amb motiu del quinzè aniversari d'aquest equipament i de la programació especial que s'ha preparat per celebrar-ho. Aquesta celebració, que es desplegarà del 3 al 8 de juny, comptarà amb la conferència inaugural del cuiner Josep Roca (el dijous 3 de juny). A més, també oferirà l'actuació de l'extraordinari pianista croat Ivo Pogorelich, el mateix dijous 3; de Cala Vento (divendres 4 a les 20 h); de Love of Lesbian (5 i 6 de juny a les 20 h), i també hi haurà una instal·lació audiovisual al vestíbul de l'Auditori de Girona de Perspective Events. David Ibáñez ens ha explicat que l'Auditori de Girona vol continuar sent un espai cultural de referència, oferint una programació de servei públic i ampliant la base social de la música a Girona i, per fer-ho, ens ha presentat els diversos projectes que han preparat. Fotografia: Auditori de Girona.

  • Susanna Carmona: "Quatre dècades de festival són motiu de celebració, però també ser-hi dia a dia"
    Escolta àudio

    Susanna Carmona: "Quatre dècades de festival són motiu de celebració, però també ser-hi dia a dia"

    Susanna Carmona és la coordinadora del Festival de Jazz de Terrassa i ha vingut a presentar-nos la quarantena edició d'aquest certamen que, tot i la incertesa existent, ha aconseguit portar a actuar aquí, a Catalunya, artistes internacionals de la talla de Lew Tabackin, Jean-Marie Ecay, Jeremy Pelt i Trudy Lynn, entre molts d'altres, i programar 25 concerts fins al 13 de juny.

    Susanna Carmona és la coordinadora del Festival de Jazz de Terrassa i ha vingut a presentar-nos la quarantena edició d'aquest certamen que, tot i la incertesa existent, ha aconseguit portar a actuar aquí, a Catalunya, artistes internacionals de la talla de Lew Tabackin, Jean-Marie Ecay, Jeremy Pelt i Trudy Lynn, entre molts d'altres, i programar 25 concerts fins al 13 de juny.

  • Martina Ribalta "7 pianistes de la Marató Beethoven són formats al Conservatori del Liceu i l'ESMUC"
    Escolta àudio

    Martina Ribalta "7 pianistes de la Marató Beethoven són formats al Conservatori del Liceu i l'ESMUC"

    Del 4 al 6 de juny se celebrarà a Barcelona la Marató Beethoven dins l'Obertura City+, que forma part del Barcelona Obertura Spring Festival. Aquesta Marató, que és una coproducció amb el Concurs Internacional de Música Maria Canals, consisteix en la interpretació de la integral de les 32 sonates del compositor alemany a 20 espais diferents de la ciutat. Per saber-ne tots els detalls, ens han acompanyat Martina Ribalta, coordinadora del Barcelona Obertura Spring Festival, i la pianista Marta Puig, que és una dels 11 intèrprets que hi actuaran. Com ens ha explicat Ribalta, a la Marató Beethoven s'han volgut potenciar els músics del nostre país i, per això, 7 dels 11 pianistes que hi participaran s'han format a les dues escoles superiors de música de la ciutat.

    Del 4 al 6 de juny se celebrarà a Barcelona la Marató Beethoven dins l'Obertura City+, que forma part del Barcelona Obertura Spring Festival. Aquesta Marató, que és una coproducció amb el Concurs Internacional de Música Maria Canals, consisteix en la interpretació de la integral de les 32 sonates del compositor alemany a 20 espais diferents de la ciutat. Per saber-ne tots els detalls, ens han acompanyat Martina Ribalta, coordinadora del Barcelona Obertura Spring Festival, i la pianista Marta Puig, que és una dels 11 intèrprets que hi actuaran. Com ens ha explicat Ribalta, a la Marató Beethoven s'han volgut potenciar els músics del nostre país i, per això, 7 dels 11 pianistes que hi participaran s'han format a les dues escoles superiors de música de la ciutat.

  • Sara Serrano: "M'agrada estudiar amb dues professores per aprendre diferents versions d'una obra"
    Escolta àudio

    Sara Serrano: "M'agrada estudiar amb dues professores per aprendre diferents versions d'una obra"

    Avui hem conversat amb aquesta jove pianista mallorquina de 19 anys que és alumna del Centre Superior de la Fundació Conservatori Liceu i becària de la Fundació de Música Ferrer-Salat, perquè el mes passat va guanyar el primer premi a l'International Music Competition "London" Grand Prize Virtuoso, que li permetrà oferir aquest any un concert en directe al Royal Albert Hall de Londres. El concurs es va celebrar en format online a causa de la situació de pandèmia i Sara Serrano s'hi va presentar amb gravacions de vídeo fetes per ella mateixa a casa seva interpretant la Sonata per a piano op. 31 núm. 2, "La tempesta", de Ludwig van Beethoven, i "El Pelele", d'Enric Granados. Actualment, aquesta jove pianista mallorquina està cursant el primer curs de l'especialitat de piano amb la professora Alba Ventura i també fa classes amb la pianista Marta Zabaleta.

    Avui hem conversat amb aquesta jove pianista mallorquina de 19 anys que és alumna del Centre Superior de la Fundació Conservatori Liceu i becària de la Fundació de Música Ferrer-Salat, perquè el mes passat va guanyar el primer premi a l'International Music Competition "London" Grand Prize Virtuoso, que li permetrà oferir aquest any un concert en directe al Royal Albert Hall de Londres. El concurs es va celebrar en format online a causa de la situació de pandèmia i Sara Serrano s'hi va presentar amb gravacions de vídeo fetes per ella mateixa a casa seva interpretant la Sonata per a piano op. 31 núm. 2, "La tempesta", de Ludwig van Beethoven, i "El Pelele", d'Enric Granados. Actualment, aquesta jove pianista mallorquina està cursant el primer curs de l'especialitat de piano amb la professora Alba Ventura i també fa classes amb la pianista Marta Zabaleta.

  • Maria Teresa Garrigosa: "Les cançons de Jaume Bosch tenen un aire molt francès"
    Escolta àudio

    Maria Teresa Garrigosa: "Les cançons de Jaume Bosch tenen un aire molt francès"

    La soprano Maria Teresa Garrigosa i el guitarrista Miguel Javaloy oferiran el divendres 21 de maig, a la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts Sant Jordi de Barcelona, el concert "El rei de la guitarra, homenatge a Jaume Bosch", amb cançons i peces per a guitarra sola d'aquest compositor català que forma part de la generació perduda de músics de finals del segle XIX. Tots dos músics han vingut per parlar-nos del seu recital de demà i per reivindicar la música d'aquest autor que va ser elogiat pel compositor Felip Pedrell.

    La soprano Maria Teresa Garrigosa i el guitarrista Miguel Javaloy oferiran el divendres 21 de maig, a la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts Sant Jordi de Barcelona, el concert "El rei de la guitarra, homenatge a Jaume Bosch", amb cançons i peces per a guitarra sola d'aquest compositor català que forma part de la generació perduda de músics de finals del segle XIX. Tots dos músics han vingut per parlar-nos del seu recital de demà i per reivindicar la música d'aquest autor que va ser elogiat pel compositor Felip Pedrell.

  • Sergi Felipe: "Volem donar valor a les veus i als arranjadors de les cançons que són poc valorats"
    Escolta àudio

    Sergi Felipe: "Volem donar valor a les veus i als arranjadors de les cançons que són poc valorats"

    Avui hem conversat via telefònica amb Sergi Felipe, músic i director del segell Underpool, a més de productor musical i executiu del nou disc "Esto sí se llama querer", editat per aquest segell, i també amb la cantant i flautista Mayte Alguacil i la pianista Ester Quevedo a l'estudi i que actuen en aquesta novetat discogràfica. És el treball número 50 que publica Underpool. Un disc que tots ells ens han presentat avui a l'"Assaig general". A més, Mayte Alguacil i Ester Quevedo ens han interpretat en directe el bolero "Te me olvidas" de Vicente Garrido i Gunther Manuel Salinger que apareix a l'àlbum. "Esto sí se llama querer" és un àlbum de boleros, produït per Sergi Felipe i Alfred Artigas durant la pandèmia, on han participat 64 músics de diferents generacions i trajectòries de la talla de Lluís Vidal, Jorge Rossy, Jaume Llombart, Carme Canela, Roger Mas, Sílvia Pérez Cruz i Rita Payés, entre molts altres.

    Avui hem conversat via telefònica amb Sergi Felipe, músic i director del segell Underpool, a més de productor musical i executiu del nou disc "Esto sí se llama querer", editat per aquest segell, i també amb la cantant i flautista Mayte Alguacil i la pianista Ester Quevedo a l'estudi i que actuen en aquesta novetat discogràfica. És el treball número 50 que publica Underpool. Un disc que tots ells ens han presentat avui a l'"Assaig general". A més, Mayte Alguacil i Ester Quevedo ens han interpretat en directe el bolero "Te me olvidas" de Vicente Garrido i Gunther Manuel Salinger que apareix a l'àlbum. "Esto sí se llama querer" és un àlbum de boleros, produït per Sergi Felipe i Alfred Artigas durant la pandèmia, on han participat 64 músics de diferents generacions i trajectòries de la talla de Lluís Vidal, Jorge Rossy, Jaume Llombart, Carme Canela, Roger Mas, Sílvia Pérez Cruz i Rita Payés, entre molts altres.

  • Lídia Pujol: "Cecilia no feia cançó protesta, ella només parlava, deia i cantava el que pensava"
    Escolta àudio

    Lídia Pujol: "Cecilia no feia cançó protesta, ella només parlava, deia i cantava el que pensava"

    Lídia Pujol acaba de gravar el disc "Conversando con Cecilia" (Satélite K) després de sentir-se interpel·lada per les cançons de la cantautora madrilenya, i n'ha agafat 20 cançons, les ha desvestit dels arranjaments originals de l'època i ha posat el focus en les lletres, incloent-ne les versions originals que van ser mutilades i algunes prohibides per la dictadura franquista. Avui hem convidat la cantautora catalana per presentar-nos aquest àlbum, un treball discogràfic que conté temes que conviden a qüestionar-ho tot, començant per un mateix i per l'entorn més proper, i també a deixar de banda els missatges imperants del món capitalista actual, per fer introspecció en nosaltres mateixos i preguntar-nos qui som, què pensem i quins són els nostres desitjos més profunds.

    Lídia Pujol acaba de gravar el disc "Conversando con Cecilia" (Satélite K) després de sentir-se interpel·lada per les cançons de la cantautora madrilenya, i n'ha agafat 20 cançons, les ha desvestit dels arranjaments originals de l'època i ha posat el focus en les lletres, incloent-ne les versions originals que van ser mutilades i algunes prohibides per la dictadura franquista. Avui hem convidat la cantautora catalana per presentar-nos aquest àlbum, un treball discogràfic que conté temes que conviden a qüestionar-ho tot, començant per un mateix i per l'entorn més proper, i també a deixar de banda els missatges imperants del món capitalista actual, per fer introspecció en nosaltres mateixos i preguntar-nos qui som, què pensem i quins són els nostres desitjos més profunds.

  • Jorge Jiménez : "El que em va unir a la flautista Anna Stegmann va ser la obsessió pel so"
    Escolta àudio

    Jorge Jiménez : "El que em va unir a la flautista Anna Stegmann va ser la obsessió pel so"

    El violinista català Jorge Jiménez és dels intèrprets més actius de l'actualitat. És el concertino de Forma Antiqua i Cappella Cracoviensis, el fundador de Tercia Realidad i el director convidat de diversos conjunts. Amb la flautista Anna Stegmann ha gravat l'àlbum "Lunaris", estructurat en quatre parts que simbolitzen les fases de la lluna, i que enllaça peces dels segles tretze i catorze d'autor anònim amb obres de Luciano Berio o Béla Bartók, entre altres, amb música electrònica que ha escrit el mateix Jorge Jiménez. Avui ha vingut al programa per presentar-nos el disc i ens ha interpretat en directe una de les peces de l'àlbum, el segon moviment "Malinconia" de la Sonata per a violí sol op. 27 núm. 2 d'Eugène Ysaÿe.

    El violinista català Jorge Jiménez és dels intèrprets més actius de l'actualitat. És el concertino de Forma Antiqua i Cappella Cracoviensis, el fundador de Tercia Realidad i el director convidat de diversos conjunts. Amb la flautista Anna Stegmann ha gravat l'àlbum "Lunaris", estructurat en quatre parts que simbolitzen les fases de la lluna, i que enllaça peces dels segles tretze i catorze d'autor anònim amb obres de Luciano Berio o Béla Bartók, entre altres, amb música electrònica que ha escrit el mateix Jorge Jiménez. Avui ha vingut al programa per presentar-nos el disc i ens ha interpretat en directe una de les peces de l'àlbum, el segon moviment "Malinconia" de la Sonata per a violí sol op. 27 núm. 2 d'Eugène Ysaÿe.

  • Josep Barcons: "Volem portar la música al paladar, al tacte, a la vista... a tots els sentits"
    Escolta àudio

    Josep Barcons: "Volem portar la música al paladar, al tacte, a la vista... a tots els sentits"

    Avui divendres 14 de maig comença la quarta edició del Festival Espurnes Barroques que fins al 13 de juny ha programat 16 concerts i una vintena d'activitats paral·leles en una quinzena de municipis de les comarques del Solsonès, el Bages, la Segarra i l'Anoia, que han preservat un important llegat barroc. El gran atractiu que té aquest certamen és que combina les actuacions musicals en directe amb la descoberta patrimonial i la degustació gastronòmica. Just poques hores abans del seu inici, hem convidat el seu director artístic, Josep Barcons, que ens ha donat tots els detalls d'aquest festival que vol estimular els nostres sentits i que, a més, oferirà diverses sorpreses als melòmans que hi acudeixin.

    Avui divendres 14 de maig comença la quarta edició del Festival Espurnes Barroques que fins al 13 de juny ha programat 16 concerts i una vintena d'activitats paral·leles en una quinzena de municipis de les comarques del Solsonès, el Bages, la Segarra i l'Anoia, que han preservat un important llegat barroc. El gran atractiu que té aquest certamen és que combina les actuacions musicals en directe amb la descoberta patrimonial i la degustació gastronòmica. Just poques hores abans del seu inici, hem convidat el seu director artístic, Josep Barcons, que ens ha donat tots els detalls d'aquest festival que vol estimular els nostres sentits i que, a més, oferirà diverses sorpreses als melòmans que hi acudeixin.

  • The Sey Sisters "Musicalment avancem, però el nostre missatge continua sent feminista i antiracista"
    Escolta àudio

    The Sey Sisters "Musicalment avancem, però el nostre missatge continua sent feminista i antiracista"

    The Sey Sisters amb el pianista Albert Bartolomé han vingut a l'estudi de l'"Assaig general" per presentar-nos el disc "We got your back" i ens han interpretat en directe el tema que dona nom a l'àlbum. L'ha publicat el segell Satélite K i és el seu tercer treball discogràfic que justament surt a la venda demà, 14 de maig, en format digital, vinil, i CD. Amb aquest nou disc, les germanes Kathy, Yolanda i Edna Sey es reinventen musicalment, buscant sonoritats noves per reafirmar el seu missatge antiracista i feminista. Seguint el llegat de les generacions que les precedeixen, les germanes Sey lluiten per trobar el seu lloc i la seva identitat com a afrodescendents a través de les cançons d'aquest treball discogràfic que presentaran en concert a partir del juny a Vic, Vilanova de Bellpuig i Barcelona.

    The Sey Sisters amb el pianista Albert Bartolomé han vingut a l'estudi de l'"Assaig general" per presentar-nos el disc "We got your back" i ens han interpretat en directe el tema que dona nom a l'àlbum. L'ha publicat el segell Satélite K i és el seu tercer treball discogràfic que justament surt a la venda demà, 14 de maig, en format digital, vinil, i CD. Amb aquest nou disc, les germanes Kathy, Yolanda i Edna Sey es reinventen musicalment, buscant sonoritats noves per reafirmar el seu missatge antiracista i feminista. Seguint el llegat de les generacions que les precedeixen, les germanes Sey lluiten per trobar el seu lloc i la seva identitat com a afrodescendents a través de les cançons d'aquest treball discogràfic que presentaran en concert a partir del juny a Vic, Vilanova de Bellpuig i Barcelona.

  • Josep Vila i Casañas: "Ens sentim feliços d'acomiadar-nos en un molt bon moment artístic"
    Escolta àudio

    Josep Vila i Casañas: "Ens sentim feliços d'acomiadar-nos en un molt bon moment artístic"

    El Cor Lieder Càmera celebra els seus 30 anys amb una gira de 8 concerts arreu de Catalunya que també servirà per posar el punt final a la brillant trajectòria musical d'aquesta formació, que ha marcat el pols de la vida coral del nostre país durant els seus 32 anys d'existència. Hem conversat amb Josep Vila i Casañas, el director titular del cor, sobre aquesta gira de concerts i dels motius de la seva dissolució.

    El Cor Lieder Càmera celebra els seus 30 anys amb una gira de 8 concerts arreu de Catalunya que també servirà per posar el punt final a la brillant trajectòria musical d'aquesta formació, que ha marcat el pols de la vida coral del nostre país durant els seus 32 anys d'existència. Hem conversat amb Josep Vila i Casañas, el director titular del cor, sobre aquesta gira de concerts i dels motius de la seva dissolució.

  • Trio Fortuny: "El Trio Phantasmagoria, de Bent Sorensen, és molt místic i amb ambients expressius"
    Escolta àudio

    Trio Fortuny: "El Trio Phantasmagoria, de Bent Sorensen, és molt místic i amb ambients expressius"

    Ens han acompanyat a l'estudi el pianista Marc Heredia (esquerra) i el violoncel·lista Pau Codina (dreta), que al costat del violinista Joel Bardolet formen el Trio Fortuny, una de les formacions més potents del panorama musical català, que justament aquest dijous 13 de maig presentarà a L'Auditori un programa basat en obres de compositors europeus contemporanis, amb l'estrena nacional del Trio Phantasmagoria, de Bent Sorensen. Amb Marc Heredia i Pau Codina, hem parlat d'aquesta estrena, com també dels seus projectes més immediats.

    Ens han acompanyat a l'estudi el pianista Marc Heredia (esquerra) i el violoncel·lista Pau Codina (dreta), que al costat del violinista Joel Bardolet formen el Trio Fortuny, una de les formacions més potents del panorama musical català, que justament aquest dijous 13 de maig presentarà a L'Auditori un programa basat en obres de compositors europeus contemporanis, amb l'estrena nacional del Trio Phantasmagoria, de Bent Sorensen. Amb Marc Heredia i Pau Codina, hem parlat d'aquesta estrena, com també dels seus projectes més immediats.

  • Monica Green: "Si triomfes a Barcelona pots triomfar a tot arreu, perquè el públic és molt exigent"
    Escolta àudio

    Monica Green: "Si triomfes a Barcelona pots triomfar a tot arreu, perquè el públic és molt exigent"

    La cantant Monica Green, una de les millors veus de la música negra del nostre país, ens ha acompanyat aquesta tarda per parlar-nos del seu concert de divendres 14 de maig al Poble Espanyol de Barcelona amb The Project Soul, on recordarà els temes inoblidables de la música negra dels anys 70 als 90. Des dels seus inicis, Monica Green ha actuat en nombrosos escenaris i mitjans de comunicació internacionals. De gira per Espanya l'any 1989, sent membre del grup femení The Supremes Show, va conèixer Barcelona i immediatament es va enamorar d'aquesta ciutat, on viu des d'aleshores, i així va ser com es va instal·lar a Catalunya i com va començar la seva carrera en solitari. El seu primer LP com a solista el va publicar el 1988 i l'han seguit molts altres discos, una llarga llista de concerts i una infinitat de col·laboracions en gravacions, actuacions i programes benèfics al costat d'altres artistes. Avui hem conversat amb ella del seu concert i de com ha viscut el confinament.

    La cantant Monica Green, una de les millors veus de la música negra del nostre país, ens ha acompanyat aquesta tarda per parlar-nos del seu concert de divendres 14 de maig al Poble Espanyol de Barcelona amb The Project Soul, on recordarà els temes inoblidables de la música negra dels anys 70 als 90. Des dels seus inicis, Monica Green ha actuat en nombrosos escenaris i mitjans de comunicació internacionals. De gira per Espanya l'any 1989, sent membre del grup femení The Supremes Show, va conèixer Barcelona i immediatament es va enamorar d'aquesta ciutat, on viu des d'aleshores, i així va ser com es va instal·lar a Catalunya i com va començar la seva carrera en solitari. El seu primer LP com a solista el va publicar el 1988 i l'han seguit molts altres discos, una llarga llista de concerts i una infinitat de col·laboracions en gravacions, actuacions i programes benèfics al costat d'altres artistes. Avui hem conversat amb ella del seu concert i de com ha viscut el confinament.

  • Robert Treviño: "Els elements bascos estan infiltrats en les peces de Ravel del nostre disc"
    Escolta àudio

    Robert Treviño: "Els elements bascos estan infiltrats en les peces de Ravel del nostre disc"

    El director d'orquestra nord-americà Robert Treviño és el titular de l'Euskadiko Orkestra des de fa quatre anys i acaba de publicar amb la seva formació un nou disc pel segell Ondine (del grup Naxos) amb sis obres de Maurice Ravel, que Treviño ha escollit perquè s'hi veu clarament la influència basca. I és que el compositor va néixer en un poble francès fronterer amb el País Basc i va créixer absorbint la cultura basca ja de petit. Avui hem pogut mantenir una conversa telefònica amb Treviño i ens ha explicat que ha explorat aquest caràcter basc en la música de Ravel i el resultat ha estat aquesta novetat discogràfica gravada enmig de la pandèmia.

    El director d'orquestra nord-americà Robert Treviño és el titular de l'Euskadiko Orkestra des de fa quatre anys i acaba de publicar amb la seva formació un nou disc pel segell Ondine (del grup Naxos) amb sis obres de Maurice Ravel, que Treviño ha escollit perquè s'hi veu clarament la influència basca. I és que el compositor va néixer en un poble francès fronterer amb el País Basc i va créixer absorbint la cultura basca ja de petit. Avui hem pogut mantenir una conversa telefònica amb Treviño i ens ha explicat que ha explorat aquest caràcter basc en la música de Ravel i el resultat ha estat aquesta novetat discogràfica gravada enmig de la pandèmia.

  • Els Xaviers: "El text d'una cançó ens el prenem molt seriosament"
    Escolta àudio

    Els Xaviers: "El text d'una cançó ens el prenem molt seriosament"

    "Ànima nua" és el cinquè àlbum fruit de la col·laboració entre el lletrista, intèrpret i rapsoda Xavier Carles i el músic, productor i arranjador Xavier Batllés. Els dos Xaviers, fidels a l'estil que els caracteritza, han vingut a l'estudi per presentar-nos el seu nou disc editat pel segell Microscopi i oferir-nos una petita actuació en directe. Aquest nou treball discogràfic és un recull de textos poètics amb arranjaments musicals al servei de la paraula. En aquest nou treball aprofundeixen en la seva manera de combinar la poesia amb la cançó d'autor. A "Ànima nua", a més de vuit cançons d'autoria pròpia, hi trobem versions de cançons de Miquel Pujadó i Lluís Llach i de textos d'Arthur Rimbaud i Charles Baudelaire amb música del gran Léo Ferré, amb l'afegit d'un fragment del volum poètic "Flors de sang", d'Apel·les Mestres.

    "Ànima nua" és el cinquè àlbum fruit de la col·laboració entre el lletrista, intèrpret i rapsoda Xavier Carles i el músic, productor i arranjador Xavier Batllés. Els dos Xaviers, fidels a l'estil que els caracteritza, han vingut a l'estudi per presentar-nos el seu nou disc editat pel segell Microscopi i oferir-nos una petita actuació en directe. Aquest nou treball discogràfic és un recull de textos poètics amb arranjaments musicals al servei de la paraula. En aquest nou treball aprofundeixen en la seva manera de combinar la poesia amb la cançó d'autor. A "Ànima nua", a més de vuit cançons d'autoria pròpia, hi trobem versions de cançons de Miquel Pujadó i Lluís Llach i de textos d'Arthur Rimbaud i Charles Baudelaire amb música del gran Léo Ferré, amb l'afegit d'un fragment del volum poètic "Flors de sang", d'Apel·les Mestres.

Anar al contingut