Entrevistes

  • "Els meus espectacles són presencials perquè evolucionen segons el públic, l'espai i el moment"
    Escolta àudio

    "Els meus espectacles són presencials perquè evolucionen segons el públic, l'espai i el moment"

    Avui hem entrevistat la percussionista i improvisadora Núria Andorrà, professora de l'assignatura "Taller de creació" del Màster de Música com a Art Interdisciplinària i membre de l'equip docent de l'ESMUC, que aquest any ha estat guardonada amb el Premi Alícia de l'Acadèmia Catalana de la Música en la categoria Interdisciplina. Aquest premi és un reconeixement a la fusió de la música amb altres disciplines artístiques d'un artista o projecte (arts escèniques, arts visuals...), i Andorrà l'ha guanyat pel seu espectacle "Constel·lacions", que ella mateixa ens ha avançat que el públic podrà veure el juny del 2022 a Barcelona.

    Avui hem entrevistat la percussionista i improvisadora Núria Andorrà, professora de l'assignatura "Taller de creació" del Màster de Música com a Art Interdisciplinària i membre de l'equip docent de l'ESMUC, que aquest any ha estat guardonada amb el Premi Alícia de l'Acadèmia Catalana de la Música en la categoria Interdisciplina. Aquest premi és un reconeixement a la fusió de la música amb altres disciplines artístiques d'un artista o projecte (arts escèniques, arts visuals...), i Andorrà l'ha guanyat pel seu espectacle "Constel·lacions", que ella mateixa ens ha avançat que el públic podrà veure el juny del 2022 a Barcelona.

  • "'Sons del camí' és un cicle de concerts que promou l'espiritualitat com a motor de transformació"
    Escolta àudio

    "'Sons del camí' és un cicle de concerts que promou l'espiritualitat com a motor de transformació"

    Avui hem conversat amb Albert Tulleuda, director executiu del Projecte Manresa 2022 i supervisor del cicle de música "Sons del camí", i també amb la cantant, trompetista i saxofonista Andrea Motius, que actua en aquest certamen musical manresà. "Sons" arriba a la vuitena edició i començarà demà, dimecres, 14 de juliol i es farà fins al 23 de juliol a diversos espais de la capital de la comarca del Bages. A més d'Andrea Motis, també hi participaran músics de diversos gèneres musicals i de tant prestigi com el contratenor Xavier Sabata i el clavecinista Dani Espasa, Anna Andreu, Beth, Duquende i Chicuelo i Maria Arnal i Marcel Bagés.

    Avui hem conversat amb Albert Tulleuda, director executiu del Projecte Manresa 2022 i supervisor del cicle de música "Sons del camí", i també amb la cantant, trompetista i saxofonista Andrea Motius, que actua en aquest certamen musical manresà. "Sons" arriba a la vuitena edició i començarà demà, dimecres, 14 de juliol i es farà fins al 23 de juliol a diversos espais de la capital de la comarca del Bages. A més d'Andrea Motis, també hi participaran músics de diversos gèneres musicals i de tant prestigi com el contratenor Xavier Sabata i el clavecinista Dani Espasa, Anna Andreu, Beth, Duquende i Chicuelo i Maria Arnal i Marcel Bagés.

  • Ana Carla Maza: "El meu disc 'La flor' és un homenatge a Amèrica Llatina"
    Escolta àudio

    Ana Carla Maza: "El meu disc 'La flor' és un homenatge a Amèrica Llatina"

    Amb 24 anys, Ana Carla Maza ja ha fet més d'un centenar de concerts i ha posat el seu violoncel i la seva veu al servei dels conjunts i els estils més variats, des de la clàssica fins al jazz passant pel pop. Aquesta jove cantant i violoncel·lista cubana torna a les seves arrels i el 30 de juliol, dins del cicle Jazz a la Pedrera de la Fundació Catalunya La Pedrera, presentarà el seu segon disc en acústic en solitari: "La flor", on ens convida a fer un viatge imaginari a l'Amèrica Llatina, on revisita la música tradicional de la seva infantesa, així com les seves pròpies composicions, que van de la bossa nova brasilera a l'havanera cubana a través d'un ampli prisma musical. Avui l'hem convidada per parlar-nos del seu nou àlbum, dels seus projectes, entre els quals una gira de concerts per diversos països arreu del món fins al 10 de desembre, i també ens ha interpretat en directe la cançó "Te me fuiste". Podeu veure la seva actuació a l'Instagram de Catalunya Música (@catalunyamusica).

    Amb 24 anys, Ana Carla Maza ja ha fet més d'un centenar de concerts i ha posat el seu violoncel i la seva veu al servei dels conjunts i els estils més variats, des de la clàssica fins al jazz passant pel pop. Aquesta jove cantant i violoncel·lista cubana torna a les seves arrels i el 30 de juliol, dins del cicle Jazz a la Pedrera de la Fundació Catalunya La Pedrera, presentarà el seu segon disc en acústic en solitari: "La flor", on ens convida a fer un viatge imaginari a l'Amèrica Llatina, on revisita la música tradicional de la seva infantesa, així com les seves pròpies composicions, que van de la bossa nova brasilera a l'havanera cubana a través d'un ampli prisma musical. Avui l'hem convidada per parlar-nos del seu nou àlbum, dels seus projectes, entre els quals una gira de concerts per diversos països arreu del món fins al 10 de desembre, i també ens ha interpretat en directe la cançó "Te me fuiste". Podeu veure la seva actuació a l'Instagram de Catalunya Música (@catalunyamusica).

  • Pol Requesens: "Els que hem passat per l'Escolania de Montserrat hem quedat marcats com a músics"
    Escolta àudio

    Pol Requesens: "Els que hem passat per l'Escolania de Montserrat hem quedat marcats com a músics"

    Ens ha acompanyat a l'estudi el compositor català Pol Requesens, amb motiu de l'edició de les seves obres per a orgue a càrrec de Ficta Edicions, escrites entre els anys 2013 i 2018. Es tracta de set composicions encarregades per ser estrenades en cinc orgues catalans (Montserrat, Granollers, Igualada, el Vendrell i Talarn). Requesens va cursar estudis musicals a l'Escola de Música d'Igualada i més tard a l'Escolania de Montserrat, on va estudiar cant, oboè, piano i orgue. Posteriorment, es va centrar en l'oboè i va aconseguir el títol de Grau Professional al Conservatori de la seva ciutat natal, però les seves preferències passen també pel piano, la improvisació, el cant coral i sobretot la composició. L'any 2009 va entrar a l'ESMUC per estudiar amb Bernat Vivancos i més endavant amb Agustí Charles, i entre els anys 2018 i 2020 ha estat ampliant els estudis fent un màster de Composició al Conservatori d'Amsterdam, amb Willem Jeths i Wim Henderickx.

    Ens ha acompanyat a l'estudi el compositor català Pol Requesens, amb motiu de l'edició de les seves obres per a orgue a càrrec de Ficta Edicions, escrites entre els anys 2013 i 2018. Es tracta de set composicions encarregades per ser estrenades en cinc orgues catalans (Montserrat, Granollers, Igualada, el Vendrell i Talarn). Requesens va cursar estudis musicals a l'Escola de Música d'Igualada i més tard a l'Escolania de Montserrat, on va estudiar cant, oboè, piano i orgue. Posteriorment, es va centrar en l'oboè i va aconseguir el títol de Grau Professional al Conservatori de la seva ciutat natal, però les seves preferències passen també pel piano, la improvisació, el cant coral i sobretot la composició. L'any 2009 va entrar a l'ESMUC per estudiar amb Bernat Vivancos i més endavant amb Agustí Charles, i entre els anys 2018 i 2020 ha estat ampliant els estudis fent un màster de Composició al Conservatori d'Amsterdam, amb Willem Jeths i Wim Henderickx.

  • Adrià Bauzó: "Volem que ens aplaudeixin i ens escoltin pel nostre so i no per la joventut"
    Escolta àudio

    Adrià Bauzó: "Volem que ens aplaudeixin i ens escoltin pel nostre so i no per la joventut"

    Hem conversat amb Adrià Bauzó i Nuri Mancebo per saber com ha anat la convocatòria d'audicions que es va obrir per entrar a formar part de la Black Music Big Band, la Junior i el Black Music Choir de Girona, que es va tancar fa pocs dies. Bauzó és el director musical de les formacions i Mancebo s'encarrega de la part vocal. La Black Music Big Band es va crear ara fa cinc anys a les comarques gironines. És la primera big band formativa centrada en els estils del soul i el funk i ja ha enregistrat tres discos, dos dels quals en directe. Està formada per una trentena de noies i nois d'entre 16 i 25 anys i ha col·laborat amb artistes com Llibert Fortuny, The Sey Sisters i Raynald Colom, entre d'altres. La Black Music Big Band com la resta de formacions són un projecte de la Fundació Casa de la Música de les Comarques Gironines i del Black Music Festival.

    Hem conversat amb Adrià Bauzó i Nuri Mancebo per saber com ha anat la convocatòria d'audicions que es va obrir per entrar a formar part de la Black Music Big Band, la Junior i el Black Music Choir de Girona, que es va tancar fa pocs dies. Bauzó és el director musical de les formacions i Mancebo s'encarrega de la part vocal. La Black Music Big Band es va crear ara fa cinc anys a les comarques gironines. És la primera big band formativa centrada en els estils del soul i el funk i ja ha enregistrat tres discos, dos dels quals en directe. Està formada per una trentena de noies i nois d'entre 16 i 25 anys i ha col·laborat amb artistes com Llibert Fortuny, The Sey Sisters i Raynald Colom, entre d'altres. La Black Music Big Band com la resta de formacions són un projecte de la Fundació Casa de la Música de les Comarques Gironines i del Black Music Festival.

  • "Un alumne de música a l'estiu busca mestratges diferents als de l'any lectiu i nosaltres ho oferim"
    Escolta àudio

    "Un alumne de música a l'estiu busca mestratges diferents als de l'any lectiu i nosaltres ho oferim"

    La Càtedra Cervera Emili Pujol és un dels esdeveniments musicals més importats en l'àmbit cultural i pedagògic català i enguany se celebrarà del 9 al 19 de juliol. Al llarg de quatre dècades, centenars d'alumnes s'han format de manera intensiva al Curs Internacional de Música que s'imparteix a la capital de la comarca de la Segarra, aprofundint en el mestratge del seu instrument, i aquest any ho podran tornar a fer. A més, tant els alumnes com el públic interessat també podran assistir al Festival Internacional de Música i a la Fira de Lutiers, que és única al sud d'Europa. Estefania Balcells i Jaume Cortadellas, directors de la Càtedra Emili Pujol, ens han acompanyat aquesta tarda per fer balanç dels 40 anys d'història del certamen i per explicar-nos com s'han adaptat a les mesures sanitàries per la situació epidemiològica actual per poder recuperar aquest estiu el curs, el festival i la fira, que no es van poder fer l'any passat per culpa de la pandèmia.

    La Càtedra Cervera Emili Pujol és un dels esdeveniments musicals més importats en l'àmbit cultural i pedagògic català i enguany se celebrarà del 9 al 19 de juliol. Al llarg de quatre dècades, centenars d'alumnes s'han format de manera intensiva al Curs Internacional de Música que s'imparteix a la capital de la comarca de la Segarra, aprofundint en el mestratge del seu instrument, i aquest any ho podran tornar a fer. A més, tant els alumnes com el públic interessat també podran assistir al Festival Internacional de Música i a la Fira de Lutiers, que és única al sud d'Europa. Estefania Balcells i Jaume Cortadellas, directors de la Càtedra Emili Pujol, ens han acompanyat aquesta tarda per fer balanç dels 40 anys d'història del certamen i per explicar-nos com s'han adaptat a les mesures sanitàries per la situació epidemiològica actual per poder recuperar aquest estiu el curs, el festival i la fira, que no es van poder fer l'any passat per culpa de la pandèmia.

  • C. Aymí: "Amb motiu de la capitalitat de Tortosa hem sumat energies per crear el Proto Festival"
    Escolta àudio

    C. Aymí: "Amb motiu de la capitalitat de Tortosa hem sumat energies per crear el Proto Festival"

    Cecília Aymí i David Matheu són membres fundadors i codirectors del primer Proto Festival de Música de Tortosa, que es farà del 16 al 25 de juliol i que ha programat concerts de música de diferents estils i èpoques, en la versió de músics i formacions musicals del nostre país i de fora, que es faran en diferents espais de la ciutat. La cita també té un vessant pedagògic i acollirà classes magistrals de solistes i directors de prestigi nacional i internacional, com per exemple Rivka Golani, una de les millors violes del món i professora del Conservatori de Birmingham; la soprano Marta Almajano, intèrpret de música antiga de reconeguda trajectòria i professora de l'ESMUC, i Francesc Valldecabres, cèlebre director simfònic i coral. El Proto Festival té el suport de l'Ajuntament de Tortosa, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre i l'Institut Català de les Dones, entre d'altres.

    Cecília Aymí i David Matheu són membres fundadors i codirectors del primer Proto Festival de Música de Tortosa, que es farà del 16 al 25 de juliol i que ha programat concerts de música de diferents estils i èpoques, en la versió de músics i formacions musicals del nostre país i de fora, que es faran en diferents espais de la ciutat. La cita també té un vessant pedagògic i acollirà classes magistrals de solistes i directors de prestigi nacional i internacional, com per exemple Rivka Golani, una de les millors violes del món i professora del Conservatori de Birmingham; la soprano Marta Almajano, intèrpret de música antiga de reconeguda trajectòria i professora de l'ESMUC, i Francesc Valldecabres, cèlebre director simfònic i coral. El Proto Festival té el suport de l'Ajuntament de Tortosa, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre i l'Institut Català de les Dones, entre d'altres.

  • Momi Maiga: "Tocant a trio amb aquests grans músics que m'acompanyen, neix una música de gran poder"
    Escolta àudio

    Momi Maiga: "Tocant a trio amb aquests grans músics que m'acompanyen, neix una música de gran poder"

    El cantant, compositor i intèrpret de kora senegalès de 22 anys Momi Maiga presentarà el seu primer àlbum, titulat "Nio", a la Fira Mediterrània de Manresa, en coproducció amb el centre de creació La Marfà i Olot Cultura, el proper 15 d'octubre, al costat del percussionista Aleix Tobias i el violoncel·lista Martín Meléndez. Avui l'hem convidat a l'"Assaig general", on ens ha parlat d'aquest nou disc. "Nio" vol dir "ànima" en mandinga, la llengua natal de Momi Maiga, i l'àlbum ens explica la història del viatge de tot ésser humà a la terra. Combina l'antiga cançó tradicional mande amb el ritme i l'escala musical de la buleria, i és un homenatge al poble mande i la seva trobada amb la cultura flamenca. Durant l'entrevista, Momi Maiga ens ha interpretat en directe amb la kora la seva cançó "Sidiya", que porta per títol el nom d'un bon amic seu. Podeu veure la seva actuació en directe a l'Instagram de Catalunya Música (@catalunyamusica).

    El cantant, compositor i intèrpret de kora senegalès de 22 anys Momi Maiga presentarà el seu primer àlbum, titulat "Nio", a la Fira Mediterrània de Manresa, en coproducció amb el centre de creació La Marfà i Olot Cultura, el proper 15 d'octubre, al costat del percussionista Aleix Tobias i el violoncel·lista Martín Meléndez. Avui l'hem convidat a l'"Assaig general", on ens ha parlat d'aquest nou disc. "Nio" vol dir "ànima" en mandinga, la llengua natal de Momi Maiga, i l'àlbum ens explica la història del viatge de tot ésser humà a la terra. Combina l'antiga cançó tradicional mande amb el ritme i l'escala musical de la buleria, i és un homenatge al poble mande i la seva trobada amb la cultura flamenca. Durant l'entrevista, Momi Maiga ens ha interpretat en directe amb la kora la seva cançó "Sidiya", que porta per títol el nom d'un bon amic seu. Podeu veure la seva actuació en directe a l'Instagram de Catalunya Música (@catalunyamusica).

  • Elena Pereta: "Els infants de 0 a 3 anys també existeixen i també tenen dret a tenir concerts"
    Escolta àudio

    Elena Pereta: "Els infants de 0 a 3 anys també existeixen i també tenen dret a tenir concerts"

    Ens han acompanyat els tres components de la Companyia Com Sona, formada per Oriol Aguilar, Elena Pereta i Marçal Ayats, que demà dissabte, 3 de juliol, estrena l'espectacle "Ba Ba Bach!", pensat per a infants de 0 a 3 anys (per això té una durada màxima de 40 minuts) i que és un encàrrec del Festival Bachcelona. En aquest espectacle la música convidarà els més petits a fer volar la imaginació a través del so, els instruments, les vocalitzacions i les inflexions de la veu. El repertori de "Ba Ba Bach!" s'inspira en melodies de Johann Sebastian Bach que obren la porta d'entrada a un món màgic i desperten els cinc sentits. Una proposta amb diverses sorpreses, que serà estimulant per a fills i també per als pares (a nivell cognitiu i emocional) i que servirà per introduir els més menuts de casa a la música clàssica i sobretot a les obres més conegudes de Bach.

    Ens han acompanyat els tres components de la Companyia Com Sona, formada per Oriol Aguilar, Elena Pereta i Marçal Ayats, que demà dissabte, 3 de juliol, estrena l'espectacle "Ba Ba Bach!", pensat per a infants de 0 a 3 anys (per això té una durada màxima de 40 minuts) i que és un encàrrec del Festival Bachcelona. En aquest espectacle la música convidarà els més petits a fer volar la imaginació a través del so, els instruments, les vocalitzacions i les inflexions de la veu. El repertori de "Ba Ba Bach!" s'inspira en melodies de Johann Sebastian Bach que obren la porta d'entrada a un món màgic i desperten els cinc sentits. Una proposta amb diverses sorpreses, que serà estimulant per a fills i també per als pares (a nivell cognitiu i emocional) i que servirà per introduir els més menuts de casa a la música clàssica i sobretot a les obres més conegudes de Bach.

  • Dani López: "Tots tenim moltes ganes de saber com sona l'Orquestra de Músiques d'Arrel de Catalunya"
    Escolta àudio

    Dani López: "Tots tenim moltes ganes de saber com sona l'Orquestra de Músiques d'Arrel de Catalunya"

    Avui hem conversat amb Marçal Ramon, director artístic de l'Orquestra de Músiques d'Arrel de Catalunya (OMAC), presentada ahir en públic al Centre Artesà Tradicionàrius, i Daniel López, compositor i director de "Trencadís", la primera producció de l'OMAC, que és un concert escrit per a la solista Anna Ferrer i per a aquesta formació tan peculiar. I és que l'OMAC té a les seves files una trentena de músics punters de diferents gèneres musicals com el tradicional, el jazz o el clàssic i provinents d'arreu dels Països Catalans. "Trencadís" està format per dotze poemes de poetes postcontemporanis d'arreu dels Països Catalans que ha musicat Daniel López, i explora formes musicals ancestrals de transmissió oral per transformar-les aprofitant la versatilitat tímbrica sense precedents de l'OMAC. Aquesta formació es presentarà en públic amb l'espectacle "Trencadís", el 14 d'octubre al vespre, amb un concert al Teatre Kursaal de Manresa, dins la programació de la Fira Mediterrània de Manresa.

    Avui hem conversat amb Marçal Ramon, director artístic de l'Orquestra de Músiques d'Arrel de Catalunya (OMAC), presentada ahir en públic al Centre Artesà Tradicionàrius, i Daniel López, compositor i director de "Trencadís", la primera producció de l'OMAC, que és un concert escrit per a la solista Anna Ferrer i per a aquesta formació tan peculiar. I és que l'OMAC té a les seves files una trentena de músics punters de diferents gèneres musicals com el tradicional, el jazz o el clàssic i provinents d'arreu dels Països Catalans. "Trencadís" està format per dotze poemes de poetes postcontemporanis d'arreu dels Països Catalans que ha musicat Daniel López, i explora formes musicals ancestrals de transmissió oral per transformar-les aprofitant la versatilitat tímbrica sense precedents de l'OMAC. Aquesta formació es presentarà en públic amb l'espectacle "Trencadís", el 14 d'octubre al vespre, amb un concert al Teatre Kursaal de Manresa, dins la programació de la Fira Mediterrània de Manresa.

  • Montserrat Cadevall i Hermínia Mostaza (FCEC) ens parlen del Festival Internacional de Cant Coral
    Escolta àudio

    Montserrat Cadevall i Hermínia Mostaza (FCEC) ens parlen del Festival Internacional de Cant Coral

    Montserrat Cadevall, presidenta de la Federació Catalana d'Entitats Corals (FCEC), i Hermínia Mostaza, membre de l'executiva i responsable de comunicació d'aquesta entitat, han vingut a parlar-nos de la pròxima edició del Festival Internacional de Cant Coral, que aquest any celebrarà la seva 56a edició i del II Curs d'estiu de direcció coral. El Festival Internacional aquest any tindrà un format híbrid. A més, el II Curs d'Estiu de Direcció Coral comença demà, 1 de juliol, i s'impartirà fins al 4 de juliol i se celebrarà a les instal·lacions de l'ESMUC.

    Montserrat Cadevall, presidenta de la Federació Catalana d'Entitats Corals (FCEC), i Hermínia Mostaza, membre de l'executiva i responsable de comunicació d'aquesta entitat, han vingut a parlar-nos de la pròxima edició del Festival Internacional de Cant Coral, que aquest any celebrarà la seva 56a edició i del II Curs d'estiu de direcció coral. El Festival Internacional aquest any tindrà un format híbrid. A més, el II Curs d'Estiu de Direcció Coral comença demà, 1 de juliol, i s'impartirà fins al 4 de juliol i se celebrarà a les instal·lacions de l'ESMUC.

  • Helena Cánovas Parés: "La música contemporània ens ha de sorprendre i portar a terrenys nous"
    Escolta àudio

    Helena Cánovas Parés: "La música contemporània ens ha de sorprendre i portar a terrenys nous"

    La compositora catalana de 26 anys Helena Cánovas Parés ha guanyat la segona edició del Premi Europeu Carmen Mateu a Joves Artistes d'Òpera i Dansa, en la categoria de composició operística, dotat amb 30.000 euros en metàl·lic i l'encàrrec de compondre una òpera de butxaca, que s'estrenarà d'aquí un o dos anys al Festival Castell de Peralada i que després s'interpretarà al Gran Teatre del Liceu i al Teatro Real de Madrid, entitats que col·laboren en aquest guardó europeu. El premi també ofereix la possibilitat de fer un taller opcional sobre el procés compositiu amb el compositor Albert García Demestres, de qui ja s'han estrenat diverses òperes seves en edicions passades del Festival de Peralada. Durant l'entrevista, Helena Cánovas Parés ens ha parlat de la seva música, dels processos compositius que segueix i dels seus projectes professionals futurs, tant a Colònia, ciutat on viu actualment i on està completant la seva formació musical, com a Catalunya, on tornarà a la tardor.

    La compositora catalana de 26 anys Helena Cánovas Parés ha guanyat la segona edició del Premi Europeu Carmen Mateu a Joves Artistes d'Òpera i Dansa, en la categoria de composició operística, dotat amb 30.000 euros en metàl·lic i l'encàrrec de compondre una òpera de butxaca, que s'estrenarà d'aquí un o dos anys al Festival Castell de Peralada i que després s'interpretarà al Gran Teatre del Liceu i al Teatro Real de Madrid, entitats que col·laboren en aquest guardó europeu. El premi també ofereix la possibilitat de fer un taller opcional sobre el procés compositiu amb el compositor Albert García Demestres, de qui ja s'han estrenat diverses òperes seves en edicions passades del Festival de Peralada. Durant l'entrevista, Helena Cánovas Parés ens ha parlat de la seva música, dels processos compositius que segueix i dels seus projectes professionals futurs, tant a Colònia, ciutat on viu actualment i on està completant la seva formació musical, com a Catalunya, on tornarà a la tardor.

  • Berta Sala: "Tots els projectes musicals en què participo m'aporten molt"
    Escolta àudio

    Berta Sala: "Tots els projectes musicals en què participo m'aporten molt"

    La pianista i cantant manresana Berta Sala acaba de publicar nou single i videoclip, "Pors", pel segell Microscopi, i com diu el seu nom, tracta de dos tipus de por: la por beneficiosa que ens fa que fugim del perill i la por paralitzant que ens ocasiona ansietat i angoixa. Avui l'hem convidat a parlar-ne a l'"Assaig general", com també del seu primer àlbum publicat l'any passat, "Hertogstraat", que conté vuit cançons pròpies per a quartet i que la va portar a ser finalista a millor artista revelació per votació popular als Premis Enderrock 2021. D'aquest primer treball ens n'ha interpretat en directe la cançó "En veu baixa". Podeu veure la seva actuació en directe a l'Instagram de Catalunya Música (@catalunyamusica)

    La pianista i cantant manresana Berta Sala acaba de publicar nou single i videoclip, "Pors", pel segell Microscopi, i com diu el seu nom, tracta de dos tipus de por: la por beneficiosa que ens fa que fugim del perill i la por paralitzant que ens ocasiona ansietat i angoixa. Avui l'hem convidat a parlar-ne a l'"Assaig general", com també del seu primer àlbum publicat l'any passat, "Hertogstraat", que conté vuit cançons pròpies per a quartet i que la va portar a ser finalista a millor artista revelació per votació popular als Premis Enderrock 2021. D'aquest primer treball ens n'ha interpretat en directe la cançó "En veu baixa". Podeu veure la seva actuació en directe a l'Instagram de Catalunya Música (@catalunyamusica)

  • Núria Espert: "Vaig treballar molt amb Zubin Mehta"
    Escolta àudio

    Núria Espert: "Vaig treballar molt amb Zubin Mehta"

    Núria Espert, la gran dama del teatre català i espanyol, serà demà dissabte 26 de juny al Festival Internacional de Música i Dansa Ciutat d'Úbeda per interpretar "Vivaldi natura" al costat del conjunt La Tempestad, per portar el públic a fer un viatge pel segle XVIII amb el recull de concerts per a violí, corda i continu "Les quatre estacions", d'Antonio Vivaldi, i amb els textos que recitarà ella mateixa, originant una comunió molt especial entre paraula, naturalesa i música. Espert desgranarà amb la seva veu els poemes en què es basen cadascun dels quatre concerts més famosos de la història de la música, i avui hem pogut mantenir una conversa telefònica amb ella sobre aquest espectacle tan especial. Actriu, directora d'escena i membre d'honor de l'Acadèmia de les Arts Escèniques d'Espanya, ha participat en més de 80 muntatges teatrals, en una desena de llargmetratges i nou òperes i, com a directora escènica, ha recollit grans èxits tant en el teatre com a l'òpera.

    Núria Espert, la gran dama del teatre català i espanyol, serà demà dissabte 26 de juny al Festival Internacional de Música i Dansa Ciutat d'Úbeda per interpretar "Vivaldi natura" al costat del conjunt La Tempestad, per portar el públic a fer un viatge pel segle XVIII amb el recull de concerts per a violí, corda i continu "Les quatre estacions", d'Antonio Vivaldi, i amb els textos que recitarà ella mateixa, originant una comunió molt especial entre paraula, naturalesa i música. Espert desgranarà amb la seva veu els poemes en què es basen cadascun dels quatre concerts més famosos de la història de la música, i avui hem pogut mantenir una conversa telefònica amb ella sobre aquest espectacle tan especial. Actriu, directora d'escena i membre d'honor de l'Acadèmia de les Arts Escèniques d'Espanya, ha participat en més de 80 muntatges teatrals, en una desena de llargmetratges i nou òperes i, com a directora escènica, ha recollit grans èxits tant en el teatre com a l'òpera.

  • Sans: "Volem fer descobrir la cornamusa de Catalunya, la gran desconeguda pels mateixos catalans"
    Escolta àudio

    Sans: "Volem fer descobrir la cornamusa de Catalunya, la gran desconeguda pels mateixos catalans"

    El cornamusaire Francesc Sans ens ha presentat el seu primer treball discogràfic en solitari, que ha titulat "L'infinit" i que ha publicat el segell Microscopi. Aquest treball és un recull molt variat d'onze temes creats a partir de tonades tradicionals, pròpies o versionades amb olor de terra i color mediterrani, que donen forma a una veritable banda sonora de la nostra terra. La cornamusa n'és el fil conductor, sempre embolcallada de guitarres i guitarrons, llaüts i arpes, violins, acordions, pianos i contrabaixos, a més de tot tipus de percussions. Uns instruments que toquen autèntics referents de la música tradicional, com els acordionistes Guillem Anguera i Carles Belda, Iris Gayete i Pere Joan Martorell (flabiols i tamborins), Josep Maria Ribelles (arpa), entre molts d'altres, acompanyats per les veus de Mariona Escoda, Ester G. Llop, Josep Aparicio "Apa" i Heura Gaya.

    El cornamusaire Francesc Sans ens ha presentat el seu primer treball discogràfic en solitari, que ha titulat "L'infinit" i que ha publicat el segell Microscopi. Aquest treball és un recull molt variat d'onze temes creats a partir de tonades tradicionals, pròpies o versionades amb olor de terra i color mediterrani, que donen forma a una veritable banda sonora de la nostra terra. La cornamusa n'és el fil conductor, sempre embolcallada de guitarres i guitarrons, llaüts i arpes, violins, acordions, pianos i contrabaixos, a més de tot tipus de percussions. Uns instruments que toquen autèntics referents de la música tradicional, com els acordionistes Guillem Anguera i Carles Belda, Iris Gayete i Pere Joan Martorell (flabiols i tamborins), Josep Maria Ribelles (arpa), entre molts d'altres, acompanyats per les veus de Mariona Escoda, Ester G. Llop, Josep Aparicio "Apa" i Heura Gaya.

Anar al contingut