Assaig general

  • Neix el Festival de Jazz Folk del Pirineu-Els Set Inferns
    Escolta àudio

    Neix el Festival de Jazz Folk del Pirineu-Els Set Inferns

    Catalunya ja té un nou certamen musical: el Festival de Jazz Folk del Pirineu, creat per l'associació Els Set Inferns, que es concentrarà en un sol dia: el 31 de juliol, a Bellestar, a l'Alt Urgell. El certamen constarà de tres concerts, una fira on diferents lutiers mostraran la seva feina, un seguit de tallers formatius i també tastos gastronòmics i de cerveses artesanes. Ens ho ha explicat Josep Vilarrubla, acordionista, president de l'associació Els Set Inferns i un dels organitzadors, a més d'ideòleg, del festival.

    Catalunya ja té un nou certamen musical: el Festival de Jazz Folk del Pirineu, creat per l'associació Els Set Inferns, que es concentrarà en un sol dia: el 31 de juliol, a Bellestar, a l'Alt Urgell. El certamen constarà de tres concerts, una fira on diferents lutiers mostraran la seva feina, un seguit de tallers formatius i també tastos gastronòmics i de cerveses artesanes. Ens ho ha explicat Josep Vilarrubla, acordionista, president de l'associació Els Set Inferns i un dels organitzadors, a més d'ideòleg, del festival.

  • El Barcelona Festival of Song ofereix vuit concerts i l'estrena d'un cicle de cançons de Brian Field
    Escolta àudio

    El Barcelona Festival of Song ofereix vuit concerts i l'estrena d'un cicle de cançons de Brian Field

    La soprano Patricia Caicedo, ferma defensora de la cançó llatinoamericana, organitza com cada any per aquestes dates el Barcelona Festival of Song, que arriba a la 17a edició i que ella mateixa inaugurarà aquest dijous, 8 de juliol, a la Biblioteca de Catalunya, en un concert en què estarà acompanyada al piano per Manuel Ruiz. Fins al 17 de juliol, però, el Barcelona Festival of Song ha programat vuit concerts que tindran un format híbrid: quatre seran presencials a la Biblioteca de Catalunya i al Reial Cercle Artístic i d'altres es faran en línia, en streaming en directe, perquè el festival sempre ha estat molt vinculat a les noves tecnologies. Un dels concerts més destacats serà el del 16 de juliol, a la Biblioteca de Catalunya, on s'estrenarà un cicle de dues cançons del compositor americà Brian Field sobre poemes de Carles Duarte, dos artistes que la mateixa Patricia Caicedo va presentar. N'hem parlat amb ella mateixa.

    La soprano Patricia Caicedo, ferma defensora de la cançó llatinoamericana, organitza com cada any per aquestes dates el Barcelona Festival of Song, que arriba a la 17a edició i que ella mateixa inaugurarà aquest dijous, 8 de juliol, a la Biblioteca de Catalunya, en un concert en què estarà acompanyada al piano per Manuel Ruiz. Fins al 17 de juliol, però, el Barcelona Festival of Song ha programat vuit concerts que tindran un format híbrid: quatre seran presencials a la Biblioteca de Catalunya i al Reial Cercle Artístic i d'altres es faran en línia, en streaming en directe, perquè el festival sempre ha estat molt vinculat a les noves tecnologies. Un dels concerts més destacats serà el del 16 de juliol, a la Biblioteca de Catalunya, on s'estrenarà un cicle de dues cançons del compositor americà Brian Field sobre poemes de Carles Duarte, dos artistes que la mateixa Patricia Caicedo va presentar. N'hem parlat amb ella mateixa.

  • La 33a edició del Mercat de Música Viva de Vic programa unes 50 actuacions
    Escolta àudio

    La 33a edició del Mercat de Música Viva de Vic programa unes 50 actuacions

    La nova edició del Mercat de Música Viva de Vic d'enguany es va presentar divendres i recupera la presencialitat després de més d'un any de restriccions i de l'edició anterior, que va ser, bàsicament, telemàtica. També manté el caràcter de fira i d'intercanvi entre professionals i es reafirma amb la previsió que hi participaran uns 600 professionals del sector. El Mercat, amb la part professional i els concerts per a públic general, tindrà lloc entre els dies 15 i 18 de setembre a la capital osonenca. Ha programat una cinquantena d'actuacions (entre les quals la d'Iván Sanjuán Cuarteto, a la foto) i incorpora un nou escenari a l'aire lliure. Ens n'ha donat tots els detalls Marc Lloret, director artístic del certamen.

    La nova edició del Mercat de Música Viva de Vic d'enguany es va presentar divendres i recupera la presencialitat després de més d'un any de restriccions i de l'edició anterior, que va ser, bàsicament, telemàtica. També manté el caràcter de fira i d'intercanvi entre professionals i es reafirma amb la previsió que hi participaran uns 600 professionals del sector. El Mercat, amb la part professional i els concerts per a públic general, tindrà lloc entre els dies 15 i 18 de setembre a la capital osonenca. Ha programat una cinquantena d'actuacions (entre les quals la d'Iván Sanjuán Cuarteto, a la foto) i incorpora un nou escenari a l'aire lliure. Ens n'ha donat tots els detalls Marc Lloret, director artístic del certamen.

  • El FeMAP programa 48 concerts a càrrec de més de 150 intèrprets
    Escolta àudio

    El FeMAP programa 48 concerts a càrrec de més de 150 intèrprets

    Des de divendres passat i fins al 22 d'agost té lloc la desena edició del Festival de Música Antiga dels Pirineus (FeMAP), amb un cartell molt semblant al que s'havia d'haver presentat l'any passat i que finalment no es va poder dur a terme. En total, es tracta de 48 concerts en 33 municipis, tres dels quals s'hi incorporen per primera vegada: Tiurana, La Vansa i Fórnols i Isona i Conca Dellà. Com sol ser habitual, la cita es va estrenar a la Seu d'Urgell. Per això hem parlat amb l'alcalde d'aquesta població, Jordi Fàbrega, que ha defensat que la importància del festival per al territori no s'explica només per motius musicals, i també amb Josep Maria Dutrèn, director del certamen. Foto: Cor de Cambra de Granollers

    Des de divendres passat i fins al 22 d'agost té lloc la desena edició del Festival de Música Antiga dels Pirineus (FeMAP), amb un cartell molt semblant al que s'havia d'haver presentat l'any passat i que finalment no es va poder dur a terme. En total, es tracta de 48 concerts en 33 municipis, tres dels quals s'hi incorporen per primera vegada: Tiurana, La Vansa i Fórnols i Isona i Conca Dellà. Com sol ser habitual, la cita es va estrenar a la Seu d'Urgell. Per això hem parlat amb l'alcalde d'aquesta població, Jordi Fàbrega, que ha defensat que la importància del festival per al territori no s'explica només per motius musicals, i també amb Josep Maria Dutrèn, director del certamen. Foto: Cor de Cambra de Granollers

  • El Museu de la Música exposa instruments de Nova Guinea de finals del segle XIX i inicis del XX
    Escolta àudio

    El Museu de la Música exposa instruments de Nova Guinea de finals del segle XIX i inicis del XX

    El Museu de la Música de Barcelona acull, fins al juny de l'any que ve, l'exposició temporal "Música i natura a l'illa de Nova Guinea", una mostra de quinze instruments tradicionals, majoritàriament de finals del segle XIX i inicis del XX, d'aquesta terra situada al nord d'Austràlia, i que és la segona illa més gran del món. Elena Martínez-Jacquet és la comissària de la mostra i ens convida a contemplar els instruments exposats, bona part provinents de la col·lecció de la Fundació La Fontana, i tres pertanyents al mateix museu. A més, en l'elaboració de l'exposició s'ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Musicologia de Papua Nova Guinea, que ha proporcionat el material en format àudio, i la feina de l'investigador Christian Coifeur, en la part visual, perquè a més dels instruments, la mostra es completa amb fotografies de camp i peces d'àudio que posen en context el visitant i li permeten descobrir de més a prop els instruments de l'illa.

    El Museu de la Música de Barcelona acull, fins al juny de l'any que ve, l'exposició temporal "Música i natura a l'illa de Nova Guinea", una mostra de quinze instruments tradicionals, majoritàriament de finals del segle XIX i inicis del XX, d'aquesta terra situada al nord d'Austràlia, i que és la segona illa més gran del món. Elena Martínez-Jacquet és la comissària de la mostra i ens convida a contemplar els instruments exposats, bona part provinents de la col·lecció de la Fundació La Fontana, i tres pertanyents al mateix museu. A més, en l'elaboració de l'exposició s'ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Musicologia de Papua Nova Guinea, que ha proporcionat el material en format àudio, i la feina de l'investigador Christian Coifeur, en la part visual, perquè a més dels instruments, la mostra es completa amb fotografies de camp i peces d'àudio que posen en context el visitant i li permeten descobrir de més a prop els instruments de l'illa.

  • El Concurs Internacional de Música de les Corts arriba a la 17a edició
    Escolta àudio

    El Concurs Internacional de Música de les Corts arriba a la 17a edició

    Avui arrenca la 17a edició del Concurs Internacional de Música de les Corts, una cita que ha vist afectades les dues darreres sessions. L'any passat finalment es va fer al desembre, després d'un doble ajornament, i enguany s'ha traslladat en el calendari fins ara, en espera de les millors condicions per poder dur a terme el concurs. Al llarg d'aquesta setmana, doncs, tindran lloc les proves eliminatòries, les semifinals i la final en forma de concert a l'Auditori AXA, tal com ha estat habitual en els últims anys. N'hem parlat amb la directora de l'escola de música A Tempo, Silvia Chocrón; amb Mercè de la Torre, presidenta de l'ONG Per l'Altre Cor Cremat de Barcelona, i amb el director artístic del festival LIFE Victoria, Marc Busquets.

    Avui arrenca la 17a edició del Concurs Internacional de Música de les Corts, una cita que ha vist afectades les dues darreres sessions. L'any passat finalment es va fer al desembre, després d'un doble ajornament, i enguany s'ha traslladat en el calendari fins ara, en espera de les millors condicions per poder dur a terme el concurs. Al llarg d'aquesta setmana, doncs, tindran lloc les proves eliminatòries, les semifinals i la final en forma de concert a l'Auditori AXA, tal com ha estat habitual en els últims anys. N'hem parlat amb la directora de l'escola de música A Tempo, Silvia Chocrón; amb Mercè de la Torre, presidenta de l'ONG Per l'Altre Cor Cremat de Barcelona, i amb el director artístic del festival LIFE Victoria, Marc Busquets.

  • Dani Howard i Pablo Urbina posen la banda sonora a l'experiència 10D de la Casa Batlló
    Escolta àudio

    Dani Howard i Pablo Urbina posen la banda sonora a l'experiència 10D de la Casa Batlló

    Des de mitjans de maig, la Casa Batlló de Barcelona es pot visitar a través d'una experiència immersiva sota el títol de "10D Experiencie", que inclou una banda sonora escrita expressament per a l'ocasió. L'autora de l'obra és la compositora britànica nascuda a Hong Kong Dani Howard. És autora de música per a orquestra i també per a audiovisuals. Ara li ha arribat l'ocasió de recrear la màgia de l'arquitectura d'Antoni Gaudí i omplir sonorament cadascun dels espais de l'exposició. I per enregistrar la banda sonora de "10D Experiencie" de la Casa Batlló, el director d'orquestra navarrès Pablo Urbina ha estat l'encarregat de posar-se al capdavant d'una setantena de músics provinents d'algunes de les millors orquestres del món, com la Filharmònica de Berlín, la Simfònica de la Ràdio d'aquesta ciutat i la de l'Òpera Alemanya de Berlín. Els mateixos Urbina i Howard ens han exposat tot el procés de treball que han seguit.

    Des de mitjans de maig, la Casa Batlló de Barcelona es pot visitar a través d'una experiència immersiva sota el títol de "10D Experiencie", que inclou una banda sonora escrita expressament per a l'ocasió. L'autora de l'obra és la compositora britànica nascuda a Hong Kong Dani Howard. És autora de música per a orquestra i també per a audiovisuals. Ara li ha arribat l'ocasió de recrear la màgia de l'arquitectura d'Antoni Gaudí i omplir sonorament cadascun dels espais de l'exposició. I per enregistrar la banda sonora de "10D Experiencie" de la Casa Batlló, el director d'orquestra navarrès Pablo Urbina ha estat l'encarregat de posar-se al capdavant d'una setantena de músics provinents d'algunes de les millors orquestres del món, com la Filharmònica de Berlín, la Simfònica de la Ràdio d'aquesta ciutat i la de l'Òpera Alemanya de Berlín. Els mateixos Urbina i Howard ens han exposat tot el procés de treball que han seguit.

  • El Festival Mozart Nits d'Estiu refresca la música del compositor austríac en la versió de l'OBC
    Escolta àudio

    El Festival Mozart Nits d'Estiu refresca la música del compositor austríac en la versió de l'OBC

    El Festival Mozart Nits d'Estiu va començar ahir dijous amb un nou format, amb el qual es presenta per primera vegada l'atenció que l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (l'OBC) ha dedicat fins ara, en algun moment més o menys concentrat de la temporada, al compositor de Salzburg. El festival s'estructura en tres concerts en l'espai de quinze dies, amb obres de Mozart, evidentment, però també de contemporanis seus, entre els quals destaquen els catalans Carles Baguer i Ferran Sor. Després del concert inaugural, que va comptar amb el pianista Albert Cano Smit i el director Andrea Marcon, el festival seguirà dijous, dia 8, amb un dels clarinetistes amb més projecció del moment, l'austríac Andreas Ottensamer, sota la direcció de Jonathan Cohen. El certamen es tancarà el dia 15 de juliol amb un concert amb la violinista Veronika Eberle i sota la direcció de Laurence Equilbey. Hem parlat de tots els concerts del festival amb Robert Brufau, director de L'Auditori.

    El Festival Mozart Nits d'Estiu va començar ahir dijous amb un nou format, amb el qual es presenta per primera vegada l'atenció que l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (l'OBC) ha dedicat fins ara, en algun moment més o menys concentrat de la temporada, al compositor de Salzburg. El festival s'estructura en tres concerts en l'espai de quinze dies, amb obres de Mozart, evidentment, però també de contemporanis seus, entre els quals destaquen els catalans Carles Baguer i Ferran Sor. Després del concert inaugural, que va comptar amb el pianista Albert Cano Smit i el director Andrea Marcon, el festival seguirà dijous, dia 8, amb un dels clarinetistes amb més projecció del moment, l'austríac Andreas Ottensamer, sota la direcció de Jonathan Cohen. El certamen es tancarà el dia 15 de juliol amb un concert amb la violinista Veronika Eberle i sota la direcció de Laurence Equilbey. Hem parlat de tots els concerts del festival amb Robert Brufau, director de L'Auditori.

  • Fatoumata Diawara reunirà l'Àfrica moderna i la tradicional al seu concert del Festival Grec
    Escolta àudio

    Fatoumata Diawara reunirà l'Àfrica moderna i la tradicional al seu concert del Festival Grec

    La cantant, compositora i actriu Fatoumata Diawara és de les artistes que millor representen ara mateix la visió contemporània del continent africà. Un continent que segueix profundament arrelat en les seves tradicions, però que a la vegada fa un crit per ser observat més enllà dels clixés occidentals. Nascuda a la Costa d'Ivori i criada a Mali, Fatoumata Diawara, artista i activista, és un bon exemple de combinació del so occidental amb els cants ancestrals del seu país. Dilluns que ve, 5 de juliol, Barcelona tornarà a acollir la seva música, al Teatre Grec, l'escenari que dona nom al festival d'estiu barceloní. Acompanyada d'una banda amb guitarra, baix, teclats i bateria, Diawara repassarà el repertori dels dos discos que té editats fins a aquest moment: "Fatou", del 2011, i "Fenfo", del 2018. Amb ella hem parlat de la seva música, els seus discos i el concert que oferirà dilluns que ve dins del Festival Grec.

    La cantant, compositora i actriu Fatoumata Diawara és de les artistes que millor representen ara mateix la visió contemporània del continent africà. Un continent que segueix profundament arrelat en les seves tradicions, però que a la vegada fa un crit per ser observat més enllà dels clixés occidentals. Nascuda a la Costa d'Ivori i criada a Mali, Fatoumata Diawara, artista i activista, és un bon exemple de combinació del so occidental amb els cants ancestrals del seu país. Dilluns que ve, 5 de juliol, Barcelona tornarà a acollir la seva música, al Teatre Grec, l'escenari que dona nom al festival d'estiu barceloní. Acompanyada d'una banda amb guitarra, baix, teclats i bateria, Diawara repassarà el repertori dels dos discos que té editats fins a aquest moment: "Fatou", del 2011, i "Fenfo", del 2018. Amb ella hem parlat de la seva música, els seus discos i el concert que oferirà dilluns que ve dins del Festival Grec.

  • Coneixem el pianista mallorquí Magí Garcías, que es presenta al Concurs Maria Canals de Barcelona
    Escolta àudio

    Coneixem el pianista mallorquí Magí Garcías, que es presenta al Concurs Maria Canals de Barcelona

    Aquest diumenge arrenca oficialment el 66è Concurs Internacional de Música Maria Canals, però aquests dies previs, tal com ja ens va explicar Jordi Vivancos, tenen lloc diverses activitats de l'Off Concurs, amb l'objectiu d'anar obrint boca i preparant l'ambient per a la marató pianística que s'acosta. Entre d'altres, la instal·lació de pianos al carrer com el que tenim avui a les portes de Catalunya Música. És per aquest motiu que avui coneixerem de prop un dels joves pianistes que participen enguany al concurs, el solista mallorquí Magí Garcías, que s'ha format a Mallorca, Madrid i Aragó, amb Enrique Bagaría i Lluís Rodríguez Salvà, entre d'altres. Ha ampliat estudis a Weimar, Alemanya, amb els màxims honors en piano i música de cambra, i actualment compagina l'activitat artística amb la docència al Conservatori Superior de les Illes Balears. La seva experiència dalt dels escenaris, així com en concursos nacionals i internacionals, li permet mantenir els nervis a ratlla.

    Aquest diumenge arrenca oficialment el 66è Concurs Internacional de Música Maria Canals, però aquests dies previs, tal com ja ens va explicar Jordi Vivancos, tenen lloc diverses activitats de l'Off Concurs, amb l'objectiu d'anar obrint boca i preparant l'ambient per a la marató pianística que s'acosta. Entre d'altres, la instal·lació de pianos al carrer com el que tenim avui a les portes de Catalunya Música. És per aquest motiu que avui coneixerem de prop un dels joves pianistes que participen enguany al concurs, el solista mallorquí Magí Garcías, que s'ha format a Mallorca, Madrid i Aragó, amb Enrique Bagaría i Lluís Rodríguez Salvà, entre d'altres. Ha ampliat estudis a Weimar, Alemanya, amb els màxims honors en piano i música de cambra, i actualment compagina l'activitat artística amb la docència al Conservatori Superior de les Illes Balears. La seva experiència dalt dels escenaris, així com en concursos nacionals i internacionals, li permet mantenir els nervis a ratlla.

  • El Barcelona Flamenco Ballet preestrena "Luxúria" a la sala Barts de Barcelona
    Escolta àudio

    El Barcelona Flamenco Ballet preestrena "Luxúria" a la sala Barts de Barcelona

    Vuit ballarins i vuit músics donen vida al nou espectacle "Luxúria" de la companyia internacional Barcelona Flamenco Ballet, que preestrenarà aquesta nova producció el 17 de juliol a la sala Barts. Sota la direcció del ballarí de flamenc i coreògraf David Gutiérrez, la companyia de mica en mica va guanyant reconeixement internacional després de passar per la Xina, els Estats Units, Letònia o el Líban amb les produccions anteriors "Tiempo nuevo" i "Atrapada en el tiempo". Ara, arriba amb aquesta nova proposta avantguardista que reivindica tant el flamenc tradicional com l'innovador. "Luxúria", inspirat en la paraula llatina, és una trama amorosa que explica la soledat, la inseguretat i el buit a través del flamenc modern, on la dansa contemporània, espanyola i flamenca es barregen amb la música clàssica, el jazz i el flamenc, amb artistes de casa nostra sobre l'escenari. N'hem parlat amb el director de la companyia, David Gutiérrez.

    Vuit ballarins i vuit músics donen vida al nou espectacle "Luxúria" de la companyia internacional Barcelona Flamenco Ballet, que preestrenarà aquesta nova producció el 17 de juliol a la sala Barts. Sota la direcció del ballarí de flamenc i coreògraf David Gutiérrez, la companyia de mica en mica va guanyant reconeixement internacional després de passar per la Xina, els Estats Units, Letònia o el Líban amb les produccions anteriors "Tiempo nuevo" i "Atrapada en el tiempo". Ara, arriba amb aquesta nova proposta avantguardista que reivindica tant el flamenc tradicional com l'innovador. "Luxúria", inspirat en la paraula llatina, és una trama amorosa que explica la soledat, la inseguretat i el buit a través del flamenc modern, on la dansa contemporània, espanyola i flamenca es barregen amb la música clàssica, el jazz i el flamenc, amb artistes de casa nostra sobre l'escenari. N'hem parlat amb el director de la companyia, David Gutiérrez.

  • Blanca Llum Vidal llegeix "Aquest amor que no és u" amb música de Magrané i el Kebyyart Ensemble
    Escolta àudio

    Blanca Llum Vidal llegeix "Aquest amor que no és u" amb música de Magrané i el Kebyyart Ensemble

    Blanca Llum Vidal farà demà dijous al Petit Palau una lectura íntegra del seu poemari "Aquest amor que no és u", amb interludis musicals en directe del Kebyart Ensemble, que interpretarà fragments de peces de Joan Magrané. Aquesta activitat, programada inicialment fa més d'un any, es recupera ara en el marc de l'Hivernacle del Palau, el conjunt d'activitats complementàries de la programació musical que explora la relació amb altres arts i formats, especialment la literatura per reivindicar així el vincle històric de l'edifici modernista amb poetes i escriptors. Publicat per l'editorial Ultramarinos el 2018, "Aquest amor que no és u" és un dels textos més suggeridors de Blanca Llum Vidal, i els seus poemes se sentiran dijous acompanyats per fragments de tres obres de Magrané: "Estris de llum", "Chanson" i "Frottola". N'hem parlat amb els protagonistes d'aquesta vetllada.

    Blanca Llum Vidal farà demà dijous al Petit Palau una lectura íntegra del seu poemari "Aquest amor que no és u", amb interludis musicals en directe del Kebyart Ensemble, que interpretarà fragments de peces de Joan Magrané. Aquesta activitat, programada inicialment fa més d'un any, es recupera ara en el marc de l'Hivernacle del Palau, el conjunt d'activitats complementàries de la programació musical que explora la relació amb altres arts i formats, especialment la literatura per reivindicar així el vincle històric de l'edifici modernista amb poetes i escriptors. Publicat per l'editorial Ultramarinos el 2018, "Aquest amor que no és u" és un dels textos més suggeridors de Blanca Llum Vidal, i els seus poemes se sentiran dijous acompanyats per fragments de tres obres de Magrané: "Estris de llum", "Chanson" i "Frottola". N'hem parlat amb els protagonistes d'aquesta vetllada.

  • El Trio Da Kali fa una residència artística prèvia al seu concert del Festival Grec de Barcelona
    Escolta àudio

    El Trio Da Kali fa una residència artística prèvia al seu concert del Festival Grec de Barcelona

    El Trio Da Kali, formació coneguda pel públic europeu amant de les músiques del món, va néixer al sud de Mali, amb músics d'una família de griots, que és el nom que reben a molts països africans els artistes que a través de la música passen la tradició oral i les històries del poble mandinga, d'una generació a la següent. La carta de presentació del trio va ser un disc titulat "Ladilikan", on el trio de Mali interactuava amb el Kronos Quartet. Precisament el repertori d'aquest àlbum serà el gruix del concert que el Trio Da Kali oferirà aquest dijous, 1 de juliol, dins del festival Grec. En aquesta ocasió, però, en lloc de comptar amb el quartet de corda nord-americà, interactuarà amb el Martin Meléndez String Quartet, una formació amb centre d'operacions a Barcelona, liderada pel violoncel·lista d'origen cubà que li dona el nom. Precisament, aquests dies el Trio Da Kali està fent una residència artística a l'espai de Creació Fabra i Coats de Barcelona i n'hem sabut tots els detalls.

    El Trio Da Kali, formació coneguda pel públic europeu amant de les músiques del món, va néixer al sud de Mali, amb músics d'una família de griots, que és el nom que reben a molts països africans els artistes que a través de la música passen la tradició oral i les històries del poble mandinga, d'una generació a la següent. La carta de presentació del trio va ser un disc titulat "Ladilikan", on el trio de Mali interactuava amb el Kronos Quartet. Precisament el repertori d'aquest àlbum serà el gruix del concert que el Trio Da Kali oferirà aquest dijous, 1 de juliol, dins del festival Grec. En aquesta ocasió, però, en lloc de comptar amb el quartet de corda nord-americà, interactuarà amb el Martin Meléndez String Quartet, una formació amb centre d'operacions a Barcelona, liderada pel violoncel·lista d'origen cubà que li dona el nom. Precisament, aquests dies el Trio Da Kali està fent una residència artística a l'espai de Creació Fabra i Coats de Barcelona i n'hem sabut tots els detalls.

  • L'IEA Oriol Martorell acull el primer curs d'estiu d'improvisació musical a Barcelona
    Escolta àudio

    L'IEA Oriol Martorell acull el primer curs d'estiu d'improvisació musical a Barcelona

    Entre els propers dies 12 i 16 de juliol, tindrà lloc a l'Institut d'Ensenyaments Artístics Oriol Martorell un curs d'estiu d'improvisació que serà la primera vegada que se celebrarà a Barcelona, l'"Improvisa't". La idea sorgeix d'un grup de professors de l'Institut d'Educació Musical de Madrid (IEM), creat per Emilio Molina (pianista improvisador que va ser professor, entre altres centres, de l'ESMUC), que promou la improvisació musical en tots els vessants i en tots els nivells de l'ensenyament musical. El curs té un professorat nombrós que inclou noms com Dani Ariño, Medir Bonachi, Marc Horne, Víctor Solé o Maria Camahort, que també és la coordinadora d'activitats a Catalunya de l'IEM. Ella mateixa ens ha explicat la gènesi del projecte.

    Entre els propers dies 12 i 16 de juliol, tindrà lloc a l'Institut d'Ensenyaments Artístics Oriol Martorell un curs d'estiu d'improvisació que serà la primera vegada que se celebrarà a Barcelona, l'"Improvisa't". La idea sorgeix d'un grup de professors de l'Institut d'Educació Musical de Madrid (IEM), creat per Emilio Molina (pianista improvisador que va ser professor, entre altres centres, de l'ESMUC), que promou la improvisació musical en tots els vessants i en tots els nivells de l'ensenyament musical. El curs té un professorat nombrós que inclou noms com Dani Ariño, Medir Bonachi, Marc Horne, Víctor Solé o Maria Camahort, que també és la coordinadora d'activitats a Catalunya de l'IEM. Ella mateixa ens ha explicat la gènesi del projecte.

  • Tarta Relena presenta el seu nou disc, "Fiat Lux", al festival (a)phònica de Banyoles
    Escolta àudio

    Tarta Relena presenta el seu nou disc, "Fiat Lux", al festival (a)phònica de Banyoles

    Tarta Relena, el duet format per Marta Torrella i Helena Ros, ja té acabat el seu tercer disc que sortirà al mercat al setembre. L'han titulat "Fiat Lux" i el presentaran demà, 29 de juny, en directe dins del festival (a)phònica de Banyoles. Aquesta vegada Torrella i Ros han fet un pas més en la seva experimentació amb les veus perquè les han processades una mica més i ha tendit a trencar una mica la puresa vocal. En aquest nou àlbum s'han inspirat en la figura de diverses dones poderoses d'èpoques i contextos diversos, com la Mare de Déu, Hildegarda de Bingen o Safo, per parlar de tòpics i temes recurrents de la condició humana que les segueixen preocupant. A Banyoles, la posada en escena d'aquest tercer i últim treball, "Fiat Lux", constarà d'un ric joc de llums, com es dedueix del seu nom, i també d'un vestuari especial. Les Tarta Relena ens ho han explicat amb detall.

    Tarta Relena, el duet format per Marta Torrella i Helena Ros, ja té acabat el seu tercer disc que sortirà al mercat al setembre. L'han titulat "Fiat Lux" i el presentaran demà, 29 de juny, en directe dins del festival (a)phònica de Banyoles. Aquesta vegada Torrella i Ros han fet un pas més en la seva experimentació amb les veus perquè les han processades una mica més i ha tendit a trencar una mica la puresa vocal. En aquest nou àlbum s'han inspirat en la figura de diverses dones poderoses d'èpoques i contextos diversos, com la Mare de Déu, Hildegarda de Bingen o Safo, per parlar de tòpics i temes recurrents de la condició humana que les segueixen preocupant. A Banyoles, la posada en escena d'aquest tercer i últim treball, "Fiat Lux", constarà d'un ric joc de llums, com es dedueix del seu nom, i també d'un vestuari especial. Les Tarta Relena ens ho han explicat amb detall.

Anar al contingut