TOTS ELS ÀUDIOS

  • Estació Granollers Centre: unes obres polèmiques
    Escolta àudio

    Estació Granollers Centre: unes obres polèmiques

    Les obres que fa Renfe a l'estació de Granollers Centre s'han allargat més del compte. La solució que va donar la companyia mentre reformava els passos subterranis va generar molta polèmica: una passera elevada a les vies, amb prop d'una seixantena de graons, que va complicar l'accés a molts usuaris. Els que tenien problemes de mobilitat van haver d'anar a una altra estació. La visitem amb en Ramon Bosch, un usuari habitual, i ens explica els problemes que han hagut de suportar durant prop de vuit mesos.

  • Carretera N-340 a l'Ebre. Lentitud i imprudències
    Escolta àudio

    Carretera N-340 a l'Ebre. Lentitud i imprudències

    La carretera N-340 és una de les que té més accidents a Catalunya. Circulem amb en Llorenç Navarro entre L'Ametlla de Mar i L'Aldea. Ens anem trobant amb diverses dificultats per circular-hi i constatem algunes imprudències que s'hi fan.

  • Estrenem el bus exprés Mollet-Barcelona
    Escolta àudio

    Estrenem el bus exprés Mollet-Barcelona

    Fem el trajecte Mollet-Barcelona el dia que s'estrena la línia de bus exprés: la xarxa d'autobusos directes. Triguem 30 minuts. Ho aprofitem per parlar amb els usuaris: en valoren la rapidesa, pel fet que no facin parades, i la comoditat, amb serveis com el wifi o la premsa. En canvi, el preu és un dels aspectes que alguns millorarien. Tot i estar integrat, demanen revisar el sistema.

  • Què passa al Túnel de Vallvidrera de FGC mentre dormim?
    Escolta àudio

    Què passa al Túnel de Vallvidrera de FGC mentre dormim?

    Cada nit, durant tot aquest any, el Túnel de Vallvidrera de Ferrocarrils de la Generalitat, per on passen 454 trens cada dia, es transforma quan acaba de passar l'últim tren. Entra tot de maquinària i operaris per canviar les vies i garantir-ne el manteniment. Només es disposa de tres hores i tres quarts de temps efectiu per treballar perquè s'han de fer les comprovacions abans que passi el primer tren del dia següent. Molta gent ha d'estar coordinada perquè no falli res i el servei no ho noti.

  • Autobús 24, cap al Carmel entre molts turistes
    Escolta àudio

    Autobús 24, cap al Carmel entre molts turistes

    Acompanyem Joaquim Gascó, veí del Carmel, cap al seu barri a dalt de l'autobús 24 de TMB. Com que passa pel Park Güell, venint de la Pedrera, és un dels autobusos que han de combinar el servei veïnal i turístic. Descobrim com aquesta dualitat fa de mal portar.

  • Carretera N-230: Un perill diferent a cada tram
    Escolta àudio

    Carretera N-230: Un perill diferent a cada tram

    La carretera N-230, de Lleida a la Vall d'Aran, té moltes cares. Revolts al nord que la fan perillosa, rotondes al sud que la fan lenta. I molts camions. Mentre no es converteixi en A-14, aquesta via demana extremar la precaució per circular-hi. Ho comprovem acompanyant en Paco Boya, exsíndic d'Aran.

  • Combinacions en transport públic per entrar a Barcelona ràpid al matí
    Escolta àudio

    Combinacions en transport públic per entrar a Barcelona ràpid al matí

    Fem un recorregut similar al que fan cada dia desenes de milers de persones: entrar a primera hora del matí a Barcelona des de l'Àrea Metropolitana amb una combinació de transports públics. Acompanyem Carles Garcia, estudiant universitari, des de Badalona a la UPC amb autobús, tren i metro.

  • C-16: Embussats per anar a la neu
    Escolta àudio

    C-16: Embussats per anar a la neu

    La carretera C-16, coneguda com l'Eix del Llobregat, ha tornat a tenir embussos quilomètrics aquesta temporada d'esquí. Pugem al cotxe de l'alcalde de Bagà, Nicolàs Viso, i fem amb ell els 17 quilòmetres que separen el seu municipi de Berga. Durant el trajecte, ens va mostrant els punts més conflictius a l'espera que la prolongació de l'autovia i un carril reversible, previstos per la Generalitat, descongestionin aquesta via els caps de setmana.

  • Torre de control de l'aeroport de Barcelona: com treballen els controladors?
    Escolta àudio

    Torre de control de l'aeroport de Barcelona: com treballen els controladors?

    Avui no són els usuaris sinó els treballadors qui expliquen la infraestructura on treballen. Perquè n'hem fet una de molt especial. Des de la torre de control de l'aeroport de Barcelona es poden arribar a gestionar fins a 90 operacions d'aterratges i enlairaments cada hora. Aprofitant que per primera vegada es va obrir als mitjans de comunicació, hi vam gravar un "Connexions". Sentim els controladors com es comuniquen amb les tripulacions dels avions i ens expliquen què fan per evitar tot de perills potencials.

  • Agafem els Ferrocarrils a Rubí... si hi podem entrar!
    Escolta àudio

    Agafem els Ferrocarrils a Rubí... si hi podem entrar!

    Des de l'ampliació dels FGC a Terrassa, molts usuaris de Rubí es queixen que els trens van tan plens a l'hora punta del matí per anar a Barcelona que a vegades ni hi poden entrar. I que s'han quedat sense trens amb origen en aquesta estació als moments de més demanda. Ho comprovem acompanyant en Roger Cuartielles un dilluns a les 8 del matí.

  • C-58, hora punta! Entrem a Barcelona amb el cotxe d'Antoni Abad, president de la Cecot
    Escolta àudio

    C-58, hora punta! Entrem a Barcelona amb el cotxe d'Antoni Abad, president de la Cecot

    L'autopista C-58, entre Terrassa i Barcelona, és l'única via de gran capacitat gratuïta entre el Vallès Occidental i la capital catalana. Suporta cada dia una mitjana de 165.000 vehicles a l'altura de Badia, on connecta amb la B-30. Hem fet la prova de circular-hi a l'hora punta del matí d'un dia feiner per entrar a Barcelona amb l'Antoni Abad, president de la Cecot, la patronal terrassenca.

  • Connexions: Trens Avant. Mitjana distància en alta velocitat.
    Escolta àudio

    Connexions: Trens Avant. Mitjana distància en alta velocitat.

    A diferència de les incidències habituals a Rodalies, el servei de Renfe als trens Avant és molt fiable. Són trens que aprofiten la infraestructura de l'alta velocitat per connectar Barcelona amb Girona, Tarragona i Lleida en molt pocs minuts. Expliquem l'experiència del desplaçament a Lleida acompanyant la Rosa Maria Pallerol. Però no tot surt rodó...

  • El Tren de la Pobla: Més que un tren pel Pallars
    Escolta àudio

    El Tren de la Pobla: Més que un tren pel Pallars

    Des que Ferrocarrils de la Generalitat va assumir la gestió de la línia entre Lleida i la Pobla de Segur el juliol del 2016, els usuaris del Pallars han redescobert el ferrocarril. Trens nous, fets a Suïssa, i més freqüències han convertit un servei eminentment turístic en un mitjà de comunicació vàlid pel dia a dia. Alguns clients troben, però, que el primer tren des del Pallars arriba a la capital del Segrià massa tard.

  • R1: Mig Maresme en via única
    Escolta àudio

    R1: Mig Maresme en via única

    L'R1 és la línia del Maresme. Fins a Arenys té moltes freqüències. Però a partir d'aquest municipi cap amunt, només queda via única. Els usuaris de l'Alt Maresme es pregunten per què han desaparegut els trens semidirectes amb els quals escurçaven el temps de viatge. Hem compartit recorregut amb la Mònica González, que cada dia agafa el tren a Calella per anar a treballar a Barcelona.

  • Connexions: Aeroport de Lleida-Alguaire. Buscant nous usos
    Escolta àudio

    Connexions: Aeroport de Lleida-Alguaire. Buscant nous usos

    Al cap de set anys d'haver-se inaugurat, l'Aeroport de Lleida-Alguaire busca maneres de fer rendibles unes instal·lacions que van costar 95 milions d'euros. Aquest hivern, a més, la boira ha complicat l'arribada dels vols amb turistes britànics que van cap al Pirineu. Visitem la instal·lació amb Joan Simó, president de la Cambra de Comerç de Lleida, que es mostra convençut que l'Aeroport se'n sortirà.

Anar al contingut