Els "canon events" (esdeveniments canònics) són la nova tendència a TikTok, i ens els porta la Rita Roig. Venen de la pel·lícula nova de Spider-Man: "Spider-Man: Creuant el Multivers". Un esdeveniment canònic és una cosa que ha de passar a la teva vida o història per tal de construir-te com a personatge. A la pel·lícula, Miguel O'Hara li explica a Miles Morales que els esdeveniments canònics mantenen intacte el multivers Spider-Man. Aquests són fets que canvien la vida, com ara una mort, o el fet que et piqui una aranya radioactiva. Així, si t'estàs movent entre universos paral·lels, no els pots modificar. A TikTok s'ha traslladat aquest concepte a la vida real: "I cannot interfere, it's a canon event."
S'ha viralitzat molt #DopamineDetox, té 72,6 M visites a TikTok, on moltes persones expliquen les seves experiències amb la dependència de la dopamina. Què fan? Deixar de fer servir les xarxes socials, però no només això, intenten reduir al màxim les experiències que els provoquen un pic de dopamina al cervell, com ara menjar coses bones, beure alcohol... Es tracta de renunciar a les coses que et fan sentir felicitat en pro d'un benestar superior. La dopamina és el neurotransmissor que ens provoca la sensació de plaer. La Rita Roig ens explica com fer un detox de la dopamina.
Quina melodia tindria una cançó feta amb els sons de Collserola? Aquesta és la pregunta que ens formula la Rita Roig per parlar d'una iniciativa de l'Observatori del Patrimoni Sonor que ha buscat artistes que vulguin fer música amb sons d'entorns naturals dels Països Catalans.
Recordem quan el marit de Kim Kardashian va escriure: "Crec que la Taylor i jo encara podríem tenir sexe. He fet famosa aquesta puta." Kanye West va assegurar que Taylor li havia donat permís per poder publicar això. Rita Roig ens porta la solució al "beef" gairebé etern de Taylor Swift i Kanye West. Swift sempre havia dit que havia accedit a la part del sexe, però no que li diguessin "puta" i encara menys a sortir al videoclip. Ningú la va creure. Però el març del 2020, quan semblava que el tema ja estava enterrat, va sortir el vídeo sencer que havia penjat Kim Kardashian i es va saber la veritat.
La serp és un símbol que no només s'ha utilitzat durant tots els temps, sinó que també apareix de manera transversal, d'una manera o una altra, en totes les cultures i civilitzacions. Rita Roig ens explica les raons històriques i religioses de la fascinació que la humanitat ha sentit per aquests rèptils, des d'Adam i Eva fins avui.
Rita Roig ens parla de les rates, arran d'un article que va llegir a Dazed. Es titulava "In defence of rats" i deia que hem de reavaluar les connotacions negatives amb què, històricament, hem associat les rates en la nostra societat occidental: "Els nostres sentiments contra les rates estan lligats a angoixes culturals sobre la higiene, el contagi i l'excés de sexualitat."
Un mirall rosa amb un marc ondulat, mobles de colors superbrillants, peces molt estridents i cap element "original": el nou pis de la Laura Escanes és la Portia de "The White Lotus". L'explicació és l'Avant Basic Decor: cases dissenyades per l'algoritme.
A Rosalía li encanta el modernisme. Ho demostra el Mas Morera, el palauet de Manresa que va comprar amb Rauw Alejandro, la seva parella. A més, fa dies Rosalía va estar en tractes amb el Barça, segons va anunciar en un post que la cantant va fer a Instagram, on es podia veure de fons el rètol de Queviures Serra, a la cruïlla entre el carrer Girona i el carrer Ausiàs March. Rosalía, com han fet altres famosos, podria haver llogat un apartament a la Casa Burés, una finca modernista convertida en pisos de luxe, ideada per l'arquitecte Francisco Berenguer, que era amic íntim de Gaudí.
Inspirada per un article d'Alba Lafarga sobre l'ús de les xarxes socials, Rita Roig ha fet un detox de TikTok. Ens comenta que, en el context d'internet i xarxes, la nostra atenció és una mercaderia i que la majoria d'apps que fem servir són a les mans d'entitats privades. El remei: desconnectar per rendir millor, per ser més productius, per "tenir més pau interior" o per ser "millor persona".
La Rita Roig ens ha parlat de moltes tendències que acaben amb "core": recessioncore, cottagecore... Avui ens porta una tendència que vol denunciar aquest món hipersaturat de tendències a les xarxes. És una manera de fer vídeos que ha nascut a TikTok, però que sembla que té l'objectiu de fer que surtis de l'app. Es diu Corecore i el seu nom mateix ja ridiculitza aquest ús excessiu de paraules per referir-nos a totes les tendències que surten.
"Recessioncore" és una paraula que fa referència a l'estètica, sobretot referida a bellesa i moda, que s'ha estès durant els moments de penúries econòmiques: recessions, crisis, etc. Ara, a TikTok la gent s'ha fixat que a les catifes vermelles dels Golden Globes, per exemple, hi ha una moda de no lluir elements de riquesa, com ara collarets d'alta joieria. Rita Roig ens comenta fins a quin punt és una tendència que està relacionada amb el moment econòmic.
"Tot el que t'ha passat a tu ja ho va viure una monja fa 500 anys". Amb aquesta premissa, Carmen Urbita i Ana Garriga descobreixen les millors històries, personatges, disputes i safareixos dels segles XVI i XVII a les xarxes. La Carmen i l'Ana no són monges, són dues amigues que fan el doctorat a Providence i combinen la reclusió acadèmica amb la xerrera que exigeix tenir un pòdcast, però s'identifiquen amb les filles de Felip II de Castella. La Rita Roig ens situa en l'univers mongil a TikTok.
Tothom parla a TikTok de les "almond moms". Té a veure amb una conversa que estan tenint moltes noies, en aquesta aplicació, sobre què significa créixer amb pares que et controlen el pes. Una "almond mom" és una mare que no menja i que controla obsessivament què mengen els seus fills i, sobretot, què mengen les seves filles. Ens en parla la Rita Roig.
Un usuari de TikTok que es diu Caleb W. Simpson es dedica a anar preguntant a la gent pel carrer, a Nova York, quant paguen de lloguer i després els demana si pot entrar a veure el seu apartament. Aquest personatge serveix a la Rita Roig per parlar de les noves tendències en interiorisme, explica com s'ha passat del minimalisme, que imposaven els membres de l'1%, a la moda capitanejada pels influencers amb cases excèntriques i plenes d'objectes únics i de segona mà. Ara el que es porta és el maximalisme.
Rita Roig ens confessa la seva obsessió per Therapy Jeff, un psicoterapeuta de Portland que va començar fent petits tiktoks sobre psicologia. Penja vídeos de menys d'un minut amb consells i llistes com ara les "coses que no han de ser una red flag en una relació romàntica".
Rita Roig ens parla de les teories dels fans arran del nou disc de Taylor Swift "Midnight". Swift llança el seu desè àlbum la mitjanit del 21 d'octubre. És un àlbum que s'especula que va fer fa temps, abans de la pandèmia, i que Taylor Swift va aparcar per treure els àlbums germans "Folklore" i "Evermore", escrits durant el confinament.
Al TikTok de la Rita Roig li va aparèixer "Huracan", la cançó de temàtica cristiana de Hakuna Group, que és el quart tema més viral a Spotify a Espanya. Aquesta banda va fer sold out al Vistalegre de Madrid (8.000 persones). Als tiktoks del concert s'hi veu moltíssim públic i gent de genolls cantant. La Rita analitza aquest fenomen musical que ha sorgit de l'Opus Dei.