Els bombers tenen el parc a la via Sèrgia de Mataró i per arribar a determinades zones de la ciutat es desplacen per grans eixos com el carrer Miquel Biada, el camí del Mig o la ronda O'Donell. Són vies que abans eren amples i els permetien un desplaçament ràpid. Amb el desplegament de l'anella ciclista, algunes d'aquestes avingudes s'han quedat amb un únic carril de circulació i això fa que, sobretot en hores punta, els embussos siguin importants. Els bombers demanen a l'Ajuntament que faci canvis perquè si els camions queden atrapats, com ja ha passat, algun dia poden fer tard a una emergència.  Ronda O'Donell: una de les vies que citen els bombers (Marta Bellés / Catalunya Ràdio) L'Ajuntament estudia alternatives   El primer tinent d'alcaldia i regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Mataró, Juan Carlos Jerez, reconeix que n'ha parlat amb els bombers i que estan buscant solucions.  "Al carrer Biada traurem les pilones que vam haver de posar perquè la gent, tot i els carrils bici, no aparqués igualment a les voreres. També, si cal, eliminarem un dels carrils d'aparcament que hi ha al primer tram. I hem de regular els semàfors per evitar retencions. Valorarem diferents possibilitats." Carrer Miquel Biada, un únic carril per circular (Marta Bellés / Catalunya Ràdio) Els bombers concreten els punts crítics Els bombers estan amoïnats perquè els camions ja s'han trobat enmig d'un embús en alguns d'aquests carrers i per això han fet un document en què detallen quines són les vies on ara es troben amb dificultats per circular.  Segons ha pogut saber Catalunya Ràdio, un dels punts més problemàtics és el carrer de Miquel Biada, que, en el primer tram, té dos carrils bici, dos més per a aparcament i només en queda un per circular. No hi ha espai perquè, en cas d'emergència, els vehicles els puguin deixar passar. També citen altres vies com la ronda O'Donell, el camí del Mig, la plaça de Granollers i el camí de la Geganta. Altres punts són la via Sèrgia, on hi ha el parc de bombers, i expliquen que han tingut algun ensurt tornant d'un servei perquè els patinets queden a la dreta del camió, a l'angle mort, i no es veuen. En altres punts, el document recull que l'única opció per avançar és envair el sentit contrari de circulació i alerta dels embussos quan es passa de dos carrils a un de sol, com al camí de la Geganta. Les rotondes també són un dels punts de perill (Marta Bellés / Catalunya Ràdio) Dues auditories per millorar l'anella ciclista El regidor de Mobilitat ha assegurat que es farà una auditoria interna per veure si hi ha aspectes que es puguin millorar des del punt de vista de seguretat viària, però també de manteniment. "Hem de veure si hi ha punts on es formin tolls d'aigua, s'acumuli sorra o hi hagi paviment en mal estat perquè els vehicles de mobilitat personal (VMP) són molt sensibles en aquestes situacions. També demanarem una auditoria externa perquè una empresa de fora ens proposi solucions i faci aportacions de millora." Juan Carlos Jerez afegeix que no tenir carrils bici no és una alternativa i que és necessària una mobilitat més sostenible. Des de l'Ajuntament defensen l'anella ciclista i expliquen que salva vides. Segons un estudi d'IS Global, cada any, 32 mataronins moren de manera prematura a causa dels nivells de contaminació. Carril bici a l'entrada del parc de bombers de Mataró (Marta Bellés / Catalunya Ràdio) Una ciutat feta per als cotxes  L'ajuntament argumenta que la dificultat "és desplegar un projecte d'anella ciclista en una ciutat que tenia tota la seva mobilitat centrada a donar prioritat als cotxes". S'han hagut d'instal·lar els carrils bici sense tallar el trànsit d'aquestes vies tan importants, mirar d'eliminar al mínim els llocs d'estacionament, determinar espais per a la càrrega i descàrrega i combinar-ho amb parades d'autobús. "Gairebé una missió impossible", segons el consistori.  Tot i que en diverses ocasions Jerez s'ha mostrat sorprès per les queixes que ha rebut el desplegament dels carrils bici, explica que el projecte seguirà endavant perquè encara falten altres zones com la carretera Nacional-II, el camí Ral o la connexió amb els barris del nord de la ciutat.  L'Ajuntament estudia alternatives per resoldre el problema (Marta Bellés / Catalunya Ràdio) "No hi passa ningú" Molts dels veïns que s'oposen a la nova mobilitat de la ciutat argumenten que pels carrils destinats als VMP no hi passa gairebé ningú, unes crítiques que el regidor rebutja perquè "fins fa poc, els carrils bici de Mataró, que passaven per la vorera, com el cas de la via Europa, no anaven enlloc, no tenien cap sentit". Jerez admet que potser no es van explicar prou bé i que no van arribar a tothom a l'hora de presentar el projecte als ciutadans. Per això diu que ara, enllestida la primera fase, faran més difusió i promouran accions perquè s'estengui l'ús d'aquests vehicles, patinets i bicicletes, que no contaminen.  Marta Bellés Abad (@MartaBelles33) March 15, 2022 5 ferits greus i una pila de denúncies  Entre l'1 de gener i dilluns, 14 de març, aquest any hi ha hagut dinou accidents a Mataró amb VMP implicats, la majoria patinets. A causa d'aquests accidents hi ha hagut onze persones ferides, cinc de gravetat. El 2019 hi va haver tres ferits; trenta-tres el 2020 i cinquanta-un durant tot l'any 2021.  Pel que fa al nombre de multes a conductors de VMP, només durant el febrer passat se'n van posar setanta-cinc: sis per conduir amb auriculars, set per saltar-se un semàfor en vermell, onze per circular per la vorera o zones de vianants i cinquanta-una per no portar casc.  L'ordenança de mobilitat regula com han de circular els VMP per la ciutat. Tots els usuaris han de portar casc homologat i no es pot circular per les voreres ni per zones de vianants. Està prohibit circular en patinet elèctric per la via pública als menors de 16 anys; només es pot accedir a l'illa de vianants del centre de la ciutat si s'és resident o es transporta mercaderia i els VMP destinats a usos comercials han de tenir assegurança. Són algunes de les mesures que recull el text.