"Youtubers" menors d'edat: oci o negoci?

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya alerta que la majoria de continguts d'aquesta xarxa fomenta els estereotips de gènere
"Youtubers" menors d'edat: oci o negoci?

"Youtubers" menors d'edat: oci o negoci?

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya alerta que la majoria de continguts d'aquesta xarxa fomenta els estereotips de gènere
Mariona Piqué Actualitzat
TEMA:
Xarxes socials
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

El fenomen YouTube no és exclusiu dels adolescents. De fet, els nens i nenes cada cop en són més fans i proliferen noves estrelles infantils a les xarxes.

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya alerta que la majoria de continguts d'aquesta xarxa fomenta els estereotips de gènere, i denuncia els riscos que comporta el fet que els facin menors d'edat i s'exposin al món, sovint amb el coneixement -si no incitació- dels pares i mares.

L'exemple més exagerat és el d'en Ryan, el "youtuber" més ben pagat de tot el món. Té 8 anys i és multimilionari; ha guanyat més de 20 milions d'euros en l'últim any.

La seva feina és jugar i provar joguines davant la càmera. Una feina aparentment innocent però que, com diu la psicòloga Maribel Martínez, pot tenir conseqüències.

"La seva privacitat, on queda? Créixer amb un personatge construït a les xarxes els condiciona totalment."

"Han de demostrar alegria, han de ser extravertits... Per tant, creixen sense desenvolupar eines per gestionar la tristesa, l'ansietat i altres emocions absolutament normals i humanes."

 

 

I el que comença com un joc s'acaba convertint en un autèntic negoci.

"Sincerament, ho trobo fins i tot un abús al fill, una explotació."

Armand Zoroa, director de l'agència de publicitat Imago, explica que darrere d'allò que sembla aparentment domèstic hi ha una estratègia publicitària.

"A través de mànagers fins i tot moltes vegades, fins i tot, la família s'acaba convertint en una petita empresa i fan la representació d'aquell "youtuber". Abans la feina d'èxit podia ser el que presentava un programa de tele. Però, esclar, no tenies les eines. Ara és molt fàcil. Si veus un "youtuber" que té molts seguidors... Només cal un mòbil, connexió a internet i ja tens el teu canal."

 

Els continguts estan farcits d'estereotips de gènere. Els vídeos de les nenes són roses; elles fan les tasques domèstiques i estan molt preocupades pel seu aspecte físic.

Ells, en canvi, són els que tenen èxit, són hàbils, tenen molta punteria i sempre guanyen la partida.

ARXIVAT A:
Menors Xarxes socials

VÍDEOS RELACIONATS