Nova York

Yahoo desafia Microsoft i anuncia que provarà el servei de publicitat de Google

Yahoo provarà de manera temporal el servei de publicitat de Google, AdSense, per inserir anuncis del gegant cercador a les cerques que es facin al seu portal als Estats Units. L'anunci suposa un nou desafiament a Microsoft, que des del gener passat intenta comprar aquest popular portal. La prova de l'AdSense es farà només als EUA, durarà com a màxim dues setmanes i no superarà el 3% de les cerques totals que es facin al portal.

Actualitzat
Yahoo ha recordat que el seu consell d'administració està explorant "alternatives estratègiques per maximitzar el valor per als accionistes, inclosa l'exploració d'acords comercials". És per això que el portal ha decidit provar l'AdSense, el servei de publicitat de Google, una prova que s'ha limitat a quinze dies i a un 3% de les cerques, i que es limitarà a Yahoo.com als Estats Units.

La companyia, però, ha precisat que això no vol dir necessàriament que "Yahoo formi part del programa AdSense o que estableixi relacions comercials amb Google". I és que, Yahoo, intenta evitar com sigui que el gegant Microsoft l'engoleixi.

Microsoft respon que l'acord perjudicaria el mercat

La companyia de Bill Gates ja ha respost a la notícia assegurant a través d'un comunicat que "qualsevol acord definitiu entre Yahoo i Google aglutinaria més del 90% del mercat de cerca publicitària en mans de Google", cosa que donaria lloc a un mercat molt menys competitiu."

Microsoft considera que la seva proposta "continua sent l'única alternativa plantejada que ofereix als accionistes de Yahoo un valor just per a les seves accions, els dóna un vot sobre el futur de la companyia i augmenta l'elecció per als creadors de continguts, els anunciants i els consumidors".

Aquest nou moviment de Yahoo arriba pocs dies després que el portal tornés a rebutjar l'oferta de Microsoft amb el pretext que els 44.600 milions de dòlars que els oferia estan per sota del valor de l'empresa. Si finalment aquesta operació es porta a terme, suposarà l'adquisició més important en el sector tecnològic de la història després de la compra d'AOL per Time Warner, l'any 2000.
Anar al contingut