Lloret de Mar

"We Love Lloret", el "reality" d'èxit a Alemanya sobre el turisme de borratxera

La imatge de jovent desenfrenat, festa, sexe i alcohol que projecta el "reality show" contrasta amb els intents de l'Ajuntament de fugir del turisme de borratxera i atraure un públic més familiar.

Redacció /TV3Actualitzat
Una televisió privada d'Alemanya ha emès amb gran èxit aquesta temporada el "reality" "We Love Lloret". Aquest dijous se n'emet l'últim capítol, però fins ara ha tingut molt bona audiència entre el públic jove.

Situat en un xalet de luxe a la cala Canyelles de Lloret, aquest "Gran Hermano" alemany ajunta 8 nois i noies de l'extraradi i els convida a passar el que el programa qualifica com "l'estiu de festa de la seva vida." Bona part de l'acció es desenvolupa dins la casa, però no falten les visites a Lloret de Mar, nocturnes i diürnes, on es repassen els tòpics més tronats que cert públic estranger associa a la població.

Queixa de l'Ajuntament

L'Ajuntament de Lloret ja ha fet arribar una queixa oficial a la cadena privada de televisió alemanya que emet el "reality show" per la imatge distorsionada que el programa dóna de la ciutat, precisament quan des del consistori s'impulsa un canvi de model.

El regidor de Comerç, Promoció i Turisme Lloret de Mar, Jordi Orobitg, ha explicat a TV3 les raons per les quals no veuen bé el "reality": "Nosaltres marquem un objectiu primordial, que és el del respecte. Nosaltres treballem fermament perquè des del nostre sector es tingui un respecte màxim pels usuaris dels nostres serveis i el que estem fent és retornar al punt inicial el llistó, que les persones que vinguin a Lloret tinguin respecte."

No és de la mateixa opinió un dels protagonistes col·laterals del programa, un empresari alemany que fa anys que treballa a Lloret, amb el sobrenom de "Don Francis", i que fa d'amfitrió del grup de joves a la ciutat. Des que s'emet el programa a Alemanya, a principis de juliol, Don Francis s'ha convertit en una celebritat i contempla el programa com una campanya de publicitat per a la ciutat. A més, insisteix en la necessitat d'aquest tipus de públic per a tots els sectors.

"Quan aquesta gent no ve a Lloret de Mar els hotels estan buits i falta molt diner, i necessitem  diners, estem en crisi", diu Francis Hage, el "Don Francis" de "We Love Lloret". "Nosaltres vivim d'aquest turisme! És Lloret de Mar! No és Tenerife, no és Gran Canària, és Lloret i fem diners, però ara resulta que ningú no vol aquesta gent", conclou l'empresari.

A Lloret, mentrestant, continua cada dia la lluita per trobar l'equilibri entre un públic, principalment classes mitjanes i treballadores de tot Europa, i el respecte pels altres. Un canvi de model amb resultats a llarg termini que requereix d'atenció diària. Al juny, l'Ajuntament va modificar l'ordenança del civisme i s'esforça per fer-la complir.


VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut