Victoria's Secret diu adeu els seus "àngels" per netejar la seva imatge sexista

La marca de llenceria ha anunciat el fitxatge de set dones referents en la seva professió per deixar enrere denúncies de publicitat sexista i d'assetjament a models

RedaccióActualitzat

La marca de llenceria Victoria's Secret vol netejar la seva imatge amb el fitxatge de set noves ambaixadores, un trencament amb els estàndards de bellesa i la cosificació de la dona que fins ara han caracteritzat la seva publicitat.

La companyia ha anunciat que la desfilada del 2022 la protagonitzaran dones famoses reconegudes pels seus èxits professionals i que "comparteixen una passió comuna per impulsar canvis positius".

Entre ells, hi ha la nord-americana Megan Rapinoe, campiona del món de futbol, ​​lesbiana i activista pels drets de les dones i LGBTQ.

"Sovint m'he sentit exclosa per les marques de la indústria de la bellesa i la moda", va dir la jugadora en la presentació de la nova línia estètica, VS Collective. "I estic encantada de crear un espai que abraci totes les dones."

Al nou elenc de Victoria's Secret hi ha l'actriu índia Priyanka Chopra, la model transgènere Valentina Sampaio, la model i refugiada Adut Akech, l'esquiadora d'estil lliure Eileen Gu, la model Paloma Elsesser i la fotògrafa i fundadora de #Girlgaze Amanda de Cadenet.
 

 

Crítiques de sexisme i assetjament

VS sempre ha estat criticada per promoure un model de dona objecte, prima i, en la majoria de casos, d'ètnia blanca. La seva icònica desfilada, que va comptar amb models canòniques com Naomi Campbell o Heidi Klum desfilant amb les ales de la companyia, es va cancel·lar el 2019 en no representar la realitat i la diversitat de les dones.

També ha protagonitzat nombroses polèmiques sexistes, com la campanya del "cos perfecte", sinònim de cossos molt prims, una publicitat qüestionada perquè fomentava l'anorèxia i imposava un ideal de bellesa molt rígid i irreal.

"El món estava canviant i hem trigat massa a reaccionar", va admetre el nou director executiu del grup, Martin Waters, en una entrevista a New York Times. "Vam haver de deixar de pensar en allò que els homes volien per centrar-nos en què volen les dones."
 

Les vendes de la companyia van caure un 7,7% el 2019 (Wikiedia Common)


Així explica la companyia la seva estratègia de "rebranding": "productes revolucionaris i contingut inspirador". L'objectiu: "donar una nova dimensió a l'experiència de marca" associant-se amb aquestes dones. Una de les primeres iniciatives que tirarà endavant serà una fundació global dedicada a la investigació del càncer, The Victoria's Secret Global Fund for Women's Cancers.

L'estratègia en part vol remuntar la caiguda de les seves vendes d'un 7,7% el 2019, ja abans de la pandèmia.També es vol córrer la cortina a les denúncies d'assetjament que han fet models de la marca i que, com va recollir The New York Times, apunten cap a dos alts executius: el fundador Leslie Wexner i el director de màrqueting, Ed Razek.

ARXIVAT A:
Moda
Anar al contingut