Vibe35 s'ha presentat aquest dilluns a Barcelona
Vibe35 vol facilitar la vinculació dels joves amb els equipaments culturals (ACN/Guillem Roset)

Vibe35, l'oferta conjunta de 6 grans equipaments culturals per atreure el públic jove

La iniciativa, que inclou preus reduïts i programació especial, vol crear nous públics i també impulsarà una plataforma digital amb els continguts per a escoles i instituts

Redacció/AgènciesActualitzat

Sis dels grans equipaments culturals públics s'han conjurat per atraure el públic jove. Són el Mercat de les Flors, el Lliure, el TNC, el Liceu, el Palau de la Música i L'Auditori.

Junts han engegat el projecte Vibe35, que oferirà una programació especial entre el 21 d'octubre i l'1 de novembre per "crear nous públics joves i potenciar iniciatives educatives i socials", a uns preus reduïts, entre 10 i 20 euros. S'oferiran 10.000 places. 

El públic jove, entre 18 i 35 anys, podrà assistir a un espectacle o concert programat exclusivament per a ells i que anirà seguit d'un "aftershow", una actuació musical organitzada amb la col·laboració dels festivals i sales de música de Barcelona, com el Sónar, Primavera Sound, Festival Cruïlla, Razzmatazz o Nitsa/Apolo.

La iniciativa pretén que els més joves "es facin seus" aquests espais de cultura, segons han indicat els responsables dels locals. 

Els representants dels sis equipaments que participen al Vibe35
Els representants dels sis equipaments que participen al Vibe35 (ACN/Guillem Roset)

El primer espectacle serà el 21 d'octubre al Mercat de les Flors amb Bate Fado i música amb Unai Muguruza, en col·laboració amb el Primavera Sound.

També s'ha programat "Il Trovatore" al Liceu, seguit de l'actuació d'un DJ; "Assaig sobre la ceguesa", al TNC, amb l'actuació final de Kyne i DJ Krea; i la projecció de "Metropolis" al Palau de la Música, amb "aftershow" en col·laboració amb el Cruïlla. 

La venda preferent d'entrades ha començat aquest dilluns per als usuaris que es registrin al web del projecte, però, a partir del dia 10 d'octubre, la venda serà a través de totes les webs dels equipaments. 
 

Pensant en els espectadors encara més joves

Per al públic escolar, els sis equipaments també crearan una plataforma digital que centralitzarà tots els projectes educatius de cada centre. Es crearan itineraris compartits i s'organitzaran jornades de formació per al professorat d'escoles i instituts. 

La idea és donar més visibilitat a l'oferta que tenen i fomentar la "formació, el debat i la creació de recursos dirigits a tota la comunitat educativa".

S'espera que la plataforma estigui disponible a mitjans del 2023.

Totes les iniciatives parteixen d'una subvenció de 500.000 euros atorgada pel Ministeri de Cultura.

 

ARXIVAT A:
CinemaTeatreMúsica
Anar al contingut