Barcelona

Via Laietana, 2023: els cotxes només tindran un carril de baixada

L'Ajuntament de Barcelona aposta per la sostenibilitat i l'espai verd en el projecte de remodelació integral d'una de les principals vies de la ciutat

RedaccióActualitzat

La Via Lietana del futur tindrà molts menys cotxes. Almenys, aquesta és la intenció de l'Ajuntament de Barcelona, que aquest dijous ha presentat el projecte de remodelació integral d'una de les principals vies de la ciutat. 

Té com a principal novetat el fet que els vehicles particulars no podran fer el trajecte de pujada.

El projecte preveu més espai per al vianant, més verd i una mobilitat més sostenible. Cap a la plaça d'Urquinaona hi haurà carril bus i carril bici. De baixada, també hi haurà carril bus, mentre que vehicles particulars, bicicletes i patinets compartiran l'altre carril, on només es podrà circular a 30 quilòmetres per hora.
 

Les voreres arribaran fins als 4,15 metres, molt per sobre del 2,50 actuals, i es faran 4 nous espais amb arbres a l'altura del carrer Jonqueres i de les places de l'Àngel, d'Antoni Maura i d'Antoni López.
 

Així ha de quedar l'extrem de la Via Laietana, a Correus, després de la remodelació (Ajuntament de Barcelona)

La proposta de remodelació arriba després del procés participatiu amb el veïnat, comerciants i entitats. L'Ajuntament preveu licitar els projectes aquest febrer per poder començar les obres l'últim trimestre de 2021 i acabar-les a mitjans del 2023, amb una inversió d'uns 34 milions d'euros.

ARXIVAT A:
MobilitatContaminacióMedi ambientZBE Barcelona
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut