Planta de Valeo a Martorelles
Planta de Valeo a Martorelles

Valeo no tancarà: rep tres ofertes per la fàbrica de Martorelles

Garantirien com a molt un 40% dels llocs de treball que hi havia fa dos anys

Iván GutiérrezActualitzat

Aquest juny era la data límit que havia posat la multinacional de components de l'automoció Valeo per tancar definitivament la seva planta de Martorelles. Dos anys després d'anunciar que marxaria, i segons ha pogut saber TV3, ara hi ha tres empreses interessades, dues de locals i una de multinacional.

La planta no mantindrà l'activitat i el seu futur passa per la logística, la injecció de plàstics o el metall. Les dues locals són les que tenen més números de quedar-se-la, ja que són les que garanteixen més llocs de feina. En el millor dels casos, es podrien recol·locar 90 treballadors dels 250 que tenia la planta fa dos anys. Una dotzena de treballadors van acollir-se al programa de trasllat a la planta de Valeo a Saragossa.

Aquest divendres se celebra la reunió on s'escollirà quina empresa seguirà amb l'activitat; ho decidirà una comissió composta per la Generalitat, l'agència MOA i sindicats. La decisió l'haurà de ratificar una assemblea de treballadors la setmana que ve. Tot i que no se saben els noms de les empreses, els sectors als quals es dediquen les locals és la logística, la injecció de plàstics i metall amb vincles amb el transport d'autobús i ferroviari.

Les tres ofertes

L'empresa logística és una de les locals, i mantindria entre 50 i 90 llocs de treball. L'únic inconvenient és que hauria d'enderrocar la nau i passaria un any fins que els treballadors poguessin reincorporar-se a la feina; aquest temps el passarien a l'atur.

L'altra companyia catalana interessada es dedica a la injecció de plàstics i assegura 80 treballadors i un projecte de futur.

La multinacional que s'ha presentat es dedica al sector del metall i la foneria d'alumini amb reminiscències al transport (ferroviari i autobusos); aquesta asseguraria uns 50 llocs de feina i garanteixen inversions.

Val a dir que qualsevol de les empreses que adquireixi la planta tindrà condicions avantatjoses per adquirir la nau i ajudes a la inversió que faci en un futur.

Dos anys després

Valeo Martorelles es dedicava fins al 20 de juny a la producció de climatitzadors per als cotxes. El juliol del 2015, la central de la companyia francesa va decidir tancar la planta i traslladar tota la producció a la central que té a Saragossa.

Els sindicats van començar una vaga indefinida, que finalment va durar tres mesos. Tot i que, inicialment, la companyia austríaca Síntex, també de components de l'automoció, es va interessar en la reindustrialització de la fàbrica, finalment el maig del 2016 es va fer enrere. La raó va ser que Seat va retirar els seus projectes per comprar components a la fàbrica. De fet, la intenció de Síntex era produir els components de climatització del nou Audi A1 a partir del 2018.

ESPECIALS RELACIONATS
Anar al contingut