Calvet, sobre les causes del descarrilament: "Obsolescència i manca de manteniment"

El conseller de Territori i Sostenibilitat acusa el govern espanyol d'"oportunisme polític" per lligar les inversions a Rodalies amb l'aprovació dels pressupostos
Calvet, sobre les causes del descarrilament: "Obsolescència i manca de manteniment"
Barcelona

Calvet, sobre les causes del descarrilament: "Obsolescència i manca de manteniment"

El conseller de Territori i Sostenibilitat acusa el govern espanyol d'"oportunisme polític" per lligar les inversions a Rodalies amb l'aprovació dels pressupostos
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

L'endemà del descarrilament d'un tren a Vacarisses a causa d'un esllavissament, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha reclamat aquest dimecres renegociar el traspàs de Rodalies.

Entrevistat al programa "Els Matins", Calvet ha atribuït l'esllavissada i l'accident a la manca d'inversions a la xarxa de Rodalies:

"Sens dubte la pluja hi ha influït, perquè aquest any hem tingut molta pluja, es va acumulant i acaba provocant unes càrregues sobre els murs que, si no tenen el manteniment adequat, poden col·lapsar."

"Això és degut sense dubte a una obsolescència, a una manca de manteniment, a una manca d'inversions a les línies, que des del govern de la Generalitat denunciem des de fa temps." 

 

Respecte a les promeses expressades aquest dimarts pel ministre de Foment, José Luis Ábalos, de noves inversions a Rodalies de Catalunya, Calvet ho ha qualificat d'"oportunisme polític", perquè el ministre va lligar-ho a l'aprovació dels pressupostos.

Notícia relacionada: L'esllavissada de Vacarisses és la tercera en 10 anys en el mateix tram

12% d'execució de les inversions des del 2009

El conseller ha fet un balanç dels gairebé 10 anys que fa del traspàs de la titularitat del servei de Rodalies a la Generalitat: ha assegurat que llavors es van prometre 4.000 milions d'euros en inversions i que només se n'han executat entre un 12 i un 13%.

Calvet ha afegit que, per pal·liar-ho, el 2013 es va aprovar un pla extraordinari amb 306 milions per dedicar a les inversions més urgents, però que novament l'execució no va passar del 12%.

 

Notícia relacionada: Adif va revisar dilluns el lloc de l'accident de Vacarisses i no hi havia "anomalies"

Renegociar el traspàs de Rodalies

Amb aquests arguments, el conseller de Territori i Sostenibilitat ha afirmat aquest dimecres que el seu govern exigirà al Ministeri de Foment, a Adif i a Renfe una nova negociació del traspàs de Rodalies:

"Volem reobrir el traspàs, posarem les condicions que necessitem per donar per bo aquest traspàs i ho posarem sobre la taula en forma de nou document de traspàs."

Calvet ha anunciat que vol reunir-se de manera urgent amb els presidents d'Adif i de Renfe, i reclamar-los un pla d'inversions "concret". Ha afegit que la negociació ha d'acabar "forçosament" amb una nova signatura del document de traspàs.

TEMES:
Mobilitat Infraestructures

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS