Barcelona

Uns 15.000 usuaris, afectats per un tall a la C2 sud el primer dia feiner dels canvis a Rodalies

El primer dia feiner dels canvis a Rodalies Renfe ha començat amb força problemes. El servei de trens a la línia C2 sud ha estat aturat durant tres quarts d'hora entre l'estació de Barcelona-Sants i Sant Vicenç de Calders perquè s'ha cremat una locomotora. Cap a un quart de deu s'hi ha restablert el servei, però 15.000 passatgers han patit les conseqüències de l'avaria. La línia ha circulat amb retards fins al migdia, uns retards que han acabat afectant també la C2 nord. El foc ha començat cap a les vuit del matí i ha afectat la locomotora del darrere del tren, que en el moment de l'incendi no estava en funcionament. A causa de l'incendi, el tren ha quedat aturat a uns 200 metres de l'estació de Gavà, ha estat evacuat i els passatgers han anat caminant per la via fins a l'estació.

Actualitzat
Barcelona ha d'afrontar dos anys complicats per les obres del tren d'alta velocitat a les estacions de Sant Andreu i la Sagrera, i el primer dia feiner en què es posava a prova el dispositiu muntat per Renfe per aquest període d'obres no ha estat gaire afortunat, perquè ja hi ha hagut la primera avaria i el primer tall de servei, que ha comportat, com és habitual, retards importants.

L'avaria que ha provocat aquests retards s'ha produït entre les estacions de Gavà i el Prat de Llobregat a les vuit del matí ha obligat a evacuar tots els passatgers que viatjaven al comboi. Fonts de l'ADIF han explicat que poc després d'aturar-se aquest tren, ha començat a sortir fum i flames del primer cotxe del tren, que és autopropulsat, situació que ha obligat a interrompre la circulació en els dos sentits i a desallotjar-ne els viatgers.

El tall de la circulació de trens, en tots dos sentits de la marxa, s'ha produït a les 08.35 h, a petició dels Bombers de la Generalitat, que han apagat el foc al cap de mitja hora, i per motius de seguretat. El servei s'ha restablert al cap de tres quarts d'hora, però hi ha hagut 15.000 afectats, retards importants i descontentament entre els usuaris.

El director de Renfe Rodalies, Miguel Ángel Remacha, ha lamentat que la incidència a Gavà hagi "deslluït" el primer dia laborable de nous horaris, però ha insistit que el que ha passat "no té res a veure amb aquesta situació". "Són problemes que es poden produir en un sistema tan complex com el ferroviari", ha afegit.

Una usuària del 3cat24 ens envia quatre vídeos del tren incendiat i el periple dels passatgers

La Noèlia Balastegui, una usuària del 3cat24, ha estat un dels passatgers que han viscut aquest matí un periple per l'incendi que ha afectat una locomotora del tren en què circulaven. La Noèlia ha pogut plasmar l'experiència en diversos vídeos en què es pot veure com els usuaris de Renfe han viscut el moment de l'incendi i, posteriorment, com han hagut d'anar caminant per la via fins a l'estació més pròxima, la de Gavà.



Modificació del servei per les obres de l'AVE

Des de dissabte, hi ha dues línies de Rodalies amb modificacions, i aquest dilluns passen la prova de foc, ja que és el primer dia en què l'afluència de viatgers serà màxima. La principal novetat és que la línia C10, que fins ara connectava amb l'aeroport del Prat, queda integrada dins del recorregut de la línia C2 nord, que ara té l'origen a Sant Celoni i acaba a l'aeroport. La C2 sud va de Sant Vicenç a l'estació de França. De Sant Vicenç de Calders a Sant Celoni caldrà fer transbordament a les estacions de Sants o Passeig de Gràcia.

L'anomenat servei transversal, entre Granollers i Castelldefels, es podrà fer sense necessitat de transbordament a Barcelona. A la línia 1, entre Maçanet i l'Hospitalet, els trens estaran tres minuts més per recórrer el trajecte, però tots pararan a Montgat, Montgat-Nord i Cabrera de Mar. Les línies 3 i 4 tindran alguns combois més que ara. Les obres duraran dos anys i comportaran un canvi total de l'estació de Sant Andreu Comtal.
NOTÍCIES RELACIONADES
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut