Els cotxes estan aparcats en una finca entre Teià i Premià de Dalt, al Maresme
Els cotxes estan aparcats en una finca entre Teià i Premià de Dalt, al Maresme

Una vintena de vehicles VTC "aparcats" en un descampat del Maresme

Un grup de treballadors d'Uber i Cabify defensen davant les portes del MWC "que hi ha feina per a tothom"

Actualitzat

Una vintena de vehicles VTC s'han vist en una finca entre Teià i Premià de Dalt, al Maresme. Els cotxes sembla que fa dies que estan aparcats en aquest descampat si fem cas de la pols que acumulen. Possiblement des que les empreses de VTC van decidir deixar de treballar a Barcelona.

Els cotxes s'amunteguen en aquesta finca a l'espera que l'empresa propietària decideixi què en vol, o què en pot, fer.

 

Els vehicles empolsegats sembla que fa dies que estan aparcats a l'aire lliure.

 

Recordem que Uber i Cabify van decidir deixar de treballar a Barcelona després de la vaga del taxi i per l'obligació de contractar amb antelació els serveis dels vehicles de lloguer amb conductor.

Aquest dimarts el ple de l'Àrea Metropolitana té previst aprovar el nou reglament dels VTC, que establirà un temps mínim d'una hora per contractar aquests serveis, amb sancions de fins a 6.000 euros.

 

Als vidres es pot veure que porten el permís de la Generalitat vigent.

 

Notícia relacionada: "El 70% de les llicències VTC a Barcelona està en mans de tres grans grups inversors"

 

El fet que les empreses VTC hagin abandonat Barcelona com a territori on ofereixen el seu servei ha provocat que s'hagin fet acomiadaments a les plantilles de conductors. Quan la Generalitat va aprovar el decret de regulació del sector, els VTC van anunciar que es posaven en perill més de 3.000 llocs de treball.

Protestes al MWC

Un grup de treballadors de les empreses de VTC Uber i Cabify s'han manifestat a les portes del Mobile World Congress per demanar que es retiri el decret que els obliga a ser contractats amb un mínim de 15 minuts d'antelació, i poder treballar.

 

Alguns treballadors de Cabify i Uber es manifesten a les portes del MWC.

 

Walter Gómez, un portaveu dels treballadors, ha explicat que precisament en el MWC es fa evident que hi ha necessitat de vehicles pel transport a la ciutat i s'ha dirigit als taxistes dient-los que hi ha feina per a tothom.

"Hi ha prou feina per a tothom i és bo que puguem col·laborar com a empreses, com a ciutat. No pot ser que en un congrés de mòbils un no pugui agafar el mòbil i demanar un Cabify o Uber. Senyora Colau i senyor Torra, què ens han de dir ara? Tenim un clar exemple del que està faltant ara mateix, cotxes d'Uber i Cabify per al transport a la ciutat, que és necessari i també és competència, perquè hi ha d'haver competència per a tot."

Entre les dues plataformes, Cabify i d'Uber, són uns 1.800 els vehicles que en aquest congrés no han pogut treballar.

A banda d'empreses com Uber i Cabify, a Barcelona hi ha 1.200 llicències de vehicles de lloguer amb conductor, VTC, que habitualment treballen pel Mobile. Són aquelles empreses que sempre han donat un servei de lloguer i que fan serveis precontractats, i no de transport ocasional.

ARXIVAT A:
MobilitatVTC
Anar al contingut