Una vintena de riders de Glovo en vaga protesten contra les condicions laborals i denuncien ser falsos autònoms
Una vintena de riders de Glovo en vaga protesten contra les condicions laborals i denuncien ser falsos autònoms

Una vintena de riders de Glovo en vaga protesten contra les condicions laborals i denuncien ser falsos autònoms

Primer pla del president de la secció sindical de Glovo, Brian González, atenent els mitjans, l'1 d'agost del 2019 (Horitzontal)
Primer pla del president de la secció sindical de Glovo, Brian González, atenent els mitjans, l'1 d'agost del 2019 (Horitzontal)

ACN Barcelona.-Una vintena de repartidors de Glovo en vaga s'han manifestat aquest dijous davant de la Sagrada Família i a la seu de l'empresa per denunciar les seves condicions laborals i que treballen com a falsos autònoms. El president de la secció sindical de Glovo, Brian González, ha explicat que el sistema de penalitzacions de l'aplicació fa que els riders no puguin treballar la quantitat d'hores necessàries per obtenir "un sou digne" i que, a més, ho hagin de fer quan l'empresa els ho demana, com ara els caps de setmana, davant l'amenaça que els disminueixi la quantitat d'hores que els permet treballar. A més, alguns dels manifestants han denunciat pràctiques irregulars per part de membres de Glovo, com ara la venda d'hores extra.

Els riders han centrat les seves reivindicacions en la necessitat que es reconegui la seva condició de "falsos autònoms" i que millorin les condicions laborals. "No som realment autònoms perquè ells decideixen en quin horari treballem, ens controlen des de la mateixa aplicació i no ens paguen el que ens haurien de pagar", ha denunciat González. Els repartidors en vaga també han criticat el mecanisme que utilitza l'empresa per establir els horaris dels treballadors. El sistema de puntuació de Glovo fa que els riders hagin de treballar totes les hores que l'empresa els assigna, inclosos els caps de setmana, i hagin de tenir una antiguitat mínima d'uns dos anys per poder treballar més de tres o quatre hores diàries.Per la seva part, el president de l'Associació Autònoma de Riders, Badr Eddine, ha dit que aspiren a "asseure's amb la cúpula de Glovo per arribar a un acord". "Nosaltres estenem la mà, tant des de Riders por Derechos, des d'on defensem el model laboral, com des de l'Associació Autònoma de Riders, des d'on defensem el model d'autònoms, perquè volem arribar junts a un acord per al bé del client, de l'empresa i els treballadors", ha afegit.Per altra banda, els treballadors també han denunciat pràctiques irregulars per part de l'empresa i coaccions per evitar que se sumessin a la manifestació, en la qual esperaven una assistència d'unes 500 persones. En aquest sentit, Eddine ha explicat que tenen trucades gravades que demostrarien que "des de les oficines de Glovo van posar-se en contacte amb els riders per oferir-los obrir l'horari i donar-los bonificacions perquè no anessin a la manifestació".A més, altres treballadors han denunciat la venda d'hores per part d'alguns riders amb contactes dins de l'empresa. "El procés que se segueix per comprar hores és buscar un 'glover' amb contactes a l'oficina i pagar entre 40 i 55 euros. Un cop fet això, l'endemà, quan et despertes tens les teves 13 hores diàries assignades durant una setmana", ha explicat un usuari de Glovo que declara haver utilitzat aquesta tàctica.Respecte a les possibles solucions, el president de l'Associació Autònoma de Riders ha explicat que ja s'han reunit amb el govern de l'Ajuntament i que pretenen tornar-ho a fer a partir de setembre. Per part de l'empresa, els manifestants han explicat que no han rebut cap proposta. "L'endemà de convocar aquesta manifestació vaig rebre una trucada del mànager de Glovo des de Madrid, que em demanava de quedar per parlar, personalment, en un restaurant, però jo li vaig proposar de veure'ns a les oficines de l'empresa o a la seu de la Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC), que ens està donant suport, però no vam obtenir cap resposta", ha explicat González.

Anar al contingut