Una turborotonda genera confusió als conductors a l'autovia de Reus a Tarragona

El canvi de rotonda a turborotonda ha generat desconcert entre els conductors i les autoescoles

Actualitzat

Des de fa més d'un mes, a l'autovia de Reus a Tarragona, el Ministeri de Foment ha transformat una rotonda en turborotonda. El canvi ha generat confusió entre els conductors i les autoescoles, que s'han hagut d'adaptar a un tipus de rotonda que no està reglamentada i que és més habitual en altres països.

La principal diferència és que abans es podia accedir a la plaça des dels dos carrils, però ara quan s'arriba a la rotonda des del carril de la dreta només es pot girar a la dreta; per tant, els conductors s'han de situar amb antelació al carril correcte.

Mapa del funcionament de la Turborotonda a Tarragona

A vista d'ocell és més fàcil d'entendre: abans d'arribar a la rotonda, si s'ha d'agafar la primera sortida, ens hem de situar al carril dret, i, si anem en qualsevol altra direcció, ens hem de situar al carril esquerre.

Per això s'han pintat a terra, a cada carril d'accés a la rotonda, les fletxes que indiquen el sentit cap on va cada carril.

Els carrils de la dreta s'han pintat de blau per fer-los més visibles i s'hi ha dibuixat una línia contínua per indicar que no es pot seguir per la rotonda com abans.

Trencant la norma

Carlos Trujillo,vicepresident de l'Associació d'Autoescoles de Tarragona, explica que aquesta rotonda trenca amb la norma general de les rotondes normals, que és arribar pel carril de la dreta i circular pel carril de la dreta.

"En aquesta rotonda s'ha d'explicar molt bé que a l'hora d'arribar i continuar recte t'has de posar al  carril de l'esquerra i això crea molta confusió."

Com que els conductors encara no hi estan acostumats, hi ha confusions, infraccions i situacions de perill. Segons Foment, es tracta d'una prova pilot que s'aplicarà a altres rotondes. La valoració que en fan és positiva, perquè consideren que, a mesura que la gent s'hi va habituant, hi ha menys incidents.

Les autoescoles creuen que fa falta més senyalitzalització abans d'arribar a la turborotonda, i Foment ja ha anunciat que en les pròximes setmanes hi instal·laran cartells de presenyalització.


Tram on es concentren més accidents  

A l'autovia T-11, que uneix Reus amb Tarragona és un dels trams a on es concentra més accidents per quilòmetre, segons un estudi. El punt amb més sinistralitat és al quilòmetre 17.

La majoria no són accidents greus, però un altre informe el d'Automobilistas Europeos Asociados considera que en aquesta via, hi ha un dels punts quilomètrics més perillosos d'Espanya, amb 95 accidents i 155 ferits del 2015 al 2019.

ARXIVAT A:
Trànsit
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut