Tarragona

Una nova línia de contenidors unirà el port de Tarragona amb els EUA i l'Orient Mitjà

La companyia naviliera ZIM inaugura una nova línia regular de transport de contenidors que unirà el port de Tarragona amb l'Orient Mitjà i els Estats Units amb 14 vaixells. La naviliera assegura que Tarragona és una oportunitat de negoci i que quan l'ampliació de la terminal del moll d'Andalusia estigui enllestida serà una de les més importants d'Europa. A més, ZIM té previst anunciar dos nous serveis que oferirà des de Tarragona. El president de l'Autoritat Portuària, Josep Anton Burgasé, ha assegurat que aquesta és una primera línia d'altres que vindran.

Actualitzat
El vaixell "ZIM Shenzhen", de la naviliera ZIM, ha inaugurat aquest divendres oficialment la nova línia regular ZCS, que unirà setmanalment el port de Tarragona amb l'Orient Mitjà i els Estats Units mitjançant 14 vaixells porta-contenidors que atracaran a la terminal del moll d'Andalusia. Amb la posada en marxa d'aquesta nova línia, el port de Tarragona "entra en la ruta mundial de contenidors", ha destacat el president de l'Autoritat Portuària de Tarragona (APT), Josep Anton Burgasé, durant l'acte de presentació del servei.

La nova línia ha estat possible després que el juny del 2008 l'APT aprovés la concessió administrativa de la terminal de contenidors del moll d'Andalusia, per un període de 30 anys, a l'empresa DP World de Dubai, un dels més grans operadors de terminals marítimes del món, i a la naviliera israeliana ZIM Ports Limited (ZIM). La concessió inclou una inversió per part de DP World d'uns 87 milions d'euros en l'ampliació de la terminal, que tindrà una superfície de 410.000 metres quadrats "en un termini d'un any o any i mig", mentre que l'APT desemborsarà uns 60 milions d'euros, ha explicat Burgasé.

El trànsit mínim de contenidors previst és de 70.000 TEU (unitat de contenidors) el 2009, 200.000 el 2010, 400.000 el 2012 i 500.000 el 2015. A més, generarà 2.000 llocs de treball directes i indirectes i tindrà un valor afegit brut de 100 milions d'euros, segons fonts de l'Autoritat Portuària.

De la seva banda, el responsable de ZIM a la península Ibèrica, França i el nord de l'Àfrica, Félix Gendler, ha anunciat que en un període "molt breu" de temps s'anunciaran noves línies amb escala al port de Tarragona, un enclavament "estratègic" amb "moltes oportunitats de negoci". Gendler ha afegit que la de Tarragona és una nova escala en la ruta mundial de contenidors de la naviliera que "en cap cas" substituirà la de Barcelona, on la companyia opera des de fa anys.

Respecte a la línia ZCS inaugurada aquest divendres, els vaixells faran escala als ports de Haifa (Israel), Livorno (Itàlia), Gènova (Itàlia), Tarragona, Halifax (Canadà), Nova York (EUA), Savannah (EUA), Kingston (Jamaica), canal de Panamà, Los Angeles (EUA), Oakland (EUA), Shekou (Xina), Hong Kong (Xina), Ningbo (Xina), Xangai (Xina), Pusan (Corea) i Balboa (Panamà).
Després, tornaran als ports del canal de Panamà, Kingston, Savannah, Nova York, Halifax, Tarragona i Haifa.
Anar al contingut