L'empresa Namastech, de Castelldefels, ha creat una aplicació anomenada Musguide.
L'empresa Namastech, de Castelldefels, ha creat una aplicació anomenada Musguide.
Castelldefels

Una nova app cultural permet interactuar i ampliar l'experiència d'anar de museus

Una empresa catalana ha creat una aplicació anomenada Musguide que va més enllà de l'audioguia i dóna al visitant la possibilitat d'interactuar i aprofundir molt més en els continguts de les exposicions. La nova app desenvolupada per l'empresa Namastech, de Castelldefels, pretén arribar a ser l'Spotify de l'art.

RedaccióActualitzat

L'empresa Namastech, de Castelldefels, ha creat una aplicació anomenada Musguide que aporta una experiència paral·lela a la visita d'exposicions als museus. L'aplicació, per a dispositius mòbils ("smartphones" i "tablets") o des del web, es diu "Musguide" i ja es pot trobar en els principals museus del país.

La nova eina va més enllà de l'audioguia i dóna al visitant la possibilitat d'interactuar i aprofundir molt més en els continguts de les exposicions. També via web, aporta l'experiència de galeria amb una gran varietat d'exposicions i recorreguts artístics que es poden fer des de casa.  

Segons els creadors de Musguide, l'aplicació també permet preparar-se la visita real des de casa, amb tranquil·litat i fent itineraris. També és possible llegir crítiques d'anteriors visitants.

Fa temps que alguns museus ofereixen les seves pròpies aplicacions mòbils, però aquesta vol unir esforços i reunir tants museus com sigui possible en un mateix portal.

El MNAC i la Fundació Tàpies són alguns dels museus que s'han afegit a Musguide, que, per un preu mòdic, permet l'accés a un ampli ventall de rutes culturals i exposicions que es poden continuar visitant quan ja no estan en cartell.

Xarxes artístiques com aquesta obren noves vies als museus per difondre les seves exposicions i fidelitzar els visitants. Musguide segueix els passos d'altres iniciatives, com la de Google Art Project, que ja té un catàleg de 30.000 obres d'art digitalitzades de 150 museus i col·leccions. No es tracta de substituir la visita al museu, sinó d'aprofitar les possibilitats de la tecnologia per facilitar l'accés i el coneixement de l'art.

Anar al contingut