Un segon túnel de FGC, per descongestionar la línia entre Barcelona i el Vallès

El govern també vol connectar la línia del Vallès i la del Llobregat-Anoia unint les estacions de Plaça d'Espanya i Gràcia de la línia L8
Un segon túnel de FGC, per descongestionar la línia entre Barcelona i el Vallès
Barcelona

Un segon túnel de FGC, per descongestionar la línia entre Barcelona i el Vallès

El govern també vol connectar la línia del Vallès i la del Llobregat-Anoia unint les estacions de Plaça d'Espanya i Gràcia de la línia L8
Actualitzat
TEMA:
Mobilitat
Ferrocarrils de la Generalitat
Ferrocarrils de la Generalitat

El govern planteja construir un segon túnel dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a Collserola, per unir Barcelona amb el Vallès en menys de mitja hora. Suposaria un estalvi de temps de pràcticament un quart. 

L'executiu defensa que aquesta obra permetrà doblar la capacitat dels trens i alleugerir l'actual línia del Vallès, que està al límit. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, també creu que atreuria molts conductors que ara fan servir la congestionada C-58.

"La xarxa actual ja no xucla més; per tant, ens hem de plantejar aquest segon túnel. És la gran infraestructura metropolitana dels propers anys, i per al 2020 n'hem de tenir l'estudi informatiu." 

El govern ha plantejat com a prioritat la voluntat de connectar les dues línies de Ferrocarrils, la del Vallès i la Llobregat-Anoia, unint les estacions de Plaça d'Espanya i Gràcia de la línia L8, a Barcelona. També s'espera que el 2020 estigui a punt per poder-la licitar.

 

 

Pla de FGC per al 2030

El conseller Calvet i el president de FGC, Ricard Font, han presentat aquest dilluns l'Agenda 2030 de FGC, amb la qual es volen fixar les línies d'actuació de l'empresa pública per als pròxims anys.

En aquest pla es planeja la construcció de bescanviadors d'autobusos a l'estació de Plaça d'Espanya i al voltant de la de Francesc Macià, els quals Font ha indicat que funcionaran per connectar els serveis de tren, bus i metro.

En aquest sentit, Font ha explicat que FGC ha de passar de ser una empresa ferroviària a una de mobilitat en el futur, per la qual cosa espera comptar amb l'ATM i la resta d'operadors i integrar en una plataforma tecnològica tots els serveis "des que surts de casa fins al lloc on vas".

També ha apostat per estacions 4.0 i intermodals que ofereixin des de serveis de mobilitat fins a activitats diverses, com ara espais de cotreball i paqueteria, i integrar el transport de mercaderies amb autopistes ferroviàries i el de paqueteria amb serveis d'última milla al voltant dels nuclis de Martorell i de Rubí.

Calvet ha explicat que FGC ha d'estar preparada per gestionar en un futur línies d'alta velocitat que connectin amb el sud de França i per ser titular del servei de Rodalies i Regionals a Catalunya, si se'n donés l'oportunitat.

El conseller insisteix a reobrir el traspàs de Rodalies i establir una relació bilateral entre l'Estat i la Generalitat per millorar aquest servei de transport i les seves infraestructures: "Estem farts de queixar-nos", ha dit.   

 

 


Estendre la xarxa

D'una altra banda, la Generalitat vol estendre l'activitat de FGC a Tarragona, on es vol posar en marxa el tren-tramvia del Camp de Tarragona.
Finalitzar la integració urbana a Igualada i Manresa és un altre dels objectius per als anys vinents.

Un altre repte de FGC per als pròxims anys és fer-se càrrec del servei de llançadora a l'aeroport de Barcelona, per a la qual cosa estudien models com el del Heathrow Express, el tren que enllaça aquest aeroport londinenc amb la capital britànica.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, que va transportar 88 milions de viatgers el 2018, es planteja portar a terme tots aquests projectes els anys vinents mantenint l'aportació de la Generalitat en els 180 milions d'euros, encara que actualitzant aquesta quantitat, "si pot ser", amb l'evolució del PIB, segons ha puntualitzat Ricard Font.

ARXIVAT A:
Mobilitat Infraestructures Damià Calvet
Anar al contingut