
Un robot per portar paquets a casa, en període de prova a Esplugues de Llobregat
Es tracta d'un vehicle dissenyat i fabricat per la Universitat Politècnica de Catalunya i CARNET i pretén, entre altres, reduir els costos de lliurament de mercaderies
La primera setmana de juny començarà a circular pels carrers d'Esplugues de Llobregat un robot elèctric que està pensat per a la distribució de paquets. Es pretén reduir els costos de lliurament, els problemes d'aparcament, les emissions i la congestió de trànsit. El període de prova es farà durant tot un mes al mercat de Can Vidalet.
La iniciativa l'ha promogut l'Institut Català de Tecnologia i el vehicle l'ha fabricat i dissenyat per un equip de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i CARNET, el hub de recerca de sobre la mobilitat del futur.
El projecte, en canvi, el va encarregar l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l'EIT Urban Mobility, un òrgan que depèn de la Comissió Europea. Tot plegat, en coordinació amb l'Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRI).
Conducció autònoma
El vehicle circula a un màxim de 20 km/h, fa 170 x 110 x 100 cm i porta sis rodes que li permeten pujar i baixar escales de fins a 20 centímetres d'altura.
Està pensant per operar en l'última milla, és a dir, el que es coneix com l'últim tram de la cadena de subministrament entre el centre de distribució i el client final.
Segons Albert Sanfeliu, que encapçala l'IRI, "el robot pot navegar per si mateix sense que ningú el condueixi". A més, també "està equipat amb uns sensors que detecten obstacles i pot adaptar la trajectòria".
Un robot per portar a casa el que comprem per internet. Al juny es farà a Esplugues de Llobregat la prova pilot del primer vehicle autònom català per distribuir mercaderies. És elèctric, pot carregar 100 quilos i anar a 25 km/hhttps://t.co/wUFCJbrhcM pic.twitter.com/gE1lliNkBp
Joan Garcia Riera (@JGarciaRiera) March 30, 2022
Reduir els costos d'operacions
Tal com assegura la UPC, el vehicle autònom, anomenat ADD, per les sigles en anglès d'Autonomous Delivery Device, comportaria una reassignació important dels costos del transportista i faria el servei més econòmic i eficient que amb vehicles convencionals.
El transport urbà de mercaderies representa el 20% del trànsit de les ciutats, el 30% de l'ocupació dels carrers i fins al 40% de les emissions.
Aquesta mena de vehicles poden funcionar tant de nit com de dia i moltes empreses els estan introduint al mercat amb l'objectiu de reduir els costos d'operacions.
Els serveis de lliurament autònom s'estan assajant en entorn públic. Aquestes iniciatives són minoritàries i la majoria de proves pilot es fan en entorns controlats.
- ARXIVAT A:
- MobilitatUniversitatTecnologiaComerç