David Calle, finalista del "Nobel" d'Educació
David Calle, finalista del "Nobel" d'Educació

Un professor madrileny youtuber, finalista del "Nobel" d'Educació

David Calle, fundador i creador de la pàgina web educativa Unicoos, s'ha classificat entre els deu finalistes per guanyar el Global Teacher Prize 2017 de la Varkey Foundation, considerat el "Nobel" d'Educació, valorat en un milió de dòlars

RedaccióActualitzat

La necessitat d'ajudar els altres i la passió per fer el que li agrada són els dos pilars fonamentals en què es basa David Calle, un professor madrileny que, després de quedar-se a l'atur, va decidir crear-se un canal de YouTube amb el nom d'Unicoos per ajudar a tots aquells alumnes que no es podien permetre pagar-se una acadèmia.

Calle, enginyer de professió, va fundar la seva pròpia acadèmia de suport de Secundària i Batxiller. Tot i això, se'n va adonar que no podia estar les 24 hores a disposició dels alumnes quan aquests tinguessin un problema i, conscient que moltes famílies no es podien permetre un professor particular, va decidir traslladar les solucions a la xarxa.

Un dia, se li va acudir que pujar vídeos a YouTube amb explicacions ajudaria els alumnes a repassar el que se'ls hagués oblidat i a resoldre els dubtes que poguessin tenir. A més, va fundar la pàgina web www.unicoos.com per oferir teoria, exercicis resolts i exàmens.

El canal ja té més de 700.000 subscriptors i acumula més de 100 milions de visites en els 700 vídeos que ha publicat, i Google l'ha elegit com el canal amb més impacte social d'Espanya al setembre del 2015.

Finalista dels Global Teacher Prize 2017

Ara, està nominat al guardó amb més prestigi dins del món de l'educació, el Global Teacher Prize 2017, que es va crear fa tres anys per retre homenatge a aquells professors excepcionals que hagin contribuït significativament a la professió.

El professor madrileny comparteix nominació amb professors destacats en l'àmbit de la innovació com Raymond Cambres, del Regne Unit, un professor de ciències informàtiques de la Brook Weston Academy de Corby que ha implementat un nou programari per a l'aprenentatge utilitzant Microsoft Kinect.

Entre els nominats també hi ha Maggie MacDonnell, professora de l'Ikusik School a l'Àrtic canadenc, que treballa amb iniciatives com la creació d'una cuina comunitària, la formació de prevenció del suïcidi o un programa d'habilitats dedicat a les nenes per combatre els complexos problemes de gènere.

Per la seva banda, el fundador de la Varkey Foundation, Sunny Varkey, ha volgut felicitar David Calle per ser un dels deu finalistes.

"Espero que la seva història serveixi d'inspiració per a tot aquell que vulgui dedicar-se a la docència i que també destaqui l'increïble treball que diàriament fan els professors a tot Espanya i a tot el món."

Els deu finalistes han estat seleccionats entre 20.000 nominacions i sol·licituds de 179 països de tot el món, i el nom del guanyador serà anunciat al Global Education and Skills Fòrum de Dubai el diumenge 19 de març.

En cas que guanyi, Calle vol invertir en el projecte Unicoos, que s'ofereix de forma totalment gratuïta, per arribar a molts més joves, ja que ara mateix no tenen prou recursos per aconseguir més professors, gravar més vídeos, aportar més material o millorar el web. "Si des d'unes golfes sense recursos ajudem 20 o 30 milions d'alumnes, imagina't amb un milió de dòlars", apunta.

Convençut de la necessitat d'un canvi en el model educatiu

Calle demana als partits polítics espanyols un model educatiu que s'adapti als temps actuals.

"Que es posin d'acord entre tots els partits, que s'asseguin, que busquin un model que funcioni realment, que escoltin a totes les parts implicades i que s'adapti als temps que vivim."

Segons ell, també és necessari incentivar l'ús dels avenços innovadors per adaptar el model educatiu tradicional als alumnes del segle XXI. Calle apunta que "viuen en una societat i comparteixen uns valors completament diferents, estan acostumats a l'entorn audiovisual, toleren menys la frustració però són més socials, moltíssim més col·laboradors, i cal aprofitar-ho".

D'altra banda, s'ha referit a un dels problemes a què s'enfronten els alumnes avui dia, com l'assetjament escolar, i ha recordat que l'educació comença a casa.

"Si els teus fills estan educats en el respecte i la tolerància, si no escolten a casa determinades frases o actituds es redueix bastant l'assetjament escolar i que els xavals considerin natural ficar-se amb algú de forma indiscriminada. Cal insistir que l'assetjador no pot ser el més guai."

Anar al contingut