Un autobús X1 en una parada de Barcelona, amb el ròtul en negre
L'XpressBus o X1 és una nova línia semidirecta

Un nou bus exprés travessa Barcelona de Francesc Macià a Glòries en 22 minuts

La nova línia X1 només té 4 parades per sentit i opera de les 7 del matí a les 10 de la nit, amb busos cada 8 minuts

Virgínia Arqué NuenoActualitzat

Barcelona ha estrenat aquest dilluns, 20 de setembre, una nova línia d'autobús, l'XPRESBus o X1, un servei semidirecte que pretén creuar l'Eixample, passant pel centre de la ciutat, i enllaçar les places de les Glòries i Francesc Macià en poc més de 20 minuts. 

La nova línia X1 disposa de només quatre parades per sentit (Hospital Clínic, Universitat/Aribau, Passeig de Gràcia i Passeig de Sant Joan), més les dues terminals. En total, deu parades, quatre de les quals  de nova creació i d'ús exclusiu de l'X1.

El nou bus, que es distingeix pel rètol de color negre i la lletra X, circula per carrils reservats, d'anada per Villarroel i Gran Via i de tornada per Aragó i Urgell. 

Mapa de la nova línia Xpress
La nova línia X1 creua l'Eixample de Barcelona en 22 minuts (Barcelona Mobilitat)

Amb aquest servei, que vol captar nous usuaris del transport públic, l'oferta d'autobusos a la ciutat de Barcelona és de 900 vehicles en hora punta, els mateixos que el 2020, segons el consistori. Segons TMB, permet estalviar entre un 30% i un 40% de temps de viatge que la resta de línies que circulen per la zona, com L6 o L7.

L'entitat del Transport Metropolità de Barcelona creu que el faran servir fins a 4.000 usuaris cada dia, un milió l'any, un 30% dels quals procedents del transport privat.

Parada de l'X1 a la Plaça Francesc Macià de Barcelona
Parada de l'X1 a la plaça Francesc Macià de Barcelona (ACN/Marta Casado Pla)

La nova xarxa està pensada per connectar amb altres mitjans de transport públic (metro, tramvia, tren i busos convencionals) i s'organitza amb vehicles eficients de baixes o zero emissions

L'horari del servei és de les 7 del matí a les 10 del vespre, cada dia, entre setembre i juliol. Es preveu que la línia X1 pugui arribar a circular a 15 km/h, una velocitat més alta que la mitjana actual de la xarxa de bus barcelonina, que és d'uns 12 km/h.

Les parades en sentit Glòries són Diagonal-Plaça Francesc Macià, Villarroel-Hospital Clínic, Plaça Universitat, Gran Via-Pau Claris, Metro Tetuan i Mercat dels Encants; en sentit Francesc Macià són Mercat dels Encants, Aragó-Passeig de Sant Joan, Aragó-Passeig de Gràcia, Aragó-Muntaner, Comte d'Urgell-Hospital Clínic i Diagonal-Plaça Francesc Macià.

 

ARXIVAT A:
MobilitatTransport públic
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut